Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 12:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 12:57
Kolektor ładnie opatulony - ja zrezygnowałem z tego patentu ponieważ takie rozwiązanie zwiększa trochę temperaturę znowusz w głowicy jak mi szpece doradzili - natomiast warto odizolować tą gorąca rurkę od chłodnicy, którą masz zaraz niedaleko puszki filtra powietrza. Tam mocno grzeje to ustrojstwo. Też mam końcowy z diesla z Bosala i jestem bardzo zadowolony po zmianie. Strasznie wyrczało na tym ulterze - fuuuuuj - chociaż i tak sporo ciszsej jak mój były Janek heheh
Ostatnio zmieniony przez Bumelant Sro Wrz 07, 2011 13:01, w całości zmieniany 1 raz
nie wiem czy zwiększa temperaturę w głowicy bo nie mam jak sprawdzić, z tego co słyszałem to po prostu wydech jest wtedy cieplejszy i temperatura przesuwa się dalej. Ale zdecydowanie chłodniej zrobiło się pod maską. Wcześniej nie można było dotknąć np alternatora, teraz jest lepiej bo na pół sekundy można dotknąć nawet kolektor
_________________ Pozdrawiam Kozik
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 13:05
Bardzo ładnie ciekawe jak temp zasysanego powietrza się zmieniła. Powinno być na plus w takim układzie w ciepłe dni. Tylko już trochę zbaczamy z tematu. Jak coś za wykresiki z góry dzięki.
Bumelant, w weekend będę w krakowie to może jakiegoś spota zrobimy
_________________ Pozdrawiam Kozik
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 13:09
A to bardzo fajnie by było bo tutaj ciężko kogoś wyciągnąć Jak nie pojadę w trase bo jescze nie wiem na banka to bardzo chętnie. Pisz PW w piątek to się ustawimy. Zresztą ja się też będe odzywać.
[ Dodano: Nie Paź 16, 2011 00:20 ]
hmm tak zebrałem dzisiaj do kupy swoje wykresy z hamowni, modyfikacje itd wychodzi na to że udało mi się ugrać 11KM i 10Nm zaczynając od wykresu porównującego dwie przepustnice:
dumałem nad najlepszą stacją benzynową dla siebie... potem zmieniłem olej na lepszy...
następnie zawitał wydech z ZRa 160 z tłumikiem końcowym z diesla dzięki tuners
ostatnio uszczelniając silnik musiałem poskładać mechanizm vvc, udało się poskładać lepiej
pod maską mam jeszcze urządzonko które ma coś niecoś poprawić, ale to się zobaczy...
[ Dodano: Nie Paź 16, 2011 00:30 ]
korzystając z okazji chciałem podziękować paru forumowiczom, którzy w szczególny sposób przyczynili się do tego, że ten swap w ogóle doszedł do skutku i późniejsze przeróbki
Markzo - namowy, wjeżdżanie na ambicje, pomoc w ciężkich chwilach (dzwonienie i ratowanie mi tyłka)
Ela - jeździła z Mareczkiem i o wieeelu rzeczach wiedziała
Remi - wsparcie psychiczne i dobry humor
tuners - dobrze wiedzieć że nie jestem sam "nienormalny"
Bumelant - pomoc w temacie
flapjck1 - pomoc w sprawach technicznych
Żabol - dostarczenie części do ostatniego etapu przeróbek
i inni którzy przyczynili się w mniejszym lub większym stopniu
[ Dodano: Nie Paź 16, 2011 00:36 ]
mam jeszcze sporo pomysłów na przeróbki, ale niestety z rozsądku pewnie poprzestanę na tym co zrobiłem do tej pory,
mam skrzynię z torsenem w garażu i sprzęgło w drodze także jeszcze tylko to zrobię
[ Dodano: Sro Lis 09, 2011 08:28 ]
Sprzęgło założone, skrzynia z trosenem z wielkimi problemami też już jest w aucie.
Wychodzą kolejne bzdury które są wypisywane na forum...
ktore lozyska? kosza dyferencjalu czy jeszcze ktores?
Łożyska dyferencjału na szczęście były takie same (w skrzyni z torsenem jedno łożysko miało 1cm luzu bocznego i 3-4mm luzu góra dół).
Mam nagrane filmiki i porobione zdjęcia
[ Dodano: Sro Lis 09, 2011 10:55 ]
Obudowy skrzyń są zupełnie inne, po lewej jest skrzynia z 620Ti (podobno) czyli do serii T, po prawej jest skrzynia do rovera 200Vi
Jest bardzo możliwe, że przełożenie skrzyni z rovera 200Vi do silnika turbo nie przysparza wielu trudności bo jak widać w Vi jest dużo więcej otworów mocujących. które mogą się pokrywać z otworami z Turbo. Co ciekawe w skrzyni od turbo jest mniej miejsca na sprzęgło ale zdaje się, że to akurat nie jest duży problem. Problemem jest to że część skrzyni od Turbo wystaje i dotyka głowicy.
Jakby się pobawić szlifierką kątową to może by coś z tego było ale mimo to otworów na śruby na których trzymałaby się skrzynia jest wg mnie zbyt mało żeby zaryzykować taką rzeźbę.
Łapę od sprzęgła można bez problemów przełożyć więc nie uznaję tego za problem
dla ciekawskich tak wygląda przypalony docisk
Przypalone koło zamachowe
Regeneracja koła zamachowego
Stara i nowa tarcza sprzęgłowa
Nowy i stary komplet sprzęgła
co ciekawe łożysko wyciskowe było mocno zużyte a nie było go wcale słychać
na zdjęciu poniżej, w prawym górnym rogu jest wałek z trybami i na nim są zupełnie inne łożyska z obu stron, a ten niżej wałek tylko te widoczne na górze łożyska ma inne
Ogólnie jeśli ktoś mówi, że tylko przerzucić torsena i finał to naraża się na śmieszność, mierzyłem koło zębate któro chodzi po mechaniźmie różnicowym, jest o 3 mm większej średnicy niż przy skrzyni bez torsena. Reasumując można by wsadzić do skrzyni z VVC samego torsena ale koła miałby by zbyt duży luz co powodowałoby przyspieszone zużycie tego mechanizmu.
[ Dodano: Sro Lis 09, 2011 21:46 ]
a tutaj łożysko jakie było na dyferencjale w skrzyni która pracowała cicho wg sprzedawcy...
[ Dodano: Sro Lis 09, 2011 21:51 ]
i porównaanie łożyska nie idealnego z tragicznym...
no mowilem ci ze istotne bedzie to, jakie przelozenie koncowe maja te skrzynie - jesli bylyby identyczne to jest szansa ze atak i talerz bylyby takie same
rozumiem ze przelozyles sam mechanizm roznicowy do swojej skrzyni?
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
rozumiem ze przelozyles sam mechanizm roznicowy do swojej skrzyni?
nie, stwierdziłem że takiej prowizorki nie zrobię, żeby brakowało parę mm.
1. obudowa przednia (od silnika) z VVC
2. wałki z łożyskami i trybami z Ti
3. mechanizm różnicowy z Ti
4. łożyska mechanizmu różnicowego z VVC bo łożysko z Ti wyglądało tak jak na filmiku
5. pierwszy bieg z VVC (ten z Ti był zmasakrowany na maksa)
6. obudowa tylnia z Ti bo nie pasowały gniazda łożysk
Reasumując z dwóch skrzyń zrobiłem jedną, samego torsena wydaje mi się że nie powinno się przekładać.
[ Dodano: Sro Lis 09, 2011 22:47 ]
flapjck1 napisał/a:
no mowilem ci ze istotne bedzie to, jakie przelozenie koncowe maja te skrzynie - jesli bylyby identyczne to jest szansa ze atak i talerz bylyby takie same
stan łożysk nie wiem, jak to miało cicho i świetnie pracować... Padł kolejny mit, szkoda, że kosztowało to tyle pracy i nerwów - wisiałem na telefonie z Andrzejem, wcale nie dziwie się, że sie wkurzył... good job!
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
No łożyska kończyły już swój zywiot Ale co to tego Torsena to dziwne, trzeba by teraz skrzynie z Diesla rozebrać i pomierzyć Ciekawe jakie kolo zębate jest z Dieslu czy o 3mm większe
Az mi się chce montować Torsena i skrzynie rozbierać
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
nie trzeba rozbierac, jesli jest inne przelozenie koncowe to na bank jest inne kolo talerzowe i atak
do tej pory nie wiedziałem jak skrzynia wygląda w środku (przynajmniej z rovera) ale z tego co mi wszyscy mówili to tylko wrzucić torsena - w moim wyobrażeniu to wyglądało tak: ściągnąć pokrywkę wymienić jednego tryba i gotowe.
Żeby wyciągnąć dyfer trzeba wydrzeć wszystkie bebechy ze skrzyni bo dyfer jest na dnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum