Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 86 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Pon Lis 21, 2011 14:40
WItam,
kolego - na tej stronce są podane dopuszczalne wymiary opon.
Ale w życiu nie widziałem MGF'a obutego w gumy 195/50.
Z resztą ... voila:
MGF RECOMMENDED TYRES and PRESSURES – All models
All Mgf (except Trophy)
Wheels and tyres -(no other arrangements are recommended):
185/55 R15 V Goodyear NCT3 fit to 6 x 15 alloy wheels - FRONT only
205/50 R15 V Goodyear NCT3 fit to 6 x 15 alloy wheels - REAR only
215/40 R16 Z Goodyear Eagle F1 fit to 7 x 16 alloy wheels - front & rear
175/65 R14 T fit to 5.5 x 14 steel spare wheel only
Wheel alignment:
Front 0.10’ ±6’ toe out
Rear 0.10’ ±6’ toe-in
Tyre pressures lbf/in bar
185/55 R15 V (front wheels only) - 26 lbf/in ......... 1.8 bar
205/50 R15 V (rear wheels only) - 28 lbf/in ......... 1.9 bar
215/40 R16 Z (front wheels) - 24 lbf/in ........ 1.7 bar
215/40 R16 Z (Rear wheels) - 28 lbf/in ........ 1.9 bar
175/65 R14 T (spare wheel only) - 30 lbf/in ........ 2.1 bar
WARNING: The spare wheel is for temporary use only, and the car must not exceed
50 mph (80 km/h) with the spare wheel fitted.
TROPHY MGF
Wheels and tyres -(no other arrangements are recommended):
195/45 Z R16 Goodyear Eagle F1 fit to 7J x 16 alloy wheel - FRONT only
195/45 V R16 Yokohama A539 type fit to 7J x 16 alloy wheel - FRONT only
215/40 Z R16 Goodyear Eagle F1 fit to 7J x 16 alloy wheel - REAR only
215/40 V R16 Yokohama A539 type fit to 7J x 16 alloy wheel - REAR only
NOTE: Goodyear Eagle F1 tyres are directional tyres and MUST be fitted in accordance with the direction of rotation shown on the sidewall of the tyre.
Mixing Goodyear and Yokohama tyres on the same car is NOT
recommended.
Trophy Tyre Pressures - Goodyear tyres
Normal driving conditions lbf/in bar
195/45 ZR16 (front) - 24 lbf/in ......... 1.7 bar
215/40 ZR16 (rear) - 36 lbf/in ......... 2.5 bar
Trophy Tyre Pressures -Yokohama tyres
Normal driving conditions lbf/in bar
195/45 ZR16 (front) - 26 lbf/in ......... 1.8 bar
215/40 ZR16 (rear) - 36 lbf/in ......... 2.5 bar
Trophy Tyre Pressures over 100mph(160km/h) lbf/in bar
195/45 ZR16 (front) - 30 lbf/in ......... 2.1 bar
215/40 ZR16 (rear) - 36 lbf/in ......... 2.5 bar
by forums.mg-rover.org
Pozdrawiam,
Marcin
_________________ "Człowiek, który nie dąży do spełniania własnych marzeń równie dobrze mógłby być warzywem"
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 21, 2011 14:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 86 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Wto Lis 22, 2011 07:16
Witam,
na temat opon asymetrycznych raczej nie powinno być złych opinii ...
w zasadzie wszystko powinno zależeć od mieszanki gumy.
Chociaż osobiście dotychczas miałem doczynienia głównie z kierunkówkami (sam używam Blizzak'ów od Bridgestone'a i jestem z nich mega zadowolony).
Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że dwa lata temu w zimę miałem okazję jeździć samochodem obutym w Dębicę Navigator (jest to stricte guma wielosezonowa) właśnie o bieżniku asymetrycznym i przyznam szczerze, że nie ustępowała ona bardzo właściwościom prowadzenia typowym zimówkom.
Pozdrawiam,
Marcin
_________________ "Człowiek, który nie dąży do spełniania własnych marzeń równie dobrze mógłby być warzywem"
Chcę kupić na zimę (tak wiem że się już prawie kończy chociaż się jeszcze nie zaczęła) opony, po przeczytaniu tego tematu rozumiem że na zimę brać takie same na obie osi? 195/50? Odnośnie modelu to zastanawiam się albo nad:
Nie znam się na tym, poczytałem tylko o parametrach, nie wiem czy to auta z napędem na tył powinno się je inaczej dobierać czy nie. Mieszkam we Wrocławiu więc jakiś zasp metrowych nie przewiduje, wcześniej czy później to odśnieżą, ale lepiej w sytuacji awaryjnej mieć chyba pewną gumę która pomoże niż taką która zawiedzie;)
No właśnie, ktoś tu pisał ze na Zimę lepiej węższe... to może 185/55 przód i 195/50 tył? właściwie dlaczego węższe lepsze? Większa powierzchnia styku opony z podłożem nie przekłada się na lepsza przyczepność i krótszą drogę hamowania?
i wiem mniej niż wiedziałem;) Wychodzi mi z tego że im niższy profil tym opona bardziej przylega do podłoża, ale też im szersza opona tym większą powierzchnią przylega do podłoża, nie rozumiem tylko jak porównać np:
195/50 z 185/55, pierwsza jest szersza ale grubsza, druga węższa ale cieńsza, która z nich ma większą powierzchnie styku? Chyba o to się rozchodzi, żeby zapewnić największą powierzchnie styku co powinno się przekładać na większe opory toczenia, gorsze przyspieszenie ale lepsze trzymanie auta i krótszą drogę hamowania.
Biorąc poprawkę na to że na zimę chyba lepiej wybrać oponę wyższą i patrząc na to co można do MG założyć wychodzi mi przód: 195/50, tył 205/50.
[ Dodano: Sro Sty 22, 2014 02:40 ]
Ostatecznie zdecyduje się chyba na:
przód:
185/55
Nokian WR D3
tył:
195/50
Barum Polaris 3
Przód będzie miał rozmiar wedle zaleceń MG i dobrą oponę, tył dostanie węższą i tańszą chociaż też nie tak złą. Gdybym chciał na tył dać tak jak MG przykazało 205/50 to zostaje mi parę ciężko dostępnych, drogich, nie powalających parametrami opon do wyboru a czy efekt będzie lepszy od 195/50 jest kwestią sporną.
Mam zamiar kupić opony letnie w rozmiarze 205/45r16, na przód i tył.
Zastanawiam się nad uniroyal rainsport 3.
Pytanie, ten rozmiar mieści się z przodu, jakie macie doświadczenia z oponami w tym rozmiarze?
Na jaką wysokość pompować gruchy? Obecnie mam podniesione na 330mm, mierzyłem od środka piasty do krawędzi błotnika.
W MG TF mam z przodu 205/65 (z takimi kupiłem auto) i mam zniszczone nadkola. Oczywiście trze przy oporowym skręcie. Zmienię na takie jakie zaleca producent 185/55R15
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum