Wysłany: Nie Sty 01, 2012 12:16 R200 LED'y do lamp
Ostatnio byłem u znajomego który ma dostęp do różnej taniochy z chin zauważalnym ze ma żarówki ledowe do samochodu wiec długo nie myśląc wziąłem na probe i powymieniałem prawie wszystko co się dało zaczynając od podświetlania schowka bagażnika wnętrza kończąc na lampach kierunkach i lampach tył. Wszystko pięknie tylko ze nie świecą mi kierunki przód oraz boczne i tylne migają jak strobo? Wnioskuje ze przekaźnik wykrywa za małe napięcie i wywala błąd można to jakoś przerobić? czy zostaje mi zakup droższych żarówek smd? Pomijając to efekt super plus jaka oszczędność napięcia
_________________ Tomcata na części info na PW
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 01, 2012 12:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
co do kierunków to jakieś oporniki są potrzebne, jak miałem ledy z tyłu na stopach to mi ludzie mówili że prawie nie widać jak świecą więc na stopach mam zwykłe żarówki postojowe zostały ledy
co do kierunków to jakieś oporniki są potrzebne, jak miałem ledy z tyłu na stopach to mi ludzie mówili że prawie nie widać jak świecą więc na stopach mam zwykłe żarówki postojowe zostały ledy
no właśnie jakieś też coś słyszałem ale potrzebuje szczegółów czy ktoś już robił? postojówki z przodu bardzo dobrze się sprawdzają stopy również 12 LED'owa żarówka daje dużo lepsze światło niż zwykła to samo tyczy sie przeciwmgielnych w sumie cała tylne na LED'ach na duży plus. Jak nie znajdę sprawdzonego info o oporniku zainwestuje w SMD.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Sty 01, 2012 14:48
dobryziom napisał/a:
Wszystko pięknie tylko ze nie świecą mi kierunki przód oraz boczne i tylne migają jak strobo? Wnioskuje ze przekaźnik wykrywa za małe napięcie i wywala błąd można to jakoś przerobić?
A jak mają migać, jak przerywacz na kierunkach jest zaprojektowany na obciążenie 2x21W+10W na zwykłych żarówkach.
Ty wsadziłeś Leda, gdzie jedna ma obciążenie w porywach 3W
Trzeba znaleźć jakiś kompromis i dopasować, przerywacz lub żarówki
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Wszystko pięknie tylko ze nie świecą mi kierunki przód oraz boczne i tylne migają jak strobo? Wnioskuje ze przekaźnik wykrywa za małe napięcie i wywala błąd można to jakoś przerobić?
A jak mają migać, jak przerywacz na kierunkach jest zaprojektowany na obciążenie 2x21W+10W na zwykłych żarówkach.
Ty wsadziłeś Leda, gdzie jedna ma obciążenie w porywach 3W
Trzeba znaleźć jakiś kompromis i dopasować, przerywacz lub żarówki
Zgadza się tu pobór wygląda tak 2 x 0,84W+0,24W... jak by go nie było pozostaje mi przerobić przerywacz lub kupić bardzo drogie żarówki z opornikiem chyba sobie odpuszczę...
Jak się kupuje najtańsze produkty to tak jest.
Diody LED są niebywale żywotne, ale zazwyczaj te w gotowych produktach najtańszych są wręcz odpadami...
Ja od ponad 2 lat mam ledy w całym wnętrzu auta i ani jeden mi nie mruga.
Co do kierunków, można albo wstawić bocznik (czyli zazwyczaj drut) o odpowiedniej oporności który spowoduje dodatkowy spadek napięcia, czyli w sumie żadna oszczędność bo pobór prądu będzie ten sam.
Lub lepiej, jeśli układ kierunkowskazów działa w obwodzie RC to wystarczy wstawić większy kondensator i sprawa załatwiona. Trzeba tylko znaleźć który to przekaźnik, bo zazwyczaj w nich jest to montowane jako zwarty moduł.
Mam rozpracowany taki przekaźnik, ale on chyba jest od wycieraczek.
Co do diod, każda dioda jest przystosowana do pracy impulsowej (wręcz bardziej to "lubią"), czas pracy ciągłej około 5lat, więc jak padają szybciej to po prostu są tandetne i są to wręcz odpady.
Te diody przystosowane do pracy z kierunkowskazami mają wbudowany opornik który pochłania resztę energii która by poszła normalnie w żarówkę.
Więc oszczędność żadna... nie wiem czy kiedykolwiek inwestycja 40zł w żarówkę taką by się zwróciła.
ADI-mistrzu, To gdzie ty kupujesz te LEDY Ja juz miałem LEDy z allegro oraz z rożnych sklepów elektronicznych od 10do50zl i każda umnie padła bo pol roku prawie Dlatego mnie to tak zniechęciło
[ Dodano: Nie Sty 01, 2012 20:38 ]
Jedynie taśmę ledowa co kupiłem w tym jednym sklepie elektronicznym za 150zl to działa do dziś i ma to tez w aucie
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remigiusz, odpowiedź jest bardzo prosta... prawdopodobnie nie produkują dobrych gotowych żarówek LED do samochodów.
Ja swoje robiłem własnoręcznie, wyglądają jak fabryki z tą różnicą że działają lepiej a kosztują mniej.
W podsufitce mam zamontowaną diodę 3W, cały licznik jest w ledach, całe podświetlenie wnętrza także, dodatkowo podświetliłem sobie schowek za lewarkiem zmiany biegów.
Zero problemów, nic nie miga, nic się nie wypala.
W telefonach są stosowane diody led, w laptopach oraz innych przenośnych urządzeniach. Dlaczego one się nie niszczą?
Dlaczego tak jest? Firma która nie zarabia upada, więc wypuszczanie trwałego produktu jest po prostu nieopłacalne.
W liczniku mam zamiast żarówek wsadzone coś takiego:
http://allegro.pl/dioda-l...2029351023.html
Wystarczy dodać rezystor w szeregu (koszt rezystora 1gr) i mamy żywotne oświetlenie.
To czy dioda jest SMD czy przewlekana to bez różnicy, w środku to samo
Ja mam trochę takich i trochę takich, SMD głównie w ciasnych miejscach jak np. podświetlenie przycisków.
Robota jest raczej prosta więc moim zdaniem warto samemu spróbować zrobić żaróweczki
Ale wracając do tematu, jeśli ktoś dobierze się który to przekaźnik i zrobię jego wnętrzu zdjęcie (głownie interesuje mnie jaki scalak tam jest) to mogę napisać jaki kondensator wstawić aby to hulało.
hmm te co kupiłem kolega ma juz w aucie 3 miesiace i zero problemów moze masz cos nie tak z instalacja ze tak padaja albo faktycznie trafiasz na 3 sort...
ADI-mistrzu napisał/a:
Ale wracając do tematu, jeśli ktoś dobierze się który to przekaźnik i zrobię jego wnętrzu zdjęcie (głownie interesuje mnie jaki scalak tam jest) to mogę napisać jaki kondensator wstawić aby to hulało.
to na razie stawie stare kierunki i spokojnie poczekam bo wstawianie oporników to faktycznie bezsens.
dobryziom, W każdy z moich 3 Roverkow były rożne diody i wszystkie się spaliły po czasie Albo jakoś ma pecha do ich kupna i tyle Bo już te gotowe to przeróżne próbowałem.
Ogólnie w dzień i tak nie świece świateł bo mam moduł SD-01 do jazdy dziennej A w nocy to niech się to świeci
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
dobryziom, W każdy z moich 3 Roverkow były rożne diody i wszystkie się spaliły po czasie Albo jakoś ma pecha do ich kupna i tyle Bo już te gotowe to przeróżne próbowałem.
Ogólnie w dzień i tak nie świece świateł bo mam moduł SD-01 do jazdy dziennej A w nocy to niech się to świeci
moje jak na chinola to wykonanie całkiem całkiem ale napisze coś wiecej o swoich za pół roku zobaczymy co i jak
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum