Forum Klubu ROVERki.pl :: Stacja ORLEN do pełna i paliwo zamarzło
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Stacja ORLEN do pełna i paliwo zamarzło
Autor Wiadomość
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 07:29   

Szkoda bić pianę. Dopóki będą rządzić oszuści i złodzieje bedzie tylko gorzej.
Raczej moze szukajmy sposobów co robić żeby nie zamarzło.

Dolewaliście benzyny? Może lepsza od Skydda.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 08, 2012 07:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
farek 




Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: Międzylesie



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 12:20   

ojciec rok temu tankował benzyne do SDi, kolega w tym roku do swojego diesla wlał również. Obaj bardzo zadowoleni, ja nie ryzykuje ze względu na delikatna pompę.
 
 
 
bastek 




Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 12:22   

farek, czyli benzyna może wykończyć pompę a kijowy diesel który marznie nie? Na bak można śmiało wlać 5L benzyny
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 12:31   

Niektóre niemieckie auta z lat 90-tych (nie W124 :P , np ponoć BMW E36) dopuszczają nawet 30% benzyny w instrukcji :mrgreen:
Oczywiście nie ma pewnie potrzeby lać aż tyle, a zdrowie to pewnie też nie jest.

(chociaż z drugiej strony ropa jest droższa niż benzyna, więc taniej jazda wyjdzie :lol: )

Można sobie dozować w zależności od mrozów, jak jest cieplej od -10 to profilaktycznie litr albo dwa, a jak idzie mróz to więcej. Ew trzymac kanister 5L na wypadek gdyby zima miała zaskoczyć. Dolać szybko dzień wcześniej, odpalić na pare minut i spać spokojnie.

Teoretycznie Skydd powinien załatwić sprawę "bezpieczniej", ale skoro czasem nie działa :bezradny:
 
 
claudii 




Dołączyła: 30 Sie 2010
Posty: 86
Skąd: Olsztyn

Rover 600

Wysłany: Sro Lut 08, 2012 13:09   

a ja specjalnie pojechałam na Statoil bo auto ciężko paliło.
Pomimo że temperatura wzrosła to auto nie chce palić na tym gów*** :/
Na ropce z carrefoura lepiej palił przy minus 25
 
 
farek 




Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: Międzylesie



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 14:45   

Cytat:
farek, czyli benzyna może wykończyć pompę a kijowy diesel który marznie nie? Na bak można śmiało wlać 5L benzyny


Akurat mi nie chodziło o rovera, którym teraz jeździ ojciec. Mówiłem o mojej astrze 2.0 Diesel z legendarną pompą wtryskową (VP44 bodajże). Bardzo delikatna, wrażliwa, awaryjna konstrukcja, poza tym naprawa dość droga, nawet 2,5tys zł. Bardzo podobna rzecz jak w L serii Roverów po roku 2000.

Mój tok rozumowania polega na tym, że najbardziej narażonymi miejscami na zamarzanie paliwa są przewody paliwowe, bak i obieg do komory silnika. Tam panuje pewna temperatura, która w czasie jazdy zapobiegnie temu. Wcześniej wytrącona parafina zatrzyma się w filtrze a do mojej pompy płynie w miare normalny ON.

Pompa smarowana jest ropą a benzyna jest o wiele bardziej "sucha", jej właściwości smarujące są gorsze. Może demonizuję i przesadzam ale robię co mogę aby nie narazić się na awarie tego elementu bo naprawa może wynieść 30% wartości samochodu, bez sensu wg to wtedy ruszać..
Taki mój świat, pozdro bastek,
 
 
 
pelson91 




Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 08, 2012 14:52   

o ile ta parafina nie zapcha Ci filtra tak, że do pompy nie popłynie już ropa ;)
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
bastek 




Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 15:04   

farek, na pompach z opla się nie znam ale wiem że sdi zniesie bardzo dużo.
farek napisał/a:
Wcześniej wytrącona parafina zatrzyma się w filtrze a do mojej pompy płynie w miare normalny ON.

Po to właśnie leje się benzynę by stężenie parafiny było mniejsze. W miarę normalny czyli jaki?

farek napisał/a:
Pompa smarowana jest ropą a benzyna jest o wiele bardziej "sucha", jej właściwości smarujące są gorsze.

Oczywista oczywistość, ale jak już to jeździsz na stężeniu 1:10

farek napisał/a:
pozdro bastek

Peace
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 08, 2012 15:15   

haha.. melduje się :D Paliwo jak nic rano złapało :wink: Ujechałem może z 200m i koniec jazda powyzej 50km/h na godz nie możliwa z wydechu leciała zadyma chmurna biała :mrgreen: Objechałem tak z 8km bo czym silnik dalej zimny był wiec się zatrzymałem autko samo zgasło :mrgreen: Przytrzymałem obroty na 1500rpm żeby temp silnik złapał i plac gdzie stałem cały był zadymiony i się tylko ludzie oglądali co się dzieje :wink:

Z powrotem już było lepiej dało sie jechać 70km/h i podgrzewacz pomału dawał rade na filtrze ale podjechałem na Orlen po benzynę bo miałem to i tak zrobić.

Zatankowałem jakieś nie cale 5l benzyny i jeszcze gość mi chciał lać Verve ON :roll: Ja mowie Diesela nie chce bo to syf i zamarza tez :wink: On ze nie nie bo jest droższe wiec jest lepsze itd itd. Ja mowie niech pan leje za 30zl benzyny i tyle :wink:

Potem podjechałem pod sklep odebrać rury do piecyka do garażu i autko postało z 5min i potem juz puściło :wink: Prześmigałem z 130km/h kilka km jeszcze żeby ładnie rozgrzać silnik przed wymiana świec :wink:

ALe co ciekawe świece mam przynajmniej 1. i 4. za pompa były sprawne. Przy 2. się urwał gwint od nakrętki i wypadł cały środek ale obie czyli 2. i 3. świeca wyszły bez problemu. :mrgreen:

Wiec coś nie tak mam z katem wtrysku muszę za chwile podpiąć laptopa i zobaczyć co jest nie halo :wink:

[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 15:15 ]
farek, Vp44 da rade i na benzynie nie jest az tak wrażliwa. Jak ma padnac to i tak padnie
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
farek 




Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: Międzylesie



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 16:35   

Cytat:
farek, na pompach z opla się nie znam ale wiem że sdi zniesie bardzo dużo.

wiem :) podobno nawet opał

bastek napisał/a:
W miarę normalny czyli jaki?

bez parafiny.

bastek napisał/a:
Oczywista oczywistość, ale jak już to jeździsz na stężeniu 1:10

rzecz jasna, że nie na samej benzynie :ok: . Dmucham na zimne
Remigiusz napisał/a:
farek, Vp44 da rade i na benzynie nie jest az tak wrażliwa. Jak ma padnac to i tak padnie

Oby! Strach w oczach bo blat bije powoli do 250kkm. Ale blat swoje a prawda bóg wie jaka.
 
 
 
bastek 




Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 16:37   

farek, lejesz diesla bez parafiny i auto jeździ? Daj namiary :grin:
 
 
pelson91 




Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 08, 2012 16:41   

pewnie bez wytrąconej parafiny.
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Mundekk 




Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 17:35   

To możliwe, że po 4 dniach paliwo nadal jest zamarzniete? Dzisiaj już było jedynie -5 stopni, w dodatku nagrzałem filtr paliwa a rover dalej nie odpala, tzn. za pierwszym razem na chwile odpalił i zgasł :/ Potem kręciłem nim jeszcze z 10 razy po kilka sekund i nic nawet chmurki nie puscił
 
 
Jugol 



Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 18:01   

Mój po niedzielnym zamarznięciu, dzisiaj zagadał dośc ładnie, przy -7 na zewn., ale stał zaparkowany w słoneczku, więc na bank było wyżej. Jak odpowietrzałem pompę, z odpowietrznika leciała klarowna ropka. Może u Ciebie odczuwalna była niższa niż to -5 i parafina dalej się nie rozpuściła.
 
 
Mundekk 




Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 18:10   

Odczuwalna była nawet wyższa bo świeciło słońce, przestawiłem go w druga strone tak że jutro rano będzie słońce na niego świecić od przodu, jak to nie pomoze to będzie trzeba coś wykombinować. W międzyczasie zaslepiłem jeszcze egr, może mieć on jakiekolwiek znaczenie na odpalanie?
 
 
Jugol 



Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 18:26   

Najlepiej wstawić w ciepły garaż ( ja nie miałem takiej możliwości ), jeżeli masz już wytrąconą parafinę w paliwie, nie szukaj innych problemów, skoro wcześniej auto normalnie paliło i jeździło. Aby do wiosny :ok:
 
 
borek88 




Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 08, 2012 18:35   

Mundekk napisał/a:
zaslepiłem jeszcze egr, może mieć on jakiekolwiek znaczenie na odpalanie?

nie
napompuj gruszkę żeby była twarda i próbuj odpalić, nie odpali za pierwszym kręceniem pompuj znów i kolejny raz próbuj odpalić
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Mundekk 




Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 18:51   

Robiłem tak wiele razy, jak jutro sie nie uda odpalić to w piątek może da rade go wstawić do garażu
 
 
Jugol 



Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 19:00   

Popuść sobie odpowietrznik na pompie ( kluczyk 7mm ) i pompuj aż Ci nie poleci z niego ropka, następnie dokręć i dopiero puść gruchę. Podgrzej porządnie świeczki i próbuj odpalać. Jak nie zagada- to dalej parafina się nie rozpuściła.
 
 
Alexi 




Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 08, 2012 21:30   

Dziś zamontowałem grzany filtr. Po 80 km węże paliwa powrotne były bardzo ciepłe sam filtr nie bardzo albo może to dlatego że metalowa obudowa szybciej łapie zimno. Pozostaje mi mieć tylko nadzieję, że jak przyjdzie kolejna fala mrozów będzie już ok ;-)



Zrobiłem mały wywiad wśród znajomych dieslowców i wywiedziałem się że nie mają problemów tankując na bliskiej normalna zimową ropę. (do -42 podobno). Więc i ja tym razem spróbuje :)
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Warsztat/stacja - Mysłowice
xROnx Offtopic 0 Pon Wrz 21, 2015 09:19
xROnx
Brak nowych postów SD/SDi Tanie paliwo ?
Raptile Offtopic 16 Wto Mar 22, 2011 06:34
Alexi
Brak nowych postów Ile wydajecie na paliwo miesięcznie
kpolski Offtopic 48 Nie Maj 06, 2012 23:39
xaoo
Brak nowych postów [Honda Accord 2.0 TDI 1997rok] Bio paliwo
maciej1 Offtopic 21 Sob Lip 17, 2010 23:55
Jordan87
Brak nowych postów Firmowe auto, firmowe paliwo - 210km/h
czyli jak Malina skasował toyote ;)
MaReK Offtopic 22 Sro Lut 03, 2010 02:16
faecd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink