Forum Klubu ROVERki.pl :: [r25]Czujnik w kolektorze ssacym?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r25]Czujnik w kolektorze ssacym?
Autor Wiadomość
zukmen 




Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 26
Skąd: kraków



Wysłany: Nie Mar 04, 2012 11:03   [r25]Czujnik w kolektorze ssacym?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2002

witam chwiałbym sie dowiedzieć za co odpowiada czujnik w kolektorze ssącym bo przekładałem silnik z 1.4 na 1.6 a w wiązce kabli niema do niego wtyczki czujnik widoczny na foto.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 04, 2012 11:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 04, 2012 11:11   

Ten czujnik odpowiada za wskazanie temperatury powietrza w dolocie. Oto jego opis z RAVE`a:

The intake air temperature sensor is located in the
side of the inlet manifold. This sensor is of the
negative temperature coefficient (NTC) type,
designed to reduce its resistance with increasing
temperature. The ECM receives a signal
proportional to the temperature of the intake air.
When used in conjunction with the signal from the
manifold absolute pressure sensor the ECM can
calculate the volume of oxygen in the air and adjust
the quantity of fuel being injected to achieve
optimum fuelling of the engine.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Mar 04, 2012 15:21   

to przekładałeś silnik razem z kolektorem?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
samuro 



Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 52
Skąd: Rzeszow



Wysłany: Nie Mar 04, 2012 15:35   

Ja również mam silnik 1.6 i jest ten czujnik wkręcony w kolektor ale nie mam do niego wtyczki. Wczesniej był 1.8 tylko że ja juz go takim kupiłem bez wtyczki, ciekawe komu przeszkadzał ten czujnik? może jakby wymienić całą wiązkę kabli od komputera to by to działało. Mimo że silnik jezdzi normalnie i o dziwo komputer magnati marelli logic nie pokazuje jego błędu ani nie swieci sie check engine to jego brak powoduje raczej napewno podwyższone spalanie. Aha czy wtyczka powinna być koloru zielonego tak jak czujnik?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Mar 04, 2012 15:48   

A czy wy nie macie czujnika ciśnienia w kolektorze po prawej stronie? bo chyba wtedy jest w nim zintegrowany czujnik temperatury i ten działa tylko jak zaślepka :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
samuro 



Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 52
Skąd: Rzeszow



Wysłany: Nie Mar 04, 2012 16:00   

sTERYD czy tobie może chodzi o map sensor? bo z tego co wiem to on odpowiada za podcisnienie w kolektorze. Jak najbardziej map sensor mam tylko ze posiłkując sie programami takimi jak Autodata czy Vivid workshop kazdy silnik od 1.4 do 1.8 ma ten i ten czujnik a wtyczki brak. Może sakieś różnice w komputerze może w różne kolektory naprawdę nie mam punktu zaczepienia.

Udało sie!!!!!! :grin: odwieczna zagatka rozwiązana!

powołując sie na ten wątek http://forums.mg-rover.or...light=iat+cable oraz jeszcze raz sprawdzając Vivid Workshop data wiem dlaczego mam pusty czujnik IAT w kolektorze, więc jesli ktoś ma zamontowany MAP sensor na kolektorze to nie jest potrzebny IAT ponieważ MAP Sensor spełnia dwie role podciśnienia oraz temperatury. A więc ten zielony czujnik to tylko zaślepka:) Z tego co doczytałem po 1999 zaczęto montowac MAP sensor o ile sie nie myle.

Dzieki sTREYD nakierowałeś mnie na inny trop:)
 
 
zukmen 




Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 26
Skąd: kraków



Wysłany: Pon Mar 05, 2012 17:47   

w starym 1.4 była zaślepka w 1.6 mam ten czujnik w wiązce nie ma wtyczki a komputer mam z 1.6 możne to powodować jakieś błędy?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Mar 05, 2012 20:55   

jeśli masz normalnie wyprowadzone przewody do czujnika w kolektorze, to nie będzie problemu. gorzej jak w tym nowym komputerze masz czujnik podciśnienia w środku. wtedy musiałbyś zobaczyć, czy da się podłączyć ten czujnik połączony z czujnikiem podciśnienia w kolektorze.
A w ogóle to niepotrzebnie sobie wymieniałeś komputer Stary by normalnie działał z tym silnikiem :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214i 8V '97] Co to za czujnik w kolektorze ssącym?
wrsdz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Wrz 10, 2008 15:04
AndrewS
Brak nowych postów [R216 97r] Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Pon Lip 30, 2007 12:28
PHJOWI
Brak nowych postów [Rover 25 1.4 2000r]Brazowa maz w kolektorze ssacym???
generaldawid Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Mar 22, 2009 18:01
oprawca_1978
Brak nowych postów [R214Si 97r] Wyciek plynu chlodzacego przy kolektorze ssacym
yaroolec Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Lip 07, 2009 22:29
yaroolec
Brak nowych postów [R25 iDT 2000r.]czujnik w kolektorze
maras83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lis 19, 2008 12:27
lineumaciel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink