Forum Klubu ROVERki.pl :: [200 SDi] problem z odpalaniem na zimnym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[200 SDi] problem z odpalaniem na zimnym
Autor Wiadomość
Sebah2o 



Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sro Lut 22, 2012 17:10   [200 SDi] problem z odpalaniem na zimnym
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Wiem, że ten temat już był poruszany tysiąc jak nie więcej razy.

Zacznę od tego, że świece, przekaźnik, akumulator,filtr paliwa są nowe i sprawne. Kąt był sprawdzany i jak dobrze pamiętam wynosi ponad 3. Brak gruszki, ale zamiast niej są dwa zaworki przeciw cofaniu się paliwa. Jeden przed a drugi po filtrze paliwa (tak zrobił wcześniejszy właściciel). Pomimo tych wszystkich rzeczy jest problem z odpaleniem samochodu po dłuższym postoju np po nocy. Muszę go kręcić dobre parę sekund (nawet 10)zanim zacznie chociaż trochę załapywać. Po odpaleniu lekko biały dymek wydobywa si ę z rury wydechowej(brak katalizatora),ale to chyba normalne o tej porze roku? Sprawdzałem ostatnio nawet to,że stawiałem raz tył i raz przód auta pod górkę i efekt zapalania był taki sam z rana. Jak już swoje pochodzi samochód to w dzień ładnie zapala, wręcz od strzału. Może ktoś mądry znajdzie lekarstwo na to "cudowne" zapalanie? i jeszcze drugie pytanie mam czy paliwo może się cofać do baku pomimo dwóch zaworków zwrotnych?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 22, 2012 17:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 22, 2012 17:21   

no właśnie, gdybyś miał gruszkę to byś pod pompował i wiedział czy się paliwo nie cofa
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Lut 22, 2012 18:01   

Proponuje kupic gruche ,przydatna rzecz i sprawia przyjemnosc... :cool: (w eksploat tam gdzie paliwo grawit nie poleci )

Sebah2o napisał/a:
jeszcze drugie pytanie mam czy paliwo może się cofać do baku pomimo dwóch zaworków zwrotnych?

Pewnie ze jest taka mozliwosc ,wystrczy ze w obwodzie zasilania bedzie nieszczelnosc
typu twardzy przewod badz odpowiednie scisniety przez opaske etc. :wink:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Sebah2o 



Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sro Lut 22, 2012 18:39   

też po cichu obstawiałem na cofające się paliwo...to powiedzcie mi jeszcze czy lepiej szukać używanej gruszki od tego auta czy kupić jakąś inną uniwersalną?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 22, 2012 18:46   

aby miała 8mm
http://allegro.pl/listing...ing=gruszka+8mm
 
 
Sebah2o 



Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sro Lut 22, 2012 18:53   

dzięki za pomoc. pochwalę się czy to pomogło.
 
 
Prezzes 



Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Zelów



Wysłany: Nie Mar 18, 2012 17:46   

Witam, odświeżę trochę temat gdyż nie ma sensu zakładać nowego. Objawy takie same jak u kolegi. Na zimnym nie pali.
Rover 220 SDi, 105KM, 1997, 3 świece żarowe.
Co zrobiłem:
Świece sprawdzone - palą jak nówki
Założyłem zawór wsteczny pomiędzy grucha a filtrem paliwa.
Opinia:
Nic nie pomogło. Zastanawia mnie tylko dlaczego?

Jak dla mnie to nie jest wina cofającego się paliwa. Bo skoro założyłem zawór miedzy gruchą a filtrem to nawet jeśli paliwo się cofnie to za zaworem. Reasumując gdy cały układ za zaworem jest pusty to i tak jest wystarczająco dużo paliwa w filtrze i w wężach aby zapalił i ewentualnie się trochę przydusił choć jest to teoretycznie niemożliwe bo pompa bierze więcej paliwa i zasysa więcej niż potrzebuje wiec te 1.5 w wężu moment by zassało i nie powinien się przydusić.
Jak dla mnie wina tkwi gdzieś w komputerze albo elektronice . Nie znam się na tym aż tak nie jestem mechanikiem. Tylko skoro wina tkwi w elektronice to dlaczego 10 sek po zapaleniu jak zgaszę to odpala z pierwszego?
Pomysł
Podłączyć pompę na sztywno. Dlaczego? Otóż tak na mój mały rozum działanie pompy jest zależne od jakiś parametrów które źle działają jak silnik jest zimny.
Lecz z drugiej strony po odpaleniu idzie dymek wiec teoretycznie dostaje palio ale nie może się zapalić.
Dzisiaj pewien mechanik powiedział mi, że to może sprężanie na tłokach jest zbyt niskie lecz to tez jest chyba nie możliwe gdyż potem pali normalnie.
Kolejny pomysł polega na sprawdzeniu i ewentualnie ustawieniu rozrządu. Czy to coś da?
Pytanie kolejne czy te silniki są montowane w innych Roverach i czy są z nimi te same problemy?

Co o tym wszystkim sądzicie? Mam nadzieje, że ktoś to przeczytał do końca i liczę na jakieś sugestie ;)
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 19, 2012 07:54   

Na początek wybłyskać błędy. Potem sprawdzić kąt wtrysku. Mozna również profilaktycznie wymienić wężyki przelewowe bo one tez mogą powodować zapowietrzanie się.
 
 
Prezzes 



Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Zelów



Wysłany: Pon Mar 19, 2012 21:16   

Już chyba znalazłem przyczynę, czy coś dało pochwale się jak tylko dostane części.
 
 
pyrzu18 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 71
Skąd: kielce



Wysłany: Wto Mar 20, 2012 08:56   

tez mam taki problem tylko ja mam gruche jak podpapuje to tak samo pali jak bym jej nie ruszal
 
 
Sebah2o 



Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Mar 20, 2012 17:53   

założenie gruszki u mnie nie pomogło. Coś śmiesznego się okazało, ponieważ miałem mieć dłuższą trasę przed sobą więc zatankowałem auto do pełna. następnego dnia go odpalam i odpalił od strzału, później w ciągu dnia po kilku godzinach stania tak samo. Ale jak paliwo spadło do 1/4 baku znów rozpoczęły się problemy z zapalaniem. teraz mam ponad pół baku i pali idealnie. jaka może być tego przyczyna?
 
 
Prezzes 



Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Zelów



Wysłany: Wto Mar 20, 2012 20:33   

Ja zauważyłem u mnie jedna ciekawa rzecz. Jak auto postoi trochę czasu, otwórzcie maskę i na górnej części filtra jest taka śruba chyba do odpowietrzania. Odkręćcie ją i zobaczcie czy jest tam paliwo. Powinno być jeżeli się nie cofa.
U mnie nie było pomimo tego ze założyłem zawór zwrotny między gruchą a filtrem. Pod pompowałem trochę i paliwo się pojawiło w owym otworze po śrubce lecz po 10 sek zniknęło. Zrobiłem to samo, po chwili znowu się znikło.
Zdjąłem wąż od dolotu ropy do pompy pod pompowałem i.... paliwo było cały czas.
Choć jest to mało możliwe wydaje mi się, że pompa jest nieszczelną i zasysa paliwo po czym węzami zwrotnymi oddaje je z powrotem do baku.
Zamierzam założyć elektrozawór za pompą na wężach zwrotnych.

Być może gdy masz pełny bak węże są również pełne i jest stały obieg dlatego pali za pierwszym.

Co o tym sądzicie?
 
 
Sebah2o 



Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Mar 27, 2012 14:45   

mój Roverek już ma na liczniku 250tys i czy jest sens bawić się w uszczelnianie pompy wtryskowej czy lepiej szukać innej po mniejszym przebiegu? bo problem z odpalaniem pojawia się ciągle kiedy jest poniżej połowy baku... doradźcie mi
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 27, 2012 16:46   

a wiesz jaką kupisz i po jakim przebiegu?
jeśli ta twoja się nadaję to ją uszczelniaj
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 200] Problem z odpalaniem na zimnym
MariuszMM Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Mar 09, 2013 18:29
leszczu
Brak nowych postów [Rover 220 sd 97] problem z odpalaniem na zimnym silniku
jacax87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Pią Mar 13, 2009 08:03
jacax87
Brak nowych postów [R25 2.0 IDT 2000r] Problem z odpalaniem na zimnym silniku
Prezes89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pon Gru 08, 2008 20:07
Brt
Brak nowych postów [R200 SD 2.0 99'] Problem z odpalaniem na zimnym silniku
deflection Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 31 Sro Gru 31, 2008 18:58
deflection
Brak nowych postów [R25 2.0TDI 2000r] Problem z odpalaniem na zimnym silniku!!
bryslukasz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Wto Mar 23, 2010 23:41
Jugol



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink