Wysłany: Czw Mar 15, 2012 19:35 [r214 si]pochłanniacz oparów paliwa?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
witam otoz mam pytanie ostatnio wyczytalem gdzies w necie ,ze jesli auto jest mulowate i strasznie szarpie nim( i ze moze miec maly wplyw na zuzycie paliwa),ze moze to byc wina pochalniacz oparow paliwa i zeby to sprawdzic trzeba wtyczke odlaczyc i sie przejechac ( dodam ze czytalem ze ma "cykac" odglos z tego pochalniacza wydawac a u mnie nigdy tak nie bylo),wiec tak zrobilem i powiem ze auto jest elastyczne plynnie przyszpiesza nie szarpie przy dodaniu gwaltownie gazu jak i przy podjezdzaniu do swiatel czy w korku nie rzuca nim, i teraz mam pytanie wymiana na uzywke czy jak i czy da sie samemu to zrobic ?
_________________ sew
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 15, 2012 19:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
raczej sam to zrobisz bo to jest na wierzchu w komorze silnika, sprawdź czy spinka w kolektorze dobrze siedzi i nie łapie lewego powietrza, nowego raczej nie dostaniesz kup używkę z gwarancją rozruchową
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Sob Mar 17, 2012 11:45
[ Dodano: Sob Mar 17, 2012 11:45 ]
w naszych autach sterowanie tym czyms jest nastepujace po wlaczeniu zaplony na wtykach pojawia sie napiecie i zamyka zawor a komputer decyduje kiedy go otworzyc... wylanczajac napiecie.. jest to rowniez odpowietrznik baku... sam nie wiem czy to cos daje i czy bedzie sie cos dziac... tez potestuje i sprawdze..
druga sprawa... mam doczynienia z weglem aktywnym w akwarystyce i ten napewno po takim czasie ( wiek 10 lat auta) nie spelnia juz swojego zadania wegiel aktywny powinno sie wymieniac raz na rok...
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
ten obrazek widzialem ale nie pisze czy cos sie stanie ,czyli mam rozumiec ze bak bedzie zapowietrzony ? czy jakos tak ,no wlasnie ma byc slychac tez jakies cykanie z niego a u mnie nigdy tego nie bylo ,a jak odlacze to sie zbiera ladnie i nie szarpie przy gwaltownym dodaniu gazu
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Sob Mar 17, 2012 12:27
odpwowietrzac raczej bedzie napewno bo to niezalezny uklad tyko chyba te opary co sie odpowietrza bak zamiast trafic do kolektora trafia do atmosfery to chyba o to w tym chodzi...
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Sob Mar 17, 2012 20:14
sew87, - czytając dzisiaj Twojego posta postanowiłem u siebie odłączyć wtyczkę i tak zrobiłem 60 km. Nie zauważyłem zmiany,dynamika ta sama ani lepiej ani gorzej po za tym u mnie też nic nie cyka, tzn. nie słychać zaworu
Sporo się o tym oczytałem i odłączenie tego urządzenia nic nie zmieni jeśli chodzi o spalanie itp. po prostu do kolektora ssącego nie będą trafiały opary tak jak chce komputer a będzie to się działo po przez zasysanie. Co do samego pochłaniacza to można go zregenerować tu link: http://www.astra.auto.pl/content/view/359/40/ i miało by to sens gdyby udało się kupić ten węgiel aktywny, jest on tam w postaci proszku
Pozdrawiam
widzisz ale moze u ciebie to nadal masz sprawne i nie ma roznicy ,ale u mnie jest bardzo sporo odczuwalna, szukam uzywki jakies i podlacze ja i zobacze czy dalej bedzie szarpalo czy moze ustanie
wiem widzialem ale na allegro nie ma , a na czasie bede u Tomi_114 i on bedzie mial jakas uzywke wiec sie podmini i zobaczy sie jak jezdzi ,a jak nic nie da to wtyczka odpieta i kij
ale jak to odłączacie wszystko od niego każdy wężyk czy tylko tą kostkę z kabelkami? bo też chcę u siebie to sprawdzić. a ten węgiel to taki http://allegro.pl/wegiel-...2153734916.html ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum