Forum Klubu ROVERki.pl :: [r420] Jak sprawdzić czy mam wersję DI czy SDI ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r420] Jak sprawdzić czy mam wersję DI czy SDI ?
Autor Wiadomość
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 15:53   [r420] Jak sprawdzić czy mam wersję DI czy SDI ?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Hej. Tak przeglądam dowód rejestracyjni i zonk: kW: 63, model Rover 420 DI, a mechanik mówi że ma intercooler, co by wskazywało na 105 konną wersję. Dodatkowo jak podniosę klapę to ta osłonka silnika ma 3 otwory na śruby, a to też jest znak że jest SDI czyż nie ? Także nie wiem teraz co za auto mam, jak to sprawdzić ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 05, 2012 15:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 15:57   

haxigi napisał/a:
3 otwory na śruby
To masz SDI :) Zobacz jeszcze na ECU czy jest czerwona czy czarna wtyczka do komputera :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:02   

moze ktos przekladal silnik i bude masz zarejestrowana po staremu a ma nowy silnik.
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:03   

lul to ktoś jakiś przekręcik zrobił przy rejestracji ? Tylko po co ... Ciekawe czy DI jest tańsze w opłaceniu podatku niż SDI ... Ja głupi za SDI płaciłem :P

ECU to co to jest ? :P
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:04   

haxigi, Komputer (Engine Control Unit - ECU)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:05   

wtyczka do kompa przy ECU to szukać jej gdzieś pod kierownicą czyż nie ?
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:09   

pod maską, obok akumulatora :P

edit:

fakt mój błąd, przy grodzi :)
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
Ostatnio zmieniony przez kruszan Wto Cze 05, 2012 22:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:11   

kruszan napisał/a:
pod maską, obok akumulatora :P

Przy grodzi a nie kolo akumulatora
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:12   

ło matko, a teraz gdzie jest ta grodź/co to jest ? :D
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:14   

haxigi napisał/a:
ło matko, a teraz gdzie jest ta grodź/co to jest ? :D

scianka pomiedzy kabina a tym co pod maska

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 17:14 ]
haxigi napisał/a:
lul to ktoś jakiś przekręcik zrobił przy rejestracji ?

nie przekrecik. samochod wyszedl w wersji slabszej, kiedys ktos wlozyl silnik z intercoolerem a w dokumentach zostal tamten bo tylko nr budy jest w dowodzie, nr silnika nie ma
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:20   

TO ciekawe ile tamten silnik ma nakulane, bo pewnie nie przekręcili licznika do stanu z tamtego silnika ;S

btw, szukam tego ECU z kablami jakimiś i wszędzie czarne są, jedynie w tej budce z bezpiecznikami jest jeden kabel czerwony a drugi czarny, ale nie wiem czy to to ?
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
monia 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 01 Mar 2012
Posty: 114
Skąd: Ząbki



Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:22   

haxigi, przecież twierdziłeś że masz pod machą to samo co mój R, a mój na 100% jest wersją 105-konną. Już kiedyś o rozróżnianiu DI od SDi było na forum.
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:23   

@monia, tak ale już sam zgłupiałem jak to jest. Dowód swoje, silnik swoje :P
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
monia 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 01 Mar 2012
Posty: 114
Skąd: Ząbki



Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:27   

aaa no tak Hmm... ktoś kiedyś pisał (chyba bizon, nie chce mi się szukać tamtego tematu) że ma 400 a zarejestrowane jako 45

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 17:27 ]
a dopiero co pisałam że możesz być niemalże pewny swojego przebiegu a tu zonk:)
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:28   

a ECU z wersją silnika ma coś wspólnego ? Bo mogło być tak że wersja DI, a silnik przełożony z SDI to komputer chyba ten sam nie ? Czy każdy ma inny komputer ? Bo kable są czarne, ale śrubki są 3 na osłonce :D

@up
hahah racja, ale może mam mniej niż te 260k np. 220k :)


@edit, chyba że samą osłonkę można podmienić ? Wtedy mam na bank DI, a mechanik się mylił że jest SDI z intercoolerem :P Sam nie wiem gdzie go szukać i jak wygląda :/


@edit2



Jak to jest intercooler i jest z przodu tam gdzie chłodnica, to ja takie coś mam własnie :P
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:35   

monia53000 napisał/a:
(chyba bizon

nie to nie ja
haxigi napisał/a:
a ECU z wersją silnika ma coś wspólnego ?

inny silnik inny ecu, czyli inna wtyczka, zobacz na allegro czym sie roznia

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 17:33 ]
Cytat:
hahah racja, ale może mam mniej niż te 260k np. 220k :)

Przebiegu to nigdy sie nie dowiesz

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 17:33 ]
haxigi napisał/a:

Jak to jest intercooler i jest z przodu tam gdzie chłodnica

Tak to jest intercooler, pionowo przy chlodnicy

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 17:34 ]
haxigi napisał/a:
chyba że samą osłonkę można podmienić ?

samej oslony nie podmienisz bo ta z 3 srubami ma wyciecie na waz do kolektora ssacego

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 17:35 ]
haxigi napisał/a:
jest jeden kabel czerwony a drugi czarny

To jest plus i minus z akumulatora
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:47   



To mój silnik



To jest chyba ECU



Widok na chłodnicę z prawej strony



Widok na chłodnicę z lewej strony
Ostatnio zmieniony przez haxigi Wto Cze 05, 2012 16:51, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:50   

jak dla mnie 105 KM. Ecu masz na pierwszym zdjeciu nad silnikiem zakryte takim jakby kartonowym szarym czyms

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 17:50 ]
ta to z drugiego zdjecia to ecu. przed chwila widzialem tylko jedno zdjecie
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:50   

No coś pokręciłem w uploadowaniu, już jest ok :P
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:56   

moze ktos przekladal silnik, bo widze ze waz od kolektora ssacego tez w pieciu kawalkach. albo inna opcja ale to Ci napisze na priv bo lepiej nie na publicznym

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 17:56 ]
i wklep tutaj vin
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=24307
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] jak sprawdzić czy działa przepływomierz
skocki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pią Mar 11, 2011 21:06
Koju
Brak nowych postów [R45] Jak sprawdzic czy SRS zyje ???
BoloSr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 55 Sro Mar 24, 2010 07:14
Gość
Brak nowych postów [R45/MG ZS] Jak sprawdzić pompe paliwowa
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Lis 15, 2011 09:23
IROLA
Brak nowych postów [45] Nie odpala - nie akumulator co sprawdzić?
MarcinMag Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Paź 18, 2011 19:57
darek_wp
Brak nowych postów [R45] Jak sprawdzić silnik wycieraczek...?
Kangooo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Czw Sie 02, 2007 21:11
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink