Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Ciężko pali na ciepłym oraz tajemniczy zapach (?)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Ciężko pali na ciepłym oraz tajemniczy zapach (?)
Autor Wiadomość
Lysy_ 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 119
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Cze 11, 2012 23:58   [R400] Ciężko pali na ciepłym oraz tajemniczy zapach (?)
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Czołem !

Po raz kolejny do tematu podchodzę po omacku bo auto jezdzi w Polsce i sam tego dokładnie zdiagnozować nie mogę, ale od jakichś 2 tygodni 400stka zaczęła ciężko palić gdy złapie temperaturę po nocy podobno pali na dotyk a tak to 2-3 razy trzeba pomęczyć rozrusznik a bywało tak że trzeba było go wspomagać gazem. Cóż to może być ? Trochę poszperałem parę typów jest ale chciałbym aby ktoś kto przerabiał podobny temat się wypowiedział.

Mam jeszcze jedno nurtujące mnie bardzo pytanie - ma lepsza połowa użytkująca ów 400stkę odkryła coś dziwnego - po przejechaniu paru km odczuwa nadmierne ciepło dochodząca z tego hmm - schowka/pułeczki (?), która znajduje się pod dzwignią ręcznego. Dzisiaj gdy zaparkowała auto i z niego wysiadła poczuła jakby zapach przepalającego sie tworzywa (?!) Ma ktoś pomysł co w tym miejscu może siedzieć ? Ja prawdę mówiąc zgłupiałem totalnie dlatego się radze bo chciałbym jakoś pomóc aby auto nie stało 2 tyg aż wróce do kraju. Na dniach ma iść do mechanika ale liczę też na fachową pomoc od Was.

Pozdrawiam,
Lysy_
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 11, 2012 23:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 01:01   

smrod to nie katalizator czasem? nagrzewa sie nadmiernie i grzeje blache i plastiki
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 08:04   

Wydaje mi się, że do sprawdzenia jest czujnik położenia wału.
 
 
Lysy_ 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 119
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 10:41   

Też myślę o katalizatorze, z tym że katalizator gdyby się grzał powinien być raczej zapchany co za tym idzie auto będzie miało diamteralny spadek mocy i będzie się dławić a tu nic takowego nie ma miejsca :roll:
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 11:32   

nie, grzac sie moze tez wtedy jak uklad zasilania daje za malo paliwa ( uboga mieszanka ), zaplon nie jest w odpowiednim momencie, ew. dawka paliwa jest podawana przy otwartych zaworach, ew, wypalone sa gniazda zaworowe, lub tez po prostu sa ustawione za male luzy zaworowe ( to ostatnie tego silnika nie powinno dotyczyc - hydraulika )
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Lysy_ 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 119
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 11:57   

U mnie występuję też od dawna problem z poszarpywaniem na gazie przy dodaniu gazu świece zmienione, przewody WN też a po zmianie zmierzone i znów jakby iskra latała po nich cholerny chiński Bosch :/ Kopułka z palcem chyba w tym silniku nie występuję tylko zespolona cewka ?
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 23:53   

niestety ale czesto nowe nie rowna sie dobre ;/ dsowiadczalem tego wielokrotnie, zwlaszcza w przypadku czesci ukladu zaplonowego,np juz sam nie wiem ktory producent robi dobre przewody WN,
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 07:27   

No niestety, nie jest też powiedziane że to nie wina ustawień LPG.
Ja obecnie mam świece i kable NGK - i jest OK. Jednak i na nie słyszałem narzekania.
Następne świece mam zamiar kupić Iskry, bo słyszałem że są bardzo dobre.
 
 
Lysy_ 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 119
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Cze 21, 2012 21:02   

W przyszłym tygodniu auto idzie do zaufanego magika. Następnie szybka wizyta u gazowników. Mam nadzieję, że efekty będą zadowalające :wink:

[ Dodano: Czw Cze 21, 2012 21:02 ]
Co do dziwnego zapachu, nagrzewania się i ciężkiego palenia na ciepłym silniku - winowający były zapchane wtryski. Paliwo się zle spalało i dostawało tam gdzie nie trzeba ;) Wtryski oczyszczone problemy zniknęły :) .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Co wymienić po zakupie + ciężko pali
serwacy82 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Gru 19, 2008 07:05
coldmanns
Brak nowych postów [R400 1.6 16v] Szarpie na niskich obrotach, ciężko pali.
Majdan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Cze 21, 2013 14:39
Majdan
Brak nowych postów [MG ZS] Ciężko odpala na ciepłym silniku
sc4rface Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Lis 18, 2018 21:03
sc4rface
Brak nowych postów [R416] Bardzo ciężko odpalić na ciepłym silniku
konrad99 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Nie Mar 02, 2008 13:01
konrad99
Brak nowych postów [Rover 416 Si '97] Gaśnie podczas jazdy, nie pali na ciepłym
LU Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Wrz 19, 2009 19:54
LU



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink