Wysłany: Pią Cze 29, 2012 11:48 Takie rzeczy tylko w Polsce. Przyczepa <750kg
Przyczepe zarejestrowana do 750kg teoretycznie mozna ciagnac na prawo jazdy kat.b, gdy zespol pojazdow nie przekroczy 3,5tony. I co z tego jesli prawie zadna osobowka nie ma tyle wbite w dowodzie rejestracyjnym (O2). Tyle maja prawie wylacznie busy, ktore nawet z lekka przyczepa przekrocza 3,5tony i wtedy B+E lub C oraz viatoll. Dodam ze przyczepy <750kg nie zdarzaja sie z hamulcami najazdowymi a na 750 sa zarejestrowane nawet takie "jedna deska i dwa kolka".
Jedynym pocieszeniem ze Panowie w niebieskich mundurach nie zwracaja raczej uwago na punkt O2 w dowodzie
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 29, 2012 11:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Brat w golferze kombiaku ma wbite 500kg (o1-1200kg), ale ma przyczepę z hamulcem najazdowym (700 kg) więc nie ma problemu
bizon napisał/a:
Tyle maja prawie wylacznie busy, ktore nawet z lekka przyczepa przekrocza 3,5tony i wtedy B+E lub C oraz viatoll.
Prawo jazdy kategorii B uprawnia do holowania autem o masie do 3,5t dowolnej przyczepy, o ile łączna masa zestawu nie przekroczy 3,5t lub dowolnej przyczepy lekkiej (do 750 kg) nawet jeżeli przekroczony zostanie limit 3,5t.
Tak więc nawet autem o DMC 3,5t można holować przyczepę do 750 kg (czyli masa zestawu wynosić może nawet 4250kg).
Dopiero, jeśli przyczepa nie kwalifikuje się pod "lekką" i auto z nią przekroczy 3,5t, wtedy dopiero konieczne jest B+E.
[ Dodano: Pią Cze 29, 2012 15:31 ]
Chociaż faktycznie, gdy zestaw przekroczy 3,5t to konieczny jest ViaBox.
Ale prawda jest taka, że nawet profesjonalne firmy przewozowe, posiadające auta z kat. C1E / CE, ważące z załadunkiem nawet do 50t nie stosują ViaBox, bo na trasach, na których jeżdża nie ma miejsc poboru opłat
Wiem ze 75tka ma 750kg, napisalem ze prawie zadna bo sprawdzalem w duzych gabarytowo oplach, mercedesach, fiatach a nawet samochodach typu Combo i maja mniej niz 750kg. A wiekszosc tez przyczep lekkich seryjnie produkowanych jest wlasnie na 750 i bez hamulca.
uwazam ze kazda osobowka wieksza od np seicento powinna miec o2 750kg
Wydaje mi się, że ograniczenie wynika z wagi samochodu. Samochód musi mieć wystarczającą dużą masę, aby w razie bocznych powiewów wiatru przyczepka nie miotała całym autem po drodze.
Wydaje mi się, że ograniczenie wynika z wagi samochodu.
Ale czy 400tka jest lzejsza od 75tki. a w 400tkach jest 500kg.
ja wiem ze to wynika z katalogow od producenta, ale powinno to byc inaczej rozwiazane lub np liczyla by sie rzeczywista masa przyczepy a nie dopuszczalna. nikt tego co prawda by nie zwazyl w czasie kontroli ale tak samo nikt nie sprawdzi czy faktycznie tego 750 nie przekroczylismy
Wydaje mi się, że ograniczenie wynika z wagi samochodu.
Ale czy 400tka jest lzejsza od 75tki. a w 400tkach jest 500kg.
ja wiem ze to wynika z katalogow od producenta, ale powinno to byc inaczej rozwiazane lub np liczyla by sie rzeczywista masa przyczepy a nie dopuszczalna. nikt tego co prawda by nie zwazyl w czasie kontroli ale tak samo nikt nie sprawdzi czy faktycznie tego 750 nie przekroczylismy
4-setka waży od 1100 do 1300 kg.
75-ka waży od 1400 do 1700 i podczas jazdy czuć tą różnicę w masie.
[ Dodano: Sob Cze 30, 2012 11:05 ]
W dowodzie rejestracyjnym masa własna Rover 75 CDT Tourer to 1530 kg, masa całkowita 2030 kg. A według instrukcji (co jest bardziej miarodajne), to masa włansa (w zależności od wersji) wynosi od 1530 do 1655. Więc masa całkowita 75 CDT Tourer może wynieść nawet 2155 kg. To naprawdę ciężkie auto.
[ Dodano: Sob Cze 30, 2012 11:11 ]
Według instrukcji 4-setka waży od 1120 do 1280 kg. Dopuszczalna masa całkowita 1720 kg
no ok to 75 jest ciezsza, ale przyczepa 700 a 600 kg nie robilo by wielkeij roznicy, tym bardziej ze moze byc przyczepa wazaca 300kg z wielka plandeka i bardzo narazona na wiatr i podmuchy, a moze byc 500kilogramowa ale platforma. a to ograniczenie o glupie 100-200kg w dowodzie wyklucza mopzliwosc ciagniecia seryjnie produkowanych przyczep lekkich.
monia53000 napisał/a:
ale ma przyczepę z hamulcem najazdowym (700 kg) więc nie ma problemu
to rzadkosc, albo samorobki albo robione na zamowienie
Tak na prawde każdy samochód powinien mieć proporcjonalne wyliczenie masy przyczepy do masy auta z uwzględnieniem drogi hamowania przy masie zespołu pojazdów, bo to głupota, że zgodne z prawem jest ciągnięcie przyczepy o dmc 750 cieniasem i r75. Pomyślcie, jaka jest droga hamowania cieniasem, który waży tyle co przyczepka? Na suchym asfalcie może to pozornie wyglądać jak normalne hamowanie, ale z góry na mokrym to nawet hamulec najazdowy nic nie pomoże.
Do tego karane powinno być złe rozmieszczenie ładunku na przyczepie względem osi.
4x4, auta terenowe obowiązują nieco inne przeliczniki w przepisach...
Co do 45-tki to wiem że mają one dosyć mocno ograniczony uciąg. Wydaje mi się że powodem może być dosyć delikatne zawieszenie z tyłu. Przykładowo żony Panda ma 400kg bez hamulca i 900 z hamulcem, co w porównaniu do Roverka wydaje się być dużymi wartościami.
Wiem że Polacy mają skłonność do eksperymentowania i poprawiania fabryki i często holują przyczepy znacznie cięższe niż przewidział producent. Ja tam wolę oszczędzać swojego Roverka dlatego też stojąc przed koniecznością transportu towarów wolałem kupić drugie auto niż zakładać hak do Rovera.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum