Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Hej, w ostatnim czasie coraz częściej zdarza się, że po odpaleniu silnik dostaje b. wysokich obrotów tj.
w okolicach 2200-2500 obr/min. i po chwili obroty pływają w okolicach 2000.
Jak zgaszę silnik i odpalę ponownie to jest wszystko ok - ustawiają się w okolicach 1400-1200 i po rozgrzaniu spadają do ~850. Ale muszę tak jakby zrobić "restart". Przepustnicę jakieś pół roku temu rozbierałem i dokładnie czyściłem, połączenia elektryczne też... i dopiero ostatnio tak zaczęło się dziać. Myślicie, że to tylko czujnik położenia przepustnicy, warto go wymienić?? Czy bardziej problemy z komputerem?
Ponadto możesz spróbować (dotyczy co co prawda K ale może w T też to działa) adaptacje czegośtam zrobić - na zgaszonym silniku i zapłonie gaz 5 razy do oporu.
Nie wiem czy coś to daje, ale na pewno nic nie kosztuje
Przepustnicę z silnikiem krokowym, tak jak pisałem, dokładnie rozbierałem i czyściłem. Co do samego silniczka jak i krzywki nie miałem zastrzeżeń - stan idealny, brak luzów, odpowiedni opór. Adaptacja działa zarówno w serii K jak i T - ale nic to nie zmienia Tym bardziej, że wystarczy zgasić auto i odpalić jeszcze raz i wszystko jest ok (no może poza pracą samego silnika do czasu rozgrzania, ale to już problem opisywany szerzej w innych wątkach).
siemka.Jestem tu nowy wiec pozdrawiam wszystkich klubowiczów. U mnie pojawił sie podobny problem ze zbyt wysokimi obrotami na biegu jałowym... podejrzewam silniczek krokowy chociaz poprzedni właściciel go wymienial.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum