leszczu, to nie wiem ale jak swoje dawałem do flokowania to powierzchnia idealna nie była a poflokowali bez zająknięcia a pytałem czy to przeszkadza to powiedzieli że nie i flok przykryje. No i przykrył. Pewnie też zależy jak to się robi, jaki flok daje.
Dobrze jest kupić szpachlę natryskową w spray`u. Ułatwia sprawę.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 14, 2012 11:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W jaki sposób komputer zmienia biegi wentylatora? (jaki parametr jest zmienną)
Rozumiem, że stosując samodzielny włącznik, po jego włączeniu wentylator będzie pracował od razu na II biegu?
z tego co znalazłem
wentylator dziala przy 104*C
Wentylator z klimatyzacja 1 etap 104*C drugi 112*C
dane dla rovera 214si
Harry, dzięki za zainteresowanie, ale nie o to pytałem
Opór z czujnika temperatury jest dla komputera wartością wejściową i on na jej podstawie podejmuje działanie. To właśnie działanie mnie interesuje; co sprawia, że ECU powoduje działanie wentylatora na I lub II biegu.
Wydaje mi się, że będzie zmieniać się natężenie, gdyż na "chłopski rozum", moc wiatraka jest iloczynem napięcia i natężenia, napięcie mamy stałe 12V, więc uznałem że to natężenie się zmienia.
Jeśli "chłopski rozum" nie ma tutaj zastosowania, niech mnie ktoś poprawi
Przestudiowałem dzisiaj dane w Rave i jest tak jak wyżej pisze Harry, R200 (dotyczy wszystkich wersji silnikowych) bez klimy ma jeden bieg wentylatora, z klima dwa biegi.
Dzisiaj przymierzałem się do montażu i chyba najlepiej wrzucić nowy przekaźnik koło 3 fabrycznych (przy skrzynce z bezpiecznikami), przewód od włącznika w kabinie do cewki przekaźnika poprowadzić poniżej serwa, jest tam otwór do kabiny z zaślepką. Tylko nie rozglądałem się skąd wziąć "+" do włącznika w kabinie, u mnie będzie to ori włącznik świateł przeciwmgłowych (teraz mam zaślepkę).
Będziesz montował diodę prostowniczą gdzieś przed przekaźnikiem?
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Sob Wrz 22, 2012 22:11
Chłopaki, zaadoptowałem dzisiaj stary włącznik od halogenów do wyżej opisanego celu i mam problem Zrobiłem to na skróty i do plusa z wentylatora wpiąłem się do bezpiecznika i włącznika w samochodzie a z minusa do masy. Wszystko by było dobrze ale pali mi cały czas bezpiecznik, nawet 30A nie wytrzymuje Kable wpiąłem przed samą wtyczką do wentylatora żeby nie ingerować w przekaźnik wentylatora, co jest nie tak
[ Dodano: Sob Wrz 22, 2012 22:11 ]
zdzichu napisał/a:
Wyłącznik mam podłączony bez przekażnika. 10-cio amperowy wytrzymuje bez problemu.
To mnie właśnie dziwi U mnie chyba bez przekaźnika się nie obejdzie
Gdzieś jest zwarcie.
Zresztą nie rozumiem w jaki sposób to wszystko połączyłeś.
+ z aku - bezpiecznik - włącznik - wentylator
- z aku - wentylator
Czy tak?
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Nie Wrz 23, 2012 11:49
Tak jak opisałeś, tylko plus ze skrzynki z bezpiecznikami. Dzisiaj jeszcze spróbuje zrobić to na przekaźniku Jak podłącze to na krótko to wentylator się załącza ale kabel przy + akumulatora prawie się topi tak jakby był za słaby
[ Dodano: Nie Wrz 23, 2012 11:49 ]
Tak myśle że mógł ktoś wcześniej przewody popierdzielić i u mnie niebieski do wentylatora wcale nie jest masą, i przy załączaniu przyciskiem dwa plusy się zwierają Już kilka razy spotkałem się u mnie w samochodzie z kablami widmo albo trzema niebieskimi w jednej wiązce
kangaroo69, nie kombinuj na skróty. Zrób wszystko według schematu greg-si bedzie hulać.
A ja mam takie pytanko. Mam ten adapter do węża chłodniczego, tylko teraz zastanawiam się pod jaki kątem go zamocować.
Jeśli zamocuje go tak, że czujnik będzie u góry, to czy będzie mi on odczytywał dokładną temp. płynu Czy płyn będzie do niego w ogóle dosięgał
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Nie Wrz 23, 2012 14:34
I kapa Po wielu próbach, wziąłem w końcu miernik i sprawdziłem diodą wentylator, okazało się że między plusem a minusem jest przejście jak dowiem się jak to wyciągnę go i sprawdzę, na razie muszę zaniechać plany.
Jeśli zamocuje go tak, że czujnik będzie u góry, to czy będzie mi on odczytywał dokładną temp. płynu Czy płyn będzie do niego w ogóle dosięgał
Będzie, będzie. Powietrze masz na górze w zbiorniczku wyrównawczym. Wszędzie poniżej powinna być ciecz. Ciśnienie też robi swoje.
Ok. To zamontuje czujnik z góry.
[ Dodano: Sob Wrz 29, 2012 21:42 ] greg-si, jeszcze jedno pytanko. Według twego schematu, wentylator będę mógł włączyć po przekręceniu stacyjki na zapłon, czy nie
leszczu, to chyba zależy od tego skąd weźmiesz zasilanie cewki przekaźnika i zasilanie wentylatora. Jeśli to pierwsze wziąłbyś np. z lampki we wnętrzu, a zasilanie wentylatora bezpośrednio z aku (pewnie tak zrobiłeś) to powinno działać niezależnie od stacyjki.
Jak brkzzz, napisał.
Jak dasz włącznik i wentylator na stałym 12V to będziesz mógł włączać kiedy chcesz.
Wszystko zależy co chcesz uzyskać. Wszystko jest do zrobienia tylko trzeba wiedzieć co się chce
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum