Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Nie ma iskry na jednej z cewek VN
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Nie ma iskry na jednej z cewek VN
Autor Wiadomość
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



  Wysłany: Pon Cze 06, 2011 09:20   [R75] Nie ma iskry na jednej z cewek VN
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam Forumowiczów, wczoraj mój R75 odmówił posłuszeństwa.
Silnik zgasł w trakcie jazdy, po ponownym odpaleniu chodził nie równo jakby nie palił na 2 świece. Zaznaczam że nie zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE ani żadna inna.

Mam u siebie silnik KV6 2000 ccm.
Zaczołem od sprawdzenia cewek zapłonowych. I okazało się ze na środkowej, tylniej cewce zapłonowej nie ma iskry. Po przełożeniu cewek okazało się że nadal nie ma iskry na środkowej a więc to nie kwestia cewki. Równolegle zauważyłem że wtyczka cewki prawej tylnej jest kompletnie wypalona !! ! Powodem była przeskakujaca tam iskra wysokiego napięcia, szok przeceż tam nie ma wysokiego napięcia (tam jest +12V, masa i strowanie z kompa). Ale z tym sie uporałem bo okazało się że nie było masy na wszystkich trzech złączkach wszytkich trzech tylnich cewek, więc co wyładowanie to z cewki przepięcie znajdowało sobie przejście domasy właśnei przez te wtyczkę. Usunołem problem z masą, teraz silnik zaczoło palić na 5 świecach bo niestety nadal na tej tylniej środkowej nie ma iskry pomimo iż cewka jest ok na 100% i ma zasilanie +12 i masę.

No i teraz tak sobie myśle że brak masy spowodował iż od dłuższego czasu skakała iskra po jednej z tych wtyczek ale to powodowało iż przepięcie przechodziło przez moduł silnika. I tak skakało aż wypaliło wtyczkę i zrobiło zwarcie, wtedy to silnik zgasł. Pytanie czy podczas tego incydentu nie padło sterowanie środkowej świecy w module ECU, mam nadzieję że nie ale nie mam złudzeń że pad ECU jest bardziej prawdopodobny niz uszkodzenie kabelka między modułem a cewką. No ale sprawdzę to dzisiaj.

Do Was mam dwa pytania, czy jeśli padł mi ECU to będzie można zapakować inne ECU od KV6 i bedzie OK, czy może bedzie problem z konfiguracją parametrów, czujników itp.
Drugie pytanie czy kiedykolwiek ktoś miał podobny problem i jak to się skończyło.

Pozrdawiam
SL
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Cze 06, 2011 16:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 06, 2011 09:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Cze 06, 2011 11:56   

roadking napisał/a:
mam dwa pytania, czy jeśli padł mi ECU to będzie można zapakować inne ECU od KV6 i bedzie OK, czy może bedzie problem z konfiguracją parametrów, czujników itp.
Drugie pytanie czy kiedykolwiek ktoś miał podobny problem i jak to się skończyło.

Po zmianie ECM , będzie problem z immo. Taki problem miał rok temu kolega v6.Czy jest sygnał na pinie 1 (czarno/żółty) gniazda ECM ? , przepalił sie bezpiecznik od cewek ?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Cze 06, 2011 12:05   

Nie wiem czy jest napięcie na pinie 1 w ECM ale wychodze z założenia że jeżeli iskra jest na pozostałych pieciu świecach i silnik odpala i jedynie wyczuwa sie w jego pracy ze jedna swieczka nie pali to zapewne to napięcie jest bo jest wspólne dla wszytkich cewek.

Co do Immo to rzeczywiście kolega z ArtBizaru potwierdził że trzeba kupić cały zestaw rozruchowy, ECM + Immo ECU + kluczyk (a właściwie tę pchełkę transpondera co jest w środku kluczyka)

pozdrawiam
SL
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Cze 06, 2011 15:20   

napięcie jest wspólne dla wszystkich cewek ,ale uzwojenie pierwotne każdej cewki jest przez ECM oddzielnie sterowane minusem dla wytworzenia iskry i cewkę nr.4 obsługuje pin 1.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Cze 09, 2011 13:47   

Tak, juz wyczytałem w RAVE, co wiecej wiem czemu przebicie było na wtyczce tylnej-prawej, tak sie składa że na złaczu ECM pin z tej wtyczki jest koło pinu masy (62 to pin sterowania cewka a pin 63 to masa) inne piny sa w większej odległosci od pinów masy dlatego przebicie poszło najkrótszą drogą, obawiam się ze ta okolica wtyczki kompa tez może byc nadpalona, ale z drugiej strony może nie aż tak bardzo bo odległosc pomiedzy pinami jest tam mniejsza, a więc i mniejszy potencjał, mniejsze wydzielanie ciepła. No zobaczymy jak wyjmę dzisiaj moduł silnika.

SL

[ Dodano: Wto Cze 07, 2011 10:35 ]
No więc sprawa jest jasna:
Po rozebraniu modułu silnika ECM okazało się, że cewki są sterowane tranzystorami mocy. Jest ich 6 sztuk - po jednym na cewkę i są montowane w technologii SMD a więc płasko lutowane do płytki bez wkładania nóżek w otworki.
No i jeden z tych tranzystorów padł, dostał przebicie co zaskutkowało stałym przepływem prądu przez cewkę i padnięty tranzystor, element ten sie rozgrzał tak że odpadł od płytki no i stąd brak iskry.
Pytanie czemu padł ?? ? Nie wiem - może od tej skaczącej iskry spowodowanej brakiem masy ? a może nie ... Trochę mi to wyglada na dwa różne uszkodzenia niezależne od siebie.

Tak czy inaczej szukam teraz takiego tranzystorka lub całego modułu - może byc uwalony byle by miał choć jeden tranzystorek sprawny.
Moze ktoś ma cos takiego i sprzeda koledze z forum ?
Tranzystor ma oznaczenie ON36CL (producentem jest Motorola)
Na razie nie znalazłem takowego na rynku, zamiennika równiez. :-(

Pozdr.
SL

[ Dodano: Czw Cze 09, 2011 13:47 ]
No więc auto juz jest naprawione. Dzieki pomocy kolegów z ArtBizar wszedłem w posiadanie drugiego komputera z którego przelutowałem ten padniety tranzystorek.
No i autko znowu sprawne :-)

Pozdr
SL
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 23:10   

Podepnę się pod temat.
Mam problem z R75 szwagra. Silnik chodzi jak traktor jakby nie pracował na jednym bądź więcej cylindrów. Czasami nie odpala za 1-szym razem. Najpierw zobaczyliśmy świece jak wyglądają. Wyglądały OK może troche tylne były lekko w oleju ale poza tym ok. Przełożyliśmy świece przód-tył, odpaliliśmy i bez zmian.
Potem odpinaliśmy po kolei cewki - bez zmian, potem wypieliśmy 3 cewki tylne - bez zmian, i 3 cewki przednie - bez zmian.
O co chodzi? Gdzie szukać przyczyny nieprawidłowej pracy silnika? Jest jakaś metoda sprawdzenia samych cewek?
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 08:30   

Jak mogłeś odpiać trzy cewki z przodu lub z tyłu i było bez zmian ? Nie rozumiem tego, musiało sie coś zmienić.
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 09:00   

roadking napisał/a:
musiało sie coś zmienić

Były odpięte trzy cewki tylne a trzy cewki z przodu były normalnie wpięte. R odpaliło ale silnik chodził tak jakbym tych cewek z tyłu nie odpiął. I tak samo było jak wypiąłem z przodu a z tyłu były wpięte.
Musisz uwierzyc mi na słowo: nic się nie zmieniło. silnik chodził jak traktor telepał się a dźwięk przypominał dźwięk silnika od Malucha... :/
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 09:10   

No dobrze ale jak odpiołeś po 3 cewki z przodu i potem z tyłu to musiał inaczej chodzić niz jak by wszystkie były zapiete. Na pewno bedzie jakaś różnica. Wiem że brak iskry na jednym garze jest bardzo widoczny w pracy silnika, potem brak iskry na kolejnych garkach 2-3 juz nie daje takiego widocznego efektu.
Najlepiej zrób tak, zdejmij fajki z przednich świec, weź jedna nową świecę i po koleji wkładaj do kolejnych fajek i patrz czy jest iskra na pracującym silniku.
Oczywiście nie przekladaj świecy w locie bo cie kopnie, zapal popatrz, jak jest iskra to zgaś silnik, przełuż świecę i znowu odpal.

Jak z przodu będzie OK to zajmij sie tyłem, z tyłem jest trudniej bo trzeba całą cewkę wyjać. Oczywiście przy testach ze świecą na zewnątrz nie zapomnij o tym aby gwint świecy miał kontakt z masą, mozna obinąc go przewodem i przytknac do karoseri lub silnika.
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 10:04   

xROnx, przełóż cewki ze swojego i zobaczysz co będzie. Wadliwa cewka może dawać słabą iskrę świecy na zewnątrz i wprowadzać w błąd.Sprawdzić masę silnika.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
honziu 



Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 2
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Nie Wrz 30, 2012 13:22   

Witam jestem tu nowy i chciał bym się podpiąć pod temat mam podobny problem z zapłonem a mianowicie przy odpalaniu gdy rozrusznik kręci za każdym razem jest reakcja taka jak by któryś z zapłonów był przestawiony jest odczuwalne przetrzymanie silnika i po tym auto odpala ale raczej nie pracuje na wszystkie cylindry mało tego słychać dziwne cykanie w okolicy akumulatora po niżej dobrze to słychać w lewym przednim nadkolu , oczywiście narasta to z obrotami silnika . A teraz powrót do zapłonu wymienione wszystkie świece nic nie pomogło zamienione cewki przód tył nic nie pomogło sprawdzone przewody które są wpinane w cewki jest na wszystkich 12v + masa sterująca około 2v( wartość zmienna na odpalonym silniku) tak więc połączenie z komputerem sterującym jest :idea:
Gdzie dalej szukać przyczyny nie równej pracy silnika i co to może być to cykanie może jedno z drugim ma coś wspólnego .
Pozdrawiam
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Paź 06, 2012 21:51   

xROnx, przypuszczam, że żle są podłączone kable zapłonowe na przedniej głowicy
_________________
rom
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Przejściówki do cewek
marian14 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Sie 02, 2014 17:30
wschodni
Brak nowych postów [R75] Sprawdzanie cewek i przewodów pryskaniem
kkkamil Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Lip 20, 2012 17:57
automechanik
Brak nowych postów [Nie sprawna klimatyzacja z jednej strony] Mg ZT-T
Waldeczek Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Kwi 18, 2018 21:49
MD
Brak nowych postów [R75] Głośne klekotanie przy jednej z głowic
slawx12 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Maj 09, 2010 20:17
Aragorn
Brak nowych postów [R75] Przekładnia/maglownica cieknie z jednej strony.
Apolyon Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Sty 09, 2017 10:28
karol77787



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink