Forum Klubu ROVERki.pl :: [PN K16] Zapowietrza się układ chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[PN K16] Zapowietrza się układ chłodzenia
Autor Wiadomość
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Czw Paź 04, 2012 11:25   [PN K16] Zapowietrza się układ chłodzenia
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Siemka.

Pacjent 16K4F, świeżo po swapie, zrobione jakieś 50km...

Najpierw był problem z odpowietrzeniem dziada. Udało sie jakoś.

Termostat się otwiera, wentylator się włącza, nagrzewnica podaje gorące powietrze, podgrzewanie przepustnicy pominięte - jest zamknięty obieg jednym wężem... Ogólnie wszystko jakby w porządku. Ale tylko na wolnych obrotach na postoju.

Gdy tylko zacznę jazdę zaczyna się pompowanie węży. Cholernie twardnieją. Delikatnie odkręcając korek poziom płynu podchodzi pod niego.

Przed chwilą na mieście zakręciłem do 5500 i poczułem zapach płynu, oraz ochłodzenie powietrza z nadmuchu. Okazało się, że wywaliło płyn przez zakręcony korek - niewiele, ale jednak...

Następny fakt jest taki, że w niedzielę gdy miałem problem z odpowietrzeniem układu - grzał się, nie otwierał termostatu.

Ten problem jest zażegnany, obecnie temperaturę trzyma w normie, termostat się otwiera, ale pompuje węże...

Testowałem bez korka, efekt taki, że po kilometrze musiałem się zatrzymać na chodniku, bo wywaliło płyn i temperatura rosła masakrycznie szybko.

Zatrzymałem się, dolałem płynu, poczekałem aż termostat otworzy, i wiatrak włączy, wszystko zdawało się być OK. Spokojna jazda dalej, jakiś poltora kilometra pozniej to samo, wywaliło płyn, temperatura ponad 100 stopni. Dałem sobie spokój, zostawiłem auto na parkingu...

Na postoju go wkręciłem na 4tys na dłuższą chwilę i nic się niedziało, a tylko zacznę jazdę, nawet spokojną to wywala płyn...

Też wyciągacie z tego jeden wniosek ? Że to HGF i kompresja idzie do układu chłodzenia ?

Nie wiem jeszcze czy ma tutaj znaczenie jakieś zaworek zwrotny w kolektorze ssącym ? Nie wiem jak on działa...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 04, 2012 11:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 11:31   

A korek zbiorniczka wyrównawczego na pewno sprawny? Jeśli nie sprawdzałeś to bym jego włąśnei obstawiał
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Czw Paź 04, 2012 11:37   

I wtedy by też wywalało płyn po usunięciu korka ? Nie sądzę. Mając 1.4 jeździłem bez korka przez kilka dni i nie wywalało mi płynu... A tu ewidentnie płyn był wypompowywany jak się zatrzymałem i podniosłem maskę. Dopiero po zgaszeniu silnika zaczał opadać stan płynu w zbiorniczku.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 12:35   

Korek nie działa prawidłowo :arrow: nie ma odpowiedniego ciśnienia w układzie :arrow: płyn wrze zbyt wcześnie i zapowietrza układ...

A co do tych atrakcji: pompa wody działa prawidłowo?
 
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Czw Paź 04, 2012 13:14   

Pompa jest SKF, działa prawidłowo, bo węże w całym obiegu się nagrzewają na postoju, łącznie z otwarciem termostatu i włączeniem wiatraka.

Problem zaczyna się po ruszeniu. Wywala płyn przy niskiej temperaturze, następstwem czego jest jej gwałtowne rośnięcie.

Jedyne co mnie jeszcze zastanawia to zaworek w kolektorze ssącym, którego później usunę. Jeśli to nie będzie wina tego to 100%HGF...
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 14:16   

Ja nadal upierał bym sie przy korku, co za problem kopic nowy od poloneza za 10zeta? Będziesz miał pewność, ludzie na forum różne cyrki opisywali z układem chłodzenia i często winny okazywał się koreczek właśnie
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Czw Paź 04, 2012 14:24   

Gdybym miał bez problemu dostępny to bym wymienił :)

Poza tym w Polonezie jest zbiorniczek od Rovera i nie chce kupować korka typowo do Poloneza.

Gdybym u siebie w focie miał taki korek już dziś bym testował zachowanie. Dopóki mi nie przyjdzie zakupiony z allegro to mogę szukać usterek gdzieś indziej...
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Paź 04, 2012 14:52   

korki bez problemu sa dostepne w intercarsie
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 15:03   

rafalrz1989, kupujesz korek z poloneza z motorownią rovera, jest identyczny właśnie taki jak potrzebujesz, w czym problem? :mrgreen:
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Czw Paź 04, 2012 15:21   

slax napisał/a:
rafalrz1989, kupujesz korek z poloneza z motorownią rovera, jest identyczny właśnie taki jak potrzebujesz, w czym problem? :mrgreen:

W tym, że u mnie w mieście łatwiej kupić coś do Rovera niż do Poloneza Rovera :)

Ale nie o tym temat... Będę kombinował jeszcze...
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 17:47   

rafalrz1989 napisał/a:
Też wyciągacie z tego jeden wniosek ? Że to HGF i kompresja idzie do układu chłodzenia ?

Bardzo możliwe. Kiedy pompa wody była ostatnio ruszana ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 18:34   

korek kupisz bez problemu, a to moze być on, lepiej wydać 10zł na korek niż 1000zł na zrobienie HGF.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Paź 04, 2012 18:52   

rafalrz1989 napisał/a:
slax napisał/a:
rafalrz1989, kupujesz korek z poloneza z motorownią rovera, jest identyczny właśnie taki jak potrzebujesz, w czym problem? :mrgreen:

W tym, że u mnie w mieście łatwiej kupić coś do Rovera niż do Poloneza Rovera :)

Ale nie o tym temat... Będę kombinował jeszcze...



no ale poldorover ma zbiorniczek a tym samym i korek ROVEROWSKI, wiec czy to do poldorovera czy od rovera bedzie to ten sam produkt
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 18:53   

Markzo napisał/a:
korek kupisz bez problemu, a to moze być on, lepiej wydać 10zł na korek niż 1000zł na zrobienie HGF.

jak dla mnie to na 99% HGF, a 1% na niespodzianki. np pęknięta tuleja, pęknięte coś innego, ale to rzadkość. Zaworka zwrotnego nie szukaj bo w Polonezie z tym silnikiem nie ma.
 
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Czw Paź 04, 2012 19:23   

polofix napisał/a:
Zaworka zwrotnego nie szukaj bo w Polonezie z tym silnikiem nie ma.

Jak masz siać takie herezje to się nie wypowiadaj :) jest tam zaworek zwrotny w kolektorze ssącym na wyjściu z przodu głowicy...
Markzo napisał/a:
1000zł na zrobienie HGF


Skończcie temat kupna korka.

Narazie po kolejnym odpowietrzeniu, długo gniotąc węże zrobiłem jakieś 15km po mieście i jest w miarę OK, poziom płynu nie podnosi się, węże nie twardnieją. Tak jakby wszystko wróciło do normy.

Ale nadal nie ufam temu Polonezu i nie wiem co będzie jak to postoi całą noc...
Markzo napisał/a:
1000zł na zrobienie HGF.

Nie przesadzaj, liczyłem dzisiaj to bym się zmieścił w 500-600zł... Planując głowicę i zmieniając gumki.

leszczu napisał/a:
Kiedy pompa wody była ostatnio ruszana

Tydzień temu. Przekładałem ją z całym rozrządem łącznie z wałkami z 1.4, na którym zrobiła jakieś 5-6tys km. Pompa SKF, nie sądzę, żeby było z nią coś nie tak.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 19:53   

rafalrz1989, Dobra dajmy spokój temu korkowi nieszczęsnemu, widać że masz głowę na karku i pojecie o Kserii też, tym bardziej że
rafalrz1989 napisał/a:
Dopóki mi nie przyjdzie zakupiony z allegro to mogę szukać usterek gdzieś indziej...
kolega ma koreczek uz zamówiony.

A powiedz, w oleju nie masz śladów płynu, i na odwrót chłodziwa w oleju? żadnego majonezu pod korkiem? Oleju ani chłodziwa nie ubywa? Nie kopci za nadto?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 19:59   

slax napisał/a:
A powiedz, w oleju nie masz śladów płynu, i na odwrót chłodziwa w oleju? żadnego majonezu pod korkiem? Oleju ani chłodziwa nie ubywa? Nie kopci za nadto?

Ne musi tego mieć wystarczy, że będzie przedmuch na zewnątrz. Obadaj dokładnie okolice łączenia głowicy z blokiem czy nie cieknie ci stamtąd płyn.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 20:10   

leszczu, ale jakby nie było ta najczęstsze objawy, i z reguły to po tym diagnozujemy HGF
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Paź 05, 2012 08:06   

Miałem identyczne objawy jak autor tematu, przerobiłem wszystkie inne powody takiego zachowania i na koniec zrobiłem HGF który to był przyczyna takiego zachowania Poldasa. Nie miałem żadnych innych objawów poza właśnie twardnieniem węży i co ciekawe czasem mogłem przejechać kilkaset kilometrów i nic sie nie działo a czasem po kilkuset metrach miałem przystanek w podróży.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Pią Paź 05, 2012 08:14   

slax napisał/a:
A powiedz, w oleju nie masz śladów płynu, i na odwrót chłodziwa w oleju? żadnego majonezu pod korkiem? Oleju ani chłodziwa nie ubywa? Nie kopci za nadto?

Żadnego dymka, olej czysty, w płynie coś tam niewiele pływa, ale to podejrzewam, że to pozostałości po poprzednim HGFie.

Wczoraj popołudniu odpowietrzony układ (nie usuwałem zaworka w kolektorze), jeździłem prawie 2h i wszystko było OK. Jazda spokojna, czasem dynamiczna, wszystko w porządku, temperatura w normie, ponizej 90 stopni, jak się zagrzał w korku, to wentylator się normalnie włączał...

Zostawiłem go pod sklepem na pół godziny, wychłodził się do około 50-60stopni, ponownie rozgrzany znowu działał jak należy, nic niepokojącego się nie działo.

Dzisiaj rano zrobiłem jakieś 10km i problem powrócił. Temperatura z około 90 stopni skoczyła na jakieś 100-110, wywaliło płyn przez zamknięty korek.

Zgasiłem silnik, odczekałem aż ostygnie, uzupełniłem płyn który wywaliło po odkręceniu korka, odpowietrzyłem dziada, termostat się otwarł, wentylator się włączył kontynuowałem jazdę.

Dojechałem do pracy jakieś 5km od miejsca postoju, temperatura była w normie, ale po odkręceniu zbiorniczka płyn dziwnie się pienił... Przyłożyłem nosa do wlewu, ale spalin nie wyczułem.

Bardzo dziwna sprawa. Gdy wywaliło mi płyn rura od termostatu do chłodnicy była zimna. Może wypadałoby zmienić termostat ? Może tutaj leży problem... Termostat mam jakiś Verneta na 82 stopnie. Wcześniej jeździłem na Mera TV-70 82 stopnie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [polonez 1,4 układ zapłonowy, montaż procedury startowej]
lukasz1990FSO Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 1 Nie Mar 24, 2013 21:35
kruszan
Brak nowych postów [Astra II 1.7 DTI 2001 r] Olej w układzie chłodzenia.
greg_szczytno Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 1 Nie Sty 06, 2008 16:42
azor77
Brak nowych postów [Polonez Caro+ 1.4] Olej w układzie chłodzenia
mony Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 20 Wto Kwi 10, 2007 10:41
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink