Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Silniczki świateł nie działają
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Silniczki świateł nie działają
Autor Wiadomość
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

  Wysłany: Nie Paź 14, 2012 10:46   [R75] Silniczki świateł nie działają
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam.Proszę o poradę w kwestii świateł przednich problem jest taki, że nagle przestały działać a wszystko było ok czyli mogłem ustawić ich wysokość, oraz poziomowały się przy każdym podejściu do R.Co sprawdzić i jak podejść do tematu, może problem leży po stronie bezpiecznika,tylko gdzie go szukać?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 14, 2012 10:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Paź 14, 2012 10:59   

bezpieczniki masz pod schowkiem po stronie pasażera,odkręcasz 2 plastikowe "śruby" , odchylasz plastikową osłone i masz do nich dostęp
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 14, 2012 11:03   

sash997 napisał/a:
bezpieczniki masz pod schowkiem po stronie pasażera,odkręcasz 2 plastikowe "śruby" , odchylasz plastikową osłone i masz do nich dostęp

Tak zgadza sie tylko które za co odpowiadają bo tam jest ich kilkadziesiąt :wink:
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 14, 2012 12:20   

w instrukcji obsługi masz rozdział o bezpiecznikach poczytaj i zobacz
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Paź 15, 2012 09:32   

A jeśli bezpieczniki okażą się okej, odłącz prąd i podłącz ponownie. Potem zobacz czy regulacja wróciła.
Dla pewności sprawdź jeszcze czy moduł LSM nie nosi śladów "korozji".
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 16, 2012 09:09   

haszczyc napisał/a:
w instrukcji obsługi masz rozdział o bezpiecznikach poczytaj i zobacz

Wszystkie bezpieczniki sa ok.

[ Dodano: Wto Paź 16, 2012 10:09 ]
MaReK napisał/a:
A jeśli bezpieczniki okażą się okej, odłącz prąd i podłącz ponownie. Potem zobacz czy regulacja wróciła.
Dla pewności sprawdź jeszcze czy moduł LSM nie nosi śladów "korozji".


Kolego gdzie znajdę ten moduł LSM bo pojecia nie mam co to takiego
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Paź 16, 2012 13:04   

Moduł LSM, to jest ta puszka na której znajduje się pokrętło włączające światła oraz potencjometry od regulacji wysokości świecenia reflektora i jasności podświetlenia deski rozdzielczej. Musisz zdjąć osłonę nad nogami kierowcy a następnie odkręcić trzy wkręty trzymające moduł. Potem wyjąć go delikatnie i odpiąć kostkę (nacisnąć zwolnienie blokady i białą zawleczkę pociągnąć do siebie. Wtyczka sama wysunie się z gniazda i moduł będzie uwolniony. Rozbierz delikatnie moduł i sprawdź jak wygląda płytka drukowana.

Próbowałeś odłączenia klemy na kilka sek.?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 17, 2012 04:00   

Klemy odpinalem już nieraz ale nic to nie zmieniło niestety.Dziś rozbiore moduł o którym piszesz i zobacze co tam sie dzieje.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Paź 17, 2012 09:19   

To jeszcze przypomnij sobie, czy nie robiłeś jakiejś diagnostyki auta na niededykowanym komputerze i nie działałeś w obszarze modułu świateł LSM.

Rozbierając LSM'a zachowaj, jak w każdym przypadku ostrożność, żeby czegoś nie połamać. Jak już będziesz miał LSM'a w rękach, frontowy panel na górze i dole posiada po dwa zaczepy. Delikatnie zwolnij je, następnie zsuń frontowy panel, a płytkę drukowaną wysuń z prowadnic. Odepnij taśmę łączącą płytkę z panelem frontowym, ale przy panelu frontowym.

Oceń okiem jak wygląda gniazdo, jak wygląda płytka, czy nie noszą śladów zaśniedzenia, korozji, itp. itd. Jeśli tutaj będzie wszystko okej, rozbierz panel frontowy i oceń okolice potencjometru.

Sprawdź jeszcze, możesz poprosić kogoś o pomoc, czy po włączeniu świateł silniczki testują się. Towarzyszy temu zjawisku charakterystyczny dźwięk ale także można zobaczyć czy słup światła przesuwa się. Być może silniczki działają, a uszkodził się potencjometr o którym wyżej pisałem.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 17, 2012 10:33   

MaReK, za tak wyczerpującą odpowiedz masz zasłużone pomógł dziś sprawdzę wszystko tak jak piszesz i dam znać czy coś znalazłem
_________________
„Jeśli cel przyświeca, sposób musi się znaleźć.” A.Sapkowski
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Paź 18, 2012 22:47   

Mnie pomógł nie potrzebne :) Wolałbym, żebyś sam sobie pomógł przez naprawę usterki ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 21, 2012 13:02   

MaReK napisał/a:
To jeszcze przypomnij sobie, czy nie robiłeś jakiejś diagnostyki auta na niededykowanym komputerze i nie działałeś w obszarze modułu świateł LSM.

Rozbierając LSM'a zachowaj, jak w każdym przypadku ostrożność, żeby czegoś nie połamać. Jak już będziesz miał LSM'a w rękach, frontowy panel na górze i dole posiada po dwa zaczepy. Delikatnie zwolnij je, następnie zsuń frontowy panel, a płytkę drukowaną wysuń z prowadnic. Odepnij taśmę łączącą płytkę z panelem frontowym, ale przy panelu frontowym.

Oceń okiem jak wygląda gniazdo, jak wygląda płytka, czy nie noszą śladów zaśniedzenia, korozji, itp. itd. Jeśli tutaj będzie wszystko okej, rozbierz panel frontowy i oceń okolice potencjometru.

Sprawdziłem LSM tak jak piszesz i na moje oko wszystko tam gra nic nie jest zaśniedziałe itp. Silniczki nie pracują testowałem z kolegą przed maską i dalej lipa niestety
Sprawdź jeszcze, możesz poprosić kogoś o pomoc, czy po włączeniu świateł silniczki testują się. Towarzyszy temu zjawisku charakterystyczny dźwięk ale także można zobaczyć czy słup światła przesuwa się. Być może silniczki działają, a uszkodził się potencjometr o którym wyżej pisałem.

Pozdrawiam,
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Paź 21, 2012 19:00   

Aleś zacytował :> Nic nie wiem o co chodzi ;)
Domyślam się jednak, że nie działa i że LSM wygląda jak fabrycznie nowy.
Cała instalacja przebadana pod kątem ew. zalania wodą.

Moja propozycja jest taka, abyś znalazł kogoś z takim samym autem i rozwiązaniem oświetlenia z przodu.
Podmienił LSM wkładając swój do jego auta i sprawdził czy u niego silniczki działają.

Potem zrobił odwrotnie i jego LSM włączył w Twój układ. Jeśli nie działa przyczyny musisz szukać w instalacji. Rave pod lupę i śledzisz wiązkę i kolory przewodów. Jeśli działa, no to problem masz zdiagnozowany. Musisz kupić sobie LSM'a i zaprogramować go po VIN i przebieg taki jak masz w reszcie modułów. Inaczej będziesz jeździł z Err na wyświetlaczu.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 21, 2012 19:57   

hehe fakt to mi się udało z tym cytatem :rotfl: Tak jak piszesz sprawdziłem i wszystko wydaje się ok. Podmienię moduły i zobaczymy jak sprawa będzie wyglądać.Tylko skąd wziąć drugiego roverka
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Paź 22, 2012 00:26   

Zawsze możesz sobie kupić LSM'a za kilkadziesiąt złotych ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pon Paź 22, 2012 08:31   

Jakby co to mam LSM-a sprawnego bez halogenów :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Paź 22, 2012 09:43   

Ja też mam :) Ze wszystkim, ale odległość jaka dzieli mnie i Ciebie od kolegi z problemem jest duża ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Paź 22, 2012 10:35   

lukasz5992 napisał/a:
Tylko skąd wziąć drugiego roverka
W Kielcach mieszka reniatka266 http://forum.roverki.eu/p...profile&u=20272 0l0 http://forum.roverki.eu/p...profile&u=15576 , michalie http://forum.roverki.eu/p...profile&u=15576 i inni :) Szukaj tu http://forum.roverki.eu/viewforum.php?f=14
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Sob Sty 20, 2018 20:59   

MaReK, Ratunku, czy mógłbyś rozwinąć myśl, połączenia niededykowanego komp i awarii opisanej przez kolegę, bo chyba to mój przypadek. Jaka jest możliwość naprawy?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sty 28, 2018 18:33   

Zanim wpadniesz w panikę odłącz aku, albo sam moduł LSM od instalacji.
Podłącz i sprawdź czy ożyło. Jeśli nie, to przanalizuj błędy TOAFem, później ze strony TOAF'a ściągij wsad dla swojej wersji świateł, wgraj i sprawdź czy jest okej.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Silniczki VIS
Gość Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Cze 13, 2012 12:19
Alex_Tom
Brak nowych postów [R75] Silniczki VIS
scareface Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Lip 16, 2018 19:14
adam_26
Brak nowych postów [R75] Silniczki VIS
do Roverzystów co to jet ?
Trebor Rover serii 75, MG ZT 14 Pią Mar 30, 2012 20:19
dzieju
Brak nowych postów [R75] Silniczki w zamkach
Physixc Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Gru 28, 2014 13:36
Physixc
Brak nowych postów [R75] Silniczki VIS by Dzieju
piotrpg Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Paź 20, 2022 11:08
piotrpg



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink