Forum Klubu ROVERki.pl :: ADI-mistrzu - czyli R45 lift 1.8 w hatchback
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
ADI-mistrzu - czyli R45 lift 1.8 w hatchback
Autor Wiadomość
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 08, 2012 19:44   

Dziś zacząłem to montować, okazało się że jest nawet miejsce w karoserii na wkręt (trzeba najpierw taki kwadratowy plastik rozporowy w niego wsadzić).
Ogółem wchodzi ciasno i dobrze przylega, trzeba jednak nieco opalarką potraktować i dopasować ranty.

Tak to wygląda przed założeniem razem z tymi łapkami:




Tak chwile po wsadzeniu do wnętrza:





Tutaj widać punkt w którym można zastosować wkręt:


A tak po potraktowaniu opalarką:




Jutro kupię zaczep na wkręt, przykręcę i jeszcze lepiej to dopasuję. Ogółem nadkole będzie się trzymać na tych łapkach, wkręcie jednym w karoserię, 2 wkrętach w zderzak i jeden w plastikowy próg.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 08, 2012 19:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 08, 2012 19:52   

Skąd w końcu kupiłeś to nadkole ? Ciekawe to jest z tymi łapkami, tez bym zakupił. :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 08, 2012 20:01   

W warszawie znajomy ma jakiegoś znajomego... itd. itd. który handluje właśnie plastikami do samochodów, głównie nadkolami. Ogółem ma taki mini magazyn gdzie ma tego mnóstwo, osłony pod silniki też widziałem, ale głównie to sterta przeróżnych nadkoli.

Jedno nadkole to koszt 30zł, czyli komplet wychodzi 60zł.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 08, 2012 20:23   

Mam identyczne z tego co widzę ale u Ciebie ciut lepiej ono przylega.
W każdym razie dobrze że znalazłeś bo to jednak dość dobre zabezpieczenie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 08, 2012 20:27   

Załatw taki jeden jeszcze :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 08, 2012 20:30   

Mogę Ci załatwić, tylko jak ja Ci to wyśle? :???:
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 08, 2012 20:37   

ADI-mistrzu, Zwiń w rulonik :wink: Mi tak gostek do 200 kiedyś przednie nadkole przysłał i było dobrze :wink:

Wiec prosił bym o to jedno od strony pasażera co brakuje :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 17, 2012 18:16   

Te kostki montażowe do tego otworu to B14255, kosztują 2.5zł za sztukę w opakowaniach po 10szt.

[ Dodano: Pon Paź 08, 2012 20:39 ]
W rulonik nie wiem czy się uda, są znacznie sztywniejsze niż oryginalne przednie, ciężko się wyginają.

[ Dodano: Wto Paź 09, 2012 16:14 ]
Był plan zamontować dziś chodź jedno nadkole.
Ale w trakcie prac pomyślałem aby może przy okazji sobie nieco wygłuszyć je.
Pojechałem więc do sklepu i kupiłem biały podkład 3mm wygłuszający pod panele. Wróciłem i zacząłem to oklejać, ale jak się okazało mało który klej chce to łapać, nawet kropelka wymiękła.

Dopiero sylikon do szkła zadziałał i trzyma to:



A tak to wygląda już finalnie zamontowane, spasowane i przykręcone na 5 wkrętów (oczywiście pod kolor):





Ogółem trzeba je potraktować opalarką aby dobrze dopasować do naszych aut (a tym bardziej jak się wsadzi piankę do wygłuszenia). Do tego jeszcze mokra ścierka.
Ja robiłem to tak, że podgrzekałem kawałek aż robił się bardzo plastyczny, potem dociskałem ranty i mokrą szmatą studziłem.
Przed tym wszystkim dobrze wkręcić tą śrubę w otwór w karesorii, bo później może się okazać że mamy tam niezłą dziurę.
Trzeba też pilnować aby przy końcach jak się większe fragmenty uplastycznia aby nie zaczęło nadkole zapadać się do środka. Wystarczy wtedy taki "zwis" mokrą szmatką przycisnąć i po problemie :wink:

Remigiusz, da radę je pocztą wysłać raczej za jakieś 16zł jak jesteś zainteresowany nadal.

[ Dodano: Sro Paź 17, 2012 18:16 ]
Wymieniony osuszacz i skraplacz.
Podjechałem do znajomych aby sprawdzić klimę, wyszło że szczelna.
Więc nabijamy, włączamy i... i nie chłodzi.
Kompresor się załącza ale nie generuje ciśnienia, chyba za długo stał pusty :neutral:

Pytanie więc do was, czy kompresory były te same montowane w dieslach jak i w benzynach?
Mam zamiar kupić jedną z poniższych sztuk:
http://allegro.pl/sprezar...2716838520.html
http://allegro.pl/rover-2...2712769334.html
Tylko nie chce się nadziać że nie podejdzie :/
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 17, 2012 19:50   

Wysyłaj wysyłaj :wink: :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Paź 17, 2012 23:22   

Inne są w Dieslu inne w benzynie.

W swoim powinienes miec taka jak idzie do k serii. Z tego co pamietam w kazdej k-serii 1.4 1.6 1.8 sa takie same.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 18, 2012 00:17   

Tak patrzę, ale sprężarka np. ta:
http://allegro.pl/rover-4...2680499929.html
Która niby pochodzi z silnika 1.8 wygląda identycznie ja te:
http://allegro.pl/rover-2...2712769334.html
http://allegro.pl/sprezar...2716838520.html
Które niby są z diesla.
Czym miały by się różnić? Mocowaniem do silnika?
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Czw Paź 18, 2012 07:51   

ADI-mistrzu napisał/a:
Tak patrzę, ale sprężarka np. ta:
http://allegro.pl/rover-4...2680499929.html
Która niby pochodzi z silnika 1.8 wygląda identycznie ja te:
http://allegro.pl/rover-2...2712769334.html
http://allegro.pl/sprezar...2716838520.html
Które niby są z diesla.
Czym miały by się różnić? Mocowaniem do silnika?


Nawet numery masz na nich inne JPB101230 i JPB101240. Sprawdziłem w katalogu nie są zamienne.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 19, 2012 21:29   

Tak pogrzebałem o tych pompach bo jednak spokoju mi to nie daje w czym 2 identyczne na oko sprężarki się różnią...
I doszedłem do tego że różnica jest w sprzęgle, diesel ma PV6 zaś w benzyniakach zastosowano PV5.
Otwory montażowe są w tych samych miejscach, otwory pod przewody także w tych samych miejscach i tych samych średnic.

Chyba zaryzykuję i wstawię tą dieslowską sprężarkę z podmienionym sprzęgłem.
Ktoś musi być pierwszy...

[ Dodano: Pią Paź 19, 2012 20:22 ]

Dziś doszła sprężarka i udało się ją zamontować, wiem tez czym się różnią.
Niżej napiszę artykuł jak ją podpasować do silnika benzynowego, jak uznacie za przydatne to możecie dać jako artykuł czy co innego:



Na pierwszy rzut oka są identyczne, ale po dokładniejszych oględzinach mają 3 różnice pomiędzy sobą które zaznaczyłem na zdjęciach.
Na pierwszym zdjęciu na górze jest sprężarka benzynowa, gdy się przyjrzeć to zauważy się że inne są koła pasowe.
Benzyna ma PV5 zaś diesel PV6 (5 rowków na pasek dla benzyny i 6 dla diesel).
Drugie zdjęcie pokazuje dolne mocowanie sprężarki, w benzynie jest kilka cm krótsze.
Ostatnią różnicę było najgorzej zauważyć ponieważ jest niewielka.
Mianowicie w benzynie tuleja tylne w sprężarce w którą wchodzi śruba montażowa jest z 1cm krótsza.

Ale jak to zamontować? W sumie niema większego problemu, nie będę opisywał jak są wykręcić i wkręcić, opiszę jak ją przerobić aby pasowała.

1. Pierwsza kwestia to koło pasowe, trzeba je zamienić:

Nad kołem pasowym jest sprzęgło które w trakcie pracy klimatyzacji jest przyciągane przez elektromagnes:

Aby je ściągnąć trzeba wpierw za nie złapać (ja użyłem imadła) ale niewielką siłą, po prostu ma się nie obrócić. Następnie odkręcamy śrubę po środku i ściągamy sprzęgło:



Za sprzęgłem jest zamek który trzeba ściągnąć a następnie cała piasta razem z łożyskiem wychodzi:



Po zdjęciu zobaczymy czarny elektromagnes, go można zostawić:

Poniżej widać obydwie zdjęte piasty razem ze sprzęgłami. W sumie musimy jedynie przełożyć piastę bo sprzęgło nowe jest w lepszym stanie jak i pozostałość.
Piastę papierem ściernym nieco wyrównałem i zdarłem nieco rdzy:




Ja jeszcze przetarłem piastę fosolem aby zmyć rdzę.
Potem jeszcze nieco brzegi pomalowałem, ale to tak dla siebie, nie trzeba tego robić :razz:

A tak wygląda już nasza stara piasta w nowej sprężarce:


Teraz nadszedł czas aby zamontować sprężarkę. Po jej wsadzeniu przykręcamy ją na 2 śruby, górną i tą z tyłu sprężarki. Dolną musimy niestety kupić bo jest za długa. Niżej widać zdjęcie jakiej o ile jest za długa oraz taka jaką kupiłem:


Gdy już przymocujemy sprężarkę na te 3 śruby, może pojawić się jeden mały problem... mianowicie tylna śruba w sprężarce z powodu że nieco bardziej odstaje będzie haczyć o przewody od klimatyzacji.
Dobrze że są aluminiowe, bo można je nieco odgiąć dzięki czemu da się je potem przymocować do sprężarki.

I to tyle, potem zakładamy alternator, pasek i cieszymy się :wink:

Ale jeszcze jedna uwaga, jak odkręcimy starą sprężarkę to dobrze czymś szczelnie zatkać przewody. Klimatyzacja posiada osuszacz która chłonie wodę, jeśli ich nie zatkamy to będzie ją chłonąć z atmosfery i szybko się zniszczy. A co za tym idzie, będziemy mieć wodę w układzie klimatyzacji co może zatrzeć sprężarkę.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 23, 2012 00:00   

ładnie o niego dbasz ;) fajny myk z tą sprężarką ;)

PS. wrzucaj mniejsze zdjęcia, te sie okropnie wolno ładują...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 23, 2012 09:23   

Wiem własnie z tymi zdjęciami, normalnie robiłem że na stronie były małe zdjęcia i po kliknięciu robiły się większe, ale zmienili sposób ich dodawania :neutral:
I teraz albo małe i szybko ładujące się albo szczegółowe ale obszerne i robi się kłopot z ładowaniem strony.

Kiedyś tak ładowałem, małe zdjęcie i po kliknięciu wyrzucało na inny url do większego zdjęcia i działało to szybko i wygodnie. Ale teraz jest zaimplementowany jakiś mechanizm w stronę i tylko małe zdjęcie powiększa :neutral:

[ Dodano: Wto Paź 23, 2012 09:23 ]
Miałem robić ten kolektor... ale na razie jestem wypompowany z kasiory... :???:
Wczoraj z klimą się męczyłem ze znajomymi i jakoś hula, dziś się zobaczy czy coś nie uciekło.
Problem jest tylko jeszcze że niskie ciśnienie generuje bo zaledwie niecałe 10br.

Podejrzewamy zwór rozprężny że szwankuje i dziś chyba się go wyjmie i wyczyści, bo po odłączeniu wentylatora od klimy ciśnienie rośnie do tych 15 bar i włącza się wentylator od chłodnicy i ją zbija.
Na początku ciśnienie tłukło tylko do 5 bar ale po kilku takich skokach ciśnienia ruszyło do 10bar więc przypuszczamy zacinający się zawór.

A może macie pomysł czy może być to coś innego?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Paź 23, 2012 23:19   

a może po prostu sprężarka z diesla podłączona do benzyny ma za małe obroty...?
porównywałeś koła pasowe na wale?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 23, 2012 23:39   

Na wyższych obrotach silnika też jest niskie ciśnienie.
Remiego poproszę aby mi zmierzył ile średnicy ma.

Wymieniłem dziś zawór rozprężający (strasznie to się wymienia...) i ciśnienia może nie podskoczyły ale szybciej się nabijają i schodzą.

Ale wydaje mi się teraz ze może być to przyczyna tak niskiej temperatury na zewnątrz.
Bo po odłączeniu wentylatora klimatyzacji (wentylator chłodnicy nadal pracuje) ciśnienie momentalnie rośnie w granice 15 bar chodź skraplacz lekko ciepły jest.
Jutro podjadę do nich i poproszę aby sprawdzili to w innym aucie, może szuka się dziury w cały a winna jest po prostu pogoda...
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 26, 2012 20:38   

Nie wiem do końca jak działa klima w MK2 bo to już klimatronic i więcej czujników to ma :neutral:

Zmierzę tobie to kolo pasowe na dole :wink:

[ Dodano: Pią Paź 26, 2012 20:38 ]
średnicą tego kola jest w Dieslu 145mm :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 31, 2012 14:04   

Pytanie mam o seryjne radio i nagłośnienie:

Co tak badziewnie gra? Głośniki czy radio?
No zero basu, to pierdzi a nie gra :neutral:
Dziś podłączyłem radio do KIA Sportage ojca i tam bas nawet dobry jest ale nie wiem czy jest tam jakiś jeszcze inny wzmacniacz czy może głośniki w R45 są tak znakomitej klasy.
Z drugiej strony kiedyś na chwilę wsadziłem inne radio do mojego R i tez bas wydawał się lepszy.

Ktoś wie o co chodzi? Wolał bym pozostać przy fabrycznym radiu.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Paź 31, 2012 15:19   

u kumpla w poliftowej 45tce gra calkiem ladnie, glosniki fabryczne, radio jakies tanie jvc za 300

sprawdz czy glosniki masz sprawne, a jak tak to jakie? juz widzialem rozne cuda z wyjmowaniem glosnikow przez handlarzy
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink