Dziś zacząłem to montować, okazało się że jest nawet miejsce w karoserii na wkręt (trzeba najpierw taki kwadratowy plastik rozporowy w niego wsadzić).
Ogółem wchodzi ciasno i dobrze przylega, trzeba jednak nieco opalarką potraktować i dopasować ranty.
Tak to wygląda przed założeniem razem z tymi łapkami:
Tak chwile po wsadzeniu do wnętrza:
Tutaj widać punkt w którym można zastosować wkręt:
A tak po potraktowaniu opalarką:
Jutro kupię zaczep na wkręt, przykręcę i jeszcze lepiej to dopasuję. Ogółem nadkole będzie się trzymać na tych łapkach, wkręcie jednym w karoserię, 2 wkrętach w zderzak i jeden w plastikowy próg.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 08, 2012 19:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W warszawie znajomy ma jakiegoś znajomego... itd. itd. który handluje właśnie plastikami do samochodów, głównie nadkolami. Ogółem ma taki mini magazyn gdzie ma tego mnóstwo, osłony pod silniki też widziałem, ale głównie to sterta przeróżnych nadkoli.
Jedno nadkole to koszt 30zł, czyli komplet wychodzi 60zł.
Te kostki montażowe do tego otworu to B14255, kosztują 2.5zł za sztukę w opakowaniach po 10szt.
[ Dodano: Pon Paź 08, 2012 20:39 ]
W rulonik nie wiem czy się uda, są znacznie sztywniejsze niż oryginalne przednie, ciężko się wyginają.
[ Dodano: Wto Paź 09, 2012 16:14 ]
Był plan zamontować dziś chodź jedno nadkole.
Ale w trakcie prac pomyślałem aby może przy okazji sobie nieco wygłuszyć je.
Pojechałem więc do sklepu i kupiłem biały podkład 3mm wygłuszający pod panele. Wróciłem i zacząłem to oklejać, ale jak się okazało mało który klej chce to łapać, nawet kropelka wymiękła.
Dopiero sylikon do szkła zadziałał i trzyma to:
A tak to wygląda już finalnie zamontowane, spasowane i przykręcone na 5 wkrętów (oczywiście pod kolor):
Ogółem trzeba je potraktować opalarką aby dobrze dopasować do naszych aut (a tym bardziej jak się wsadzi piankę do wygłuszenia). Do tego jeszcze mokra ścierka.
Ja robiłem to tak, że podgrzekałem kawałek aż robił się bardzo plastyczny, potem dociskałem ranty i mokrą szmatą studziłem.
Przed tym wszystkim dobrze wkręcić tą śrubę w otwór w karesorii, bo później może się okazać że mamy tam niezłą dziurę.
Trzeba też pilnować aby przy końcach jak się większe fragmenty uplastycznia aby nie zaczęło nadkole zapadać się do środka. Wystarczy wtedy taki "zwis" mokrą szmatką przycisnąć i po problemie
Remigiusz, da radę je pocztą wysłać raczej za jakieś 16zł jak jesteś zainteresowany nadal.
[ Dodano: Sro Paź 17, 2012 18:16 ]
Wymieniony osuszacz i skraplacz.
Podjechałem do znajomych aby sprawdzić klimę, wyszło że szczelna.
Więc nabijamy, włączamy i... i nie chłodzi.
Kompresor się załącza ale nie generuje ciśnienia, chyba za długo stał pusty
Tak pogrzebałem o tych pompach bo jednak spokoju mi to nie daje w czym 2 identyczne na oko sprężarki się różnią...
I doszedłem do tego że różnica jest w sprzęgle, diesel ma PV6 zaś w benzyniakach zastosowano PV5.
Otwory montażowe są w tych samych miejscach, otwory pod przewody także w tych samych miejscach i tych samych średnic.
Chyba zaryzykuję i wstawię tą dieslowską sprężarkę z podmienionym sprzęgłem.
Ktoś musi być pierwszy...
[ Dodano: Pią Paź 19, 2012 20:22 ]
Dziś doszła sprężarka i udało się ją zamontować, wiem tez czym się różnią.
Niżej napiszę artykuł jak ją podpasować do silnika benzynowego, jak uznacie za przydatne to możecie dać jako artykuł czy co innego:
Na pierwszy rzut oka są identyczne, ale po dokładniejszych oględzinach mają 3 różnice pomiędzy sobą które zaznaczyłem na zdjęciach.
Na pierwszym zdjęciu na górze jest sprężarka benzynowa, gdy się przyjrzeć to zauważy się że inne są koła pasowe.
Benzyna ma PV5 zaś diesel PV6 (5 rowków na pasek dla benzyny i 6 dla diesel).
Drugie zdjęcie pokazuje dolne mocowanie sprężarki, w benzynie jest kilka cm krótsze.
Ostatnią różnicę było najgorzej zauważyć ponieważ jest niewielka.
Mianowicie w benzynie tuleja tylne w sprężarce w którą wchodzi śruba montażowa jest z 1cm krótsza.
Ale jak to zamontować? W sumie niema większego problemu, nie będę opisywał jak są wykręcić i wkręcić, opiszę jak ją przerobić aby pasowała.
1. Pierwsza kwestia to koło pasowe, trzeba je zamienić:
Nad kołem pasowym jest sprzęgło które w trakcie pracy klimatyzacji jest przyciągane przez elektromagnes:
Aby je ściągnąć trzeba wpierw za nie złapać (ja użyłem imadła) ale niewielką siłą, po prostu ma się nie obrócić. Następnie odkręcamy śrubę po środku i ściągamy sprzęgło:
Za sprzęgłem jest zamek który trzeba ściągnąć a następnie cała piasta razem z łożyskiem wychodzi:
Po zdjęciu zobaczymy czarny elektromagnes, go można zostawić:
Poniżej widać obydwie zdjęte piasty razem ze sprzęgłami. W sumie musimy jedynie przełożyć piastę bo sprzęgło nowe jest w lepszym stanie jak i pozostałość.
Piastę papierem ściernym nieco wyrównałem i zdarłem nieco rdzy:
Ja jeszcze przetarłem piastę fosolem aby zmyć rdzę.
Potem jeszcze nieco brzegi pomalowałem, ale to tak dla siebie, nie trzeba tego robić
A tak wygląda już nasza stara piasta w nowej sprężarce:
Teraz nadszedł czas aby zamontować sprężarkę. Po jej wsadzeniu przykręcamy ją na 2 śruby, górną i tą z tyłu sprężarki. Dolną musimy niestety kupić bo jest za długa. Niżej widać zdjęcie jakiej o ile jest za długa oraz taka jaką kupiłem:
Gdy już przymocujemy sprężarkę na te 3 śruby, może pojawić się jeden mały problem... mianowicie tylna śruba w sprężarce z powodu że nieco bardziej odstaje będzie haczyć o przewody od klimatyzacji.
Dobrze że są aluminiowe, bo można je nieco odgiąć dzięki czemu da się je potem przymocować do sprężarki.
I to tyle, potem zakładamy alternator, pasek i cieszymy się
Ale jeszcze jedna uwaga, jak odkręcimy starą sprężarkę to dobrze czymś szczelnie zatkać przewody. Klimatyzacja posiada osuszacz która chłonie wodę, jeśli ich nie zatkamy to będzie ją chłonąć z atmosfery i szybko się zniszczy. A co za tym idzie, będziemy mieć wodę w układzie klimatyzacji co może zatrzeć sprężarkę.
Wiem własnie z tymi zdjęciami, normalnie robiłem że na stronie były małe zdjęcia i po kliknięciu robiły się większe, ale zmienili sposób ich dodawania
I teraz albo małe i szybko ładujące się albo szczegółowe ale obszerne i robi się kłopot z ładowaniem strony.
Kiedyś tak ładowałem, małe zdjęcie i po kliknięciu wyrzucało na inny url do większego zdjęcia i działało to szybko i wygodnie. Ale teraz jest zaimplementowany jakiś mechanizm w stronę i tylko małe zdjęcie powiększa
[ Dodano: Wto Paź 23, 2012 09:23 ]
Miałem robić ten kolektor... ale na razie jestem wypompowany z kasiory...
Wczoraj z klimą się męczyłem ze znajomymi i jakoś hula, dziś się zobaczy czy coś nie uciekło.
Problem jest tylko jeszcze że niskie ciśnienie generuje bo zaledwie niecałe 10br.
Podejrzewamy zwór rozprężny że szwankuje i dziś chyba się go wyjmie i wyczyści, bo po odłączeniu wentylatora od klimy ciśnienie rośnie do tych 15 bar i włącza się wentylator od chłodnicy i ją zbija.
Na początku ciśnienie tłukło tylko do 5 bar ale po kilku takich skokach ciśnienia ruszyło do 10bar więc przypuszczamy zacinający się zawór.
Na wyższych obrotach silnika też jest niskie ciśnienie.
Remiego poproszę aby mi zmierzył ile średnicy ma.
Wymieniłem dziś zawór rozprężający (strasznie to się wymienia...) i ciśnienia może nie podskoczyły ale szybciej się nabijają i schodzą.
Ale wydaje mi się teraz ze może być to przyczyna tak niskiej temperatury na zewnątrz.
Bo po odłączeniu wentylatora klimatyzacji (wentylator chłodnicy nadal pracuje) ciśnienie momentalnie rośnie w granice 15 bar chodź skraplacz lekko ciepły jest.
Jutro podjadę do nich i poproszę aby sprawdzili to w innym aucie, może szuka się dziury w cały a winna jest po prostu pogoda...
Co tak badziewnie gra? Głośniki czy radio?
No zero basu, to pierdzi a nie gra
Dziś podłączyłem radio do KIA Sportage ojca i tam bas nawet dobry jest ale nie wiem czy jest tam jakiś jeszcze inny wzmacniacz czy może głośniki w R45 są tak znakomitej klasy.
Z drugiej strony kiedyś na chwilę wsadziłem inne radio do mojego R i tez bas wydawał się lepszy.
Ktoś wie o co chodzi? Wolał bym pozostać przy fabrycznym radiu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum