Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pią Lis 09, 2012 18:19 [R220]problem z ogrzewaniem
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam ,mam taki dziwny problemik ,a mianowicie po rozgrzaniu silnika temperatura na połowie z nawiewów leci zimne powietrze po przejechaniu ok 2-3km zaczyna leciec ciepłe ,nastepnie znow po kilku km wychładza sie i leci zime .
Dzieje sie to na przemian ,dziwna sprawa takie cyrki zaczeły sie po spuszczeniu i zalaniu od nowa płynem,wczesniej było ok.
ja bym obstawial na uszczelke głowicy mialem podobny problem zaczelo sie tak dziac odrazu przy pierwszym odpaleniu po zmianie plynu chodniczego temperatura na polowie, powietrze z nawiewu raz zimne za chwile cieple i na zmiane.. u mechanika okazalo sie ze dwie komory wodne byly zapchane prawdopodobnie wlasciciel przede mna nasypal jakiegos proszku uszczelniajacego do zbiorniczka i przy wymianie na czysty nowy plyn caly ten poprzedni syf napchal sie do tych komor i przeplyw nie byl taki jak powinien byc..
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sob Lis 10, 2012 09:24
Bardzo prawdopodbny objaw do uszczelki tyle tylko w L serii to ciezka poniewaz rzadka sprawa .
A co najciekawsze owy problem powstał po wylaniu i ponownym wlaniu tego samego płynu.(Musiałem go spuscic aby wyciagnac wezna przy pompie aby miec do niej pelen dostep)
układ starałem sie odpowietrzyc (na uruchomionym silniku wlewałem płyn jak i potem uchylałem weze od nagrzewnicy aby w pelni odpowietrzyc
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sob Lis 10, 2012 10:24
Adrian napisał/a:
Miałeś przy tym odkręcone na max ogrzewanie?
tak zawor zamykajacy był max otwarty (sprawdzałem do konca otwiera sie)
Silnik nie przegrzewa sie ,zadnych problemów z układem chłodzenia tylko z tym ogrzewaniem problem ,
W momencie gdy zacznie leciec zimne powietrze dotkajac przewody do nagrzewnicy letnie sa wiec jednak nagewnice wykluczam
Pomógł: 17 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 292 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Lis 10, 2012 11:17
Termostat do sprawdzenia. Prawdopodobnie po pełnym otwarciu blokuje się i nie chce się potem domknąć, a jak postawisz auto i się ono schłodzi to się zamyka.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sob Lis 10, 2012 12:55
mcjg napisał/a:
Termostat do sprawdzenia. Prawdopodobnie po pełnym otwarciu blokuje się i nie chce się potem domknąć, a jak postawisz auto i się ono schłodzi to się zamyka.
w sumie moze być całkiem mozliwe ,na postoju przy obrotach ok 2tys po rozgrzaniu silnika
leci ciepłe powietrze,gdy zaczne jechac jest ok ,przejade z 2-3km i stopniowo zaczyna ochładzac sie az w koncu leci zimne.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pią Lis 16, 2012 00:38
demin napisał/a:
mam podobny problem, po lewej stronie powietrze z nawiewów leci gorące, a z prawej strony takie letnie
To u ciebie połowa biedy ,bo u mnie to leci istny lód .
W twoim przypadku zawsze mozesz pokretłem zamknac prawka kratke i nie bedzie leciało nim a bardziej innymi
[ Dodano: Sob Lis 10, 2012 22:54 ]
jednak bedzie to wina zapowietrzonego układu(bynajmniej wg mnie taki obiaw) ponieważ trzymajac silnik min 2,5 w góre wszystko jest po staremu,nie wiem tylko jak to zrobic
[ Dodano: Pią Lis 16, 2012 00:38 ]
Problem został rozwiazany wstawieniem dykty przed chłodnice ,teraz grzeje idealnie a wskazówka temperatury zachowuje sie bez zmian.Puki co tak chodzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum