Forum Klubu ROVERki.pl :: [ROVER 416] brak ciepłego powietrza!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Wto Gru 04, 2012 08:59
[ROVER 416] brak ciepłego powietrza!
Autor Wiadomość
grzybers1991 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Pon Gru 03, 2012 18:07   [ROVER 416] brak ciepłego powietrza!

Witam! Jestem tu nowy i mam problem ponieważ kupiłem ROVERKA 416 i okazało się że w ogóle nie leci ciepłe powietrze. Wiem że był poruszany ten temat nie raz ale zauważyłem że przy kręceniu pokrętełkiem zimne-ciepłe powietrze linka nie jest do niczego przypięta i rusza się luźno. nie ma nic gdzie powinna być zamocowana. Proszę o pomoc gdzie ona ma być przypięta i do czego?
Ps. Mam go dopiero kilka dni i nie mam pojęcia gdzie ma być ta linka więc proszę o wyrozumiałość. Pozdrawiam!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 03, 2012 18:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Pon Gru 03, 2012 19:00   

do takich pytań jest specjalne miejsce : http://forum.roverki.eu/viewforum.php?f=42
 
 
 
grzybers1991 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Pon Gru 03, 2012 19:19   

Chcę się tylko dowiedzieć co tam ma być na końcu tej linki - do czego ona ma być przymocowana. Czy to takie trudne?
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Pon Gru 03, 2012 19:30   

do zaworka doprowadzającego płyn chłodniczy do nagrzewnicy, znajdziesz go między silnikiem a ścianą grodziową. Najłatwiej dostać się do niego wchodząc pod samochód.
 
 
 
grzybers1991 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Pon Gru 03, 2012 21:44   

Ok dzięki za odpowiedź. Jednak są tu ludzie którzy rozumieją. Zastanawia mnie jednak to dlaczego jakieś kretyn usunął ten zaworek?:/
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Pon Gru 03, 2012 22:21   

zapewne nikt go nie usunął tylko po prostu linka spadła/pękła czy coś takiego
 
 
 
grzybers1991 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Pon Gru 03, 2012 23:41   

musiał go ktoś usunąć bo na wężu nie ma kompletnie nic, jest tylko kawałek rurki w tym wężu i zaciśnięte zaciskami. Tam pewnie powinien być ten zawór a nie jakaś rurka. a linka jest cała, w ogóle nie uszkodzona. I właśnie dlatego tu piszę o tym dziwnym zjawisku bo to nie jest normalne żeby ot tak ktoś to usunął bo komuś przeszkadzał ten zaworek:/

[ Dodano: Pon Gru 03, 2012 23:41 ]
pokazałbym zdjęcie jak to wygląda ale niestety auto stoi u mechanika, który też głowił się dlaczego tam nie ma nic do czego ma być ta linka przymocowana tylko lata ona luźno.
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Pon Gru 03, 2012 23:47   

pewnie komuś się uszkodził a szkoda mu było kasy na nowy i wstawił rurkę a skoro nie grzeje to albo nagrzewinca do wymiany/czyszczenia albo przez tą rurkę nie płynie płyn. Kup zaworek i zaczep linkę.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Gru 04, 2012 00:50   

grzybers1991, poszukaj na forum i stronie klubowej schematów układu chłodzenia w silnikach serii K. Zobacz, czy wszystko oprócz tego zaworka wygląda u Ciebie tak jak powinno, być moze ktoś przerobił obejście nagrzewnicy tak, że za szybko puszcza płyn niie przez nią.. Zanurkuj jeszcze w okolice pedałów i pod konsolą środkową zobaczysz koniec tej linki, która jest przyczepiona do pokrętła ciepło-zimno. jest tam zaczepiona do dźwigienki pośredniej, a dopiero stamtąd idzie druga linka do zaworka pod maską. Jest tak dlatego, że dźwigienka pośrednia steruje jednocześnie przepływem powietrza przez nagrzewnicę, i przy zamykaniu ciepłego a otwieraniu zimnego puszcza powietrze nie przez nagrzewnicę tylko na około. To po to, zeby od razu był chłodny nawiew, a nie cały czas przez gorącą jeszcze nagrzewnicę. Jeśli tam Ci linka spadła, bądź coś się stało przy pokrętle i dźwigienka pośrednia się nie porusza wraz z pokrętłem, to nawet jeśli cały czas gorący płyn jest w nagrzewnicy, w aucie będziesz miał zimno.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Wto Gru 04, 2012 08:58   

grzybers1991 napisał/a:
Chcę się tylko dowiedzieć co tam ma być na końcu tej linki - do czego ona ma być przymocowana. Czy to takie trudne?
A czy takie trudne jest zapoznanie się z zasadami miejsca, w które przychodzisz i od którego użytkowników oczekujesz pomocy?
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
grzybers1991 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Wto Gru 04, 2012 11:27   [ROVER 416] brak ciepłego powietrza!

kezmanq napisał/a:
pewnie komuś się uszkodził a szkoda mu było kasy na nowy i wstawił rurkę a skoro nie grzeje to albo nagrzewinca do wymiany/czyszczenia albo przez tą rurkę nie płynie płyn. Kup zaworek i zaczep linkę.


właśnie że raczej płynie przez nią płyn bo nagrzewa się. Nagrzewają się oba węże. Czyli jeżeli ktoś usunął ten zaworek i dolot w wężu jest cały czas otwarty to tym bardziej powinno lecieć ciepłe powietrze prawda? jeśli tak to została mi nagrzewnica albo jak napisał sTERYD zobaczyć pod konsolę czy nie spadła linka z dźwigienki pośredniej.
Dzięki panowie, bardzo mi pomogliście! Pozdrawiam!
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 04, 2012 14:14   

grzybers1991 napisał/a:
jeśli tak to została mi nagrzewnica albo jak napisał sTERYD zobaczyć pod konsolę czy nie spadła linka z dźwigienki pośredniej

a moze nagrzewnice tez ktos wymontowal razem z zaworkiem :P
 
 
 
grzybers1991 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Sro Gru 12, 2012 10:41   

No i po problemie, ale tylko po części. A wiec: nagrzewnicę wyjąłem, okazało się że "pióro" (czy jak się tam to nazywa) któro zasłaniało i odsłaniało nagrzewnicę jest urwane. Naprawiłem, zamontowałem nagrzewnicę i okazało się, że na postoju silnik nagrzewa się, wszystko pięknie, ale w czasie jazdy po przejechaniu ok 10km dopiero wskazówka temp się podnosi, ale ledwo co, a w aucie leci chłodne powietrze. Czy wie ktoś co to za wada? czy to wina termostatu? dodam, że go nie posiadam, ponieważ tamten był popsuty, a w moich okolicach cieżko taki dostać więc zasłoniłem chłodnicę kartonem, ale to też prawie wógóle nic nie daje. Proszę o pomoc co może być, że ciecz jest gorąca, a wskazówka się nie podnosi? Pozdrawiam!
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 12, 2012 13:49   

grzybers1991 napisał/a:
czy to wina termostatu?

Tak.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
grzybers1991 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Sro Gru 12, 2012 20:53   

rozumiem. Dzięki

[ Dodano: Sro Gru 12, 2012 20:53 ]
Mam jeszcze jedno małe pytanie. Dziś jakieś 2 godziny temu zauważyłem, że spod pokrywy zaworów wydziela się płyn chłodniczy. Wiem że to płym dlatego jestem zdziwiony że nie olej. Więc mam pytanie - co może być przyczyną że płyn chłodniczy leci akurat stamtąd? czy to uszczelka pokrywy zaworów czy głowicy?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Gru 12, 2012 21:32   

wygląda jakby pryskało w tamto miejsce z dziurki w chłodnicy, albo w wężu, który jest na wprost tego miejsca. :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
grzybers1991 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Sro Gru 12, 2012 21:56   

to znaczy że nie będzie to raczej silnik? Wiec jutro uruchomię silnik i wtedy powinno pryskać prawda?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Gru 12, 2012 22:23   

dopiero jak się trochę nagrzeje
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
grzybers1991 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Pią Gru 14, 2012 15:02   

nie no niby z węży nie leje. jak narazie niby wszystko w porzadku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ROVER 416] brak ciepłego powietrza!
grzybers1991 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Gru 01, 2012 18:08
redcloud
Brak nowych postów [rover 416 Si] Brak ciepłego powietrza jak stoję w korku.
amselon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Paź 09, 2013 10:52
Pawel_416
Brak nowych postów [R45/MG ZS] Brak ciepłego powietrza
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Czw Sty 14, 2010 21:03
TomC
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45] Brak ciepłego powietrza z nawiewu
michalmorag Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Lut 24, 2016 20:27
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink