Wysłany: Nie Gru 23, 2012 15:49 [R400] IMMO, da się zdjąć?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Cześć
Mam mały problem z moim nowym struclem.
Otóż mam R420Si 96r. Samochód chodzi malinowo ale mam w nim kompa który niestety trzeba wymienić. Znalazłem kompa za flaszkę z tym że ciut nowszy 97 czy tam 98 rok.
Podłączyłem odpaliłem samochód. Niestety zgasł.
Sytuacja wygląda w ten sposób że samochód rozbrojony, IMMO w aucie wyłączone z pilota. Samochód zapala, chodzi jedną sekundę i gaśnie. Pewnie odcina zapłon lub pompę paliwa.
Wygląda na to że IMMO jakoś, coś odcina. Chciałbym pobawić się w magika i usprawnić ten komputer żeby chodził z moim R.
Macie jakąś radę? Istnieje jakaś możliwość mechanicznego obejścia IMMO w kompie?
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 23, 2012 15:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam
A jak byś spróbował odłączyć akumulator albo włączać i wyłączać alarm to nic to nie da Ja miałem taki problem tyle że ja nie wymieniałem kompa ale też odpalał i po sekundzie gasł i okazało się że była zła masa ta przykręcona do pasa przedniego może odkręcałeś czy coś ?
Ogólnie samochód zapala, jeździ itd.
Wróciłem wczoraj od mechanika. Samochód zapala normalnie na starym kompie i chodzi.
Wsadziłem nowego kompa (odpięcie wtyczki i map sensora, minuta roboty). Zapaliłem pochodził 1s. Zgasł. Teraz tylko kręci.
Opcje mam dwie. Było paliwo w układzie i dlatego zapalił. Nowy komp blokuje paliwo bądź zapłon (sprawdzę po świętach) i dlatego nie pali.
Inne rzeczy wykluczam choć bardzo możliwe że coś wyskoczyło jak pociągnąłem kabel od wtyczki kompa. Tak czy inaczej wykluczam inne rzeczy.
Teraz skupiam się na tym co trzeba zrobić żebym odpalił samochód na nowym kompie. Szkoda tej flaszki
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Coś masz nie tak. W normalnych warunkach immo blokuje rozrusznik, więc nie ma mowy byś odpalił samochód...
Tak jest niestety. Miałem tak samo swego czasu.
Trzeba pogrzebać się w instalacji modułu immo który, u was jest za konsola środkowa, albo próbować wycinać immo z kompa.
leszczu, ogólnie jeszcze nie wiem jak wygląda tam instalacja ale szczerze wątpię by było tam coś grzebane w IMMO. Polak w nim przedemną nie grzebał.
Moja teoria (ale nie tylko moja) jest taka że IMMO rozbraja zapłon i wtedy rozrusznik chodzi. W Rave jest nawet w schemacie zapłonu odłączenie styku cewki przekaźnika rozrusznika przez komputer alarmu. U mnie właśnie tak jest. Rozrusznik chodzi, pompę paliwa słychać.
Jednak idzie jeden przewód do kompa z IMMO.
No i tutaj właśnie jest schodek w postaci tego sygnału. Co podaje IMMO do kompa. Może to jest jakiś zadany opór, może napięcie. Niestety tego nie wiem.
W lutowanie i wydzieranie czegoś z kompa narazie nie chciałbym się bawić. Może da się to zrobić w sposób mechaniczny.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
leszczu, ogólnie jeszcze nie wiem jak wygląda tam instalacja ale szczerze wątpię by było tam coś grzebane w IMMO. Polak w nim przedemną nie grzebał.
Nie chodziło, że już miałeś tam grzebane, tylko ze trzeba pogrzebać.
U mnie było tak. Wsadziłem kompa z zdjętym już immo i miałem tak samo jak ty teraz.
U kolegi od którego kompa tego pożyczałem miał jeszcze kilka przewód uciętych od centrali immo i u niego wszystko paliło bez pilota.
U mnie było tak. Wsadziłem kompa z zdjętym już immo i miałem tak samo jak ty teraz.
Powiedziałbym że coś przeszkadzało i zapewne był to sygnał z IMMO do kompa (pin 13). U mnie też spróbuję odpiąć ten jeden pin. Może pójdzie.
Leszczu Ty ostatecznie wymieniłeś kompa razem z centralką IMMO?
Ogólnie sprawa z chodzącym rozrusznikiem jest bardzo prosta bo według Rave i R200 w nim opisanym jest to tylko masa. Także to obejść jest bardzo łatwo.
Kwestia tylko sygnału z IMMO do kompa. Co w nim jest.
Ps. Mogę jeździć na starym kompie ale szczerze to nie bardzo chcę bo jest on lekko sfatygowany. Dlatego lepiej ogarnąć ten nowy komp.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Jest dokladnie tak jak pisales. centralka immo daje sygnal po pierwsze do przekaznika rozrusznika, po drugie daje sygnal do kompa. i wtedy odala i po chwili gasnie ( np po zalozeniu nowego ecu).
jedyne wyjscie wylutowac pamiec z kompa i alb wgranie kodu z centralki, albo "wyzerowanie" i wtedy komp odpala niezaleznie jaki sygnal dostaje z centralki. koszt u magikow 100-150, ale ja sie nacialem kiedys
[ Dodano: Nie Gru 23, 2012 19:46 ]
greg-si napisał/a:
U mnie też spróbuję odpiąć ten jeden pin
to nic nie da. komp czeka na sygnal ktory ma w pamieci. jak go nie dostanie gasnie. jak jest "wyzerowany" to obojetnie jaki dostanie bedzie dzialal dalej. odpiecie pinu nic nie da
to nic nie da. komp czeka na sygnal ktory ma w pamieci. jak go nie dostanie gasnie. jak jest "wyzerowany" to obojetnie jaki dostanie bedzie dzialal dalej. odpiecie pinu nic nie da
Tylko właśnie, co ten komp może chcieć? Co podaje centralka IMMO?
Na szczęście mam dwa auta więc mogę się pobawić, posprawdzać. Obstawiam oporność
Ten nowy komp niestety nie wiem jaki jest, czy IMMO było ruszane czy nie. Dlatego spróbuję odpiąć pin. Nóż, widelec się uda
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Adrian, no właśnie zastanawiam się nad tym czy wogóle jest taka możliwość by zapiąć, zsynchronizować ze sobą centralkę IMMO z kompem silnika.
Bo jeśli tak to przekładam do 1.4 kompa i IMMO z 2.0Si, w kieszeń zabieram nowego kompa i wsio
Ale najpierw trzeba z Marianem pogadać bo takie rzeczy to tylko On wie Ale to jest rzecz przedostateczna
Narazie szukam prostszej metody która będzie kosztowała tylko mój czas.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Ja u siebie wymieniałem ECU. Podjechałem na spota z "nowym" używanym. Wyjąłem stary, wsadziłem nowy. Marian podłączył Testbooka i załatwił sprawę w kilka minut. Pamiętaj, że kompy muszą pasować modelowo i ten z R420Si nie koniecznie będzie działał w R414Si. Moim zdaniem nie ma co kombinować. Własnym sumptem, po taniości raczej tego nie zrobisz.
Kozik przy swapie coś czarował z kompami, podobno całkiem łatwo poszło immo... ale to dziwne, ja mam kompa z 220 Coupe Turbo z 1995r, reszta (wiązka, centralka alarmu, immo) z ZS180 (2001/2002) i mam i immo i alarm... wystarczy, ze wsiąde do auta bez pilota (z samym kluczykiem) i juz nawet nie zakreci, tylko pika w środku. A normalnie działa wsio (immo na pin 13 w kompie). Albo zobacze miernikiem co pokazuje na 13 pinie po zapłonie... może wystarczy opornik lub cos innego. Ktoś na forum w dziale sprzedam się ogłaszał z usuwaniem immo z kompa, może tam poszukaj?
Markzo, u Ciebie może być taka opcja że komp nie ma IMMO i dlatego Twoja 200`ka (bo już nie 180`ka ) chodzi bez problemu. Ewentualnie Tomi coś Ci zrobił że to działa.
Ogólnie centralny i alarm to jedno. IMMO w nim to drugie. Pilot rozbraja Ci wszystko, drzwi, moduł zapłonu. Bez pilota jasna sprawa że nie kręci bo jest zablokowany rozrusznik (tak wynika ze schematów) w module zapłonu.
U mnie sytuacja jest taka jak napisałem. Rozbrojone wszystko, kręci, zapala ale gaśnie. Brak synchronizacji IMMO z kompem.
Mam kompy już na biurku. Postaram się rozkręcić, zlokalizować kość która odpowiada za sygnał z IMMO. Najprostszy sposób jeśli kości są takie same przelutować tą ze starego kompa do nowego i powinno zagrać wszystko.
Opcja kolejna, wylutować kość, kupić nową, sczytać ze starej, wgrać do nowej i wlutowywać do nowego kompa. Wtedy mam kości na zapas
Będę ogarniał to na dniach, przy karpiku
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 163 Skąd: chorzow
Wysłany: Pon Gru 24, 2012 15:10
greg-si napisał/a:
bizon napisał/a:
to nic nie da. komp czeka na sygnal ktory ma w pamieci. jak go nie dostanie gasnie. jak jest "wyzerowany" to obojetnie jaki dostanie bedzie dzialal dalej. odpiecie pinu nic nie da
Tylko właśnie, co ten komp może chcieć? Co podaje centralka IMMO?
Na szczęście mam dwa auta więc mogę się pobawić, posprawdzać. Obstawiam oporność
Ten nowy komp niestety nie wiem jaki jest, czy IMMO było ruszane czy nie. Dlatego spróbuję odpiąć pin. Nóż, widelec się uda
hi
kiedys bawilem sie immo i doszedlem do wniosku , ze ecu dostaj tylko sygnal z napiecie i tak io io io 12 v, sygnal do odpalenia 5v
tak, ze sprobuj dac z ladowarki np usb + 5v
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum