Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2002
Witam.
Mam parę pytań dotyczących doboru tłumika końcowego do R 45 1,6 sedan
Czy jest jakaś różnica w mocowaniu i kształcie tłumika między silnikami 1,6 i 1,8 ?
Czy tłumik od wersji hatchback 1,6 będzie pasował do sedana 1,6 ?
Czy są dostępne tłumiki innych firm niż Bosal i Walker?
Czy można zastosować jakiś inny tłumik np.od Hondy Civic?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 04, 2011 20:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czy jest jakaś różnica w mocowaniu i kształcie tłumika między silnikami 1,6 i 1,8 ?
Bardziej prawdopodobne ze roznica jest w srednicy rury wydechu. Tak czy inaczej roznica jakas jest. (patrz opisy czesci nr 14 ,rozne numery dla wersji 1.8, takie same dla 1.4 i 1.6)
kojot1970 napisał/a:
Czy tłumik od wersji hatchback 1,6 będzie pasował do sedana 1,6 ?
Nie bedzie.
kojot1970 napisał/a:
Czy są dostępne tłumiki innych firm niż Bosal i Walker?
A po co to dobre firmy. Bosal nie jest taki drogi.
kojot1970 napisał/a:
Czy można zastosować jakiś inny tłumik np.od Hondy Civic?
Ciezko powiedziec, ale to zadna zaleta dopasowac czesc od Hondy bo zwykle to drozej wychodzi.
Czy są dostępne tłumiki innych firm niż Bosal i Walker?
Są dostepne np. POLMOSTRÓW. Ja na allegro dorwałem zestaw koncowy+środkowy+wieszaki i zapłaciłem 170zł. Pasował bez zbędnych kombinacji. Gwarancja na niego chyba rok czasu, więc jeśli tyle wytrzyma a nie wygląda na to, żeby było inaczej, to za te pieniądze jak najbardziej warto.
Oczywiście R400 i R45 sa te same, tylko ważne żeby sedan był.
Czy są dostępne tłumiki innych firm niż Bosal i Walker?
a co ci nie pasuje w tych markach?
to są bardzo dobre tłumiki
ogólnie wyboru za dużego nie ma, bynajmniej w Ostrołęce, wolałem kupić z allegro bo taniej mnie to wyszło
keczu napisał/a:
Bosal nie jest taki drogi
końcowy Bosal do mojego kosztuje 300zł (goły tłumik), za PolmOstrów zapłaciłem 180zł z wieszakami, uszczelką i pastą uszczelniającą, widać różnicę?
macikd napisał/a:
Gwarancja na niego chyba rok czasu
to ktoś cię zrobił w jajo bo gwarancja wynosi 24 miesiące na PolmOstrów
Mam Polmostrów i jednak jakość jego wykonania jest daleka od Bosala, bo teściu ma i jeździ na nim już 5 rok bodajże i nie jest tak skorodowany jak mój. Poza tym mój ma jakąś wadę fabryczną bo krzywo wisi. Ale za to tani był, za dwururkę,środek i koniec wyszło mi z przesyłka jakieś 400 złotych i z tymi wszystkimi pierdołami co dodawali no i przysłali mi jeden wieszak jak napisałem, że jeden jest pęknięty
Mam Polmostrów i jednak jakość jego wykonania jest daleka od Bosala, bo teściu ma i jeździ na nim już 5 rok bodajże i nie jest tak skorodowany jak mój. Poza tym mój ma jakąś wadę fabryczną bo krzywo wisi.
akurat chodziło mi o cenową bo jakościową znam, daje mu 2-3 lata
Widze ze mamy jakis problem, moze mi sie zdaje. Ale jak wrzucasz komentarz troche sarkastyczny zakonczony .To wrecz prowokuje odpisac w ten sam sposob. To ze kupiles taniej tlumik to oki. Ale nie dodales razem z tym jakiej jest jakosci.
Rozumiem jakbys napisal "Kupilem tlumik za 180zl ,ale daje mu 2-3 lata" , ale nie trzeba bylo " widac roznice". Tak ogolnie to drozej wyjdzie kupic 2x za 180zl plus montaz. Ja mam fabfyczny tlumik na aucie z 2004r , nie chcial bym wymieniac co 2-3 lata. Pozdr.
Z tego co mi wiadomo, to o tłumik końcowy do R45 jest ciężko. A ponoć jest jakaś różnica pomiędzy R400 i R45. Ja znalazłem coś takiego i na wiosnę mam zamiar to zrealizować:
Pomógł: 33 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 371 Skąd: Pszczyna
Wysłany: Sob Lut 05, 2011 12:52
Cytat:
Witam.
Mam parę pytań dotyczących doboru tłumika końcowego do R 45 1,6 sedan
Czy jest jakaś różnica w mocowaniu i kształcie tłumika między silnikami 1,6 i 1,8 ?
Czy tłumik od wersji hatchback 1,6 będzie pasował do sedana 1,6 ?
Czy są dostępne tłumiki innych firm niż Bosal i Walker?
Czy można zastosować jakiś inny tłumik np.od Hondy Civic?
Do Rovera 45 z silnikiem 1.6 jest dużo zamienników. Jak ja wymieniałem tłumik u siebie ( silnik 1.8 ) to dostępny był tylko zamiennik firmy walker i pewnie jest tak do teraz, przynajmniej na polskim rynku.
z hatchback-a nie będzie pasował do sedana i od Hondy też nie będzie pasował.
Ja za walkera zapłaciłem troszkę ponad 200 zł i jest głośniejszy od fabrycznego.
macikd napisał/a:
Gwarancja na niego chyba rok czasu
to ktoś cię zrobił w jajo bo gwarancja wynosi 24 miesiące na PolmOstrów
Raczej nikt mnie nie zrobił w jajo bo napisałem "chyba" z tego względu, że nie chciało mi się sprawdzać ile jest faktycznie i nie chciałem przekolorować faktów
Co do jakości to powiem, że mam go ponad pół roku i jakoś korozji nie widać. Jedyną wadą była troszkę krzywo przyspawana końcówka wydechu, ale to żaden problem.
keczu napisał/a:
Tak ogolnie to drozej wyjdzie kupic 2x za 180zl plus montaz. Ja mam fabfyczny tlumik na aucie z 2004r , nie chcial bym wymieniac co 2-3 lata.
Ja tez miałem do zeszłego roku tłumik fabryczny z roku 1998 więc nie ma o czym mówić. Tylko wątpię, aby jakikolwiek kupiony dziś tłumik również tyle wytrzymał.
Co do kosztów to kazdy robi jak uważa. Ja nie miałem w danej chwili zbędnej gotówki to kupiłem tańszy ale nie żałuję.
Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi
Powiedzcie mi jeszcze bo widzę w dwóch postach różne wypowiedzi czy od R 416 sedana będzie pasował czy nie. Przeglądając oferty wielu sklepów czy nawet allegro do R400 jest duży wybór a do R45 prawie żadnego
witam, chcial bym sie zorientowac czy byl by jakis problem z umocowaniem drugiego tlumika koncowego po lewej stronie w moim roverku 45, sedan? Tlumik, wieszaki, spawarke i gumowke juz posiadam
_________________ Rover 45 2.0iDT 134km 297nm
Rover 416Si silnik hondy i automat 114km
chcial bym sie zorientowac czy byl by jakis problem z umocowaniem drugiego tlumika koncowego po lewej stronie w moim roverku 45, sedan?
Nie będzie problemu, bo wnęka na koło zapasowe jest umiejscowiona w osi pojazdu i po lewej stronie jest dość miejsca, na dołożenie tłumika końcowego. Sam się nawet zastanawiałem aby to zrobić w swoim R400.
Przydałaby się jeszcze rura środkowa, aby fachowo się wpiąć z tym drugim tłumikiem końcowym.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
dokladnie, wygladac by to fajnie wygladalo tym bardziej ze by to byly dwa oryginalne tlumiki, ale zastanawiam sie czy rowno by dym puszczaly przy redukcji biegu lub wstawieniu i czy autko nie straci mocy na tym;) przydalo by sie zeby sie wypowiedzial ktos kto juz tro robil, widzialem na youtubie jak jeden z klubowiczow mial takie cos zrobione i wygladalo zacnie http://www.youtube.com/watch?v=YCGeP4y8Q-4 przewin sobie na 0:35s
_________________ Rover 45 2.0iDT 134km 297nm
Rover 416Si silnik hondy i automat 114km
Rozluźnienie wydechu w silnikach doładowanych, nie zabiera mocy.
przemek2045 napisał/a:
ale zastanawiam sie czy rowno by dym puszczaly przy redukcji biegu lub wstawieniu
Jeżeli "zasilanie" tłumików zrobisz jednakowe, to będą równo puszczać dymka. Dlatego potrzebna jest druga rura środkowa, aby jednakowo "zasilić" drugi tłumik.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
wydaje mi sie ze wstawienie rozgałęźnika z jednej rury na dwie, wspawać tam gdzie sie zaczyna zgięcie do tłumika końcowego załatwiło by sprawę a Ty od kąd chciałeś wstawić już dwie rury ? tak jak ja mówię czy jeszcze bardziej w stronę silnika?
_________________ Rover 45 2.0iDT 134km 297nm
Rover 416Si silnik hondy i automat 114km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum