Ok dziś była akcja wymiany termistora. I faktycznie w środku się blaszka wiesza. Jak osiągnie temp blaszka się wygina i kontakt odcina ale niestety nie powraca już stanu pierwotnego tylko jak ostygnie dalej nie zwiera kontaktu Odlutowałem ja i zlutowałem kabelki na stale i teraz mam tylko full grzanie
Jeżeli by ktoś potrzebował jakiś namiar tan orig, termistor to jest to:
NGT MH3 L40
[ Dodano: Pon Sty 02, 2012 16:36 ]
Ok, jest nadal problem. Wyciągnąłem drugi termistor z oparcia pleców bo są jednak dwa termistory w jednym fotelu
Niestety fotel grzał na fulla i działało ale tylko wczoraj i już dziś przestało działać ogrzewanie całkiem. Grzał dość długo i wszystko było ok w czasie jazdy, wstawiłem auto normalnie do garażu, fotel wyłączyłem i już dziś nie ma podgrzewania.
Ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak. Mam już dość tych mat grzewczych
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 02, 2012 16:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
greg-si, Nie wiem co jest, dziś działają mata znowu ale tylko raz. już drugi raz po jej wyłączeniu, się włączyć nie dało Jechałem grzało cały czas aż mi za gorąco było i ja wył na chwile i potem już tyle Mata nie żyje
Jak by była przerwana to by działało lub nie a w czasie jazdy tak samo siedziałem cały czas. Jakis fenomen tej maty
Dzieje się jak z termistorami ze jak ja wyłączony to już tyle się nie włączyło znowu
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ja się podłączę, czy wtyczki w R75 i R45 są takie same od podłączenia mat czy inne?
I oryginalne maty są zespolone z fotelem (np. z tapicerką) czy da się je spokojnie wyjąć?
A może ktoś z R75 zdjęcie by zrobił wtyczki od podgrzewania foteli ?
ADI-mistrzu, Maty są przyklejone to gąbki fotela Co do wtyczek to nie wiem ale to najmniejszy problem obcinasz dokładasz inna wtyczkę i jazda Tym bardziej dla ciebie
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Chce zachować aby jak najwięcej rzeczy była oryginalna więc wiec... miło by było jak by wtyczka też była, ale to szczegół
A jak mata jest przyklejona? Da się ją oderwać bez niszczenia wszystkiego?
Ciekawe na co potem ją złapać, bo jak się rozgrzeje to klej może śmierdzieć.
Pytanie:
A jak to jest ze składaniem fotela? Straszna tragedia? Można to potem tak zrobić aby wyglądało na nieruszone?
Może będę miał wszystko w tym tyg. więc wym już sobie zamontował.
Spokojnie dasz radę, rozbierałem kilka kompletów foteli 75 + przeróbka z anglików na na wersje EU (przeróbka elektryki, maskownic itp) i w zasadzie nie widać żeby było coś robione
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Można to potem tak zrobić aby wyglądało na nieruszone?
\w 400tce trzeba rozciac jeden z materialow ktory naciaga skore (naciaga jeden ze szwow widocznych z gory). myslalem ze bedzie potem skora luzno latac z tej jednej strony ale nic nie widac, szew ten jest caly czas tak samo "wbity" jak ten z drugiej strony.
Ufff... jeden już zrobiony, muszę powiedzieć że łatwiej jest zrobić oparcie niż siedzisko.
Koralików nie przecinałem, rozginałem a potem z powrotem zagiąłem, nawet wszystkich nie musiałem
W oparciu w ogóle ich nie ruszałem, dało się spokojnie matę wsunąć i przykleić.
Jak zamontować maty grzewcze do foteli? Sprawa wygląda następująco:
Wstęp:
Są dwie kwestie które trzeba przemyśleć:
1. Jakie maty
2. Czy posiadamy gotową wiązkę elektryczną
Na pierwsze pytanie trzeba samemu sobie odpowiedzieć, ja tutaj opisze jak zamontować oryginalne maty grzewcze z Rover'a 75 do Rover'a 45. Od razu wspomnę że o ile oparcie jest identycznie skonstruowane, o tyle siedzisko jest inne a przez to kształt maty także, ale nie przeszkadza to nad to, po prostu fotel grzeje bardziej z przodu w przeciwieństwie do 75.
Druga kwestia to sprawdzenie czy posiadamy gotową wiązkę elektryczną, najłatwiej to zrobić zaglądając pod fotel i sprawdzając czy niema tam wolnej wtyczki tego typu:
Jeśli jest to sprawa jest bardzo prosta, trzeba dokupić dwa przekaźniki oraz przyciski od podgrzewania foteli. Problematyczne może być ich dostanie do wersji poliftowej, ale szukając na allegro można z jakiegoś rozbitka wytrzasnąć, bądź pytając na forum (w kraju są złomowiska które głownie same Rover'y posiadają, więc można od nich za małe pieniądze załatwić przyciski i często maty).
Jeśli nie mamy gotowej instalacji to albo ją jakoś prowadzimy, albo rezygnujemy z zakładania mat. Ja miałem gotową więc nie będę opisywał jak ją poprowadzić.
Skąd ja mam wszystko? Własnie ze złomowiska które zajmuje się tą marką. Za 163zł razem z przesyłką kupiłem przekaźniki, przyciski do R45 lift oraz maty grzewcze z R75 ponieważ ich mieli mnóstwo a od R45 praktycznie w ogóle i szkoda było im siedzeń.
Instalacja elektryczna:
Pierwsze co trzeba zrobić to zamontować przyciski w miejsce zaślepek, zazwyczaj zaraz za nimi są przewody od przycisków więc jakąś pesetą można je złapać i wyciągnąć. Jeśli nie widzimy, to niestety trzeba środkowy panel odsunąć i je wyjąć, w tym celu odkręcamy 4 wkręty z obudowy z podłokietnikiem oraz dwie śruby z łbem 10 które znajdują się w zaślepce pod lewarkiem hamulca ręcznego.
Po odsunięciu (albo wyjęciu) podłokietnika odkręcamy dwie śruby po bokach konsoli środkowej i wyciągamy radio oraz metalową prowadnicę jego, pod nią znajduje się wkręt.
Dwa kolejne wkręty są pod przyciskami górnymi obok zegarka.
Po odkręceniu wszystkiego wrzucamy 4 bieg i odsuwamy konsolę, spoglądamy do środka i lokalizujemy wtyczki od podgrzewania foteli. Wyciągamy je na wierzch przez otwory i podłączamy przyciski od podgrzewania foteli.
Tutaj uwaga: dobrze spojrzeć na jakieś zdjęcia jak one fabrycznie są wsadzone, aby przypadkiem kierowca nie miał bliżej przycisku od włączania fotela pasażera.
Przekręcamy stacyjkę w pozycję zapłonu i patrzymy czy po wciśnięciu przycisku się włączą. Sprawdzamy także czy podświetlają się razem ze światłami. Jeśli wszystko jest ok to skręcamy środkową konsolę.
Przekaźniki zlokalizowane są za schowkiem kierowcy przy drzwiach, trzeba go wyjąć i włożyć przekaźniki w miejsca R6 oraz R7:
Po uruchamianiu przycisków od foteli powinny pstrykać pod palcami.
Zakładanie mat grzewczych:
I teraz najciekawsza część - maty grzewcze, moje wyglądają w ten sposób:
Tutaj uwaga: Jak widać na zdjęciu maty były przyklejone do gąbki i w czasie odrywania trochę jej zostało. Kategorycznie trzeba ją wyskubać ile się da, w innym przypadku będzie widać nierówności na fotelu.
Druga sprawa to sprawdzenie czy maty nie są gdzieś uszkodzone, najczęściej jeśli się to zdarzy to w okolicach przewodów. Sprawdzamy je omomierzem na wtyczce, powinny pokazywać w okolicach 2Ω:
Jeśli niema ciągłości to szukamy przerwanego przewodu i go naprawiamy przez zlutowanie, ja np. miałem pęknięty w jednej macie w okolicach czujnika termicznego.
Najpierw należy wykręcić fotele, trzymają się na 4 śrubach torx-50 wkręconych na końcach szyn:
Następnie opieramy fotel na tylnej kanapie i odłączamy wtyczkę od poduszki powietrznej:
Po tej czynności idziemy w fotelem do domu (przy wyciąganiu trzeba uważać aby szynami sobie czego nie porysować w aucie) gdzie wszystko przeprowadzimy w ciepłej i miłej atmosferze .
Rozbieranie zaczynamy od oparcia, a dokładniej od zdjęcia tylnej jego plastikowej części. Najpierw należy odczepić ten plastik w dolnej części lekko poszarpując i przesuwając plastik ku zagłówkowi. Gdy odczepi się na dole, przesuwamy plastik w lewo i odczepiamy prawą stronę a potem w prawo i odczepiamy lewą stronę. Na samym końcu podnosimy i odczepiamy zatrzaski w górnej jego części.
Tak wyglądają zaczepy:
Na zdjęciu zaznaczyłem także zaczepy skóry które trzeba odczepić.
W kolejnym kroku wyciągamy plastikowe maskownice prowadnic nagłówka, trzyma się on na dwóch wypustkach które trzeba śrubokrętem wcisnąć:
Po ich wyjęciu ściągamy obicie razem z gąbką, tak że pozostanie sam metalowy stelaż.
Materiał trzyma się na metalowych kółkach przyczepionych do pręta w gąbce, nie ma potrzeby ich rozczepiania, jedynie co to odczepiamy rzep:
i przez niego wkładamy górną cześć maty grzewczej. Ważne aby ją równo rozłożyć, zagięcia mogą być potem widoczne. Z racji że oryginalnie była ona przyklejona, tak więc i ja ją złapałem w kilku punktach na taśmę dwustronną:
Podczas przyklejania ważne jest aby mata wchodziła w rowki, wtedy obicie z powrotem będzie dobrze leżeć i nie będzie śladu że coś było robione.
Przewód wypuszczamy przez otwór który znajduje się w dolnej części gąbki.
Po tej czynności naciągamy obicie ale jeszcze nie zakładamy na stelaż.
Kolej na siedzisko w którym najpierw odkręcamy plastikowy boczek z jego regulacją. W tym celu wyciągamy zaślepkę z gałki do regulacji kąta pochylenia oparcia i odkręcamy śrubę 10mm.
Tutaj uwaga: najczęściej śruba wychodzi razem z drugą w którą jest wkręcona, wtedy trzeba odczepić zatrzaski które trzymają kółko zębate.
Jeszcze jedna śruba znajduje się od drugiej strony plastiku, duży krzyżak:
Po tym ściągamy cały plastik oraz prowadnicę z paskiem żebatym który znajduje się pod spodem:
Odczepiamy zapięcia i ściągamy wszystko razem z gąbką:
Teraz będzie najciekawiej, trzeba rozpiąć w sumie 6 metalowych kółek zaczynając od przodu siedziska (3 kółka na stronę). Ja to zrobiłem przy pomocy dwóch małych szczypców:
Na powyższych zdjęciach widać że końce kółek zbiegają się pod gąbką, trzeba więc je obrócić i wtedy rozpiąć.
Tutaj uwaga: Podczas składania kółka trzeba z powrotem obrócić, w innym przypadku może kaleczyć materiał.
Wkładamy matę i ją przyklejamy, z taką uwagą że na końcu jest ona nieco dłuższa a niema tam elementu grzewczego, więc można go podwinąć do góry aby mata głębiej weszła, bliżej rzepu.
Na powyższym zdjęciu widać także wyskubany otwór na czujnik temperatury, normalnie znajduje się on w tylnej części gąbki ale z racji że u nas jest mata bardziej z przodu, trzeba sobie takowy sprawić.
Przewód od maty przeciągamy pod rzepem i wypuszczamy także otworem w gąbce.
Ostatnim krokiem jest poskładanie tego wszystkie w całość w odwrotnej kolejności. Jedynie nie zakładamy plastiku z tyłu oparcia, oraz podczas wsadzania tulei dla zagłówków lepiej się nie pomylić, tylko jedna ma zamek i musi być w tym samym miejscu gdzie jest prowadnica zamkowa w zagłówku.
Łączenie mat:
Maty połączone są szeregowo, ale przewody niestety okazują się za krótkie, dlatego trzeba je przedłużyć. Ja to zrobiłem z przewodem od maty w oparciu, obciąłem końcówkę i przedłużyłem na końcu przylutowując ją z powrotem. Przewód prowadzimy obok mechanizmu, podobnie jak jest poprowadzony przewód od poduszki powietrznej.
Końcówki łączą się z matą w siedzisku i pozostaje jedna wtyczka która nie pasuje nam niestety do wtyczki w podłodze samochodu... Dlatego ja ją obciąłem i wstawiłem inna którą widać na powyższych zdjęciach. Dodatkowo złapałem przewód opaską która na końcu posiada bolec do montażu w otworach co świetnie mi wpasowało się w gotowy otwór. Teraz można założyć tylną ściankę oparcia zaczynając od założenia górnego zatrzasku i zamykając ją jak klapę.
W podłodze samochodu obcinamy oryginalne złącze i nieco przedłużamy aby nowa wtyczka była podobnej długości co wtyczka od poduszek powietrznych:
Ja dałem nieco dłuższe, ale niema sensu, może być równe. Na końcu wkładamy fotel na swoje miejsce, podłączamy wtyczki i przykręcamy go do podłogi.
Tak wygląda u mnie wtyczka od podgrzewania fotela.
I to by było na tyle, teraz pozostaje jedynie cieszenie się ciepłym fotelem
Nagrzewa się on około 3min.
Pozdrwiam
Ostatnio zmieniony przez ADI-mistrzu Nie Sty 20, 2013 14:31, w całości zmieniany 1 raz
Ależ proszę bardzo
Poprawiłem kilka błędów i niejasności, jak coś znajdziecie jeszcze to można poprawić.
[ Dodano: Nie Sty 20, 2013 14:33 ]
Aa... i zdjęcia są większej rozdzielczości ale z racji że jest jakiś plugin na forum wrzucony to dziwnie otwiera. Trzeba by linki przerobić na te o więcej rozdzielczości, chyba ze na stronie klubowej to nie działa.
Ok, ciągniemy temat dalej, żeby nie zakładać nowego
W związku z tym, że dostać takie oryginalne maty to prawdziwy cud chciałem spytać czy taki zestaw w naszych autach może być:
http://www.ebay.pl/itm/2-...=item54117c16b3
Konkretnie chodzi mi o to czy mając już fabrycznie instalację elektryczną można jakoś dolutować te końcówki z kabli dołączonych do zestawu. Jest tam 2-stopniowa regulacja grzania i nie wiem czy słusznie mnie to niepokoi, bo nie wiem z jaką temperaturą będzie grzało mając oryginale włączniki. Nie widzę na zdjęciach termistorów, mam nadzieję, że nie są w tych 2 stopniowych włącznikach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum