Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Podgrzewane fotele
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 15:20
[R400] Podgrzewane fotele

Potrzebna pomoc przy montażu
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 02, 2012 16:37   

Ok dziś była akcja wymiany termistora. I faktycznie w środku się blaszka wiesza. Jak osiągnie temp blaszka się wygina i kontakt odcina ale niestety nie powraca już stanu pierwotnego tylko jak ostygnie dalej nie zwiera kontaktu :/ Odlutowałem ja i zlutowałem kabelki na stale i teraz mam tylko full grzanie :mrgreen:

Jeżeli by ktoś potrzebował jakiś namiar tan orig, termistor to jest to:
NGT MH3 L40

[ Dodano: Pon Sty 02, 2012 16:36 ]
Ok, jest nadal problem. Wyciągnąłem drugi termistor z oparcia pleców bo są jednak dwa termistory w jednym fotelu :neutral:

Niestety fotel grzał na fulla i działało ale tylko wczoraj i już dziś przestało działać ogrzewanie całkiem. :roll: Grzał dość długo i wszystko było ok w czasie jazdy, wstawiłem auto normalnie do garażu, fotel wyłączyłem i już dziś nie ma podgrzewania.

Ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak. Mam już dość tych mat grzewczych :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 02, 2012 16:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 02, 2012 19:15   

Mogła grzałka się przepalić.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 04, 2012 22:34   

greg-si, Ale tak sobie ohh jak działaj podczas jazdy tyle czasu i do wstawienia do garażu tez jeszcze grzało ładnie. A następni dzień już nie działa :roll:

Bo ze brakuje termistorów to raczej nie winna :mad: Rozbiorę jeszcze raz ten fotel i pomierzę maty :neutral:

W czasie pracy mata ciągła jakieś 5,05A :wink:

[ Dodano: Sro Sty 04, 2012 22:34 ]
No i dziś znowu fotel działał :mad: Co to może być nie tak :?: Mata się jednak nie spaliła już mi brak pomysłów :mad:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 05, 2012 15:00   

Remigiusz napisał/a:
No i dziś znowu fotel działał :mad: Co to może być nie tak :?: Mata się jednak nie spaliła już mi brak pomysłów


Może być tak że jest przerwana i jak siadasz coś raz łączy a raz nie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 05, 2012 22:12   

greg-si, Nie wiem co jest, dziś działają mata znowu ale tylko raz. już drugi raz po jej wyłączeniu, się włączyć nie dało :neutral: Jechałem grzało cały czas aż mi za gorąco było i ja wył na chwile i potem już tyle :razz: Mata nie żyje :mad:

Jak by była przerwana to by działało lub nie a w czasie jazdy tak samo siedziałem cały czas. Jakis fenomen tej maty :neutral:

Dzieje się jak z termistorami ze jak ja wyłączony to już tyle się nie włączyło znowu :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 13, 2013 16:39   

Ja się podłączę, czy wtyczki w R75 i R45 są takie same od podłączenia mat czy inne?
I oryginalne maty są zespolone z fotelem (np. z tapicerką) czy da się je spokojnie wyjąć?

A może ktoś z R75 zdjęcie by zrobił wtyczki od podgrzewania foteli ?
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 13, 2013 20:39   

ADI-mistrzu, Maty są przyklejone to gąbki fotela :wink: Co do wtyczek to nie wiem ale to najmniejszy problem obcinasz dokładasz inna wtyczkę i jazda :P Tym bardziej dla ciebie :roll:

:-|
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 13, 2013 20:54   

Chce zachować aby jak najwięcej rzeczy była oryginalna więc wiec... miło by było jak by wtyczka też była, ale to szczegół :wink:

A jak mata jest przyklejona? Da się ją oderwać bez niszczenia wszystkiego?
Ciekawe na co potem ją złapać, bo jak się rozgrzeje to klej może śmierdzieć.
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 14, 2013 08:19   

ADI-mistrzu napisał/a:
Ciekawe na co potem ją złapać, bo jak się rozgrzeje to klej może śmierdzieć.
ja mam wlozona pod skore mate, ale nieoryginalna i na nic jej nie przyklejalem, po roku nie wydaje mi sie zeby sie pozawijala czy przesunela
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 15, 2013 08:12   

Pytanie:
A jak to jest ze składaniem fotela? Straszna tragedia? Można to potem tak zrobić aby wyglądało na nieruszone?
Może będę miał wszystko w tym tyg. więc wym już sobie zamontował.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 15, 2013 08:25   

Spokojnie dasz radę, rozbierałem kilka kompletów foteli 75 + przeróbka z anglików na na wersje EU (przeróbka elektryki, maskownic itp) i w zasadzie nie widać żeby było coś robione ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 15, 2013 08:45   

ADI-mistrzu napisał/a:
Można to potem tak zrobić aby wyglądało na nieruszone?
\w 400tce trzeba rozciac jeden z materialow ktory naciaga skore (naciaga jeden ze szwow widocznych z gory). myslalem ze bedzie potem skora luzno latac z tej jednej strony ale nic nie widac, szew ten jest caly czas tak samo "wbity" jak ten z drugiej strony.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 15, 2013 08:53   

No dobra to zobaczymy, zrobię przy tym zdjęcia to może napisze się artykuł o dokładaniu mat :wink:
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 15, 2013 09:21   

ja Ci powiem ze nawet fotela nie wyciagalem bo sruba jedna nie chciala puscic, tylko tunel wymontowalem.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 18, 2013 00:08   

Ufff... jeden już zrobiony, muszę powiedzieć że łatwiej jest zrobić oparcie niż siedzisko.
Koralików nie przecinałem, rozginałem a potem z powrotem zagiąłem, nawet wszystkich nie musiałem :mrgreen:

W oparciu w ogóle ich nie ruszałem, dało się spokojnie matę wsunąć i przykleić.

[ Dodano: Pią Sty 18, 2013 00:08 ]
Potrzebuję pomocy, brakuje mi jednego przekaźnika do grzania fotela, wygląda on tak:
http://allegro.pl/przekaz...2920699628.html

Wiecie czy można go jakoś łatwo kupić np. w InterCars? Bo szukałem ale chyba nie wiem jak szukać....
Muszę go mieć do poniedziałku więc wysyłka odpada :neutral:
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 18, 2013 08:46   

ADI-mistrzu napisał/a:
Potrzebuję pomocy, brakuje mi jednego przekaźnika do grzania fotela, wygląda on tak:

a co on ma takiego nietypowego??
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 20, 2013 11:32   

Jak zamontować maty grzewcze do foteli? Sprawa wygląda następująco:

Wstęp:
Są dwie kwestie które trzeba przemyśleć:
1. Jakie maty
2. Czy posiadamy gotową wiązkę elektryczną

Na pierwsze pytanie trzeba samemu sobie odpowiedzieć, ja tutaj opisze jak zamontować oryginalne maty grzewcze z Rover'a 75 do Rover'a 45. Od razu wspomnę że o ile oparcie jest identycznie skonstruowane, o tyle siedzisko jest inne a przez to kształt maty także, ale nie przeszkadza to nad to, po prostu fotel grzeje bardziej z przodu w przeciwieństwie do 75.

Druga kwestia to sprawdzenie czy posiadamy gotową wiązkę elektryczną, najłatwiej to zrobić zaglądając pod fotel i sprawdzając czy niema tam wolnej wtyczki tego typu:

Jeśli jest to sprawa jest bardzo prosta, trzeba dokupić dwa przekaźniki oraz przyciski od podgrzewania foteli. Problematyczne może być ich dostanie do wersji poliftowej, ale szukając na allegro można z jakiegoś rozbitka wytrzasnąć, bądź pytając na forum (w kraju są złomowiska które głownie same Rover'y posiadają, więc można od nich za małe pieniądze załatwić przyciski i często maty).
Jeśli nie mamy gotowej instalacji to albo ją jakoś prowadzimy, albo rezygnujemy z zakładania mat. Ja miałem gotową więc nie będę opisywał jak ją poprowadzić.

Skąd ja mam wszystko? Własnie ze złomowiska które zajmuje się tą marką. Za 163zł razem z przesyłką kupiłem przekaźniki, przyciski do R45 lift oraz maty grzewcze z R75 ponieważ ich mieli mnóstwo a od R45 praktycznie w ogóle i szkoda było im siedzeń.

Instalacja elektryczna:
Pierwsze co trzeba zrobić to zamontować przyciski w miejsce zaślepek, zazwyczaj zaraz za nimi są przewody od przycisków więc jakąś pesetą można je złapać i wyciągnąć. Jeśli nie widzimy, to niestety trzeba środkowy panel odsunąć i je wyjąć, w tym celu odkręcamy 4 wkręty z obudowy z podłokietnikiem oraz dwie śruby z łbem 10 które znajdują się w zaślepce pod lewarkiem hamulca ręcznego.
Po odsunięciu (albo wyjęciu) podłokietnika odkręcamy dwie śruby po bokach konsoli środkowej i wyciągamy radio oraz metalową prowadnicę jego, pod nią znajduje się wkręt.
Dwa kolejne wkręty są pod przyciskami górnymi obok zegarka.

Po odkręceniu wszystkiego wrzucamy 4 bieg i odsuwamy konsolę, spoglądamy do środka i lokalizujemy wtyczki od podgrzewania foteli. Wyciągamy je na wierzch przez otwory i podłączamy przyciski od podgrzewania foteli.
Tutaj uwaga: dobrze spojrzeć na jakieś zdjęcia jak one fabrycznie są wsadzone, aby przypadkiem kierowca nie miał bliżej przycisku od włączania fotela pasażera.
Przekręcamy stacyjkę w pozycję zapłonu i patrzymy czy po wciśnięciu przycisku się włączą. Sprawdzamy także czy podświetlają się razem ze światłami. Jeśli wszystko jest ok to skręcamy środkową konsolę.

Przekaźniki zlokalizowane są za schowkiem kierowcy przy drzwiach, trzeba go wyjąć i włożyć przekaźniki w miejsca R6 oraz R7:

Po uruchamianiu przycisków od foteli powinny pstrykać pod palcami.

Zakładanie mat grzewczych:
I teraz najciekawsza część - maty grzewcze, moje wyglądają w ten sposób:

Tutaj uwaga: Jak widać na zdjęciu maty były przyklejone do gąbki i w czasie odrywania trochę jej zostało. Kategorycznie trzeba ją wyskubać ile się da, w innym przypadku będzie widać nierówności na fotelu.
Druga sprawa to sprawdzenie czy maty nie są gdzieś uszkodzone, najczęściej jeśli się to zdarzy to w okolicach przewodów. Sprawdzamy je omomierzem na wtyczce, powinny pokazywać w okolicach 2Ω:

Jeśli niema ciągłości to szukamy przerwanego przewodu i go naprawiamy przez zlutowanie, ja np. miałem pęknięty w jednej macie w okolicach czujnika termicznego.


Najpierw należy wykręcić fotele, trzymają się na 4 śrubach torx-50 wkręconych na końcach szyn:

Następnie opieramy fotel na tylnej kanapie i odłączamy wtyczkę od poduszki powietrznej:

Po tej czynności idziemy w fotelem do domu (przy wyciąganiu trzeba uważać aby szynami sobie czego nie porysować w aucie) gdzie wszystko przeprowadzimy w ciepłej i miłej atmosferze :) .

Rozbieranie zaczynamy od oparcia, a dokładniej od zdjęcia tylnej jego plastikowej części. Najpierw należy odczepić ten plastik w dolnej części lekko poszarpując i przesuwając plastik ku zagłówkowi. Gdy odczepi się na dole, przesuwamy plastik w lewo i odczepiamy prawą stronę a potem w prawo i odczepiamy lewą stronę. Na samym końcu podnosimy i odczepiamy zatrzaski w górnej jego części.
Tak wyglądają zaczepy:

Na zdjęciu zaznaczyłem także zaczepy skóry które trzeba odczepić.
W kolejnym kroku wyciągamy plastikowe maskownice prowadnic nagłówka, trzyma się on na dwóch wypustkach które trzeba śrubokrętem wcisnąć:

Po ich wyjęciu ściągamy obicie razem z gąbką, tak że pozostanie sam metalowy stelaż.
Materiał trzyma się na metalowych kółkach przyczepionych do pręta w gąbce, nie ma potrzeby ich rozczepiania, jedynie co to odczepiamy rzep:

i przez niego wkładamy górną cześć maty grzewczej. Ważne aby ją równo rozłożyć, zagięcia mogą być potem widoczne. Z racji że oryginalnie była ona przyklejona, tak więc i ja ją złapałem w kilku punktach na taśmę dwustronną:

Podczas przyklejania ważne jest aby mata wchodziła w rowki, wtedy obicie z powrotem będzie dobrze leżeć i nie będzie śladu że coś było robione.

Przewód wypuszczamy przez otwór który znajduje się w dolnej części gąbki.
Po tej czynności naciągamy obicie ale jeszcze nie zakładamy na stelaż.

Kolej na siedzisko w którym najpierw odkręcamy plastikowy boczek z jego regulacją. W tym celu wyciągamy zaślepkę z gałki do regulacji kąta pochylenia oparcia i odkręcamy śrubę 10mm.

Tutaj uwaga: najczęściej śruba wychodzi razem z drugą w którą jest wkręcona, wtedy trzeba odczepić zatrzaski które trzymają kółko zębate.

Jeszcze jedna śruba znajduje się od drugiej strony plastiku, duży krzyżak:

Po tym ściągamy cały plastik oraz prowadnicę z paskiem żebatym który znajduje się pod spodem:

Odczepiamy zapięcia i ściągamy wszystko razem z gąbką:

Teraz będzie najciekawiej, trzeba rozpiąć w sumie 6 metalowych kółek zaczynając od przodu siedziska (3 kółka na stronę). Ja to zrobiłem przy pomocy dwóch małych szczypców:

Na powyższych zdjęciach widać że końce kółek zbiegają się pod gąbką, trzeba więc je obrócić i wtedy rozpiąć.
Tutaj uwaga: Podczas składania kółka trzeba z powrotem obrócić, w innym przypadku może kaleczyć materiał.
Wkładamy matę i ją przyklejamy, z taką uwagą że na końcu jest ona nieco dłuższa a niema tam elementu grzewczego, więc można go podwinąć do góry aby mata głębiej weszła, bliżej rzepu.

Na powyższym zdjęciu widać także wyskubany otwór na czujnik temperatury, normalnie znajduje się on w tylnej części gąbki ale z racji że u nas jest mata bardziej z przodu, trzeba sobie takowy sprawić.
Przewód od maty przeciągamy pod rzepem i wypuszczamy także otworem w gąbce.

Ostatnim krokiem jest poskładanie tego wszystkie w całość w odwrotnej kolejności. Jedynie nie zakładamy plastiku z tyłu oparcia, oraz podczas wsadzania tulei dla zagłówków lepiej się nie pomylić, tylko jedna ma zamek i musi być w tym samym miejscu gdzie jest prowadnica zamkowa w zagłówku.

Łączenie mat:
Maty połączone są szeregowo, ale przewody niestety okazują się za krótkie, dlatego trzeba je przedłużyć. Ja to zrobiłem z przewodem od maty w oparciu, obciąłem końcówkę i przedłużyłem na końcu przylutowując ją z powrotem. Przewód prowadzimy obok mechanizmu, podobnie jak jest poprowadzony przewód od poduszki powietrznej.

Końcówki łączą się z matą w siedzisku i pozostaje jedna wtyczka która nie pasuje nam niestety do wtyczki w podłodze samochodu... Dlatego ja ją obciąłem i wstawiłem inna którą widać na powyższych zdjęciach. Dodatkowo złapałem przewód opaską która na końcu posiada bolec do montażu w otworach co świetnie mi wpasowało się w gotowy otwór. Teraz można założyć tylną ściankę oparcia zaczynając od założenia górnego zatrzasku i zamykając ją jak klapę.

W podłodze samochodu obcinamy oryginalne złącze i nieco przedłużamy aby nowa wtyczka była podobnej długości co wtyczka od poduszek powietrznych:

Ja dałem nieco dłuższe, ale niema sensu, może być równe. Na końcu wkładamy fotel na swoje miejsce, podłączamy wtyczki i przykręcamy go do podłogi.

Tak wygląda u mnie wtyczka od podgrzewania fotela.

I to by było na tyle, teraz pozostaje jedynie cieszenie się ciepłym fotelem :mrgreen:
Nagrzewa się on około 3min.

Pozdrwiam
Ostatnio zmieniony przez ADI-mistrzu Nie Sty 20, 2013 14:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 20, 2013 13:59   

ADI-mistrzu, Co Ty na to aby zrobić z tego artykuł na stronę klubową ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 20, 2013 14:33   

Ależ proszę bardzo :wink:
Poprawiłem kilka błędów i niejasności, jak coś znajdziecie jeszcze to można poprawić.

[ Dodano: Nie Sty 20, 2013 14:33 ]
Aa... i zdjęcia są większej rozdzielczości ale z racji że jest jakiś plugin na forum wrzucony to dziwnie otwiera. Trzeba by linki przerobić na te o więcej rozdzielczości, chyba ze na stronie klubowej to nie działa.
 
 
 
szylozbi 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 308
Skąd: Katowice

MG ZS

Wysłany: Nie Paź 05, 2014 20:18   

Ok, ciągniemy temat dalej, żeby nie zakładać nowego :P
W związku z tym, że dostać takie oryginalne maty to prawdziwy cud chciałem spytać czy taki zestaw w naszych autach może być:
http://www.ebay.pl/itm/2-...=item54117c16b3
Konkretnie chodzi mi o to czy mając już fabrycznie instalację elektryczną można jakoś dolutować te końcówki z kabli dołączonych do zestawu. Jest tam 2-stopniowa regulacja grzania i nie wiem czy słusznie mnie to niepokoi, bo nie wiem z jaką temperaturą będzie grzało mając oryginale włączniki. Nie widzę na zdjęciach termistorów, mam nadzieję, że nie są w tych 2 stopniowych włącznikach.

Małą pomoc znalazłem także na angielskim forum:
http://forums.xpowerforum...ead.php?t=33960
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Podgrzewane fotele
zychMajster Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pon Lip 09, 2018 18:50
zychMajster
Brak nowych postów [ Rover 400 1.6 99r. ] podgrzewane fotele
darku1973 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Maj 23, 2009 10:49
darku1973
Brak nowych postów [R45] Podgrzewane fotele - awaria
marcinZG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Sro Lut 26, 2014 20:32
Gość
Brak nowych postów [R414] Jak zamontować podgrzewane fotele?
gogo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Sty 27, 2009 20:25
gogo
Brak nowych postów [R400] Podgrzewane lusterka
Bolec-scnm Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Sie 01, 2009 13:40
staf



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink