Ech, to też wtrącę swoje trzy grosze, jako, że lubię błyszczące autka. Wiosną ubiegłego roku oddałem samochód na lakierowanie elementu i zabezpieczenie podwozia, przy okazji chciałem przepolerować karoserię ze względu na swirle. Lakiernik był na tyle uczciwy, że odradził mi polerkę w Jego zakładzie, bo raczej lakiernicy tym się nie zajmują, zaprosił mnie dopiero jak będę pozbywał się autka, trochę daje do myślenia prawda?
Samemu w polerkę to bym się nie bawił, przynajmniej z własnym autkiem, niby proste, a jednak nie do końca, wcześniej warto poćwiczyć na lakierowanych elementach przeznaczonych na szrot. No i trzeba mieć garaż lub przynajmniej zadaszone pomieszczenie co by się nie kurzyło, i polerkę, bo nie wyobrażam sobie polerowania ręcznego(sam zacząłem ale po6 h wysiadłem). Może warto znaleźć kogoś z okolicy kto ogarnie autko z polerką po godzinach(strona gdzie można znaleźć już była chyba wymieniona). A resztę można ogarnąć samemu, koledzy wymieniali tu glinkę jako przygotowanie lakieru pod wosk, dodam, że po glince powinien być jakiś cleaner lub najtańszym kosztem IPA
[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 20:13 ]
LookMyWay napisał/a:
Tak jak mówiłem zdjęcia z telefonu, to zdjęcie jak potraktowałem go pastą K2 tempo myśle, że jako przykład może być.
Ale dolna czy górna część była potraktowana K2, bo dla mnie to obie części za wyjątkiem dolnej części w swirlach za bardzo się nie różnią trzeba pamiętać, że sporo past zawiera fillery, które wypłukują się podczas któregoś mycia i pierwszy efekt bywa złudny, dlatego po użyciu pasty polerującej warto zmyć to IPA
_________________ Andrzej
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 08, 2013 20:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jakbyście mogli mi podac co muszę kupić aby efekt się utrzymał. Jak robic i co krok po kroku byłbym bardzo wdzięczny i mój rover chyba tez kwota jaką chcę przeznaczyć na kosmetyki to max 250 zł.
Jesli koniecznie chcesz się bawić sam ręcznie to do mycia wstępnego proponuje jakąś piane aktywną albo po prostu jechać na dobry bezdotyk i tam porzadnie przelecieć chemią auto. Później jeszcze raz myjesz dokładnie ręcznie i glinkujesz. Gilnke polecam Blit Hamber w miarę tania i dobra. Po gilnkowaniu jeszcze raz przelac auto szmponem, dokładnie spłucz i osusz. Poźniej możesz się pomęczyć z recznym nakładaniem Meguiars Ultimate Compound (koło 50zł) za pomocą pada tri color powinno troche rys usunąć ale szału przy ręcznej aplikacji bym się nie spodziewał. Na to dałbym wosk Collinite 476 (100zł razem z aplikatorem i microfibrą, mozesz kupic z kumplem na spólkę bo jak kupisz sam do jednego auta będziesz miał na kilka lat). Wosk potrafi na aucie utrzymać się 3-4 miesiace pod warunkiem, ze myjesz odpowiednim szamponem który zmyje z auta brud ale nie wosk. Do mycia proponuje rękawice z lidla za 7zł albo kupić jakąś wiekszą w sklepie z kosmetykami za ok 40zł ja mam bodajże firmy Chemical Guy's do mycia auta i tą lidlową do mycia felg i wnęk w drzwiach.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Jakbyście mogli mi podac co muszę kupić aby efekt się utrzymał. Jak robic i co krok po kroku byłbym bardzo wdzięczny i mój rover chyba tez kwota jaką chcę przeznaczyć na kosmetyki to max 250 zł.
Tak jak mówiłem zdjęcia z telefonu, to zdjęcie jak potraktowałem go pastą K2 tempo myśle, że jako przykład może być.
Jak dla mnie twój lakier kwalifikuje się do polerki. Co prawda tragedii nie ma i podejrzewam, że wystarczyłyby tylko dwa przejazdy, pastą średnio ścierną i wykończeniówką, ale samymi kosmetykami to za dużo tu nie zdziałasz. Jeszcze raz Ci napiszę, poczytaj tamto forum do którego link już podawałem nie jeden raz. Znajdziesz tam wszystko co Ci jest potrzebne. Ciężko jest napisać dokładnie co masz kupić bo nie wiem czego oczekujesz. Poszukaj na tamtym forum kogoś ze swoich okolic (najlepiej w dziale "Pokaż swój blask") kto się bawi w autodetailing. Ugadasz się z nim, podjedziesz, obejrzy auto, pogadacie i Ci doradzi co kupić i co zrobić. Może sam Ci zaproponuje, że pobawi się z twoim autem za jakieś rozsądne pieniądze.
Bardzo fajne forum, które podałeś KNA, Patrząc na efekty po pracy forumowiczów aż nie mogę się doczekać letnich ciepłych dni aby spróbować swoich sił. Do tego czasu postaram się poszerzyć swoją wiedzę - może to za dużo powiedziane bo moja wiedza jest znikoma. Dziekuję wszystkim za pomoc i mam nadzieję, że zaowocuje to ładniejszym wyglądem mojego roverka.
Zawsze też możesz podjechać na jakiś spot KA, tam pewnie też uzyskasz sporo informacji, no i można ocenić stan lakieru "na żywo" i dobrać odpowiednie środki
http://forum.kosmetykaaut.pl/viewforum.php?f=8
Ponad rok temu oddałem dobremu znajomemu sedana do korekty, tak wygląda po roku:
Żeby lakier utrzymywał się w dobrej kondycji, trzeba kupić szereg kosmetyków i dbać o auto (lakier) - nie stawać pod drzewem, nie jeździć zimą (akurat mój przykład) - po prostu unikać sytuacji kiedy lakier narażony jest na silne warunki pogodowe. Sedan akurat stoi sobie w garażu i wyjeżdża tylko w ładną pogodę oraz jak jest sucho, ale mój daily też przeszedł detailing i jednak lakier ma trochę swirli, ale nie jest matowy, trzyma swoją barwę.
Aby utrzymać lakier w dobrej kondycji, zakaz jazdy na automat, zakaz usuwania drobnych 'brudków' na sucho, jeździć na myjnie bezdotykową, nakupować sporo mikrofibr, kosmetyków, wosków.
Sama korekta to nic, trzeba potem się nauczyć utrzymać efekt i stan lakieru, jazda na myjnie to nie 5 zł wrzucone do "kasy" tylko +10 i godzinka-półtorej na spokojne osuszenie, umycie szyb osobnym preparatem, wytarcie do sucha wnęk, felg itd.
Osoba z forum kosmetykaaut.pl wyceniła mi korekte lakieru w r416 sedanie na 500 zł. Wojtek ile Twój znajomy bierze za taką usługę? Byłbym wdzięczny za informacje.
Osoba z forum kosmetykaaut.pl wyceniła mi korekte lakieru w r416 sedanie na 500 zł. Wojtek ile Twój znajomy bierze za taką usługę? Byłbym wdzięczny za informacje.
Wszystko jest do uzgodnienia, nie znam cennika, jest ustalany indywidualnie tel. 662272423.
Bardzo spodobało mi się forum.kosmetykaaut.pl dlatego spędzam teraz tam każdą wolną chwile. Ludzie wykonują tam takie zabiegi, które dają efekt jaki widziałbym u siebie na Roverku.
Z polecanych przez nich kosmetyków ułożyłem sobie zestaw do dokładnego umycia, korekty, zabezpieczenia lakieru i odmatowienie plastików.
Komplet chemii + rekawica do mycia + pady do korekty = 500zł z gorszami
Gdyby ktoś nie miał potrzebnych narzedzi takich jak:
Pianownica (wyczytalem ze mozna zrobic z opryskiwacza) - 67zł
Polerka samochodowa - 200zł
Ręczniki do osuszania - 30zł
separator zanieczyszen do wiadra - 25 zł
Dla mnie to "tylko" to 500zł bo pianownice, polerke,reczniki i separator mam więc chyba zabiore się za to sam z kilku powodów:
- na tamtym forum otrzymam rady w każdej niepewnej kwestii
- wiekszosc kosmetyków nie wykorzystam do końca więc zostaną do pielęgnacji lakieru
- Wychodzi taniej bo zabieg na roverze został wyceniony na 500zł + trzeba by dokupic kosmetyki dla utrzymania efektu.
- Satysfakcja z (chyba) dobrze wykonanej pracy.
Bardzo spodobało mi się forum.kosmetykaaut.pl dlatego spędzam teraz tam każdą wolną chwile. Ludzie wykonują tam takie zabiegi, które dają efekt jaki widziałbym u siebie na Roverku.
Z polecanych przez nich kosmetyków ułożyłem sobie zestaw do dokładnego umycia, korekty, zabezpieczenia lakieru i odmatowienie plastików.
Komplet chemii + rekawica do mycia + pady do korekty = 500zł z gorszami
Gdyby ktoś nie miał potrzebnych narzedzi takich jak:
Pianownica (wyczytalem ze mozna zrobic z opryskiwacza) - 67zł
Polerka samochodowa - 200zł
Ręczniki do osuszania - 30zł
separator zanieczyszen do wiadra - 25 zł
Dla mnie to "tylko" to 500zł bo pianownice, polerke,reczniki i separator mam więc chyba zabiore się za to sam z kilku powodów:
- na tamtym forum otrzymam rady w każdej niepewnej kwestii
- wiekszosc kosmetyków nie wykorzystam do końca więc zostaną do pielęgnacji lakieru
- Wychodzi taniej bo zabieg na roverze został wyceniony na 500zł + trzeba by dokupic kosmetyki dla utrzymania efektu.
- Satysfakcja z (chyba) dobrze wykonanej pracy.
Przecież przez 2 strony tego tematu właśnie to pisałem, a Ty dopiero teraz po poczytaniu kosmetykaaut.pl to zrozumiałeś ? Fajnie
To może ja dodam swoje trzy grosze. Zaloguj sie na KA , przeglądaj dział giełda ,kup używki (zredukujesz koszt). Polecam Ci pady Flexipads -tanie i dobre(to akurat kup nowe) , śmiesznej polerki za 100zł nie kupuj , bo możesz nieskończyć nią auta ,polecana Silverline lub Graphite koszt ok 270zł .Pianownicy też nie kupuj , gadałem już kilkoma chłopakami i tak naprawdę zbędna rzecz ,tylko śmiesznie się wygląda na bezdotyku ,do oszuszania fajny jest Fluffy ok 32zł , separator możesz sobie sam zrobić jak masz troszę majsterkowicza w sobie.APC nielsena dobre i tanie ,pędzle tez dostaniesz gdzieś w markecie , nie musisz na początek kupywać takich po 30zł
Jeśli Cię wogule temat zainteresował możesz walić PW . Czytając tu widzę ze KNA i Pływak też super ogarniają ten temat , jest nas coraz więcej
Lepiej polakierować samodzielnie całą karoserię żeby miec pewność efektu. Oczywiście potrzebujesz dobrej jakości produktów. Znajdziesz je na https://m.warsztat24.pl
[ Dodano: Pon Lip 19, 2021 09:34 ]
Zastosuj dobre kosmetyki samochodowe i wypoleruj lakier, lub nałóż nowy. Wszystko znajdziesz tu https://m.warsztat24.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum