Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Układ chłodzenia - 1.8 problem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: MaReK
Pią Sty 25, 2013 13:36
[R75] Układ chłodzenia - 1.8 problem
Autor Wiadomość
Emil.P 



Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 7
Skąd: Wlkp



  Wysłany: Czw Sty 24, 2013 21:33   [R75] Układ chłodzenia - 1.8 problem
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam jestem nowym forumowiczem .Mam problem z moim Roverem dokładniej chodzi o układ chłodzenia . silnik 1.8 16 V 120 km . Auto się grzeje i przestały działać nawiewy . Obstawiłem ze to wina termostatu więc został sprawdzony wraz z innym termostatem od byłego anglika , obydwa sprawne . korek pożyczony i sprawdzony , nadal to samo . Została sprawdzona pompa wody ,sprawdzona i jest wszystko dobrze . Zalany został płynem ,odpowietrzony i nawiewy zaczęły chodzić jest lekka poprawa ale tylko powyżej 2 tyś obr. czuć bardzo ciepłe powietrze ,poniżej 2 tyś już chłodniejsze. choć po stronie pasażera zawsze jakoś zimniejsze leci .Poza tym chłodnica zimna i wąż dolny także zimny. A ten górny bardzo gorący i puchnie. Wentylator i czujnik raczej sprawny bo się załącza Dziś zabrałem się za konkretne przepłukanie osobno chłodnicy i całego układu , jest wszystko ok . zostanie tylko zalanie i odpowietrzenie , lecz myślę ze to nic nie da bo jakiegoś syfu nie było . uszczelka możliwe ze dobra bo olej jest czysty i tłumikiem tez nie widać aby wywalało Proszę o pomoc i jakieś wskazówki co dalej . Z góry bardzo dziękuje
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Lut 19, 2013 09:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 24, 2013 21:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Czw Sty 24, 2013 21:44   

Nie wiem jak w roverze ale w poprzednim aucie mialem podobny problem. Mimo, ze pompA pracowala to wirnik byl uszkodzony ponad to przyczyna dmuchania raczej zimnego powietrza byla nagrzewnica. Nie wiem jak jest w roverze ale skoro chlodnica jest zimna to znaczy, ze cos nid pompuje.
Jaka ci pokazuje temperature?wskazowka powinna byc w polowie.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 24, 2013 21:44   

trzeba jeszcze sprawdzić nagrzewnicę w kabinie i ją odkamienić.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Emil.P 



Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 7
Skąd: Wlkp



Wysłany: Czw Sty 24, 2013 23:03   

Pompa 100% sprawna. Temperatura w połowie , choć nieraz podskoczy do góry, a co do nagrzewnicy jak ją odkamienić ?
 
 
 
Kamil79 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 207
Skąd: mazury



Wysłany: Pią Sty 25, 2013 18:07   

Emil.P napisał/a:
Pompa 100% sprawna. Temperatura w połowie , choć nieraz podskoczy do góry, a co do nagrzewnicy jak ją odkamienić ?


Mi w 1.8 przez 5 lat temp. nie wyskoczyła ponad połowę. Jeśli u Ciebie skacze szczególnie w zimie to ja bym obstawiał raczej początek hgfu.

Napisz jak odpala rano, jak zachowuje sie na jałowym, czy mocno dymi , odkręć korek oleju i sprawdź czy nie masz mazi, sprawdź zbiorniczek wyrównawczy i olej.
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 25, 2013 18:31   

a po tych sprawdzeniach to podjedź jeszcze do jakiegoś mechanika i zróbcie test płynu chłodzącego na zawartość w nim spalin. bo zależy, jak już gdzie Ci poszła uszczelka są takie opcje: maź w zbiorniczku i przybywa Ci oleju czyli olej miesza się z płynem, albo płyn idzie w spalanie, kopcenie z rury(mocniej niż zawsze zimą) i co2 w płynie dlatego zrób test tego płynu.
 
 
 
Emil.P 



Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 7
Skąd: Wlkp



Wysłany: Pią Sty 25, 2013 20:56   

a więc bez poprawy , z odpalaniem jest gorzej od jakiegoś czasu , z kopceniem jakieś różnicy nie zauważyłem . pod korkiem od oleju maź troszkę jest choć oleju nie przybyło i na miarce wygląda na czysty. Płyn delikatnie ubywał lecz nie widać było gdzie . Czy poprzez sprawdzenie ciśnienia na cylindrach da się ocenić walniętą uszczelkę ? bo test na co2 to nie wiem czy mechanik będzie miał .[/center]
 
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Pią Sty 25, 2013 21:47   

Moim zdaniem niestety będzie to raczej HGF :(
_________________
:)
 
 
Kamil79 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 207
Skąd: mazury



Wysłany: Sob Sty 26, 2013 16:01   

Spróbuj zrobić test kopmpresji, jak u mnie był hgf to na cylindrach miałem:

14 8,5 12,5 13,5 więc z 2 było coś nie tak, a hgf objawiał sie że rano przy odpalaniu wypadał mi zapłon na 1 cylindrze, po lekkim rozgrzaniu ustępowało. Ubywało też lekko płynu i miałem wrażenie ze bardziej tłusto kopci.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 26, 2013 18:43   

Adsik napisał/a:
Moim zdaniem niestety będzie to raczej HGF

Niekoniecznie. Emil.P, musisz koniecznie zrobić ten test na CO2
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 27, 2013 10:31   

jak zrobisz test na co2 i okaże się, że uszczelka poszła to poczytaj to http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19961 temat nowej uszczelki pod głowice
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 27, 2013 12:28   

domel101 napisał/a:
to poczytaj to http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19961 temat nowej uszczelki pod głowice

Z doświadczenia wiem, że lepiej tego nowego typu nie wstawiać. Jak już coś to stary typ, ale wzmacniany.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
saikwon 



Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 39
Skąd: Łomża



Wysłany: Nie Sty 27, 2013 17:50   

Zanim wplączesz się w robotę z wymianą uszczelki pod głowicą sprawdź uszczelkę pod kolektorem dolotowym. Miałem bardzo podobny do Twojego przypadek, też wszyscy wróżyli uszczelkę łącznie z mechanikiem który naprawiał mojego Rovera. Zadzwonił do mnie i powiedział, że to uszczelka, albo co gorzej pęknięta głowica i żebym szukał nowej a on w tym czasie rozbierze silnik. Całe szczęście chciało mu się jeszcze sprawdzić tą jedną uszczelkę właśnie pod kolektorem zanim rozmontował silnik i okazało się, że to była przyczyna. Na następny dzień miałem samochód u siebie i od tamtego czasu (już ponad rok) żadnych problemów z chłodzeniem, płynu nie ubywa silnik się nie grzeje.
Trzymam kciuki żeby w najgorszym wypadku skończyło się to tak jak u mnie
 
 
 
Stanislaw 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 188
Skąd: Francja

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 27, 2013 18:06   

Witam,mam problem z ukladem chlodzenia silnika
Auto R 75 CDTI
Latem przy temp.zewnetrznej i maksymalnym obciazeniu auta oraz dluzszej jezdzie autostrada wskazowka na wskazniku temperatury ustawia sie caly czas przed polowa skali,tak gdzies ze 3 milimetry przed kreska oznaczenia polowy skali
Wczoraj przejechalem ok 55 km przy temperaturze zewnetrznej ok plus 13 stopni,z predkoscia 110 km wskazowka caly czas ustawila sie na pierwszej kresce wskaznika.
webasto mam odlaczone-obydwie wtyczki;
wentylator sprawny zalacza sie
z klimatyzacji leci cieple powietrze ale nie za gorace
I moje pytanie,czy oprocz prawdopodobnej wymiany termostatu,musze jeszcze gdzies szukac usterki w ukladzie?
w jakiej pozycji na wskazniku powinna byc wskazowka w sprawnie dzialajacym ukladzie chlodzenia,czy caly czas w polowie skali?
Nie sprawdzilem temperatury wezy i chlodnicy,zrobie to w przyszlym tygodniu poniewaz codziennie robie bardzo male przebiegi ok 4do 5 km
Prosze o porade
Pozdrawiam Stanislaw
_________________
Stanislaw
 
 
seba1100 



Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 1



Wysłany: Nie Lut 03, 2013 10:27   uklad chlodzenia

ja mialem inna jazda i nie wiem o co chodzi mianowicie kilka dni temu wylecial mi caly plyn do srodka auta opinia najprawdopodbnioej nagrzewnica ale po rozebraniu i sprawdzeniu wszystko jest niby ok plyn dolany auto grzeje sie do normlanych temperatur i wyglada na to ze wszystko jest dobrz e? mial ktos taki przypadek moze?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 03, 2013 11:16   

seba1100 napisał/a:
kilka dni temu wylecial mi caly plyn do srodka auta

Na pewno był to płyn ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Emil.P 



Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 7
Skąd: Wlkp



Wysłany: Sob Lut 16, 2013 12:01   Problem rozwiązany

Witam nie miałem czasu aby wcześniej odpisać , ale wszystkiemu winna była uszczelka . Silikonowe uszczelnienia były poprzerywane , po planowaniu włożeniu uszczelki wszystko jest ok temperatura w normie , Więc Kamil 79 pomógł jak najbardziej :] , choć teraz pojawił się mały problem ale obstawiam na pompkę paliwa , ponieważ kreci a nie chce odpalić dopiero po pewnym czasie kręcenia z bólem załapie.Zrobiłem więc próbę przekręcam 3 lub 4 razy zapłonem i pali od strzała , Więc proszę o rade czy to pompka czy jakiś tam zawór zwrotny , podkreślam ze jak wymieniałem hgf to stan benzyny spadł poniżej 1/4 zbiornika , ale teraz jest ponad połowa i jest taka sama reakcja na te przekręcenia zapłonu 3 lub razy i od strzała pali .
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 16, 2013 12:14   

na ciepłym czy na zimnym masz problem ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Emil.P 



Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 7
Skąd: Wlkp



Wysłany: Sob Lut 16, 2013 12:16   

Tylko na zimnym jak postoi dłuższy czas ,
 
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 17, 2013 13:43   

1,2,3 (chodzi o biegi w trasie)gaz w podłoge do odcinki i zobacz czy da rade, ja tak u ojca postawiłem diagnoze - trafną, ale to było w golfie.
jak przekręcisz kluczyk to słyszysz buczenie pompki :?:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Układ chłodzenia problem
raffi5000 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Mar 13, 2011 00:55
raffi5000
Brak nowych postów [R75] Układ chłodzenia
mattlon Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Maj 13, 2010 21:31
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Układ chłodzenia
sysekp Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Lip 17, 2009 17:26
Gość
Brak nowych postów [R75] 1.8 Układ chłodzenia
belialek Rover serii 75, MG ZT 24 Sob Lip 17, 2021 08:30
GrzesiekM
Brak nowych postów [R75] Układ chłodzenia
Domino88 Rover serii 75, MG ZT 17 Sob Lut 04, 2012 14:23
markozalko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink