Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620Sdi] Turbo dziura?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620Sdi] Turbo dziura?
Autor Wiadomość
pavel3d 



Dołączył: 03 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: Lublin



  Wysłany: Pią Sty 18, 2013 09:38   [R620Sdi] Turbo dziura?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam,
Jestem od tygodnia posiadaczem R620Sdi i zauważyłem, że podczas przyspieszania pomiędzy około 1900-2100 obr/min samochód odmawia przyspieszania wręcz czuć lekkie szarpnięcie jakby hamowanie silnikiem. Od 2100obr/min załącza się turbo i idzie już ok.
To usterka czy raczej kwestia, której nie zauważyłęm przez pierwszy tydzień (1000km), bo nie znałem auta?
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 18, 2013 09:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Sty 18, 2013 11:36   

Najlepiej jak bys pod turbko podpiał manometr wtedy byś widzial jakie daje cisnienie przy danych obrotach.Przy okazji sprawdz stan fitra powietrza oraz wszystkich wezy którymi dochodzi powietrze do silnika,
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sty 18, 2013 11:58   

turbo się "załącza" w momencie dodania gazu a nie po 2000 obr ... zrób jak mówi kolega wyżej i podepnij manometr pod układ i wtedy będzie można cos wiecej powiedzieć ... przy okazji wybłyskaj sobie błędy kompa (opis na stronie klubowej)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pią Sty 18, 2013 23:11   

Sprawdź jeszcze śrubę regulacyjną na cięgnie turbiny, przy maxymalnie skręconej i zawyżonej dawce, lub po np. czipie jest objaw odcięcia chwilowego turbiny. Oczywiście aby mieć pewność zrób to co napisał kolega wcześniej, podpinając manometr dowiesz się wszystkiego.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Photomaker 




Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 48

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 20, 2013 18:58   

Wcześniej jedziłem SDI i osobiście powiem ze to turbo jest dość małe i turbo dziury w zasadzie nie ma. jak turbo jest ok.

Z tymi 2tyś obrotów to myślę ze koledze chodziło ze turbo daje maxymalne doładowanie koło tego,

Co do filtra powietrza zapchanego na tak niskich obrotach nie powinno byc problemu,
raczej kiedy filtr jest zapchany (na tyle że ciężko jest zassać powietrze), samochód zachowuje sie jakby miał odcięcie przy 3 tysiącach, i ewidentnie przestaje przyśpieszać po przekroczeniu 3tyś.

tak jak koledzy wcześniej pisali najlepiej będzie podpiąć manometr najlepiej przed czujnikiem doładowania na trójniku wtedy będziesz znał wartość rzeczywistego doładowania i będzie wiadomo jak to turbo wstaje
 
 
pavel3d 



Dołączył: 03 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Sty 26, 2013 23:09   

Tak chodziło o to, że przy 2100obr/min czuć wyraźnie pracę turbo poniżej nie.
Dokładnie:
800-1900obr/min - przyspieszanie przeciętne
1900-2100obr/min - szarpnięcie jakby hamowanie silnikiem lub jakby odjęcie pedału gazu
2100+ dynamiczne przyspieszanie
Opisanego "szarpniecia" nie ma przy powolnym przyspieszaniu (na zasadzie 25s do setki)
Wymiana filtra powietrza niczego nie zmieniła.
Spróbuje z manometrem ( jak kolega pożyczy ;P ) i opisze wyniki.
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Nie Sty 27, 2013 09:39   

Filtr paliwa drożny dawno wymieniany?

Co do turbo może masz za bardzo podkręcone na cięgle? Zbyt "ostre wyregulowanie" zapewnia wcześniejsze łapanie turbałki, ale przy max ciśnięciu może być efekt, że np od 1600 zacznie dmuchać przy 2 odetnie je na sekundę aby po 2,1 znów zaczęło dmuchanie.

Podłączenie manometru rozwieje wątpliwości, ewentualnie popuść trochę na śrubie regulacyjnej, lub podkręć.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
pavel3d 



Dołączył: 03 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 19:47   

Do manometru sie nie dobilem ale sprobowalem ze sruba. Dalem moze pol obrotu chyba dokrecajac i problem jakby znikna lub zmalal do niezauwazalnosci.
Wielkie dzieki za pomoc !
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 22:45   

Albo to po prostu był problem zacinającego się zaworu i ruszenie go chociażby o pół obrotu cośtam poluzowało i teraz się nie zacina. Nie znam się, ale wydaje mi się, że to pół obrotu przy tamtym gwincie nie da nawet 1mm skoku i chyba nie będzie miało większego wpływu na turbo ;)
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Wto Lut 05, 2013 00:11   

Czasami bywa tak jak mówisz, samo ruszenie cięgna powoduje "naprawienie" się zapieczonego elementu, ale ze swoich obserwacji i ustawiania turbo zauważyłem, tak jak pisałem, jeden obrót za dużo i miałem turbo dziurę przy maksymalnym ciśnięciu auta, manometr fajnie to obrazuje :)

najważniejsze, że problem wydaje się być rozwiązany :)
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 05, 2013 00:20   

mi coś odcina przy 3tys obrotów, myślisz kruszan że mogło mieć na to wpływ zwiększenie doładowania poprzez obroty cięgna? Na zlocie w Skaryszewie mierzyłem ciśnienie doładowania wraz z kolegą maniu48 i pokazywało przy maksymalnym ciśnięciu 1,35bar.

Dodam, że jadąc np 100km/h na 5. biegu i wciskając gaz do podłogi również czuć odjęcie mocy w pewnych momentach, nie określonych obrotami
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Wto Lut 05, 2013 00:24   

pelson91 napisał/a:
mi coś odcina przy 3tys obrotów, myślisz kruszan że mogło mieć na to wpływ zwiększenie doładowania poprzez obroty cięgna? Na zlocie w Skaryszewie mierzyłem ciśnienie doładowania wraz z kolegą maniu48 i pokazywało przy maksymalnym ciśnięciu 1,35bar.

Dodam, że jadąc np 100km/h na 5. biegu i wciskając gaz do podłogi również czuć odjęcie mocy w pewnych momentach, nie określonych obrotami


jestem o tym przekonany, ja mierząc na mano również ustawiłem na 1,35 właśnie, ale jak przegiąłem z cięgnem to miałem odcinkę (zależy jak mocno przegiąłem) albo w okolicach 2ch, albo lekko powyżej, albo objawiało się to w momencie ostrego deptania na starcie, albo właśnie podczas wyprzedzania przy już rozwiniętej prędkości... Turbo trochę już ma, więc nie nadąża pompować, a skoro nie się z nim nie dzieje, lepiej odpuścić te 1-2 obroty, a jeździć bezpieczniej, bo na turbo dziurze można się przejechać :P
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 05, 2013 00:26   

hmm. To w takim razie elegancko, spróbuję to na dniach ogarnąć i dam znać :D żeby zmniejszyć dawkę trzeba wydłużyć cięgno czy skrócić?
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Wto Lut 05, 2013 00:34   

wydłużyć cięgno, mi się zatrzymało około 1cm od końca gwintu, może kapkę mniej, ale wiadomo każde auto inne :)
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Turbo dziura i nie działający klakson ?
Galli Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Lut 24, 2011 20:48
Galli
Brak nowych postów [R 600] Dziura w turbinie
claudii Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Lip 30, 2013 17:49
szoso
Brak nowych postów [R620] Dziwna dziura w tłumiku
marcin261080 Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Wrz 01, 2008 20:51
mimo66
Brak nowych postów [R620] Dziura w skrzyni biegów .....
BorysOpole Rover serii 600, Honda Accord 17 Sob Sie 22, 2009 21:43
praktis
Brak nowych postów [R620SDI]ABS
Norbi21 Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Lis 11, 2013 21:45
thorm



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink