Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 416] Zmiana Skrzyni JAKA ??? + odelzone koło
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 416] Zmiana Skrzyni JAKA ??? + odelzone koło
Autor Wiadomość
RafalTBG 



Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 39



Wysłany: Wto Lut 05, 2013 23:52   [R 416] Zmiana Skrzyni JAKA ??? + odelzone koło

Pytanie do starszej gwardii

Od czego podejdzie skrzynia do 416 1,6 97r. Potrzebuję skrzyni z dłuższym przełożeniem bo seryjna ma za krutkie biegi. Oraz czy sprzęgło jest takie same i mocnowanie (łapy)

Między czasie przy wymianie skrzyni będę odchudzał koło zamoachowe o 30%


Skrzynię i tak będę musiał zmieniac na dniach. Mam drugą seryjną w zapasie ale wolałbym właśnie coś z dłuższym przełożeniem. Do tego skrucenie drążka zmiany biegow o 2cm ( z doswiadczenia wiem ze wystarczy :twisted: )

Z góry THX :mrgreen: za nfo
_________________
------> .... do 400 setek.... :D
------
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 05, 2013 23:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 06, 2013 09:44   

RafalTBG napisał/a:
Od czego podejdzie skrzynia do 416 1,6 97r. Potrzebuję skrzyni z dłuższym przełożeniem bo seryjna ma za krutkie biegi. Oraz czy sprzęgło jest takie same i mocnowanie (łapy)

ciężka sprawa, dłuzsza jest chyba z 1,8 ale to juz pg1...

RafalTBG napisał/a:
Między czasie przy wymianie skrzyni będę odchudzał koło zamoachowe o 30%

:ok:

RafalTBG napisał/a:
Skrzynię i tak będę musiał zmieniac na dniach. Mam drugą seryjną w zapasie ale wolałbym właśnie coś z dłuższym przełożeniem. Do tego skrucenie drążka zmiany biegow o 2cm ( z doswiadczenia wiem ze wystarczy )

a po co Ci dłuższa skrzynia? zamiast skracać drążek kup shorta do r65 :ok:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 06, 2013 19:03   

RafalTBG, jakie masz koła (średnica i dokładnie opona)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
RafalTBG 



Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 39



Wysłany: Sro Lut 06, 2013 22:59   

greg-si z tego co mi sie wydaje to 185/65/14 albo 185/60/14 na dzis dzien. Wiem czego chce bo nie raz zmienialem przelozeniea tylko wlasnie nie wiedzialem jak to jest w 416 1,6 czy cos podejdzie do tego samego sprzęgła, mocowania i przegubów.

zmiana z np 0,95 na 1,05 daje kolosalną różnicę

przykład opel 2,0 słynne 8zaworowe OHC po zmianie z F16 CR na F16 WR KOOOOOOOOLOOOOSALNA RÓŻNICA .

no nic pozostaje tylko odelżyć kułko i momentu sporo przybedzie za to kucyki uciekną hehe


będę zmienial jeszcze kolektor dolot na VVC z racji tego ze dawca ma nitro LPG.
Obiło mi się coś o forum że można zmienic wałki rozrządu z czegos tam i mamy 135 kucy z 112. Jest to na pewno realne tylko z jakiego pieca są te wałeczki ?? i jak sprawa z kompem czy seryjny pociągnie czy jest zamiennik pod seryjne wtyczki z innego modelu ( ten co ma te wałki)


Cytat:
a po co Ci dłuższa skrzynia? zamiast skracać drążek kup shorta do r65


zamiast tracic tyle kasy to sam to zrobie w 15 ;] i dużo prościej a efekt nawet lepszy. POLECAM
_________________
------> .... do 400 setek.... :D
------
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 07, 2013 11:44   

RafalTBG napisał/a:
Obiło mi się coś o forum że można zmienic wałki rozrządu z czegos tam i mamy 135 kucy z 112.

Tu chodzi dokładnie o motor 1.8.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 07, 2013 17:38   

RafalTBG napisał/a:
przykład opel 2,0 słynne 8zaworowe OHC po zmianie z F16 CR na F16 WR KOOOOOOOOLOOOOSALNA RÓŻNICA .

Konkretnie jaka?
Uważam że skrzynia w 1.4/1.6 jest bardzo ok pod względem przełożeń. Jak ją 'wydłużysz' to na niskich obrotach będzie tragedia. W serii jest nie najlepiej a jak będzie dłuższa to wogóle.

Ale właśnie, nic nie słyszałem o różnicach w przełożeniach R65. Jak już to wolałbym zaadaptować PG1, tam już coś możesz pokombinować (skrzynia z R420Si jest długa).
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
RafalTBG 



Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 39



Wysłany: Czw Lut 07, 2013 20:34   

Cytat:
Jak ją 'wydłużysz' to na niskich obrotach będzie tragedia


własnie że nie bo po to chce odelzyc koło ( baaaardzo poprawia moment) :grin:




Cytat:
Jak już to wolałbym zaadaptować PG1, .... (skrzynia z R420Si jest długa).


wszczepiał już ktos ?? chodzi mi co z sprzęgłem ( na kole) i mocowanie z 420 czy samemu kombinacje ?
_________________
------> .... do 400 setek.... :D
------
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 07, 2013 20:47   

RafalTBG napisał/a:
własnie że nie bo po to chce odelzyc koło ( baaaardzo poprawia moment) :grin:

Wątpię byś to kołem przeskoczył. No ale tutaj akurat nie ma co gdybać bo z R65 wiele nie da się ukręcić.

RafalTBG napisał/a:
wszczepiał już ktos ?? chodzi mi co z sprzęgłem ( na kole) i mocowanie z 420 czy samemu kombinacje ?

Ja Ci tylko naświetliłem drogę. Reszty musisz sam poszukać. Tutaj na forum nie słyszałem by ktoś to robił. Przeszukaj internet może na coś trafisz.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
RafalTBG 



Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 39



Wysłany: Czw Lut 07, 2013 23:15   

ok temat jak narazie wyjaśniony. Jak będzie po operacji to dam znac
_________________
------> .... do 400 setek.... :D
------
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 11, 2013 09:05   

RafalTBG napisał/a:

własnie że nie bo po to chce odelzyc koło ( baaaardzo poprawia moment) :grin:

Chetnie zobacze wykres z przed i po odelzeniu z ta bardzo duza poprawa momentu :D Prawda jest taka, ze odelzone kolo zamachowe w aucie do uzytku codziennego ma wiecej wad niz zalet i to Ci napisze kazdy kto sie zna na temacie. Odsylam do roznych for tematycznych gdzie oprocz za i przeciw mozna sobie podziwiac fotki co sie dzieje gdy nieumiejetnie odelzymy seryjne kolo :D
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
RafalTBG 



Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 39



Wysłany: Wto Lut 12, 2013 18:54   

to ma byc street killerek takze spoko wiem ocb jakie są za i przeciw. Jeśli masz jakies konkretne filmiki na myśli to podaj link z góry dzieki ;]
_________________
------> .... do 400 setek.... :D
------
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 13, 2013 20:28   

Za duży kilerek z 1.6 nie będzie chyba, ze mu turbo zapodasz w innym wypadku objedzie cię większość klekotów po czipie :P Nie mam nic konkretnego na myśli tylko kilka fotek ukazujących jak za mono odelżone i źle wyważone koło może się zachować. Na SR bodajże były fotki aut, w których koło zamachowe postanowiło się przemięscić na jednej ZTCP przebiło ściane grodziową i kawałki wleciały do srodka. Dlatego przy poważnych modach zamiast odelżac przez mocną obróbkę ubytkową gdzie osłabia się konstrukcje, stosowane są koło z lżejszych i zarazem mocniejszych materiałów + wyważanie całego układu, a nie samego koła. Ogólnie w tym seryjnym 1.6 gra nie warta świeczki gdybyś zrobił pomiar przed i po zobaczył byś, ze przyrost jeśli w ogóle będzie to minimalny i to przeważnie w górnych zakresach obrotów.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620Si] Zmiana skrzyni na automat??
jabco Tuning mechaniczny 2 Pon Gru 07, 2009 22:20
grzegh22
Brak nowych postów [R 200] zmiana zmiana spręzyn w zawiasie MGZR`
muzyczny_rover Tuning mechaniczny 8 Sro Cze 16, 2010 20:54
Krzysi3k
Brak nowych postów [R200 1,4 16v 98r] Lżejsze koło zamachowe
bula21 Tuning mechaniczny 6 Pon Gru 28, 2009 19:01
dobryziom
Brak nowych postów [Rover 45 1.8 117kM] koło zamachowe
dawidek126 Tuning mechaniczny 1 Czw Mar 17, 2011 11:45
Gość
Brak nowych postów R 420 SD + IC od SDI - jaka różnica ?
michu1123 Tuning mechaniczny 16 Czw Lut 19, 2009 16:22
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink