Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dolot powietrza - modyfikacje CDT/CDTi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dolot powietrza - modyfikacje CDT/CDTi
Autor Wiadomość
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Nie Lut 17, 2013 20:08   [R75] Dolot powietrza - modyfikacje CDT/CDTi
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Jak myślicie czy takowa przeróbka dolotu może pomóc lepiej oddychać ?

http://tuning-diesels.com/75Zt/R75tu3.htm
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Lut 19, 2013 09:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 17, 2013 20:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pazdzi0h 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 226
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Nie Lut 17, 2013 22:44   

było już o tym, nie pamiętam dokładnie ale zdaje się MaReK śledzi poczynania anglików i pisał, że motory przekombinowane m.in z takimi patentami nie wytrzymują,

nie wiem czy dobrze pamiętam ale jeden bodajże został zalany wodą?

szpynior radze nie kombinowac, masz mbc, masz zdaje sie chipa, r75 nigdy nie będzie wyścigówką,

ja z lekkim chipem i słabymi umiejetnosciami w KZK w moim mieście nawiązywałem równą walkę z lepszymi i dużo lżejszymi autami
_________________
"bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Nie Lut 17, 2013 22:50   

pazdzi0h, No wiesz. Apetyt rośnie . Ja obecnie nie narzekam na moc . Obecnie jestem po wymianie sprzęgła także poprawiła się dynamika . Ale jak coś można usprawnić to czemu nie :)
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 19, 2013 09:15   

szpynior napisał/a:
Jak myślicie czy takowa przeróbka dolotu może pomóc lepiej oddychać ?
Mam tak zrobiony i nie zauważyłem poprawy ... bynajmniej znaczącej.
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Lut 19, 2013 10:25   

apples możesz podesłać foto jak to rzeczywiście wygląda ? :)

Może przy chipie i nowej przepływce będzie jakaś różnica
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lut 19, 2013 10:26   

pazdzi0h napisał/a:
było już o tym, nie pamiętam dokładnie ale zdaje się MaReK śledzi poczynania anglików i pisał, że motory przekombinowane m.in z takimi patentami nie wytrzymują,

Uchowaj Boże ;) Nic takiego nie pisałem i nie śledzę zagranicznych forów pod kątem tuningu silnika ;) Raczej elektryka, moduł komfortu, kody ZCS, itp. itd.

Podniesienie mocy w tych autach powyżej jakiegoś tam standardu 150/160 KM powinno się wiązać ze wzmocnieniem układu sprzęgła, zawieszenia silnika i układu hamulcowego :)
Modyfikacja dolotu powietrza pokazana j.w. w/g mnie nie "urwie jajek". Czy można to zalać wodą bardziej/łatwiej niż oryginalne rozwiązanie? Chyba nie.... no chyba, że ktoś codziennie przeprawia się przez rwącą rzekę :D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 19, 2013 10:29   

szpynior napisał/a:
apples możesz podesłać foto jak to rzeczywiście wygląda ?
Wygląda jak na zdjęciu. Uciąłem tak jak widać i tyle. Jak będę mieć czas to zrobię i wstawię.

Jedyne co zrobiłem to chyba wstawiłem coś na środku aby wzmocnić dolot przed zakleszczeniem się ... usuwamy środkowe wzmocnienie więc jest obawa że przy dużym zassaniu może go ścisnąć.

szpynior napisał/a:
Może przy chipie i nowej przepływce będzie jakaś różnica
Myślę, że przy silniku V8 4.6 na pewno. Po co wymieniać przepływkę? ... chyba że masz całkowicie uwaloną.
Chipa mam i mi wystarczy to co jest ... problem mam bo jak przycisnę to koła tracą przyczepność i wali coś w zawieszeniu ... pewnie amory albo sprężyny nie trzymają dobrze mimo ze na teście wychodzi 78%

MaReK napisał/a:
Czy można to zalać wodą bardziej/łatwiej niż oryginalne rozwiązanie?
Nic nie zaleje. Wlot pozostaje na swoim miejscu, a jedynie likwidujemy wstawki we wlocie które mogą ograniczać wlot.
 
 
pazdzi0h 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 226
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 21:09   

Cytat:
Bazujemy na tych samych źródłach, tyle że:
1. Anglicy proponują powiększenie wlotu... zmniejszając jego powierzchnię. Poprzez ucięcie początku wlotu zmniejszają jego powierzchnię usuwając sporą część poszerzenia bocznego. Według moich obliczeń nie uda się tego zrekompensować poprzez podwyższenie wlotu, które - bez ingerencji w karoserię :wink: - można zwiększyć o 12mm. Stąd nie zastosowałem ich rozwiązania wprost.
2. Ucięcie harmonijki... moim zdaniem harmonijka ma ograniczyć ryzyko przedostania się wody do komory filtra. Też tego nie ruszałem.
3. Opory filtra. Nie potrafię tego obliczyć ale z doświadczenia na całkiem sporych układach wentylacji mechanicznej - a z tym mamy do czynienia w przypadku turbin - opory na filtrach mają decydujące znaczenie dla wydajności wentylacji - przepływu powietrza. Trudne do policzenia i udowodnienia matematycznego, oczywiste w przypadku obserwacji dokonywanych pomiarów. Ze względu na zabrudzenie na drogach w Polsce, mechanicy polecają wymianę filtrów powietrza w samochodach z turbiną co ~ 15 kkm a nie co np. 24 kkm jak podaje komputer R75. Takie opinie również można znaleźć na naszym Forum. Dodatkowym plusem takiej częstotliwości wymiany filtra powietrza jest szansa na dłuższe życie przepływomierza.
4. Ekstremiści tuningu dolotu R75 w Anglii doprowadzili do zalania silnika wodą - ale tę historię chyba też znasz.
5. Przede wszystkim nie szkodzić.
6. Lepsze jest wrogiem dobrego.


widzialem, ze gdzies dzwony biją ale nie wiedzialem , w ktorym kosciele :)

http://forum.roverki.eu/v...=31573&start=20

to z tego watku
_________________
"bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wymiana filtra powietrza CDT/CDTi
MarekP Rover serii 75, MG ZT 27 Wto Gru 03, 2013 15:30
kosiacki
Brak nowych postów [MG ZT] 2002r 2.0 CDTi pęcherzyki powietrza w układzie chł
artur1987 Rover serii 75, MG ZT 13 Czw Lut 09, 2017 12:29
dawidd
Brak nowych postów [R75] elektryka - modyfikacje
sebeks Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Lut 22, 2016 00:18
marcin.misek
Brak nowych postów [R75]cdti Przegrzany silnik cdti
zaku4 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Gru 02, 2016 00:02
longer86
Brak nowych postów [R75] wsad CDTi
szpynior Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Cze 06, 2012 07:37
szpynior



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink