wentylator się nie włącza.w drodze powrotnej temperatura 1/2 cały czas. jutro poszukam przecieku, dzisiaj z grubsza świeciłem latarka to nic nie było widać
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 02, 2011 22:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dziękuje chłopaki.Szukać na zimnym czy rozgrzanym silniku
[ Dodano: Czw Sty 06, 2011 17:42 ]
Nie znalazłem przecieku żona codziennie dojeżdża 65km do pracy i wszystko jest ok temperatura 1/2,grzeje zastanawiam co to mogło być.Nie jestem magikiem ot tych spraw,czy mógł się zaciąć termostat.
Witam. Odgrzebuje temat - Dotyczy termostatu.
Post z dnia - "Wysłany: Nie Sty 24, 2010 23:37"
apples napisał/a:
Jak okaże się że termostat to lepiej zrób webasto i olej termostat.
Tak pisze nasz kolega „olej termostat” z czym nie wolno się zgadzić, termostat to jedna z najważniejszych rzeczy prawidłowej pracy silnika, w pełnym tego słowa znaczeniu. Są dwa najważniejsze układy (serce silnika)
1. – układ zasilania (paliwo)
2. – układ chłodzenia
A webasto to tylko wyrostek robaczkowy, bez którego człowiek znkomicie funkcjonuje.
Tak się składa, że w układzie chłodzenia znajduje się termostat. I to on i tylko on odpowiada za prawidłową temperaturę silnika. Niesprawny termostat skutecznie podwyższa lub obniża temperaturę i nawet dwa webasta nie są w stanie dogrzać silnik. Na moim parkingu zaparkowane jest ponad dwadzieścia samochodów i tylko dwa mają ogrzewanie postojowe, ale za to każdy z nich ma termostat. A to mówi samo za siebie, więc co dla samochodu i silnika jest ważniejsze?.
Nie chcąc zakładać kolejnego wątku o podobnej tematyce postanowiłem opisać swój problem tutaj.
R75 CDT '2003 - problem z prawidłową pracą silnika polegający na:
- niedogrzaniu silnika w momencie gdy prędkość przekracza 50-60km/h (jazda poza miastem)
- długim czasie rozgrzewania silnika w czasie jazdy miejskiej
- słabym nawiewie ciepłego powietrza (leci letnie)
Początkowo myślałem że to wina niedziałającego Webasto (zima), ale na wiosnę problem nadal występował (+ 15-20st), obecnie mamy lato temp. na zewnątrz > 32st a mój silnik nadal bardzo często ma podczas jazdy (80-100km/h) lekko ponad 65st, jak jadę wolniej lub w mieście stoję w korku to od razu temp skacze na prawidłową wartość i tak się utrzymuje.
Temperatura sprawdzana pirometrem na bloku silnika oraz webasto wykazała właśnie ok 65st (po 159km jazdy), sprawdzanie termostatu metodą "na dotyk" - przewód od obiegu płyny chłodnicy nie wykazał podejrzeń uszkodzenia termostatu. Dodam że temperatura silnika spada gdy np. włączę klimatyzację czyli załączy się wiatrak.
W aucie między silnikiem a webasto mam dodatkowy ogrzewacz spalinami, zdaje się nie każdy R75 ma coś takiego ?
Chciałbym pozbyć się problemu, ale nie wiadomo dokładnie za co się zabierać przy tym defekcie, może ktoś jest w stanie pomóc ? Nie wierzę że silnik w moim aucie ma taką sprawność, że praktycznie nie chce się nagrzać.
Witaj PUNX ostatnio rzadko tu zaglądam totalny brak czasu. Ciekawy jestem czy rozwiązałeś swój problem z niedogrzanym silnikiem?. Jeżeli rozwiązałeś problem to napisz jaka była przyczyna.
Zgadza się, wymiana termostatu pomogła całkowicie - mimo niesprawnego webasto - silnik nagrzewa mi się po przejechaniu 3km w trybie miejskim czyli po ok 5-7min gdy temp zewnętrzna jest między -3 a +5st C.
Następnym razem nie będę się wahał i od razu kupie nowy termostat i go zmienię (oczywiście nie sam), jazda w zimnej kabinie = masakra.
Co do spalania to nic się nie zmieniło czy na zimnym silniku czy na zagrzanym różnice w spalaniu zamykają się w granicach błędu statystycznego.
W aucie między silnikiem a webasto mam dodatkowy ogrzewacz spalinami, zdaje się nie każdy R75 ma coś takiego ?
to nie jest ogrzewacz spalinami, tylko chłodnica spalin lecących do EGR. W wielu autach taka chłodnica jest, między innymi w BMW
W R75 montowana w opcji ze skrzynia automatyczną
Punx, a czy Ty masz diesla czy benzynę? U mnie też dłuuuugo się nagrzewa i jak się nagrzeje to też często spada temp. jak zwolnię i spadną obroty. W zeszłą zimę takie cyrki miałem przy wysokich mrozach a w tym roku nawet raz się zdarzyło że podczas trasy przy +2 stopniach tez minimalnie mi spadła na chwilę. Powietrze leci ciepłe ale nigdy nie ustawiam temp. wyższej niż 22. Przeważnie jest to 21. Jak dam większą temp. silnika też spadnie. Webasto mam też niesprawne.
hmmm, niech pomyślę CDT+ to chyba diesel i to lekko kręcony, btw fabryczne webasto (w R75) z tego co się orientuje było montowane tylko w diesel'ach z racji tego że ten silnik ma bardzo dobrą sprawność i ciężko go zagrzać przy niskich temperaturach otoczenia.
zastanawiałem się dlaczego to występuje tylko w automatach ?
nie mogę teraz znaleźć cytatu. Czytałem w jakiś materiałach BMW, że ze względu na sprzęgło hydrokinetyczne i na jego charakterystykę takiego sprzęgła, w momencie ruszania masz duży "poślizg" i większe obroty silnika co powoduje znacznie większą temperaturę spalin w porównaniu z tradycyjnym sprzęgłem. Komputer silnika i skrzyni musi znać temperaturę mieszanki. EGR skutecznie zakłóca dane, ponieważ czujnik temperatury, jeżeli jest to jest wcześniej niż EGR. Widocznie w automacie ma to na tyle duże znaczenie dla automatyki, że producenci decydują się na chłodnicę.
Punx napisał/a:
btw fabryczne webasto (w R75) z tego co się orientuje było montowane tylko w diesel'ach z racji tego że ten silnik ma bardzo dobrą sprawność i ciężko go zagrzać przy niskich temperaturach otoczenia
Standardowo piec był montowany w dieslach chyba tylko do 2003 powyżej tylko za dopłatą
każdy silnik diesla ma wysoką sprawność w stosunku do benzyny. Nasz silniki nie jest wyjątkowy w stosunku do konkurencji.
Bez pieca będzie nagrzewał się dłużej ale temperaturę musi trzymać jeżeli ma sprawny termostat. Testowałem u siebie przy -20 bez pieca i silnik był dogrzany. Przerabiałem również awarię przedwcześnie otwierającego się termostatu i w związku z tym wiecznie niedogrzanego silnikiem.
Jeżeli silnik nie może się dogrzać lub temperatura spada należy szukać przyczyny.
Dzięki za wyjaśnienia co do tej chłodnicy spalin. Co do dogrzewacza, to ciekawe że po lifcie stał się on opcją, sugeruje to, że księgowi nie próżnowali, najpierw zamienili drewno na plastik, potem zabrali się za kolejne uszczuplenia.
Wracając do tematu, to czytermostat jest uszkodzony czy nie, w moim przypadku nie było do końca łatwo wykryć, dwóch mechaników (z czego jeden właśnie od roverków) stwierdzili że termostat mam ok, sprawdzając jak nagrzewają się gumowe przewody, dopiero po roku takiej jazdy na niedogrzanym silniku efekt szybkiego nagrzewania się grubszego przewodu przy chłodnicy był na tyle wyczuwalny że można było w 100% orzec przyczynę.
Niemniej jednak mit że niedogrzany silnik zuzywa ok 20% więcej paliwa w moim przypadku się nie sprawdził, na krótkich miejskich trasach nadal mam niemal identyczne spalanie, mimo że teraz po 2-3km mam już wskazówkę temp na środku skali, przed wymianą termostatu max temp po przejechaniu 7-8km w mieście to było 62st C, w zasadzie jak już na parkingu się zatrzymywałem.
Owszem poruszałem ale chciałem się jeszcze podpytać skoro taki temat się pojawił. Tak czy siak z każda zimą jest coraz gorzej ale się zagrzewa w końcu. Może na kolejną zimę coś z tym zrobię
Dołączył: 13 Mar 2013 Posty: 79 Skąd: Thetford U.K
Wysłany: Czw Mar 28, 2013 17:52 Temperatura
Witam.Mam pytanie. Wczoraj zrobiłem trase,ok 60 km, temp ruszyła się może do pierwszej kreski,dzis go odpaliłem i chodził tak ok 20min.Dolny wąż był zimny a górny grzał sie powoli tak jak pracował silnik.Czy to oznacza że na sto procent termostat? Webasta nie ma,Zostało wymontowane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum