Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 13:25 [MG ZR 160]Chrupanie, stukanie podczas manewrów parkingowych
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001
Witam,
objawy są następujące przy jeździe parkingowej podczas kręcenia kierownicą coś stuka mi w lewym przednim kole a gdy żwawo przyspieszam tak jak by auto sie bardziej trzęsło, gdy unormuję pedał gazu trzęsienie ustaje. Podniosłem auto na lewarku szarpanie koła na boki, spory luz, szarpanie góra dól, spory luz. na początku podejrzewałem sworzeń ale po zdjęciu koła i dokładnym przyjrzeniu się cały wahacz jest ok, za to gdy złapie za tarcze hamulcową i ruszam to ma luz po głębszym przyjrzeniu się widać że gdy ruszam tarczą to razem z nią lata przegub, chciałem zdjąć tarcze aby się przyjrzeć łożysku ale niestety nie mogłem odkręcić śrubek trzymających tarcze a nie chciałem ich przekręcić i zepsuć.
Jakieś sugestie co to może być? czy to łożysko ?
edit
A więc tak... dokręciłem nakrętkę luz zniknął lecz stukanie nie ustało... wymieniłem przegub zewnętrzny bo myślałem że te chrupanie to przez to no i kiszka dalej dupa...mój brat wyczaił że mam duże luzy na przegubie wewnętrznym i myślimy że to jest przyczyna tech chrupania i strzelania najbardziej slyszalnego podczas skrecania do oporu w miejscu.
Czy przypuszczenia mojego brata są słuszne?
i czy ktoś wie gdzie dostać przegub wewnętrzny lewy bo dziś bylem w motoryzacyjnym i rozłożyli ręce powiedzieli żebym przyszedł jutro.
Proszę o szybką pomoc.[/b]
Czy przegub wewnętrzny od r200 1.4 16v bedzie pasował do mojej zr'ki?
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 15:59
Skoro wszystko sztywne (brak luzów ) to moze wystarczy sprobowac dokrecic nakretke w piascie(przez nia wlasnie dociaga sie przegub i kasuje luz na piascie)
kadzaf, nawet mi to do głowy nie przyszło, na pewno spróbuję dzięki wielkie, bo właśnie widziałem że te zagłębienie na śrubie nie było centralnie tylko trochę z boku być może to jest przyczyna, dam znać czy pomogło
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 22:09
Czasem niekiedy brakuje regulacji na nakretce (poprostu nakretka opiera sie o kołnierz walka przegubu i nie da sie wtedy dociagnac bardziej by móc skasowac luz)
w tym celu akurat pomogła podłozenie podkładki o wiekszej srednicy z jednej strony(dotoczyłem sobie)
Chodzi tu o to aby czesci dociskajaca nakretki dotykała piasty a nie przegubu..
(zdarzały sie takie przypadki i po wymianie na nowe łozysko ,a wystarczyło podłozyc pod nakretke)
A więc tak... dokręciłem nakrętkę luz zniknął lecz stukanie nie ustało... wymieniłem przegub zewnętrzny bo myślałem że te chrupanie to przez to no i kiszka dalej dupa...mój brat wyczaił że mam duże luzy na przegubie wewnętrznym i myślimy że to jest przyczyna tech chrupania i strzelania najbardziej slyszalnego podczas skrecania do oporu w miejscu.
Czy przypuszczenia mojego brata są słuszne?
i czy ktoś wie gdzie dostać przegub wewnętrzny lewy bo dziś bylem w motoryzacyjnym i rozłożyli ręce powiedzieli żebym przyszedł jutro.
Sprawdź łożysko amortyzatora na górze
Na postoju, odpalony silnik, poproś koleżanke niech pokręci do oporu w prawo i lewo a ty do koła i obserwuj sprężynę, prawdopodobnie będzie chrupać, przeskakiwać i to będzie twój problem do zrobienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum