Hej w moim radiu od radioguya nie jest aktywna ikonka TV a z tyłu wejście TV jest zaślepione czy to znaczy ze nie ma możliwości oglądania tv na tym radiu ?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 21:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
michalie, najprawdopodobniej kupiłeś wersję z RDSem bez TV analogowej,więc żeby oglądać TV musisz dołożyć dekoder DVB-T i będziesz oglądał TV naziemną cyfrową
MiReK, I w tedy mi sie ikonka aktywuje ?
A w jakie wtyczki wpiąć tuner ?
Moze uda mi sie zrobić zdjęcie tyłu radia jak bede miał chwilke to zrobie i wrzuce do obczajenia:)
I jeszcze jedno pytanko bo mi pociecha dorasta i czy mozna do tego radia podłaczyc jakieś ekrany zeby je w zagłówki włożyć i puścić dziecku baje
Jako że miałem okazję użytkować (krótko, bo dwa miesiące raptem) stację dedykowaną do Rovera 75 /MG ZT, zakupioną w GT PARTS (za 1.8 k PLN), a aktualnie posiadam stację dedykowaną do BMW E46, pozwolę sobie dokonać ogólnego porównania obu teoretycznie podobnych (przynajmniej cenowo) sprzętów.
Stacja do E46 wygląda w aucie tak:
Przetłoczenie absolutnie nie przeszkadza w użytkowaniu, a nawet najbardziej wrażliwy esteta zapomni o nim zaraz po włączeniu stacji. Funkcjonalność, interfejs, jakość obrazu i dźwięku jest w żaden sposób nie do porównania z modelem do R75, który sprawia wrażenie (głównie przez oprogramowanie - w "nowszej" wersji jest niewiele lepiej) topornego, archaicznego sprzętu z poprzedniej epoki.
Sam montaż w samochodzie nie nastręcza praktycznie żadnych problemów. Dolne zatrzaski sprężynowe i górne otwory montażowe mają identyczny rozstaw. Podobnie rozmiar panelu przedniego jest identyczny. Jedyny drobny problem stanowią mocowania boczne. W przypadku metalowych można je zagiąć, w przypadku tworzywa sztucznego obciąć.
Elektrycznie są dwie opcje:
1. Przejściówka BMW <==> ISO (9,99 na alledrogo) - rozwiązanie lepsze z uwagi na dołączony do stacji dekoder CAN-BUS, pozwalający na monitorowanie i odczyt parametrów pracy silnika, zużycia paliwa, temperatury itp. na ekranie stacji.
2. Sprzedawca oferuje przewód ISO do zastosowania bez żadnych przejściówek ale nie jestem pewien, czy wtedy działa CAN-BUS. Kabelek będę miał jutro, sprawdzę i napiszę.
Sterowanie z kierownicy wymaga drobnej przeróbki (podobnie jak w stacji R75) polegającej na przepięciu dwóch przewodów.
Ogólnie za stacją jest sporo więcej miejsca, ponieważ cała obudowa za panelem ma rozmiar 1-DIN (wysokość). Wszystkie kable, wtyczki i przejściówki mieszczą się swobodnie. Problem ewentualnego przegrzewania został rozwiązany przez zastosowanie wentylatorka 25x25x6 mm zamontowanego z tyłu (wewnątrz) obudowy. Wentylatorek praktycznie bezgłośny. Odpowiedniki do kupienia na alledrogo (w razie potrzeby na przyszłość) za kilkanaście złotych.
Funkcjonalność.
Samo uruchomienie stacji trwa ok. 5 sekund (R75 pól minuty). Odczyt dużej ilości plików np. na karcie SD również trwa zdecydowanie krócej.
1. Radio.
Poza zdecydowanie funkcjonalniejszym i ładniejszym (to oczywiście moja subiektywna ocena) interfejsem tuner ma nieporównywalnie lepszą jakość i czułość. Przy użyciu tej samej fabrycznej anteny jakość odbioru jest dużo lepsza, stacji jest znacznie więcej (w tej samej lokalizacji), a podczas jazdy nie ma utraty sygnału. No i RDS działa i wyświetla się jak należy. To coś co było w stacji R75 i nazywało się RDS to raczej kpina. Informacje wyświetlane od czasu do czasu nawet nie centralnie (jakoś tak z boku trochę) na wyświetlaczu.
Tak to wygląda w E46:
2. Bluetooth.
W końcu w pełni funkcjonalny z importem kontaktów z telefonu, rejestrowaniem połączeń wychodzących, przychodzących i nieodebranych. Rewelacja. W R75 to raczej namiastka bluetootha. Jeszcze jedna ważna opcja, w czasie nawigacji połączenie przychodzące jest wyświetlane w oknie (funkcja PiP) i nie zakłóca widoku mapy. W R75 wywalało się na cały ekran i nie dawało zamknąć do czasu zakończenia rozmowy.
Wygląda tak:
W tym miejscu pozdrowienia dla Tunersa.
3. Nawigacja.
W zestawie karta SD 4GB z licencjonowaną nawigacją IGO 8. Niezależnie czy to będzie IGO, TomTom czy AutoMapa wszystko chodzi płynnie, bez zacięć, (w R75 tnie się każdy program) obraz jest ostry, wyraźny, komunikaty idealnie słyszalne (wyciszane są wszystkie głośniki, włączając subwoofer). W R75 wyciszane są tylko przednie głośniki, co nie stanowi aż tak dużego problemu, ale czasami jak się słucha np. Rammstein (i subwoofer lata luzem po bagażniku ) można Hołka nie usłyszeć. Tu ciekawostka: R75 ma 256MB RAMu, a E46 tylko 128MB dla Win CE 6.0 czyli de facto nawigacji. Pomimo to "chodzi" zdecydowanie płynniej.
Navi z opcją PiP:
4. DVD.
Funkcjonalność odtwarzacza (filmy) rewelacyjna. No i rzecz najważniejsza - obsługiwane kodeki. W R75 kilka i to naprawdę podstawowych, w E46 całe mnóstwo włączając RMVB 720p.
5. Internet.
Możliwość połączenia przez modem 3G (USB) lub kartę Wi-Fi (też USB). Niestety karty tylko dedykowane przez producenta za dopłatą (Wi-Fi 50 PLN, modem 3G 100 PLN) ponieważ nie da się zainstalować dodatkowych sterowników z poziomu istniejącego oprogramowania. Można zaimplementować w sofcie, ale to temat na długie zimowe wieczory. Opera działa nawet przyzwoicie. Oczywiście prędkości połączenia nie mają odzwierciedlenia w przepustowości sprzętowej i są raczej symboliczne. To bolączka wszystkich stacji opartych na Win CE. Jednak do sprawdzenia maila czy google map w zupełności wystarcza. W R75 - nie występuje.
6. TV.
Niestety tylko analog. Za jakiś czas całkowicie bezużyteczny. Tak czy inaczej w cenie jest, w R75 to opcja i do tego nie była tania.
7. Konfiguracja.
Masa użytecznych opcji. Jasność, kontrast, ostrość, nasycenie, saturacja, dzień, noc, auto i wiele innych. Na uwagę (moją subiektywną) zasługują trzy (nie występują w R75).
W pełni (RGB) konfigurowalny kolor podświetlenia. To oczywiście bajer, ale miły dla oka. Odcień można idealnie dopasować do podświetlenia fabrycznego.
Oddzielne wyjście (regulowane) na subwoofer.
Wyłączenie wyświetlacza jednym przyciskiem (ten z księżycem w lewym, górnym rogu) np. podczas słuchania radia albo muzy. Wyświetlacz się nie wypala, sprzęt się niepotrzebnie nie grzeje. Przydatna sprawa.
Ponadto oczywiście wejście AUX, kamery cofania (włączana razem ze wstekiem w trzech trybach: cały ekran, PiP x 1, PiP x 2), dwa wyjścia video (np. zagłówki) ze źródłem obrazu niezależnym od ekranu głównego, wyjścia do ewentualnego wzmacniacza (2 + 2 - przód/tył) i pilot zdalnego sterowania (kto tego w sumie używa). W stosunku do R75 (to chyba jedyny minus) brakuje mini USB na przednim panelu. Oba porty USB (pełnowymiarowe) są z tyłu obudowy. Dołączone kabelki można oczywiście wyprowadzić w schowku albo innym dogodnym miejscu, ale jednak to minus. Malutki bo malutki ale jest.
Jakość dźwięku (subiektywnie) jest znacznie lepsza. 4 x 50 Watt (w R75 4 x 40) i zdecydowanie lepsza dynamika. Rozdzielczości ekranu niby takie same - 800x480, jednak obraz w E46 wygląda jak HD Zdjęcia tego nie oddają, ale wystarczy spojrzeć na ilość informacji na panelu np. radia.
Reasumując za 2 k PLN (widziałem na androidzie za 1. 999 PLN, niestety bez netu) można otrzymać całkiem przyzwoitą funkcjonalność. Warto rozważyć zakup alternatywnej dla R75 stacji od E46.
Moje wrażenia z porównania są takie, jak z przesiadki z FSO 1500 do współczesnego "japończyka".
Do zakupu akurat takiej stacji skłonił mnie splot niefortunnych okoliczności i atrakcyjna oferta. Wcześniej obawiałem się możliwych komplikacji (montaż, podłączenie), których jak się okazuje wcale nie było. Ceny też jeszcze niedawno były zaporowe. Na dzień dzisiejszy jestem bardzo zadowolony. Zdecydowanie polecam zainteresowanym zakupem takie rozwiązanie. Pomijam fakt wysyłki pobraniowej (ponad 2k PLN) zrealizowanej w ciągu 24 godzin od zamówienia telefonicznego, pisemną gwarancję sprzedawcy (nie producenta) i paragon fiskalny. Nie bez znaczenia było tez wsparcie techniczne (telefoniczne) podczas montażu i podłączania (głównie sterowanie z kierownicy i CAN-BUS) stacji. Dane sprzedawcy umieszczę w najbliższym czasie w stosownym wątku.
A jak wygląda sprawa z tłem podczas słuchania radia,czy można je zmienić na własną tapetę np.jakąś pomarańczową żeby pasowało do podświetlenia deski?
Druga sprawa,czy logo startowe,oraz przy słuchaniu cd,jest BMW? Można je zmienić na Rover lub MG?
Co do tv cyfrowej,wejście AUX jest,to dekoder DVB-T można pewnie podłączyć.
No i jeszcze namiary na tego sprzedawcę u którego kupowałeś.
A jak wygląda sprawa z tłem podczas słuchania radia,czy można je zmienić na własną tapetę np.jakąś pomarańczową żeby pasowało do podświetlenia deski?
Można. Są cztery do wyboru. Jedna nawet dość pomarańczowa . Co do własnych, można dowolnie manipulować tłami i co najważniejsze, jest dostęp do zapisu w pamięci flash. Bajka.
MiReK napisał/a:
Druga sprawa,czy logo startowe,oraz przy słuchaniu cd,jest BMW? Można je zmienić na Rover lub MG?
Jest 45 logo do wyboru, ale jeszcze nie doszedłem do tego etapu. Oczywiście dam znać jakie są.
MiReK napisał/a:
Co do tv cyfrowej,wejście AUX jest,to dekoder DVB-T można pewnie podłączyć.
Można, ale to dodatkowy pilot, zajęte wejście AUX do którego mam podpięty rejestrator... no i cena, porządny stricte samochodowy kosztuje ok. 400 PLN.
MiReK napisał/a:
No i jeszcze namiary na tego sprzedawcę u którego kupowałeś.
Wieczorem go wpiszę do wątku polecanych sprzedawców.
Małe uzupełnienie poprzedniego postu. Internet działa na krajowej karcie USB za 39 PLN. Popularny HUAWEI 3G też się na pewno uda uruchomić. Naprawdę przydatna opcja.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 72 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon Sie 05, 2013 23:40
HarryVip, zastanawiam się na co zmienić stację 2-din czy na uniwersalną jakąś np. typu alpine, clarion czy tą o której pisałeś do bmw. Pytanie gdzie można ją zakupić, jaki jest koszt i w ogóle jakie masz odczucia z użytkowania? Jak tam jakoś audio, czy ma wyjścia na RCA czy na kostkę i czy pozwala z menu sterować strefami, kanałami filtrami itp. Dzięki!
[ Dodano: Pon Sie 05, 2013 23:40 ]
aha i jeszcze jedno, czy masz porównanie lub ktoś z was do tych stacji, które w ofercie ma tomateam?
-nie jest tak ładnie spasowane jak te od R75 czy Bmw e46
-posiada wszystko to co inni (Gps, dvb-t, bluetooth, Win Ce 6, analogowe sterowanie z kierownicy czyli programujemy przyciski )
-na pewno gra lepiej od fabrycznych kasetowych i pewnie gorzej niż firmowe ale zapewne tylko audiofil to zauważy
- cena powala bo 900 zł to nie prawie 2000 lub więcej a mamy wszystko co potrzeba
Ktoś miał styczność z tym modelem żeby rozwiać moje wątpliwości ?
Bo wyrzucać 2 tys to raczej mi się nie uśmiecha
też mi się to radio podoba, ale czy nie trzeba dokupić jeszcze ramki aby mieć w co włożyć radio, a od BMW ramka mało nie kosztuję i czy wymiary będą odpowiednie. Pochwal się jak założysz
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
strona 49 zobacz schemat, jest wyjście liniowe zresztą jak przeczytasz specyfikacje to też do tego dojdziesz jedyne czego nie mogę rozpracować to w jaki sposób podpiąć dodatkowe monitory gdybym w przyszłości chciał...ale może niebawem odwiedzę hurtownię to mi wszystko wyjaśnią
Niestety poszukiwania trwają nadal Radyjko nie posiada wyjść wideo co całkowicie dyskwalifikuje przy takim kombajnie.
Niestety poszukiwania trwają
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum