Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Cze 27, 2013 20:26 [MG ZR] Prośba o listę i opis elementów pod maską
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003
Witam!
Mam wielką prośbę do Was.
Jako że jestem kompletnie nieobeznany w dziedzinie mechaniki pojazdów itd, a temat ten zaczął mnie interesować od jakiegoś czasu. Zależy mi na tym, aby samemu potrafić podnieść maskę, sprawdzić czy wszystko jest ok - oczywiście to, co jest możliwe do sprawdzenia bez specjalnych urządzeń itd.
Mielibyście jakieś wskazówki, rady, zalecenia?
Może ktoś dałby rade wrzucić zdjęcie silnika z wymienieniem poszczególnych elementów bardziej i mniej ważnych z informacjami, jak wyglądają zdrowe, zużyte, uszkodzone itd.
Jeżeli ostro kaleczę niewiedzą to z góry przepraszam, ale chciałbym się wdrażać w temat mechaniki i samemu czasem coś poradzić, naprawić niż udawać się do mechaników, którzy albo naściemniają, wyciągną kasę itd. Nie obrażając wszystkich, bo jest dużo uczciwych
Pozdrawiam!
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 27, 2013 20:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Bardziej łopatologicznie:
1. Samochód musi mieć zimny silnik.
2. Samochód musi stać na płaskiej, równej powierzchni.
3. Sprawdzamy stan płynów eksploatacyjnych:
-zbiornik płynu wspomagania
-zbiornik płynu chłodniczego
-zbiornik płynu hamulcowego
poziom powinien być między "Min", a "Max".
-Płyn do spryskiwaczy jest w białej rurce, zakończonej bodajże niebieską pokrywką z symbolem spryskiwanej szyby. Po otwarciu powinno być widać płyn, jeśli tak się nie dzieje - najlepiej dolać.
-Olej sprawdzamy "bagnetem" - wyciągasz, wycierasz szmatką, wkładasz do pstyknięcia zatrzasku (oporu), po czym wysuwasz i sprawdzasz, czy ślad jest na polu zakreskowanym (między min a maks).
4. Raz na jakiś czas zerknij na filtr powietrza (pokrywka trzymana przez zatrzaski u dołu).
5. Sprawdzaj kable i przewody. Nic nie może być wilgotne, "pocić się" ani cieknąć.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Cze 27, 2013 20:52
MD - to akurat na kursie prawka uczyli także wiem, spoko hehe
Chodzi mi bardziej o sprawy związane z osprzętem itd. abym wiedział czy np. jakaś uszczelka czy coś innego wygląda ok, czy np jest wyru&& itd.
Póki co dzięki za odpowiedzi:)
Albo może inaczej - zrobiłbym np zdjęcie jutro tego co mam pod maską i może ktoś ze zdjęcia potrafiłby ocenić na pierwszy rzut oka, czy coś wygląda podejrzanie ?
Może jeszcze nagrasz telefonem dźwięk i dasz nam osłuchać? Jak nie zajrzysz, nie pomacasz to się nie dowiesz. Prosta sprawa - jak cieknie spod uszczelki to jest ona do wymiany. Jak się przewód "poci", to w pobliżu ma jakiś wyciek. U mnie np. stalowa opaska zaciskowa na górnym wężyku zbiorniczka płynu wspomagania była nieco za luźna i trochę połączenie zawilgotniało. Zacisk dokręciłem dokręciłem, na wszelki wypadek założyłem drugi i jest super.
Na początek sprawdź kabelki, czy nie mają na przykład drutu widocznego (przetartej izolacji), nie są załamane itd. Nie szarp jednak lepiej za nic, byś czegoś nie rozłączył.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum