Forum Klubu ROVERki.pl :: [Polonez 1.6GTC] Ciśnienie oleju.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Polonez 1.6GTC] Ciśnienie oleju.
Autor Wiadomość
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Pią Cze 28, 2013 18:50   [Polonez 1.6GTC] Ciśnienie oleju.
Typ: GTi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam.

Pacjent: Caro 1.6 GTC 16V, czyli 16K4F z pomodzoną głowicą - większe zawory ssące i wydechowe, powiększone kanały ssące oraz wydechowe... Wałki rozrządu to 2 wałki wydechowe z VVC.

Problem: Czasami pojawiające się stuki w silniku, słyszalne z okolic pierwszego cylindra. Słyszalne jakby u góry silnika, ale może to być mylące...

Co poczyniono?

Sprawdzenie kompresji, na ciepłym silniku 13, 15, 14.5, 15.

Sprawdzenie ciśnienia oleju. Na wolnych obrotach około 1.5 bara, przy około 2.5-3tys jest to około 5 barów.

Stwierdzono też wgniecenie w misce olejowej...

Silnik ma bliżej nieokreślony przebieg. Zalany GM'em 10W40. Jest to dość dynamiczne, chodzi na osprzęcie z 1.4, do tego założone wtryski z końcówką 884 i ustawione na 3 bary na manualnym regulatorze.

Po pierwszym złożeniu góry okazało się, że poszło za dużo silikonu. Rozebrano, wyczyszczono, złożono na nowo i nie ma opcji, żeby coś silikon zatkał. Nowe hydropopychacze uległy wyciszeniu po około 15-20 minutach pracy silnika.

Pytania:

Co może stukać ? Panewka czy bardziej sworzeń tłokowy ? Czy ciśnienie oleju jest odpowiednie ? Czy rozbiórka i czyszczenie pompy oleju coś by zmieniło ? Czy przy takim ciśnieniu oleju to może się tłuc któryś hydropopychacz ?

Zapraszam do dyskusji, wpakowałem w to około 2.5tys i nie widzi mi sie zeby tam sie zaczęło dziać coś złego...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 28, 2013 18:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Cze 28, 2013 19:56   

a moze to stukowe? zobacz przez dziure po swiecy czy nie widac dziobow na denku tloka
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10930
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Cze 28, 2013 21:51   

na wolnych obrotach masz ciśnienie oleju na granicy normy. Sprawdź i wyczyść zawór regulacyjny w pompie.

Czy przy wyjmowaniu silikonu obejrzeliście dokładnie gładź czopów wałów rozrządu i łożysk w głowicy? może tam się przytarło i teraz jak już ma olej to sobie postukuje? to będzie wtedy co drugi obrót silnika.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 28, 2013 22:09   

albo hydro albo sworzeń.... zalej mu jakiś lepszy olej, może pomoże jeśli to hydro, jeśli sworzeń, to chyba tylko wymiana na nowy tłok ze sworzniem, jeśli chciałbyś zostać przy obecnym komplecie, to na krasnobrodzkiej w Wawie dorobią Ci większy sworzeń i powiększą otwory w korbach i tłokach ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Pią Cze 28, 2013 22:54   

Markzo napisał/a:
albo hydro albo sworzeń.... zalej mu jakiś lepszy olej

Zaleję za jakiś czas...

Markzo napisał/a:
jeśli sworzeń, to chyba tylko wymiana na nowy tłok ze sworzniem

OK, a zapytam teraz o skutki... Jeśli to sworzeń to jakie będą konsekwencje ? Długo to wytrzymuje czy raczej nie ? Nie ukrywam, że silnik czasem będzie dostawał w palnik, bo po to był budowany, żeby było czym depnąć...

sTERYD napisał/a:
Czy przy wyjmowaniu silikonu obejrzeliście dokładnie gładź czopów wałów rozrządu i łożysk w głowicy?

Czysto było, żadnych rys, wżerów...

sTERYD napisał/a:
na wolnych obrotach masz ciśnienie oleju na granicy normy. Sprawdź i wyczyść zawór regulacyjny w pompie.

Jakieś "How to" ? Jak się do tego zabrać ? Wymaga demontażu pompy oleju ? Jeśli nie, to czy to wystarczy w przypadku czyszczenia pompy oleju czy jednak trzeba demontować rozrząd i całą pompę ?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10930
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Cze 29, 2013 13:30   

zawór regulujący ciśnienie masz na pompie mniej więcej na przeciwko filtra oleju. jest z gniazdem imbusowym 6 albo 4 kątnym (w zależności od wersji) wystaje w górę i na skos od silnika i wykręca się go normalnie bez rozbierania niczego. Kiedys coś ktoś coś pisał o podkładaniu podkładem pod sprężynkę w tym zaworze, ale nie wiem na ile to dobry pomysł, na pewno przy takiej regulacji trzeba by było zmierzyć ciśnienie oleju, czy przypadkiem się nie przedobrzy.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Wto Lip 02, 2013 08:46   

Ze strony kolegi z forum PTK padło podejrzenie na źle spięty zawór... Podpowiedział mi, że miał przypadek w innym silniku, że chwile stukało, chwile ciszy i znowu chwila stukania i chwila ciszy itd... Stwierdziłem, że nic mnie to nie kosztuje, a jeśli ma zawór spaść na tłok to warto rozebrać... Teoria była taka, że zawór się sam nie cofa i pomaga mu przy tym tłok, stąd stukanie, które raz jest, a raz go nie ma.

Rozebrałem, obejrzałem dokładnie zabezpieczenia zaworów, porównując wszystkie ze sobą i nie znalazłem żadnych różnic.

Poczyściłem wszystko, dziś składanie, specjalnie pozamieniałem miejscami hydropopychacze, jeśli stukanie przeniesie na inne miejsce to będzie jakiś trop... Aczkolwiek po zdemontowaniu wszystkie były bardzo twarde, więc wątpię, by się tłukł któryś.

Jeśli teraz nie ucichnie stukanie to chyba będę jeździł aż coś się skończy...

P.S. Jak się objawia spalanie stukowe ? To jest coś głośnego ? Aktualnie silnik ma za bogato, bo świece szybko czernieją, będę na dniach regulował ciśnienie paliwa...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky
Brak nowych postów [Polonez] Brak Cut-off'a
fsomr88 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 10 Pon Kwi 13, 2015 09:47
szczur50a
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Manual do
sebastian79 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 1 Nie Paź 13, 2019 11:56
sTERYD
Brak nowych postów [VVC] Polonez in Progres VVC
Lazar Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 41 Sro Paź 31, 2012 13:40
Lazar
Brak nowych postów [POLONEZ] Rozrząd
polonezrover Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 9 Sro Maj 27, 2015 19:39
MultecFSO



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink