Wysłany: Sro Lip 10, 2013 23:34 [R75] Nowy-stary R75 i lista usterek :)
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam,
Nabyłem parę dni temu wymarzonego Rovera 75 (benzyna 1.8, 120KM) - oczywiście jak to mawiają jaka kasa taka klasa, tak więc liczyłem się z licznymi problemami. Bardzo bym prosił o informację, które rzeczy warto zrobić a które z góry skazane są na porażkę (nieopłacalność, trudność wykonania itd).
1) Szyba kierowcy (el.) się zacina - zamiast płynnie schodzić na dół, zatrzymuje się w połowie i trzeba jeszcze raz nacisnąć przycisk, schodzi kilkanaście cm i znowu trzeba wciskać przycisk i tak ze 3 razy zanim zejdzie na sam dół (chyba, że to tak ma być?)
2) Pas bezpieczeństwa się nie zwija
3) Fotel kierowcy (manual) nie reaguje na regulację wysokości (i chyba jest w najwyższej pozycji, co jest dla mnie bardzo niewygodne)
4) Świeci się kontrolka poduszki powietrznej (naczytałem się na forum o kabelkach pod fotelem, jeszcze nie badałem sprawy)
5) Wskaźnik temperatury zewnętrznej pokazuje -40stC co zabójczo wpływa na tryb automatyczny w klimatronicu (na forum znalazłem wątek o wskazaniu -30, nie wiem czy to to samo?)
6) Popsuty środkowy plastik z uchwytami na napoje (lewy się nie otwiera, zapalniczka się otwiera, prawy się nie chce zamknąć) - czy można taką część gdzieś kupić?
7) Rozrząd, nie posiadam terminu ostatniej wymiany rozrządu, tak więc chyba wypada mi go zrobić jak najszybciej. Na forum krążą kwoty około 2000zł, a na znanym serwisie aukcyjnym kompletny rozrząd kosztuje ~500zł - coś jest z nimi nie tak?
Na desce rozdzielczej świeci się ikonka żarówki(?) - czy to oznacza,że jakaś żarówka jest przepalona czy ogólnie usterkę jakiegoś czujnika/podzespołu? Jest możliwość zdiagnozowania mojego autka za pomocą interfejsu OBD II i jeżeli jak to jakim programem? Już wiem jak obsługiwać prosty komputer pokładowy, ale tam chyba nie można wyświetlić informacji czego dotyczy ta świecąca kontrolka...
9) Centralny zamek otwiera tylko drzwi kierowcy (natomiast przycisk wewnątrz auta otwiera wszystkie drzwi. Z zamykaniem nie ma problemu - wszystkie drzwi zostają zablokowane.
10) Kluczyk który dostałem wygląda jakby słoń się po nim przeszedł, skonsumował a potem... Ktoś go naprawiał, bo jest poobklejany jakąś gumą/plastikiem - czy te obudowy Valeo ze znanego serwisu aukcyjnego są coś warte? Kosztuje to kilkadziesiąt złotych i w teorii wystarczy przełożyć elektronikę... Ceny dorobienia kluczyka niestety znam już z lektury forum
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez MaReK Sro Lip 10, 2013 23:47, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 10, 2013 23:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Czw Lip 11, 2013 05:06 Re: [R75] Nowy-stary R75 i lista usterek :)
belialek napisał/a:
Witam,
4) Świeci się kontrolka poduszki powietrznej (naczytałem się na forum o kabelkach pod fotelem, jeszcze nie badałem sprawy)
Na desce rozdzielczej świeci się ikonka żarówki(?) - czy to oznacza,że jakaś żarówka jest przepalona czy ogólnie usterkę jakiegoś czujnika/podzespołu? Jest możliwość zdiagnozowania mojego autka za pomocą interfejsu OBD II i jeżeli jak to jakim programem? Już wiem jak obsługiwać prosty komputer pokładowy, ale tam chyba nie można wyświetlić informacji czego dotyczy ta świecąca kontrolka...
9) Centralny zamek otwiera tylko drzwi kierowcy (natomiast przycisk wewnątrz auta otwiera wszystkie drzwi. Z zamykaniem nie ma problemu - wszystkie drzwi zostają zablokowane.
10) Kluczyk który dostałem wygląda jakby słoń się po nim przeszedł, skonsumował a potem... Ktoś go naprawiał, bo jest poobklejany jakąś gumą/plastikiem - czy te obudowy Valeo ze znanego serwisu aukcyjnego są coś warte? Kosztuje to kilkadziesiąt złotych i w teorii wystarczy przełożyć elektronikę... Ceny dorobienia kluczyka niestety znam już z lektury forum
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
Ad4
W najlepszej wersji posprawdzaj wtyczki pod fotelem, czasami zbyt mocne jego odsunięcie powoduje luz i stąd kontrolka.
W najgorszej wersji znajdziesz tam opornik czyli brak poduszki w aucie.
Ad 8
U mnie też jak było deszczowo potrafiła się zapalić - powodem było podświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej. Podłączenie pod T4 przyda się ale to możesz sprawdzić "organoleptycznie".
Ad 9
Nie wiem jak u innych ale u mnie zamki otwieram z klucza na dwa - trzy wciśnięcia przycisku w kluczyku
Ad 10
Niedawno wymieniałem sprawa jest banalnie prosta. Jest już popełniony przez kogoś opis na forum.
Na allegro są dwie wersje : kup tą z wymiennym grotem.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw Lip 11, 2013 07:31
Jeśli chodzi o szybę,to miałem jeszcze gorzej przez kilka miesięcy- po zakupie auta trzeba było kilkanaście razy nacisnąć żeby zeszła w dół,ale do góry było już lepiej. Coś robiłem w drzwiach i po zdjęciu boczka lekko przesmarowałem prowadnice silikonowym smarem i szyba hula do dzisiaj.
Ad.5. Sprawdź czujnik temperatury (znajduje się za zderzakiem w okolicach tablicy rejestracyjnej).
Ad.6. W wersji europejskiej pod lewą zaślepką nic nie ma. Można tam zamontować uchwyt na napoje od anglika. Części raczej dostaniesz bez większego problemu na szrocie Allegro.
Ad.8. Włącz wszystkie światła włącznie z awaryjnymi i obejdź auto dookoła. Szczególną uwagę zwróć na postojówki i oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
Ad.9. A jak drugi raz naciśniesz przycisk otwierania na kluczyku to reszta drzwi się nie otwiera?
Witaj,
na początek mała uwaga odnośnie nazewnictwa tematów.
Osobiście Ci go poprawiłem, ale tylko dla tego, że treść tego tematu jest schludna i dobrze skonstruowana. W innych wypadkach zwykle temat jest zamykany i oczekuje się poprawy od autora.
belialek napisał/a:
1) Szyba kierowcy (el.) się zacina - zamiast płynnie schodzić na dół, zatrzymuje się w połowie i trzeba jeszcze raz nacisnąć przycisk, schodzi kilkanaście cm i znowu trzeba wciskać przycisk i tak ze 3 razy zanim zejdzie na sam dół (chyba, że to tak ma być?)
Nie, tak nie ma być. Gdyby do góry szła skokami po pół centymetra, to oznacza usterkę czujnika przycięcia (anti-trap), który albo trzeba wymienić, albo wyprogramować z auta opcję "one shot-up", czyli podnoszenie szyby jednoklikiem. Czy Twój problem występuje także jeśli trzymasz przycisk cały czas w kierunku opuszczania szyby? Może wózek w drzwiach stawia zbyt duży opór i BCU odcina prąd przeciw spaleniu się silnika. Możesz rozebrać boczek, sprawdzić linki i kółka, przesmarować jak radzą koledzy wyżej. Jeśli to nie to, może problem jest w Twoim module komfortu (BCU). Np. został zalany wodą na skutek zapchanych odpływów w ścianie grodziowej albo po prostu zwyczajnie się uszkodził.
Cytat:
2) Pas bezpieczeństwa się nie zwija
Który? Z tyłu, z przodu? Może auto miało jakąś przygodę. Musiał byś sprawdzić sposób mocowania, ew czy coś nie przeszkadza pasowi się zwijać. Jeśli wszystko będzie okej, to należy rolkę wymienić wraz z całym pasem. Z przodu nie ma wiele roboty, z tyłu musisz rozebrać półkę.
belialek napisał/a:
3) Fotel kierowcy (manual) nie reaguje na regulację wysokości (i chyba jest w najwyższej pozycji, co jest dla mnie bardzo niewygodne)
Fotel musisz wyjąć i sprawdzić czy coś się nie ułamało, nie poddało lub nie blokuje dźwigni.
Cytat:
4) Świeci się kontrolka poduszki powietrznej (naczytałem się na forum o kabelkach pod fotelem, jeszcze nie badałem sprawy)
Jeśli auto jest po dzwonie, konieczne będzie skasowanie błędu DATA CRASH, o ile się da.
Należy sprawdzić kostki pod fotelem i najlepiej wymienić je na wtyczki hermetyczne, standardowe dostępne w każdym sklepie moto. Warto zrobić diagnostykę modułu SRS. Rzeźby widziałem już różne, więc nic mnie nie zaskoczy, ale najwięcej powie diagnoza komputerowa sterownika. W najgorszym wypadku wymienisz sobie sterownik SRS.
belialek napisał/a:
5) Wskaźnik temperatury zewnętrznej pokazuje -40stC co zabójczo wpływa na tryb automatyczny w klimatronicu (na forum znalazłem wątek o wskazaniu -30, nie wiem czy to to samo?)
Jak czujnik jest odpięty może być -30C, a jak jest uszkodzony to wartości mogą być wszelakie Zrób jak radził kolega wyżej, sprawdź go. Przymocowany jest na wysokości tablicy rejestracyjnej zaraz za zderzakiem. Z kanału lub podnośnika powinieneś mieć dobry dostęp.
belialek napisał/a:
6) Popsuty środkowy plastik z uchwytami na napoje (lewy się nie otwiera, zapalniczka się otwiera, prawy się nie chce zamknąć) - czy można taką część gdzieś kupić?
Jak ktoś wyżej słusznie zauważył, należy sprawdzić czy on w ogóle jest z lewej strony. To były dokładki z anglików, zwykle znajdowała się tam zaślepka. Jeśli uchwytu z prawej nie da się zamknąć, spróbuj go z wyczuciem jeszcze bardziej otworzyć i wtedy zamknąć. Jeśli nie drgnie, to trzeba wyjąć ten fragment konsoli środkowej i naprowadzić uchwyt na swoje miejsce. Może ktoś wcześniej wyjmował, żeby np. poczarować przy module SRS
belialek napisał/a:
7) Rozrząd, nie posiadam terminu ostatniej wymiany rozrządu, tak więc chyba wypada mi go zrobić jak najszybciej. Na forum krążą kwoty około 2000zł, a na znanym serwisie aukcyjnym kompletny rozrząd kosztuje ~500zł - coś jest z nimi nie tak?
Możesz zrobić wycenę np. w TomaTeam, Żmijkowski albo jakimś serwisie np. BritishCars czy PHJOWI. Oni mają pojęcie o marce i nie windują cen, więc będziesz miał pogląd na ceny części i robocizny.
belialek napisał/a:
8) Na desce rozdzielczej świeci się ikonka żarówki(?) - czy to oznacza,że jakaś żarówka jest przepalona czy ogólnie usterkę jakiegoś czujnika/podzespołu? Jest możliwość zdiagnozowania mojego autka za pomocą interfejsu OBD II i jeżeli jak to jakim programem? Już wiem jak obsługiwać prosty komputer pokładowy, ale tam chyba nie można wyświetlić informacji czego dotyczy ta świecąca kontrolka...
Rozumiem, że to wersja biedniejsza bez centralnego wyświetlacza LCD (komp. pokładowy)
W takim razie musisz koniecznie się w niego wyposażyć Zakup zegarów angielskich z LCD, wysyłka do firmy ACEF na naprawę połączeń LCD, zakup manetki, zaprogramowanie w serwisie zegarów pod auto i radość z posiadania takiego cacka - bezcenna Wtedy będziesz na bieżąco wiedział, która żarówka się spaliła. Na dziś dzień, albo wizyta na T4 - widzę, że przyda Ci się Ew. zakup kabelka za 50 zł i próba samodzielnej diagnostyki Do przeczytania w innych tematach, o tym traktujących.
Cytat:
9) Centralny zamek otwiera tylko drzwi kierowcy (natomiast przycisk wewnątrz auta otwiera wszystkie drzwi. Z zamykaniem nie ma problemu - wszystkie drzwi zostają zablokowane.
A przyciskasz więcej niż raz, jak zasugerował kolega wyżej? Bo generalnie wiele aut ma w standardzie tak, że jak się naciśnie raz to otwiera się tylko drzwi kierowcy, a jak drugi to resztę W przeciwnym razie albo padły Ci zamki w drzwiach pozostałych, albo to Twoje BCU jednak coś niedomaga.
belialek napisał/a:
10) Kluczyk który dostałem wygląda jakby słoń się po nim przeszedł, skonsumował a potem... Ktoś go naprawiał, bo jest poobklejany jakąś gumą/plastikiem - czy te obudowy Valeo ze znanego serwisu aukcyjnego są coś warte? Kosztuje to kilkadziesiąt złotych i w teorii wystarczy przełożyć elektronikę... Ceny dorobienia kluczyka niestety znam już z lektury forum
Możesz na allegro lub we wspomnianym ToamTeam kupić sobie obudowę z grotem. Grot jest wymienny, ale możesz też dorobić sobie go w zakładzie dorabiającym kluczyki. Przekładasz ze starego do nowego płytkę PCB (możesz też wymienić sobie switche - przyciski na płytce) oraz musisz przełożyć transponder (od IMMO), albo całą tylną część założyć na nowy kluczyk.
Możesz też skopiować kluczyk. Aby być w posiadaniu dwóch.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Serdecznie dziękuję za udzieloną pomoc, w weekend zabieram się za te czynności które nie wymagają jakiejś fachowej wiedzy bo w zakresie motoryzacji to jestem noga (wiem gdzie się leje olej, benzynę oraz płyn do spryskiwaczy ).
Szyba elektryczna - jako uzupełnienie dodam, iż szyba w dół schodzi bez żadnych problemów i zacięć.
Otwieranie centralnego - ciężko jest mi powiedzieć cokolwiek o otwieraniu zamka pilotem, gdyż jak wspomniałem kluczyk jest strasznie zmasakrowany (w miejscu przycisków są nadlewki plastiko-gumy - próbowałem to naciskać i coś tam kiedyś bipnęło ale nie chcę żeby mi się kluczyk rozpadł zanim dostanę nową obudowę). Przy otwieraniu kluczem odblokowują się tylko drzwi kierowcy.
Diagnostyka - mam taki kabelek za 50zł, ale dopiero szukając informacji jakim programem "ugryźć" Rovera doczytałem że nawet się nie połącze z rocznikiem 99 więc odpuściłem...
W pierwszej kolejności zobaczę przewody poduszek,pas bezpieczeństwa (nie wspomniałem wcześniej, że chodzi o pas kierowcy czyli z udzielonej odpowiedzi wnioskuję iż jest relatywnie łatwo) oraz obchód kontrolny świateł (dobrze wiedzieć, iż można sobie wzbogacić R75 o takie bajery jak pełny komputer).
Jeszcze raz dziękuję, i pozwolę sobie w tym temacie meldować postępy w doprowadzaniu autka do lepszego stanu
Otwieranie centralnego - ciężko jest mi powiedzieć cokolwiek o otwieraniu zamka pilotem, gdyż jak wspomniałem kluczyk jest strasznie zmasakrowany (w miejscu przycisków są nadlewki plastiko-gumy - próbowałem to naciskać i coś tam kiedyś bipnęło ale nie chcę żeby mi się kluczyk rozpadł zanim dostanę nową obudowę). Przy otwieraniu kluczem odblokowują się tylko drzwi kierowcy.
Bipanie sygnalizuje próbę zamknięcia i uzbrojenia alarmu przy otwartych drzwiach/maskach/klapach. Skoro otwierasz za pomocą grota i przekręcasz zamek w drzwiach kierowcy, to prawidłowo jest, że się tylko ten zamek otwiera.
belialek napisał/a:
Szyba elektryczna - jako uzupełnienie dodam, iż szyba w dół schodzi bez żadnych problemów i zacięć.
Możliwe, że czujnik przycięcia się uszkodził i dlatego się tak dzieje, chociaż zwykle to wygląda tak, że szyba podjeżdża do góry co kilka cm i należy nacisnąć przycisk jeszcze raz aż do całkowitego jej zamknięcia. Podmiana sensora wchodzi w grę i/lub sesja na T4 i wyłączenie opcji podnoszenia jednoklikiem. Ale sprawdź też na wszelki wypadek prowadnice, linki, itp. itd.
Cytat:
Diagnostyka - mam taki kabelek za 50zł, ale dopiero szukając informacji jakim programem "ugryźć" Rovera doczytałem że nawet się nie połącze z rocznikiem 99 więc odpuściłem...
Taki za 50 zł z grupy BMW da radę diagnozować tylko moduły BMW czyli moduł świateł, immo (EWS), zegary IPK, SRS, silniki diesla. Silnik to raczej czymś poważniejszym - np. AUTOCOM, LUNCH...
belialek napisał/a:
(nie wspomniałem wcześniej, że chodzi o pas kierowcy czyli z udzielonej odpowiedzi wnioskuję iż jest relatywnie łatwo)
Zobacz czy napinacz pasów (to gdzie się zapina pas) nie jest jakoś w dole, tak że ciężko się zapina pas. Harmonijka napinacza będzie wyraźnie ściśnięta. Wtedy kontrolka będzie się świecić, bo napinacz nie działa już prawidłowo. Wtedy też jednak pasy z tyłu byłyby mocno ściśnięte i nie dały się wyciągnąć.
belialek napisał/a:
(dobrze wiedzieć, iż można sobie wzbogacić R75 o takie bajery jak pełny komputer).
Ano, dostęp do informacji o średnim spalaniu, dystansie do przejechania, kilometrażu dziennym niezależnym od tego na dolnym wyświetlaczu, aktualna prędkość oraz średnia prędkość. A także komunikaty o np. usterkach hamulców, klocków, abs, silnika...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dwa tygodnie temu tam kupowałem bo też mi się rozleciał...
Wymiana zajmuje 10 min...ponieważ sprzedawca daje link z instrukcją do wymiany która świetnie pokazuje każdą czynnośc po kolei do wykonania...
Naprawdę polecam...kluczyk działa perfekcyjnie
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw Lip 11, 2013 21:40
Jeśli chodzi o tańszy rozrząd to musisz się liczyć z wymianą co 50-60 kkm. Niestety są one raczej gorszej jakości.
Też mam 1.8 i mój mechanik wymieniał u mnie za jakieś 180zł z simeringami wału korbowego i wałków rozrządu za jednym razem. Z tego co mówił nie jest to jakiś skomplikowany silnik i roboty też nie ma nie wiadomo ile. Także nie daj się naciągnąć.
Dwa tygodnie temu tam kupowałem bo też mi się rozleciał...
Wymiana zajmuje 10 min...ponieważ sprzedawca daje link z instrukcją do wymiany która świetnie pokazuje każdą czynnośc po kolei do wykonania...
Naprawdę polecam...kluczyk działa perfekcyjnie
Zamówiłem taki ze stałym grotem (też Valeo), w tej chwili grot się tak dziwnie buja na boki - myślałem że to taki urok tych z wymiennym grotem. Jak się nie sprawdzi to wezmę ten polecany
wschodni napisał/a:
Jeśli chodzi o tańszy rozrząd to musisz się liczyć z wymianą co 50-60 kkm. Niestety są one raczej gorszej jakości.
Też mam 1.8 i mój mechanik wymieniał u mnie za jakieś 180zł z simeringami wału korbowego i wałków rozrządu za jednym razem. Z tego co mówił nie jest to jakiś skomplikowany silnik i roboty też nie ma nie wiadomo ile. Także nie daj się naciągnąć.
Akurat mechanika mam sprawdzonego i stałego, więc koszt samej wymiany będzie uczciwy Tylko nie wiem co dokładnie wymienić - są dostępne zestawy z jednym paskiem, z trzema, z napinaczem hydraulicznym i bez... Czy mechanik będzie w stanie stwierdzić który zestaw mam kupić, czy odrazu nie rozdrabniać się i brać full zestaw?
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pią Lip 12, 2013 09:28
Jesli chodzi o sam rozrzad to masz, napinacz, pompe wody i pasek. Reszta to jakis gratis na zachete. Przed wymiana ew. mozesz zobaczyc rolke napinacza i stan paska wielorowkowego bo to przy okazji mozna wymienic.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum