Wysłany: Pon Lip 15, 2013 15:42 [Rover 416 Si] - masło na bagnecie, nie odpala
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam. Prawdopodobnie piszę tylko posta, aby się utwierdzić, że nic się już nie da zrobić. No ale, kto pyta nie błądzi. Otóż odkąd kupiłam Rover, miał on problem z układem chłodzenia, na początku płynu ubywało powoli, aż w ostatnich dwóch tygodniach było to wlewanie i wyciekanie od razu na ziemie. Na pełnym zbiorniczku nie zrobiłam nawet 7km, jak dojechałam to było puściutko. Wymieniłam obudowę termostatu, ale okazało się, że to pompa. Więc oddałam do mechanika samochód, wymienił pompę, od razu rozrząd. 500zł w plecy. Mechanik zalał samochód płynem po wymianie i cały płyn chłodzący (około 5l) przedostał się do silnika, zrobiło się masło i samochód zaniemógł. Stan oleju obecnie jest jakieś przynajmniej 2x ponad normę. Dodam, że na niesprawnej pompie przejeździłam ze 4 dni, krótkie dystanse, jednak jak oddawany był samochód to jeszcze jeździł. Czy możliwe żeby była w tym wina mechanika, czy to pęknięty blok i zakatowany silnik? Jak to można sprawdzić? Bardzo proszę o radę, gdyż nie wiem czy oddać samochód do złomowania czy nie.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 15, 2013 15:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ola, to zapewne uszczelka pod głowicą ci się skończyła. Częsta przypadłość w tych samochodach. HGF spotyka praktycznie każdego użytkownika Roverka z tym silnikiem. Problem z chłodzeniem mógł to przyśpieszyć.
Głowica tak czy siak musi zostać zdjęta, więc standardowej procedury wymiany uszczelki nie unikniesz (tylko niech nie robi mechanik standardu jak dla opla, to inny silnik i inaczej pracuje).
w ostatnich dniach przed oddaniem do mechanika wskazówka podchodziła do połowy, a jak go zgasiłam miał wielkie trudy z odpaleniem od razu. Potem oczywiście smród oleju i białe dymy. Wcześniej wskazówka skakała, od normalnej temperatury do najwyższej.
diagnozą jest na pewno przegrzany silnik, i związana z tym uszczelka, może blok. tylko potrzebuję wiedzieć czy opłaca się dokładać jeszcze pieniądze, czy zezłomować go i kupić nowy samochód.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum