Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Poduszka silnika - wkład łapy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Poduszka silnika - wkład łapy

wkład łapy
Autor Wiadomość
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 23:28   

Ja mam to założone już ok roku i jest OK
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 23:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kirk50 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 97
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 23:32   

Sknerko...dokładnie ta sama?...czyli montowac bez obaw...
A teraz jestem wkuty bo własnie sprawdziłem a allegro i jest coś takiego...wprawdzie do silnika 1,8 ale z tymi dziurami o których inni piszą i w dodatku prawie ta sama cena :/ link:
http://allegro.pl/poduszk...3205650539.html
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 12:01   

od 1.8 jest za miękka i zdycha bardzo szybko a poza tym na tej aukcji jest to co pokazałeś wcześniej z rozwierconą gumą widać na oko że to nie oryginał tylko przeróbka. To co pokazałeś to jest wkład Tedgum i taki właśnie mam bez tych dziur nic nie trzęsie a wcześniej to silnik na glebę chciał spaść ;)
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kirk50 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 97
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 13:17   

OK...dzięki...bo już się wkurzyłem na siebie że się pośpieszyłem :cry:
 
 
fajansiarz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 75



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 19:43   

domel101 napisał/a:
wkład wymieniany około rok temu, zakupiony w TEDGUM, co mogło spowodować, że tak to popękało


Cokolwiek by nie kombinowac jak guma pęka to tylko z jednej przyczyny: słaba jakosc gumy. W takim miejscu jak przeguby jakosc gumy musi byc wzorowa. Tu nic sie nie oszuka.
 
 
kirk50 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 97
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 04, 2013 16:19   

Gumka wymieniona i autko śmiga bez żadnych drgań :mrgreen:
Polecam wkład z Tedgum.... :)
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 17, 2013 10:52   

W moim przypadku wkład tedguma pomógł tylko częściowo, z racji tego że mam automat to auto (wnetrze) drgało mi na oryginalnej poduszcze różnie w zależności od ustawienia programu skrzyni/obrotów silnika:

1. P, N - lekkie drgania
2. R - prawie brak drgań
3. D 700-800 rpm - mega drgania kierownicy, plastików
4. D 1500-1900 rpm - drgania prawego przodu i szyberdachu
5. D pozostały zakres obrotów - brak drgań

Po zmianie

1. P, N - brak drgań
2. R - brak drgań
3. D 700-850 rpm - duże drgania kierownicy i plastików (mniejsze niż na oryginalnej poduszce(
4. D 1700-2200 rpm - małoodczuwalne drgania plastików
5. D pozostały zakres obrotów - brak drgań
6. przy przyspieszaniu (dodawaniu gazu) - odczuwalne drgania np. na podłodze

I teraz pytanie z racji tego że najgorsze drgania mam na biegu jałowym (700-800rpm) to czy można na T4 podnieść te obroty i czy jest to bezpieczne dla samochodu (automat) ?

Pozdrawiam

MK
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lip 17, 2013 13:56   

Punx napisał/a:
I teraz pytanie z racji tego że najgorsze drgania mam na biegu jałowym
wg. mnie na biegu jałowym jest OK (na N ), drgania występują jak zapięty jest bieg ( D ), może trzeba sprawdzić skrzynię, ale u dobrego fachowca. Czy intensywność drgań nie jest związana z temperaturą oleju w skrzyni (na zimnym i ciepłym ) ?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 17, 2013 14:24   

Im zimniej tym gorzej zarówno jeśli chodzi o temp silnika jak i otoczenia. Czyli jak ustawie D i trzymam wciśnięty hamulec (obroty są na poziomie 700-750 rpm) to już nie jest bieg jałowy ? W tym momencie przy uniesionej masce widać jak silnik wyraźnie pochyla się do przodu, naciąga zapewne poduchę a ta przenosi drgania i robi się w kabinie bardzo nieprzyjemnie. Nawet na zagrzanym aucie wibracje wyraźnie występują. Dodam że mała poducha jest cała mokra od oleju, duża sucha, może ta mała ma jednak znaczący wpływ na przenoszenie drgań ?
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lip 17, 2013 15:30   

Punx napisał/a:
Czyli jak ustawie D i trzymam wciśnięty hamulec (obroty są na poziomie 700-750 rpm) to już nie jest bieg jałowy ?
w dieslu powinien automatycznie włączyć się neutral i powrócić na D przy puszczeniu pedału .Zrozumiałem , że D to jak auto już się toczy bo nic nie było o hamulcu.
Punx napisał/a:
Im zimniej tym gorzej zarówno jeśli chodzi o temp silnika jak i otoczenia.
tak myślałem i dlatego piszę o sprawdzeniu skrzyni.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 18, 2013 12:42   

Specjalnie rozróżniłem D (3 i 4) gdzie 700-750RPM to moment gdy trzymam hamulec (uznaję to za sytuację pracy na biegu jałowym), 4 to D normalna jazda.

[ Dodano: Czw Lip 18, 2013 13:42 ]
Wg mnie jeśli skrzynia ma tu jakiś wpływ na drgania a w zasadzie temperatura oleju w skrzyni to raczej ten wpływ jest niewielki. Czy zimo czy ciepło, czy silnik nagrzany czy nie drgania są i to bardzo irytujące, po prostu w przypadku gdy auto jest nagrzane są trochę mniej dokuczliwe ale nadal występują i dopiero włączenie muzy na bardzo głośno powoduje że przestaje się na nie zwracać uwagi. Dodam że charakterystyka drgań/wibracji zmieniła się po zmianie wkłady poduchy, zmienia się także w zależności od obrócenia (kąta montaży) wkładu - zatem raczej poducha ma tu duży wpływ.

Duuuża flacha jak ktoś pomoże zlikwidowac ten problem!
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lip 18, 2013 14:01   

Punx napisał/a:
Wg mnie jeśli skrzynia ma tu jakiś wpływ na drgania a w zasadzie temperatura oleju w skrzyni to raczej ten wpływ jest niewielki.
różne temperatury , to różne ciśnienia oleju w skrzyni .Czy to się stało nagle czy też stopniowo się pogłębia ?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 18, 2013 14:06   

Drgania mam od zawsze od kiedy posiadam ten samochód (przeszło 3 lata) ale wydaje mi się że (na starej poduszce) na początku były nieco mniej dokuczliwe.

Dodam jeszcze fakt że jak zluzuje blokadę kierownicy - to jest błoga cisza - nie ma klekotania, oczywiście inne elementy (konsola) potrafią nadal drgać. Czasami jak na siedzeniu pasażera/w kieszeni boczków drzwi położę jakieś gadgety plastikowe, dojadę do świateł i zatrzymam auto na D i hamulcu to zaczyna się koncert :( heh dlaczego Phaeton'y gdy kupowałem 75 były takie drogie ...
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sie 29, 2013 18:27   

Punx, czy znalazłeś przyczynę tych drgań ?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 31, 2013 12:35   

Niestety nie, jedyne co mi przychodzi do głowy to że może po dzwonie (pewnie gdzieś we Francji) auto straciło olej w skrzyni i ten kto je składał może zalał jakimś dziwnym olejem ... od strony skrzyni auto miało strasznie namieszane:

1. jakieś lepione nieoryginalne kable od aku
2. sztukowane węże wody
3. źle podpięte węże powietrza (dmuchało zimnym, mechanik mówił że wszystko było tam źle podłączone)
4. pod spodem widać lekkie skręcenie silnika

Może w końcu przekonam sam siebie że już pora na dynamiczną wymianę oleju (138k km), na razie szukam dobrego zakładu który zrobi to na moim oleju a nie jakimś własnym.
 
 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 17:42   

U mnie jest podobnie w R75 CDTi 2003 automat, tzn. drgania są nieprzyjemne na postoju, wolnych obrotach i załączonym D. Martwi mnie opis SeniorA , że skrzynia powinna odłączać bieg przy naciśniętym hamulcu i włączać po puszczeniu. U mnie po włączeniu D, silnik przechyla się mocno i pojawiają się drgania na kierownicy, desce i masce auta. Nie czuć niczego takiego jak 'wysprzęglanie' na postoju. Obstawiam, że drgania to wina wymienionej poduszki tylnej silnika (kupiłem nowy zamiennik). Na razie próbuję znaleźć jakąś dobrą(używaną lub nową) oryginalną poduszkę na podmianę.

Co do wymiany dynamicznej oleju w automacie to ja mam nieprzyjemne doświadczenie, pomijając zalanie olejem Mobil, który już udało mi się w części wymienić przez dwie kolejne wymiany statyczne, to słyszałem opinie od jednego z ASB, że przy przebiegach większych od 100k dynamiczna wymiana może spowodować zabrudzenie 'paprochami' elektrosiłowników i skrzynia może zacząć szarpać. Osobiście polecam wymianę statyczną, w której nie ma tego ryzyka.
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 06, 2013 08:13   

Tylko czy wymiana statyczna oleju nie znanego producenta (nie mam pojęcia kto, co i kiedy do skrzyni wlewał) na olej oryginalny nie spowoduje powstania mieszanki "wybuchowej" co przełoży się na szybkie popsucie mechanizmów ?
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Wrz 06, 2013 19:13   

Punx, to si robi 3 razy po 3,5 l co kilkadziesiąt km. Ja tak zrobiłem na oleju Texaco 402 i zmianę biegu poznaję po obrotomierzu.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 07, 2013 10:38   

Najtaniej ten olej znalazłem tutaj http://oleje.istore.pl/pl/texaco-atf-402-20l.html wychodzi po 26,5pln/litr ale trzeba qpic od razu 20, a jak widzę na 1 dynamiczną lub 3 statyczne wymiany wystarczy 10l.

Czy wymiana statyczna jest możliwa do wykonania w "domowych" warunkach ?
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Wrz 07, 2013 13:24   

Punx napisał/a:
ale trzeba qpic od razu 20, a jak widzę na 1 dynamiczną lub 3 statyczne wymiany wystarczy 10l.
nie koniecznie , bo rozlewał na mniejsze opakowania , trzeba kontaktować się i uzgodnić.
Cytat:
Czy wymiana statyczna jest możliwa do wykonania w "domowych" warunkach ?
tak , tylko dobrze mieć kanał albo najazd.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Poduszka silnika - wkład TEDGUM
apples Rover serii 75, MG ZT 22 Pon Wrz 02, 2013 09:57
Gacurro
Brak nowych postów [R75] Poduszka silnika
Domino88 Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Mar 22, 2010 23:01
kris-tofer
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Poduszka silnika
sebols Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Wrz 02, 2010 12:05
witgut
Brak nowych postów [R75] poduszka silnika
zimek-1985 Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Cze 08, 2016 10:10
prebenny
Brak nowych postów [R75] Poduszka Silnika prawa
czarek236 Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Mar 25, 2016 19:27
czarek236



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink