Punx, spokojnie da się wymienić olej w domowych warunkach. Ja korzystałem z opisu z forum modeo polska, znajdziesz tam instrukcje ze zdjęciami krok po kroku jak wymienić olej w skrzyni Jatco (być może taki opis jest już też na forum Roverki ?)
A wracając do tematu wkładu i drgań, u mnie drgania w okolicach 1500-1900 rpm zniknęły całkowicie po wymianie poduszki olejowej (gruszki), wstawiłem używaną i jak ręką odjął i generalnie zrobiło się dużo ciszej w całej skali obrotów. Pozostało mi tylko powalczyć z drganiami na postoju i D.
Pozdrawiam, Adam
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 19:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A czy jest sens zmieniać jak wszystko działa bardzo dobrze ? Skrzynia się nie ślizga, zmiana biegów prawie nie wyczuwalna, tylko ten przebieg 138k, skoro drgania na D i postoju to raczej nie wina ASB.
W instrukcji serwisowania skrzyni automatycznej jest chyba coś takiego jak wymiana oleju (statyczna) co 30 tys. Ja miałem ten sam dylemat po zakupie (nie wiedziałem kiedy i na jaki olej była poprzednia wymiana), dlatego wymieniłem w całości. Metoda oczywiście do wyboru
Wracając do głównego wątku, u mnie mechanik stwierdził padniętą poduchę przy skrzyni biegów (akurat ta z najgorszym dostępem). Podczas włączania na D cytuję:"poducha kładzie się i metal trze o obudowę". Pozostaje mi wymienić tą poduchę i popatrzeć czy czasem świeżo wymieniana 'tylna' poduszka też nie padła.
Pozdrawiam, Adam
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
Ja to zrozumiałem jako najgorsza dostępność (w sensie zakupy) , skoro dostęp do niej jest taki słaby, to jak mechanior wypatrzył że "poducha kładzie się i metal trze o obudowę", wyjął kosz z aku i postawił obok, odpalił silnik i zobaczył co się dzieje ?
Mechanior oglądał wszystkie poduszki na zapalonym silniku, test polegał na włączaniu R,N,D. Poducha przy skrzyni widoczna jest od spodu. Jej wymiana wymaga wyjęcia sporo części od góry czyli aku wraz z podstawą oraz webasto, przy innych poduchach jest dużo łatwiej. Z dostępnością używek nie ma problemu, nowej chyba nie da się kupić.
Pozdrawiam, Adam
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
ArtBizar wystawia na allegro 10szt tych poduch więc jest w czym wybierać, dają 14 dniową gwarancję rozruchową, cena na dzień dzisiejszy 80pln, tylko nigdzie nie napisano czy ta poducha jest taka sama dla skrzyni manualnej i automatycznej ... do 100pln jestem w stanie sam zaryzykować czy wymiana tej poduchy na używkę spowodowałaby zniknięcie wibracji w moim aucie. Auto mam po dzwonie z prawej strony czyli okolice skrzyni - może coś tam się dzwonnikowi (francuskiemu kierowcy) pourywało.
Jestem po wymianie poduszki (od strony skrzyni biegów) na oryginalną używaną w dobrym stanie. Efekt - jest duuuużo lepiej Poducha pasuje tylko od wersji z automatyczną skrzynią, ponoć nie ma różnicy pomiędzy wersją CDT(i) i benzynowym V6. Nie wiem jak z twardością bo na mojej starej było oznaczenie 1.3 a na nowej 1.2. Nowa wydawała się być bardziej miękka. Wymiana wymaga wyjęcia akumulatora oraz skrzynki pod nim, trzeba też zdemontować filtr paliwa. Dla lepszego dostępu do mocowań poduchy wystarczy odkręcić mocowanie webasto i odchylić (nie trzeba go demontować). Przed odkręceniem poduchy oczywiście trzeba podeprzeć silnik/skrzynię biegów. Generalnie temat do ogarnięcia bez użycia kanału bo wszystko wykonuje się od góry.
Pozdrawiam, Adam
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
Hm, są wstawione w poście. Na zdjęciu nr 3 są widoczne uszkodzenia starej poduszki. Widać je po zalogowaniu się na forum. Jeśli potrzeba więcej zdjęć to pisz na priv i podeślę.
Pozdrawiam, Adam
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
Może innym pomoże mój wybór.
Od roku walczyłem z drganiami w kabinie,wymieniałem gruszkę olejową 2 razy i dalej były. Dopiero 4 dni temu przeszło wszystko jak ręką odjął. Wymieniłem wkłady do tej poduchy od skrzyni (duży i mały) na wkłady poliuretanowe z tej strony-
http://www.inter-rally.pl...-75-Diesel.html
Trochę się obawiałem poliuretanów bo stosowane w zawieszeniu z reguły powodują większe czucie dziur i wybojów. Są za to praktycznie nie zniszczalne.
Zmieniłem obie i drgania przeszły na dobre, jeżdże 3 dzień bez radia - tak się rajcuje tą ciszą w aucie
Zdecydowanie polecam, bierzcie w ciemno i montujcie.
Co do gruchy to mam założoną nową z pod tego linku:
http://tedgum.pl/sklep/pr...roducts_id=3340
Nie jest tania ale spokój mam nadzieje na lata.
Btw. duży wkład poliuretanowy ma fabryczne otwory i na prawdę tłumi drgania w kabinie.
Jeśli rezonują wam plastiki w kabinie lub zmieniając biegi auto wam szarpie( tak jak byście nie umieli operować gazem i sprzęgłem) to zacznijcie od tej wymiany na poliuretany.
Pozdrawiam!
Wymieniłem wkłady do tej poduchy od skrzyni (duży i mały) na wkłady poliuretanowe
Też mam to w planach, czekam na uszkodzoną poduchę silnika od haszczyca i zamawiam wkłądy poliuretanowe liczę na spokój z tym elementem do końca żywota tego auta pod moimi skrzydłami
Panowie krótkie pytanie do tych, którzy mają założone na ósemce poliuretany w dieslu:
Jak wam się zachowuje autko przy niskich temperaturach?
Mi troszkę drży na wolnych obrotach i tak w przedziale 1400-1800, nic strasznego tylko troszkę irytujące.
Zasugerowałem się tym co powiedział kiedyś jeden z kolegów na forum odnośnie drgań, że może to być stary łącznik elastyczny tłumika i pojechałem z tym do mechanika. Mechanior oglądnął wszystko i powiedział, że tłumik ok tyko poliuretany nie są dobre zimą bo twardnieją i przenoszą drgania.
Macie u siebie coś podobnego?
Nie chciałbym zmieniać tej ósemki i znowu tasować pare stówek w ciemno.
Dodam, że mam wymienioną też gruszkę na tą z TEDGUMU...
Ogólnie obserwując maskę widzę, że silnik się trzęsie bo cała drży.
Dwumasa ok- sprawdzona przy wymianie sprzęgła rok temu, silnik pracuje równo więc raczej to żaden wtrysk. Sprzedam dziada jak nie wygram tej walki z drganiami...
miałem zawsze problemy z drganiem w zimie w lato też, ostatnio wymieniłem komplet sprzęgła i dwumas na nową LUK i teraz jest jak ręka odjął praktycznie wibracji drgań nie mam własnym oczom nie wierzę aż nie potrafię się przyzwyczaić , drgania miałem podobne na te z filmiku, zawsze myślałem że mam problem z poduszkami silnika ale teraz w końcu skończył się problem z drganiami po wymianie dwumasy na nową
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum