Forum Klubu ROVERki.pl :: [R800] Wymiana motoru z Ti na Si. Różnice
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R800] Wymiana motoru z Ti na Si. Różnice
Autor Wiadomość
ggalach1 




Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 15
Skąd: Łuków



Wysłany: Sro Paź 09, 2013 14:38   [R800] Wymiana motoru z Ti na Si. Różnice
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam. Czy ktoś może wymieniał w ten sposób serducho w swoim Roverku?
Rozważam taką operację bo w moim Ti (200 km) mam do roboty popychacze zaworowe (szklanki, klekoczą hałaśliwie na zimnym ale jak się nagrzeje to jest względnie cicho), no i uszczelkę pod głowicą. Na dniach zmierzę mu kompresję bo może podejmę się tego remontu.
Chodzi mi o to, czy poza komputerem będą jakieś dodatkowe komplikacje przy wszczepianiu silnika 2.0 Si 136km w miejsce 2.0 Ti 200koni ??
Zastanawia mnie też jak to będzie się sprawowało w tym aucie. Koszt remontu lub kupna i włożenia silnika 2.0 136 będzie w sumie podobny. Biorę pod uwagę też mniejsze spalanie bo w tym momencie na sekwencji spija mi 20l w mieście niezależnie od stylu jazdy.
Może ktoś mi pomoże rozwiązać ten dylemat? :wink:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 09, 2013 14:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Sro Paź 09, 2013 17:49   

Tylko w jakim stanie będzie ten kupny 136KM silnik? Ja bym robił ten co jest, zrobisz dobrze to będziesz miał z głowy na długo a z innym znowu będą jazdy. Mój pali ~12L a jeżdżę głównie po mieście więc coś u ciebie nie tak bo 20L nawet na gazie to za dużo.
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 09, 2013 20:30   

Miasto miastu nie równe ale Łuków nie jest miejscowością gdzie stoi się godzinami w korku. Zdecydowanie masz coś nie tak ze spalaniem. Jednak nie licz na jakieś wybujałe oszczędności gdy wrzucisz silnik niedoładowany. No chyba że ciągle oscylujesz w granicach 4-6k obr.

Ładowałem silnik Ti w zamian tego Si. Różnic wbrew pozorom jest sporo. Nie wiem jakie masz sterowanie zapłonem, co z immo. Nie wiem jaką kwotę zakładasz na remont/zmianę silnika. Nigdy nie wiesz co w tym nowym będzie do roboty a niewiele gratów pasuje do NA.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
ggalach1 




Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 15
Skąd: Łuków



Wysłany: Sro Paź 09, 2013 21:26   

Zazwyczaj 2 - 2.5 tys obr. Rzadko kiedy dostanie mocniej, a nigdy na nierozgrzanym. Szkoda w sumie by mi było tego silnika bo kto tym jeździł wie, że w trasie jest naprawdę przyjemnie. Z tym spalaniem od dawna wydaje mi się, że jest coś nie tak. Możliwe nasuwające mi się przyczyny to parownik (nie wiem kiedy robiony), oraz listwa valteka do 40 km/cyl... Może świece + przewody. Za tydzień odstawiam go na sprawdzenie tego silnika i zobaczymy. Remont tego co wiem w tym momencie wyniesie max 1000zł
 
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 10, 2013 17:09   

To jaki sens kupowania nieznanego silnika i bawienia się w przeróbki? Zrób porządnie ten i będziesz miał spokój.
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 11, 2013 18:00   

Nie wiem jak Ci ten Turbo chodził, ale możesz się bardzo niemiło rozczarować jak się przesiądziesz na N/A. Jedyny plus to spalanie pewnie ze 2 litry mniejsze.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R800] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 800 0 Pon Sie 25, 2014 10:42
kasjopea
Brak nowych postów [R800] Halogeny wymiana
AndrewS Rover serii 800 5 Nie Kwi 12, 2015 21:39
AndrewS
Brak nowych postów [R800] Łożyska przednich kół -wymiana
blue827 Rover serii 800 18 Sro Gru 18, 2013 22:51
Senn
Brak nowych postów [r800] wymiana rozrzad wskazowki
borys144 Rover serii 800 2 Pon Paź 21, 2013 18:38
mario409
Brak nowych postów [R800] Klima
uszkodzenie
leo1009 Rover serii 800 4 Wto Lut 23, 2010 00:20
leo1009



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink