Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam
Jako nowy użytkownik forum pozdrawiam wszystkich.
Mechanik stwierdził, że padła pompa główna( pozostałe dwie działają).
Czy to prawda, że należy nową pompę programować i nie można wstawić używki ze względu na wbudowany immobilizer ?
Pozdrawiam Robert
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 20, 2013 10:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Paź 20, 2013 13:33
witgut napisał/a:
innych nie ma.
jest trzecia która podaje paliwo na wtryski,jest napędzana łańcuchem rozrządu i wytwarza potężne ciśnienie
Cytat:
Wysłany: Dzisiaj 12:58
A pompa wysokiego ciśnienia ?
to jest właśnie ta główna ale ona rzadko sie psuje,
po pierwsze zmień mechanika bo jest niedouczony a po drugie to co sie z autem dzieje? nie chce odpalić czy ma muła?
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Paź 20, 2013 21:37
paliwa dolej jeśli jest poniżej 1/4 poziomu i jak odpali to pompa w baku do wymiany ewentualnie brak na niej zasilania(przekaźnik i kable do sprawdzenia) jak nie pomoże to ja bym sie udał na komputer i sprawdził czy jakie błędy są
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pompy paliwa są trzy. Wstępnego ciśnienia w baku ,pod maską koło aku i wysokiego ciśnienia CR cammon rail
mniej więcej na wysokości pompy wspomagania tylko trochę głębiej w stronę silnika. W CR zależy co padnie
to objawy są różne Jak uszczelniacz to paliwo idzie do silnika i miesza się z olejem, kopci na siwo jak
parowóz jak wywali jakąś sekcję w pompie to będzie mułowaty i nierówna praca silnika. Jak wywali wszystkie
to może nie palić. Jak sterownik pompy to też nie odpali. Pompa jest na łańcuchu rozrządu i ważne żeby
dobrze ustawić zębatkę z rozrządem bo też może nie palić. Dobry mechanik sobie poradzi. Regeneracja od
800 do 1200 zależy co poszło. Skutki jazdy na oparach to właśnie zatarcie tej pompy bo ona smaruje się paliwem.
Ja nie słyszałem ,że nie można dawać z innego samochodu ale jeżeli tak jest to sterownik poprzez zaworek paliwa odcina jego dopływ.
Lepiej najpierw sprawdzić dwie wstępnego ciśnienia.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Wto Paź 22, 2013 21:44
radi napisał/a:
jak wywali jakąś sekcję w pompie to będzie mułowaty i nierówna praca silnika
radi napisał/a:
Jak sterownik pompy to też nie odpali
radi napisał/a:
Pompa jest na łańcuchu rozrządu i ważne żeby
dobrze ustawić zębatkę z rozrządem bo też może nie palić
kolego Ty tu opisujesz zwykłą pompe wtryskową a nie CR...
na mój mały rozum nie po to są wtryski sterowane elektronicznie zasilane z jednej listwy aby jeszcze pompe na rozrządzie ustawiać,jedyną elektroniką na pompie jaką widziałem to zaworek wysokiego ciśnienia sterowany z tego samego miejsca co wtryski czyli z ECU,i z moich obserwacji ta pompa ma tylko za zadanie wytworzyć zajebiaszcze ciśnienie w listwie zasilającej podobnie jak pompa oleju w układzie smarowania albo pompa wody w układzie chłodzącym,jeśli źle pisze niech ktoś poprawi bo Bogiem nie jestem i wszystkiego nie wiem
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Nie będę się zagłębiał w temat ,że jest to pompa radialna CP1 pracująca w układzie CR. Zgadza sie ,że jest to pompa wysokiego ciśnienia ale potocznie cammon rail.
Pomijam fakt ,że są elektryczne jak i mechaniczne CR. Z resztą odsyłąm do tego servisu.
http://www.wtryskiwacz.co...ommon-rail.html
O ustawieniach zapłonu i kontach wtrysku nie będę się rozpisywał bo późno. O zaworku pisałem i widać go na zdjęciu ,a pisząc sterownik pompy miałem na myśli ECU.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Paź 23, 2013 07:22
radi napisał/a:
O ustawieniach zapłonu i kontach wtrysku nie będę się rozpisywał
a kolega znów chyba o zwykłym starym dieslu... bo o tym sie niema co rozpisywać ponieważ tym na podstawie odczytów z czujników też steruje ECU
Stronka fajna,można sie conieco dowiedzieć
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum