Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 75 CDT] Pompa paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 75 CDT] Pompa paliwa
Autor Wiadomość
Sunderlander 



Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 3



Wysłany: Nie Paź 20, 2013 10:28   [Rover 75 CDT] Pompa paliwa
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam

Jako nowy użytkownik forum pozdrawiam wszystkich.
Mechanik stwierdził, że padła pompa główna( pozostałe dwie działają).
Czy to prawda, że należy nową pompę programować i nie można wstawić używki ze względu na wbudowany immobilizer ?

Pozdrawiam Robert
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 20, 2013 10:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Nie Paź 20, 2013 11:51   

Wiem tylko o dwóch: przy akumulatorze i w zbiorniku :) - innych nie ma.
Sunderlander napisał/a:
Czy to prawda, że należy nową pompę programować i nie można wstawić używki ze względu na wbudowany immobilizer ?
- bajka
 
 
Sunderlander 



Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 3



Wysłany: Nie Paź 20, 2013 11:58   

A pompa wysokiego ciśnienia ?
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Paź 20, 2013 13:33   

witgut napisał/a:
innych nie ma.

jest trzecia która podaje paliwo na wtryski,jest napędzana łańcuchem rozrządu i wytwarza potężne ciśnienie :D
Cytat:

Wysłany: Dzisiaj 12:58     
A pompa wysokiego ciśnienia ?

to jest właśnie ta główna ale ona rzadko sie psuje,
po pierwsze zmień mechanika bo jest niedouczony a po drugie to co sie z autem dzieje? nie chce odpalić czy ma muła?
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Sunderlander 



Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 3



Wysłany: Nie Paź 20, 2013 20:20   

Zjechałem z autostrady i po zdjęciu nogi z gazu zaczął szarpać i zgasł i już nie odpalił.
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Paź 20, 2013 21:37   

paliwa dolej jeśli jest poniżej 1/4 poziomu i jak odpali to pompa w baku do wymiany ewentualnie brak na niej zasilania(przekaźnik i kable do sprawdzenia) jak nie pomoże to ja bym sie udał na komputer i sprawdził czy jakie błędy są :roll:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Wto Paź 22, 2013 21:08   

Pompy paliwa są trzy. Wstępnego ciśnienia w baku ,pod maską koło aku i wysokiego ciśnienia CR cammon rail
mniej więcej na wysokości pompy wspomagania tylko trochę głębiej w stronę silnika. W CR zależy co padnie
to objawy są różne Jak uszczelniacz to paliwo idzie do silnika i miesza się z olejem, kopci na siwo jak
parowóz jak wywali jakąś sekcję w pompie to będzie mułowaty i nierówna praca silnika. Jak wywali wszystkie
to może nie palić. Jak sterownik pompy to też nie odpali. Pompa jest na łańcuchu rozrządu i ważne żeby
dobrze ustawić zębatkę z rozrządem bo też może nie palić. Dobry mechanik sobie poradzi. Regeneracja od
800 do 1200 zależy co poszło. Skutki jazdy na oparach to właśnie zatarcie tej pompy bo ona smaruje się paliwem.
Ja nie słyszałem ,że nie można dawać z innego samochodu ale jeżeli tak jest to sterownik poprzez zaworek paliwa odcina jego dopływ.
Lepiej najpierw sprawdzić dwie wstępnego ciśnienia.
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Wto Paź 22, 2013 21:44   

radi napisał/a:
jak wywali jakąś sekcję w pompie to będzie mułowaty i nierówna praca silnika

radi napisał/a:
Jak sterownik pompy to też nie odpali

radi napisał/a:
Pompa jest na łańcuchu rozrządu i ważne żeby
dobrze ustawić zębatkę z rozrządem bo też może nie palić

kolego Ty tu opisujesz zwykłą pompe wtryskową a nie CR...
na mój mały rozum nie po to są wtryski sterowane elektronicznie zasilane z jednej listwy aby jeszcze pompe na rozrządzie ustawiać,jedyną elektroniką na pompie jaką widziałem to zaworek wysokiego ciśnienia sterowany z tego samego miejsca co wtryski czyli z ECU,i z moich obserwacji ta pompa ma tylko za zadanie wytworzyć zajebiaszcze ciśnienie w listwie zasilającej podobnie jak pompa oleju w układzie smarowania albo pompa wody w układzie chłodzącym,jeśli źle pisze niech ktoś poprawi bo Bogiem nie jestem i wszystkiego nie wiem :mrgreen:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Wto Paź 22, 2013 23:42   

Nie będę się zagłębiał w temat ,że jest to pompa radialna CP1 pracująca w układzie CR. Zgadza sie ,że jest to pompa wysokiego ciśnienia ale potocznie cammon rail.
Pomijam fakt ,że są elektryczne jak i mechaniczne CR. Z resztą odsyłąm do tego servisu.
http://www.wtryskiwacz.co...ommon-rail.html
O ustawieniach zapłonu i kontach wtrysku nie będę się rozpisywał bo późno. O zaworku pisałem i widać go na zdjęciu ,a pisząc sterownik pompy miałem na myśli ECU.
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sro Paź 23, 2013 07:22   

radi napisał/a:
O ustawieniach zapłonu i kontach wtrysku nie będę się rozpisywał

a kolega znów chyba o zwykłym starym dieslu... bo o tym sie niema co rozpisywać ponieważ tym na podstawie odczytów z czujników też steruje ECU
Stronka fajna,można sie conieco dowiedzieć :mrgreen:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 23, 2013 09:04   

radi napisał/a:
Zgadza sie ,że jest to pompa wysokiego ciśnienia ale potocznie cammon rail.
ECU.


common rail to z ang "wspólna listwa" więc raczej o listwe wtryskową wchodzi
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [ Rover 75 CDT ]- Pompa paliwa w baku- Jaką wymienić? POMOC
Kasa313 Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Lis 02, 2015 19:37
Kasa313
Brak nowych postów [i]pompa paliwa cr
Kuba93 Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Lis 13, 2017 00:15
MaReK
Brak nowych postów [75] pompa paliwa
rafik14 Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Paź 29, 2012 14:41
Pieta
Brak nowych postów [R75] Pompa paliwa
Miras31 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Sie 13, 2009 14:15
Rowan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink