Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 416] Podgląd konfiguracji stag-4 i map
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 416] Podgląd konfiguracji stag-4 i map
Autor Wiadomość
maximus86 



Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 72



Wysłany: Pią Lis 22, 2013 12:59   

Odpiąłem kabelek od elektrozaworu i przewód również odkręciłem, i powiem że po pierwszej próbie zapłonu i drobnym przejeździe silnik pracuje troszkę inaczej i obroty również inaczej opadają, zapłon również był lepszy (ale może to zbieg okoliczności) dlatego zostawiam wszystko odpięte i do domu wracam na benzynie i jutro rano będzie ostateczny test zapłonu bo to dużo mi podpowie jak coś :wink:
_________________
Free your mind open your eyes...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 22, 2013 12:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lis 22, 2013 13:16   

najprawdopodobniej przepuszczają ci wtryskiwacze i stad na PB jak jedziesz to wstrzykiwana jest benzyna i dodatkowo trochę gazu przez co silnik nierówno pracuje. Na samym lpg tez gaz jest wstrzykiwany nierówno i efekt podobny. Zmieni na hana czerwone montowane oddzielnie - ja tak u siebie zrobiłem i nie ma porównania do tego co było na valtekach. A ja miałem żółte valteki -czyli szybsze od twoich a i tak była kicha
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Kunce 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 62
Skąd: Rzeszów/Zgłobień



Wysłany: Pią Lis 22, 2013 16:48   

może i przepuszczają mu wtryskiwacze, ale gdyby coś więcej napisał o instalacji to też by to dużo dało, ile ta instalacja już ma lat, kiedy filtry wymieniane, ile na niej przejechane tys. kilometrów.
Poza tym wkrętki w kolektorze są pod kątem prostym przynajmniej tak na zdjęciach widać, a powinny być pod kątem zbliżonym do benzynowych, reduktor chyba alaska, który jak jest nowy to ledwie obsługuje 90 koników, a ty masz trochę więcej. No i Alaska ma taki zaworek jak jest przerost ciśnienia albo termika siada to wyrzuca nadmiar w podciśnienie (czyli w kolektor) i może dlatego masz takie problemy.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lis 22, 2013 17:16   

[/i]
Kunce napisał/a:
wkrętki w kolektorze są pod kątem prostym przynajmniej tak na zdjęciach widać, a powinny być pod kątem zbliżonym do benzynowych

u mnie tez sa pod prostym i jest ok. Nawet kopiłem drugi kolektor żeby to zmieic ale po oględzinach to ciężko tak pod katem cos wkręcić i na razie dałem spokój
instalka to stag 4 na valtekach czerwonych - nie ma szalu jesli chodzi o wtryski ale nierownych obrotów nie powinno byc. Co do reguktora u mnie zavoli zeta n sie sprawdza od 6 lat - raz go rnenerowalem
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Kunce 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 62
Skąd: Rzeszów/Zgłobień



Wysłany: Pią Lis 22, 2013 17:56   

dawidd napisał/a:
u mnie tez sa pod prostym i jest ok. Nawet kopiłem drugi kolektor żeby to zmieic ale po oględzinach to ciężko tak pod katem cos wkręcić i na razie dałem spokój

pewnie, że będzie jeździło ale po coś te wtryski benzynowe się pod kątem montuje i wkrętki do lpg robi, a no po to żeby zawory były chłodzone i była krótsza droga mieszanki do cylindrów.
Biorąc pod uwagę to, że ma czerwone valdemary, wężyki o różnych długościach instalację o nieznanym przebiegu, reduktor do 90 koni, ( z innego tematu ) coś grzebał przy przepustnicy i regulował śrubką ustawienia przepustnicy, której się nie rusza zmieniał kilka razy krokowca i nie wiadomo jeszcze co to i tak, że to jakoś jeździ.

Ps. zobacz czy wężyki od podciśnienia nie są popękane lub gdzieś nie ciągnie lewego powietrza.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lis 22, 2013 18:30   

pewnie ze najlepiej bylo by tak samo wkrętkę umieścić jak wtryski pb ale w tym kolektorze to jest niemożliwe. Poza tym lpg i pb to rożne paliwa i gaz ma znacznie wieksza tolerancje, z dyszami " pod wiatr" tez by "chodził" a paliwo lekko będzie skręcać i juz motor nie zapali
Wymiana krokowca na nowy tylko mogła poprawić sytuacje, zmiana tps'a i nawet jego rozregulowanie nie ma az tak wielkiego wpływu na motor bo tam można przesunąć o kilkadziesiąt om jak dobrze pamiętam na oryginalnych otworach. Moim zdaniem puszczające wtryski sa przyczyna szarpania. No ale to tylko autor może zweryfikowac
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
maximus86 



Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 72



Wysłany: Pią Lis 22, 2013 21:20   

Kunce napisał/a:
Biorąc pod uwagę to, że ma czerwone valdemary, wężyki o różnych długościach instalację o nieznanym przebiegu, reduktor do 90 koni, ( z innego tematu ) coś grzebał przy przepustnicy i regulował śrubką ustawienia przepustnicy, której się nie rusza zmieniał kilka razy krokowca i nie wiadomo jeszcze co to i tak, że to jakoś jeździ.


Jeśli zapoznałeś się z moimi wcześniejszymi tematami to wiesz już, że samochód kupiłem już z tą instalacją i był w nim uszkodzony krokowiec, a przepustnica była plastikowa, dlatego po zakupie, wymieniłem przepustnicę na metalową i ustawiłem miernikiem czujnik na odpowiedni opór, krokowca wymieniałem kilka razy bo myślałem, że to on to powoduje te lekkie problemy z obrotami i szarpaniem, ale potem zorientowałem się, że nie o niego chodzi, a zaraz po zakupie jeździłem po gazownikach w mojej okolicy (byłem w sumie u 5) i jakoś żaden nie zainteresował się tymi wężykami i reduktorem (jest to jak dobrze pamietam Tomassetto T09 lub 08 już nie pamiętam obecnie) nie wspominając już o tych wtryskach, i każdy mówił, że powinno być ok i nie wiedzą o co chodzi...
takich mamy profesjonalistów w naszym kraju :evil:

Lewego powietrza raczej nie łapie nigdzie, bo wszystko jest po dokręcane i nic nie spękane...

obecnie wskazówki Dawida naprawdę dały mi nowe spojrzenie na moje problemy i muszę stwierdzić, że wtryski i może nawet ten reduktor są do wymiany, po odpięciu wężyka (dodatkowo go zaślepiłem), samochód na zimnym lepiej pali (ale jeszcze nie ma ideału), na ciepłym jest jeszcze lepiej, ale za to na gorącym strasznie zadławiony jest i długo kręci...
Dodatkowo samochód jest dynamiczniejszy teraz na benzynie... oraz juz tak bardzo nie jest odczuwalne to szarpanie, a nawet czasami w ogóle nie czuć (już się odzwyczaiłem od takiej jazdy i aż dziwnie się teraz jedzie nim :mrgreen: ) i do tego obroty też już bardzo ładnie ogólnie schodzą bez żadnych delikatnych skoków jak wcześniej...
W tygodniu jadę na Testbooka (ponad 100km) i mam nadzieję że wtedy się dowiem co i jak...

PS. Na tej konfiguracji po zakupie samochodu przejechałem już 42tys., a poprzedni właściciel przejechał ok 15tys z tego co mówił...

PS2. poprzedni właściciel strasznie pokpił sprawę przez co porządny samochód sprawia bardzo dużo problemów....

PS3. Wszystkie czynności wymian robiłem zgodnie z opisami podanymi na forum, więc te rzeczy powinny być ok.
_________________
Free your mind open your eyes...
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lis 22, 2013 23:13   

no to jezeli po dołączeniu lpg lepiej chodzi na pb to masz odpowiedz - wtryski poszczają. To na 100% do wymiany.
Jesli jeszcze cos to sprawdził bym przewody WN w całkowitej ciemności odpal i zdejm osłonkę i zobacz czy gdzieś iskra nie przeskakuje, kopułkę odkręć i wyczyść z białego nalotu elektrody, ew wymień jeśli jest stara. Taki zabieg zawsze pomaga. Świece tez bym sprawdził/wymienił.
Dolot: najłatwiej sprawdzisz czy nie lapie lewego powietrza- zdejm gumowa rure przez przepustnica i zatkaj ręka wlot powietrza przy odpalonym silniku - powinien zgasnąć - jak nie to lewe ciagnie
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
maximus86 



Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 72



Wysłany: Sob Lis 23, 2013 09:25   

A więc tak dziś rano po całej nocy przy odłączonym przewodzie od gazu samochód miał większego powera przy zapłonie (więc tu jest poprawa), ale jeszcze troszkę kręcił i nie jest jeszcze ok, ale co do obrotów jest znaczna poprawa, ponieważ już się nie unoszą same na chwile.
Co do szarpnięć to obecnie o dziwo tylko na 3 biegu są odczuwalne tak jak poprzednio przy podłączonym przewodzie od gazu, natomiast na 2,4,5 praktycznie nie jest to wyczuwalne, więc również jest tu poprawa. (wcześniej na 2 i 4 czuć je było o wiele bardziej)

Tak więc w tygodniu jadę na Testbooka i mam nadzieję, że fachura od Roverków mi wyjaśni problem do końca. Tak więc w środę wieczorem napiszę co wynikło z mojej wizyty w warsztacie.

Co do wymian jakie zrobiłem w samochodzie zaraz po zakupie w 2012 roku to wymiana:

- silniczka krokowego (używany)
- przepustnica z plastikowej na metalową wraz z czujnikiem przepustnicy (używana)
- czujnika cieczy (nowy)
- cewki zapłonowej na nową (mechanik wstawił jakąś pod ten model samochodu, firmy bodajże Eurotech lub coś w nazwie Euro... za ok 159zł, stara padła całkowicie w drodze do pracy)
- przewodów WN na Janmor do gazu (nowe)
- świec na irydowe Boscha (nowe)
- palca i kopułki (nowe, ale raczej jakieś tanie włożył, całość za ok 30zł jak dobrze pamiętam)
- rozrusznik (używany regenerowany)
- filtry gazu (wymieniam je co 10 tys) i filtr powietrza
- i teraz sonda lambda.
_________________
Free your mind open your eyes...
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Lis 23, 2013 15:29   

pokaz jakie masz teraz przebiegi sondy lambda w programie na PB i na LPG na rozgrzanym silniku. Co do krokowca to jest opis na forum jak go wyczyścić - jeśli wstawiłeś używkę to polecam czyszczenie
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [R45] Stag 300 Plus czy Stag Premium
latoking Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 29 Nie Cze 05, 2011 11:21
tomi83
Brak nowych postów [rover 416 98']Instalacja gazowa stag 300 nie działa!
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Lis 08, 2009 18:28
azor77
Brak nowych postów [r400]Rover 416 o gazie raz jeszcze...STAG-300+VALTEKI mapy?
adam26xx Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pią Mar 25, 2011 14:24
adam26xx
Brak nowych postów [R 416 1.6 96r] Czy stag 300 polecicie??
dziaraxc Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Maj 19, 2009 08:25
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink