Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Turbo w 1.8 benzyna poci się i umiarkowanie kapie olej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Turbo w 1.8 benzyna poci się i umiarkowanie kapie olej
Autor Wiadomość
Rover_75_1_8_t 



Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 44



  Wysłany: Czw Lis 28, 2013 07:43   [R75] Turbo w 1.8 benzyna poci się i umiarkowanie kapie olej
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005

Czego to jest przyczyna - nieszczelna obudowa czy wydarta turbina - nigdy nie rozbierałem tego podzespołu i nie wiem jak jest zbudowany. Nie wydaje mi się że jest to wyciek zbyt duży ale jest?
Czekam na rady i Wasze doświadczenia z tym problemem. Co zrobić by olej nie kapał z turbo sprężarki?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 28, 2013 07:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 28, 2013 08:19   

Zdejmij rure ze strony zimnej (wyjście z turbo) i zobacz czy jest olej na wirniku i wewnętrznej częsci rur. Może Ci się lać z doprowadzenia lub spływu oleju, skąd dokładnie CI kapie? czy auto Ci dymi? jak duże są ubytki oleju? żeby olej leciał po obudowie turbo to sprężarka musiałaby być mocno zużyta - duży luz i zniszczone uszczelnienia...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Rover_75_1_8_t 



Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 44



Wysłany: Czw Lis 28, 2013 13:29   

Obudowa od dołu turbo jest mokra od oleju, jak podglądałem od spodu kiedy inna osoba dodawała gazu do obrotów ponad 3 tys. nie widziałem żeby jakoś kapało.
No ale jak auto stoi w garażu to krople na posadzce są.
No i właśnie ciekawi mnie jakie to uszczelnienie jest w tym turbo, bo te krople zauważyłem po wymianie oleju - zalałem silnik olejem castrol 5W-40 jak mi tu na forum ludzie polecali chociaż instrukcja zakłada 10W-40 - półsyntetyk. Auta ma przebieg jeśli wiarygodny (co dość prawdopodobne) - 115 tys. km.
Możliwe że przez tą wymianę na nie taki olej mi leje z tego turbo?. Wlałem lepszy i ze 3 razy droższy i na ironie możliwe że spieprzyłem sobie to turbo?
Dymić za bardzo nie dymi, no może trochę jak się depnie - ale nie wydaje mi się żeby było to jakoś dużo, chociaż jak tak na postoju pogazuje - wyczuwa się zapach spalanego oleju w powietrzu (spalinach) - ale ten zapach był już wyczuwalny i wcześniej przed wymiana oleju.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 28, 2013 15:50   

wlałeś olej rzadszy, więc może go puszczać więcej...po co wlewałeś inny niż trzeba? jak coś, to trzeba było wlać 10w60. sprawdź te rury od turbo, czy masz w nich olej, zapach oleju w powietrzu to już nie za bardzo dobra wiadomość ;/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Mestor00 



Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 13
Skąd: Nisko, Wrocław



Wysłany: Pią Lis 29, 2013 19:45   

A jesteś pewien że olej wydostaje się z turbo? Nie masz zacieków oleju w innych miejscach? A z tym olejem to tak jak kolega wyżej napisał troszeczkę przesadziłeś. Też mam ten silnik i pewnego razu przez rady niektórych zalałem 5W50. Zaraz po tym zaczął puszczać olej tyle że u mnie to był kolektor dolotowy i uszczelka pod głowicą. Następna wymiana była już na 10W40 i nie zaleję już innego. Od tamtej pory mam spokój. Sprawdź czy na 100% tylko z turbo idzie.
 
 
Rover_75_1_8_t 



Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 44



Wysłany: Sob Lis 30, 2013 18:19   

No to też wkurrwiony jestem, bo właśnie tu na forum pytałem jaki olej wlać i polecali mi syntetyk pełny a nie pół jak 10w-40.
tu to forum: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=91005

Może tamci mi tak radzili żebym sobie silnik spieprzył - ehh. :mad:

Jak na razie widzę że tylko z turbo się leje - co radzicie, wylać ten olej i wlać 10W-40 jak w instrukcji? Zrobiłem na nim jakieś 750 km.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 30, 2013 23:41   

wylej ten olej, zalej 10w40/60 (np valvoline 10W60 vr1 racing) i zobacz, powinno się uspokoić, ale gwarancji Ci nikt niestety nie da...może motor miał troche nalatane, pozatym castrol to mocno gówniany olej, też swoje dołozył :/ może żeby nie pakować się w koszta zalej jakikolwiek przywzowity 10w40 (chociazby shell) i pojezdzij chwile...

swoją drogą zawsze mnie zastanawia, po co ludzie leją inny olej niż zaleca producent? z reguły własnie schodzą z 10 na 5 lub 0, nie czaje po co? ja zmieniłem z 10W40 na 10W60, bo 60 lepiej zachwouje się w wysokich temperaturach, ale dalej to 10, a nie rzadszy 5 czy 0...
 
 
 
Rover_75_1_8_t 



Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 44



  Wysłany: Pon Gru 02, 2013 21:41   

Wymieniłem olej na GM 10W-40 Genuine. Wymiana oleju po przejechaniu 800 km nie jest za pewne ekonomiczna (zwłaszcza że kosztował ten poprzedni 3 razy tyle co ten) ale mam nadziej że ograniczy ten wyciek.
Co do tych rad na forum, myślę ze jednak należy podchodzić do nich z dystansem, zwłaszcza o te rady w kwestii oleju :mad: .
Mestor00 i Markzo - szkoda że jak tamci "fachowcy" mi radzili wcześniej Was nie było, bo pewnie nie wlewałbym tego syntetyka.
Ostatnio zmieniony przez Rover_75_1_8_t Wto Gru 03, 2013 07:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 02, 2013 22:58   

Pojeździj trochę i zdaje relację, pytałem się męża kuzynki, który zajmuje się zawodowo turbosprężarkami i mówił, że jest szansa na ułożenie się tego spowrotem ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Rover_75_1_8_t 



Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 44



Wysłany: Sob Lip 26, 2014 18:30   

Markzo, dzięki :smile: , mam też nadzieję że się poprawi.

[ Dodano: Pią Gru 13, 2013 11:00 ]
Po wymianie tego oleje z 5W-40 na 10W-40 widzę że już tak nie kapie z turbo olejem, ale zupełnie suche nie jest.
Forumowicze jak u was to turbo pod tym względem wygląda?

[ Dodano: Sob Lip 26, 2014 19:30 ]
No po przejechaniu z jakieś 10 tys. widzę że faktyczni jest zdecydowanie lepiej, spod auta olej nie kapie. Chociaż stanu oleju trochę ubywa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT-T] Kapie olej- lokalizacja problemu?
maniekRCJ Rover serii 75, MG ZT 19 Sro Paź 12, 2016 16:00
karol77787
Brak nowych postów [R75] 1.8 benzyna bez turbo - nie odpala
belialek Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Mar 23, 2022 22:08
Rover_75_1_8_t
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Jaki akumulator -63 Ah czy 75 Ah do 1,8 turbo benzyna?
Rover_75_1_8_t Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Gru 27, 2013 11:11
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Silnik 1.8 turbo benzyna jakim olejem zalać?
Rover_75_1_8_t Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Lis 27, 2013 14:07
Rover_75_1_8_t
Brak nowych postów [R75] Coś kapie
Wroblo Rover serii 75, MG ZT 23 Pon Cze 07, 2010 22:32
TomC



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink