Wysłany: Czw Lis 28, 2013 07:43 [R75] Turbo w 1.8 benzyna poci się i umiarkowanie kapie olej
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005
Czego to jest przyczyna - nieszczelna obudowa czy wydarta turbina - nigdy nie rozbierałem tego podzespołu i nie wiem jak jest zbudowany. Nie wydaje mi się że jest to wyciek zbyt duży ale jest?
Czekam na rady i Wasze doświadczenia z tym problemem. Co zrobić by olej nie kapał z turbo sprężarki?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 28, 2013 07:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zdejmij rure ze strony zimnej (wyjście z turbo) i zobacz czy jest olej na wirniku i wewnętrznej częsci rur. Może Ci się lać z doprowadzenia lub spływu oleju, skąd dokładnie CI kapie? czy auto Ci dymi? jak duże są ubytki oleju? żeby olej leciał po obudowie turbo to sprężarka musiałaby być mocno zużyta - duży luz i zniszczone uszczelnienia...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Obudowa od dołu turbo jest mokra od oleju, jak podglądałem od spodu kiedy inna osoba dodawała gazu do obrotów ponad 3 tys. nie widziałem żeby jakoś kapało.
No ale jak auto stoi w garażu to krople na posadzce są.
No i właśnie ciekawi mnie jakie to uszczelnienie jest w tym turbo, bo te krople zauważyłem po wymianie oleju - zalałem silnik olejem castrol 5W-40 jak mi tu na forum ludzie polecali chociaż instrukcja zakłada 10W-40 - półsyntetyk. Auta ma przebieg jeśli wiarygodny (co dość prawdopodobne) - 115 tys. km.
Możliwe że przez tą wymianę na nie taki olej mi leje z tego turbo?. Wlałem lepszy i ze 3 razy droższy i na ironie możliwe że spieprzyłem sobie to turbo?
Dymić za bardzo nie dymi, no może trochę jak się depnie - ale nie wydaje mi się żeby było to jakoś dużo, chociaż jak tak na postoju pogazuje - wyczuwa się zapach spalanego oleju w powietrzu (spalinach) - ale ten zapach był już wyczuwalny i wcześniej przed wymiana oleju.
wlałeś olej rzadszy, więc może go puszczać więcej...po co wlewałeś inny niż trzeba? jak coś, to trzeba było wlać 10w60. sprawdź te rury od turbo, czy masz w nich olej, zapach oleju w powietrzu to już nie za bardzo dobra wiadomość
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
A jesteś pewien że olej wydostaje się z turbo? Nie masz zacieków oleju w innych miejscach? A z tym olejem to tak jak kolega wyżej napisał troszeczkę przesadziłeś. Też mam ten silnik i pewnego razu przez rady niektórych zalałem 5W50. Zaraz po tym zaczął puszczać olej tyle że u mnie to był kolektor dolotowy i uszczelka pod głowicą. Następna wymiana była już na 10W40 i nie zaleję już innego. Od tamtej pory mam spokój. Sprawdź czy na 100% tylko z turbo idzie.
No to też wkurrwiony jestem, bo właśnie tu na forum pytałem jaki olej wlać i polecali mi syntetyk pełny a nie pół jak 10w-40.
tu to forum: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=91005
Może tamci mi tak radzili żebym sobie silnik spieprzył - ehh.
Jak na razie widzę że tylko z turbo się leje - co radzicie, wylać ten olej i wlać 10W-40 jak w instrukcji? Zrobiłem na nim jakieś 750 km.
wylej ten olej, zalej 10w40/60 (np valvoline 10W60 vr1 racing) i zobacz, powinno się uspokoić, ale gwarancji Ci nikt niestety nie da...może motor miał troche nalatane, pozatym castrol to mocno gówniany olej, też swoje dołozył może żeby nie pakować się w koszta zalej jakikolwiek przywzowity 10w40 (chociazby shell) i pojezdzij chwile...
swoją drogą zawsze mnie zastanawia, po co ludzie leją inny olej niż zaleca producent? z reguły własnie schodzą z 10 na 5 lub 0, nie czaje po co? ja zmieniłem z 10W40 na 10W60, bo 60 lepiej zachwouje się w wysokich temperaturach, ale dalej to 10, a nie rzadszy 5 czy 0...
Wymieniłem olej na GM 10W-40 Genuine. Wymiana oleju po przejechaniu 800 km nie jest za pewne ekonomiczna (zwłaszcza że kosztował ten poprzedni 3 razy tyle co ten) ale mam nadziej że ograniczy ten wyciek.
Co do tych rad na forum, myślę ze jednak należy podchodzić do nich z dystansem, zwłaszcza o te rady w kwestii oleju .
Mestor00 i Markzo - szkoda że jak tamci "fachowcy" mi radzili wcześniej Was nie było, bo pewnie nie wlewałbym tego syntetyka.
Ostatnio zmieniony przez Rover_75_1_8_t Wto Gru 03, 2013 07:28, w całości zmieniany 1 raz
Pojeździj trochę i zdaje relację, pytałem się męża kuzynki, który zajmuje się zawodowo turbosprężarkami i mówił, że jest szansa na ułożenie się tego spowrotem
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
[ Dodano: Pią Gru 13, 2013 11:00 ]
Po wymianie tego oleje z 5W-40 na 10W-40 widzę że już tak nie kapie z turbo olejem, ale zupełnie suche nie jest.
Forumowicze jak u was to turbo pod tym względem wygląda?
[ Dodano: Sob Lip 26, 2014 19:30 ]
No po przejechaniu z jakieś 10 tys. widzę że faktyczni jest zdecydowanie lepiej, spod auta olej nie kapie. Chociaż stanu oleju trochę ubywa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum