Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] STUKAJĄCE POPYCHACZE ZAWORÓW! POMOCY
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] STUKAJĄCE POPYCHACZE ZAWORÓW! POMOCY
Autor Wiadomość
spider 



Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 134
Skąd: Legionowo, Warszawa



Wysłany: Pon Gru 09, 2013 13:04   

Mój dzwiek jest porównywalny do tego na After.
Chyba jedna zwale cała głowice i zrobie wszystko od nowa bo spala mi dość zdrowo olej.
Ktoś wie z jakimi kosztami się to wiąże? Części? Robota?
Wiem jedynie, ze uszczelke wymienie na tą wielowarstową to koszt już około 300 zł.
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Pon Gru 09, 2013 13:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 09, 2013 13:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Gru 09, 2013 13:12   

spider, nie przeklinaj
Co do kosztów - szukajka nie gryzie.
Co do uszczelki wielowarstwowej- Twój wybór
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
spider 



Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 134
Skąd: Legionowo, Warszawa



Wysłany: Pon Gru 09, 2013 13:48   

dobra dlatego się zapytałem aby każdy wyraził swoją opinie co nalezy zrobić jak już zdejme to głowice a co nie trzeba zrobić.
A co są problemy z taka uszczelką?
 
 
Strzemo 




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 52

MG ZR

Wysłany: Sro Gru 11, 2013 14:58   

Po pierwsze jakbym usłyszał rewitalizant od jakiegoś mechanika więcej na oczy by mnie nie zobaczył po drugie obejrzyj sobie ten filmik VVC i bez VVC.
-> http://www.youtube.com/watch?v=SGcSXrNTlBA

K18K4 jest silnikiem delikatnym o które trzeba dbać jak o dziecko z daunem. Miałem niby zajebiste oleje 10w60 VR1 Valvoline i silnik pracował jak kosiarka, po zalaniu 10w40 Liqui Moly auto przejechało 100km i nie wytrzymałem, klepało jak głupie dopiero po zalaniu najzwyczajniejszym Mobilem który jest po prostu gestszy klepanie zmalało. Ja się przyzwyczaiłem do tego że mam benzynę pracującą jak diesel, jeśli ci to bardzo przeszkadza wywal VVC.
U mnie olej zmieniany jest co 5000, ot tak dla pewności.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Gru 11, 2013 15:11   

Strzemo napisał/a:
Po pierwsze jakbym usłyszał rewitalizant od jakiegoś mechanika więcej na oczy by mnie nie zobaczył po drugie obejrzyj sobie ten filmik VVC i bez VVC.
-> http://www.youtube.com/watch?v=SGcSXrNTlBA

K18K4 jest silnikiem delikatnym o które trzeba dbać jak o dziecko z daunem. Miałem niby zajebiste oleje 10w60 VR1 Valvoline i silnik pracował jak kosiarka, po zalaniu 10w40 Liqui Moly auto przejechało 100km i nie wytrzymałem, klepało jak głupie dopiero po zalaniu najzwyczajniejszym Mobilem który jest po prostu gestszy klepanie zmalało. Ja się przyzwyczaiłem do tego że mam benzynę pracującą jak diesel, jeśli ci to bardzo przeszkadza wywal VVC.
U mnie olej zmieniany jest co 5000, ot tak dla pewności.


Przecież na tym filmiku to cały czas jest VVC tylko w drugiej częsci po wymianie wariatorów na ciche. Drugi przykład :
http://www.youtube.com/watch?v=4et2l0KPduE

Jak już są zużyte łożyska w nich to mało co im pomoże, tylko wymiana pozostaje... W VVC póki ciche podstawą jest dobry olej i nie napinać zbyt mocno paska rozrządu, bo obciąża łożysko wewnątrz mechanizmu.
 
 
 
Strzemo 




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 52

MG ZR

Wysłany: Sro Gru 11, 2013 15:26   

MultecFSO napisał/a:


Przecież na tym filmiku to cały czas jest VVC tylko w drugiej częsci po wymianie wariatorów na ciche. Drugi przykład :
http://www.youtube.com/watch?v=4et2l0KPduE



Opis tego filmu co wrzuciłem głosi:
"Rover/MG VVC engine sound after removing vvc mechanism: LIKE NEW!"
...
Po usunięciu mechanizmu vvc nie wymianie wariatorów.

[ Dodano: Sro Gru 11, 2013 15:26 ]
To że ten silnik tak a nie inaczej chodzi wynika z jego konstrukcji, która z jednej strony daje efekty ale z drugiej jest wadliwa i licha. Dźwięk 18K4K wynika z tego jak jest zbudowany, uwierz mi przerobiłem wymianę młynków. W anglii mega fanatycy i pedanci robią takie mini kanaliki olejowe, które mają za zadanie dokładniejsze smarowanie mechanizmu. Koszt i problematyka są spore i trzeba wiedzieć co się robi.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Gru 11, 2013 16:45   

Strzemo napisał/a:
MultecFSO napisał/a:


Przecież na tym filmiku to cały czas jest VVC tylko w drugiej częsci po wymianie wariatorów na ciche. Drugi przykład :
http://www.youtube.com/watch?v=4et2l0KPduE



Opis tego filmu co wrzuciłem głosi:
"Rover/MG VVC engine sound after removing vvc mechanism: LIKE NEW!"
...
Po usunięciu mechanizmu vvc nie wymianie wariatorów.

[ Dodano: Sro Gru 11, 2013 15:26 ]
To że ten silnik tak a nie inaczej chodzi wynika z jego konstrukcji, która z jednej strony daje efekty ale z drugiej jest wadliwa i licha. Dźwięk 18K4K wynika z tego jak jest zbudowany, uwierz mi przerobiłem wymianę młynków. W anglii mega fanatycy i pedanci robią takie mini kanaliki olejowe, które mają za zadanie dokładniejsze smarowanie mechanizmu. Koszt i problematyka są spore i trzeba wiedzieć co się robi.


Eh... to obejrzyj ten film jeszcze raz i zobacz co ten gość zrobił. Wymienił wariatory. Na jednym ze zdjęć widać dwa kompletne mostki głowicy. Widocznie podmienił stare zużyte młynki, na ciche.
A jeśli nadal twierdzisz, że jest inaczej to w takim razie po co mu tylna osłona rozrządu, HCU z podłączonym czujnikiem temperatury oleju i solenoidami, czujnik położenia wałka ?
Nawet jeśli zostawiłby te elementy, co jest oczywiście możliwe to nadal nie ma rozwiązanego czujnika położenia wałka dla wersji bez VVC, który znajduje się nad wałkiem wydechowym między krzywkami 3 a 4 cylindra (półksiężyc na wałku). Ewidentnie takowego nie ma, bo pod pokrywkę wchodzi tylko peszel z przewodami do cewek zapłonowych. A czujnik z VVC nie zadziała, bo jest to czujnik indukcyjny, w przeciwieństwie do czujnika ze zwykłej K-Serii, który działa na zasadzie efektu Halla.
A o budowie K16 i VVC nie musisz mi mówić, bo znam je jak własną kieszeń, łącznie z osprzętem od MEMSa 1.6 po trójkę... :)

A co do poprawnej pracy VVC to ono powinno conajwyżej cykać, a nie stukać i brzmieć jak diesel...
 
 
 
Strzemo 




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 52

MG ZR

Wysłany: Czw Gru 12, 2013 10:41   

Dobra może i masz rację, zastanawia mnie tylko tytuł filmu, nie wiem koleś kłamie czy co?
Mój silnik pracuje dieslowato, ma fabryczne osiągi mimo przeżycia dość grubego HGF'u i z kim bym nie rozmawiał, czy w Anglii czy w PL taka praca tych silników to nic dziwnego.
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=827485#827485
"What I want? Loving girlfriend and K20 under the hood"
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 12, 2013 16:11   

MLS trzeba umieć założyć ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Gru 12, 2013 16:59   

Nie tyle umieć założyć co silnik musi spełniać odpowiednie warunki... Głównie chodzi o wysokość wystawania tulei cylindrowej ponad płaszczyznę bloku. Dla MLS musi to być ok. 0.09-0.11mm. Jeśli wysokość jest mniejsza, lub są na równo z blokiem to należy raczej zastosować uszczelkę starego typu - wzmocnioną. Jeśli opadły poniżej płaszczyzny bloku, no to niestety, ale składać tego nie ma sensu.
Druga sprawa to głowica, jakiekolwiek przegrzanie jej i pojawienie się rowków wokół komór spalania (odciśnięte pierścienie ogniowe uszczelki) = złom. Głowice są utwardzane w całości cieplnie i przegrzanie powoduje zmiękczenie materiału, czego nie naprawi planowanie. Delikatne rowki są w miarę ok - zazwyczaj po stronie wydechowej, z racji wyższej temperatury.

A praca silnika jak diesel to nic dziwnego, bo z tym trzeba się obchodzić, jak z jajkiem. Jak na początku nie zadbasz o olej czy odpowiednio napięty pasek to jak się rozstuka to już nic nie poradzisz. Można ewentualnie wymienić łożyska igiełkowe (2 sztuki na młynek) wewnątrz jeśli stukanie/cykanie jest lekkie. Poprawy nie gwarantuję, ale słyszałem o takich operacjach zakończonych powodzeniem. W młynku jest jeszcze jedno łożysko, po wyjęciu wszystkich gratów ze środka je widać i niestety nie jest ono wymienne, gdyż jest wprasowane w obudowę. Oryginalnie jest to łożysko SKF więc teoretycznie powinno sporo wytrzymać, a jednak...

https://plus.google.com/photos/117490381414864581624/albums/5841560744914879729/5841566022000619762?banner=pwa&authkey=COvKwc7pmeDlZQ&pid=5841566022000619762&oid=117490381414864581624
Tak pracuje VVC, które wsadziłem do 125p. Teoretycznie 100tyś km przelotu, wyjęty z MGF. Po zdjęciu pokrywki wygląda jak nówka, zero osadów olejowych. Widać ktoś o to zadbał i jak słychać nie ma jeszcze tragedii. :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Stukające popychacze - mozna z tym jeździc?
KotwicaWeWodzie Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sob Sie 11, 2018 14:30
nanab
Brak nowych postów [MG ZR 160] popychacze zaworow
popychacze zaworow
kaczor1983 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Gru 21, 2007 22:43
AndrewS
Brak nowych postów [mg zr 160] Stukające vvc . Naprawa
wirus-exe Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Cze 23, 2014 16:02
wirus-exe
Brak nowych postów [R220 SDI] stukajace zawieszenie :/
lszczota Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Mar 17, 2009 17:32
lszczota
Brak nowych postów [214Si] Czy to popychacze?
Sk133 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sob Lut 20, 2016 19:22
Sk133



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink