Tak tez to zrozumiałem i to jest bzdura, jak maja więcej jak 20 st.C to startują tak samo jak by były zimne, rozgrzewają się do max 45 i utrzymują temperaturę w przedziale 35-45 st.C. Tam nie ma żadnej elektroniki i nic innego oprócz termostatu na 35-45 st.C.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Lip 31, 2013 15:15
Each heater element is controlled by a thermostatic sensor
which maintains the heater element at a temperature of up to a maximum of 40°C (104°F). If the seat temperature is
above 20°C (68°F) and the heated switch switch is selected on, the seat heaters will not operate until the temperature
drops to below 20°C (68°F).
i
HEATED SEATS
DESCRIPTION
General
The heated front seats are switched on and off by pressing either of the non-latching
switches mounted on the centre console. The heated front seats are operated independently
of each other. The switches also incorporate an illumination LED to show when the seat
heaters are switched on. The heated front seats only operate when the engine is running.
Note: The seat heaters will not operate if the seat temperature is above 20摯瑬敳獩C (68摯瑬敳獩F).
Ech .... bo to jest termostat i widać ja mam inne rave bo u mnie pisze że temperatury są w zakresie 35-45 st.C a u ciebie 20-40 st.C. Standardowy termostat działa do osiągnięcia temperatury a potem studzi się by znów załączyć. I teraz możemy się spierać które temperatury są prawidłowe albo może były dwa rodzaje termostatów które były montowane.....
Generalnie sprawa wyjaśniona, fotele nie działają jak temperatura fotela jest powyżej dolnego progu działania termostatu. To tez wyjaśnia moje wątpliwości że jak się w aucie zrobi ciepło i siedzisz na fotelu to on jest rozgrzany kierowcą i powietrzem w kabinie i nie grzeje bo jest za ciepły by uruchomić termostat.
[ Dodano: Czw Sie 01, 2013 09:01 ]
SeniorA napisał/a:
The heated front seats only operate when the engine is running.
To jest ciekawe bo nie mam takiego zapisu w Rave i o ile pamiętam moje grzeją bez odpalenia silnika. Z drugiej strony co by miało to odpalenie kontrolować?
[ Dodano: Czw Sie 01, 2013 09:03 ]
Wogule nie mam tego drugiego tekstu w Rave który zamieściłeś.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
A dziś nad ranem jadąc do pracy było 13 stopni więc zaraz po odpaleniu silnika załączyłem grzanie i lipa. Nic sie nie zmieniło. Więc na pewno coś u mnie nie działa.
Więc zaczynając od tej czarnej kostki (wcześniej w tym temacie wrzucałem jej zdjęcie) - powinno zmieniać lub pojawiać się napięcie w którymś z czterech przewodów (fotel pasażera) po włączeniu podgrzewania ?
1. czy pojawia się napięcie na kablach, jeśli tak to :
2. zdjąć tapicerkę z tyłu fotela i odsunąć ja by zobaczyć przyłącze kabli do maty
lubi się w tym miejscu oderwać kabelek od kostki przy macie
3 jeśli z kablami jest ok to należy sprawdzić kostki czy nie są wygrzane, u mnie były i zamiast mat grzało mi kable pot fotelem.
Wyciąć stare kostki i wypalone kable i dać nowe.
Właśnie chcę zacząć sprawdzanie wszystkiego po kolei, a wiadomo lepiej zacząć od kostek i iść w strone fotela .
We wcześniejszych posta pisali że w żółtym przewodzie powinno pojawić się napiecie, teraz że nie więc juz sam nie wiem.
Więc ponowiłbym prośbę, szczególnie do kogoś kto posiada podgrzewanie foteli o sprawdzenie napięcia u siebie na kostce na włączonym i wyłączonym podgrzewaniu
Ostatnio zmieniony przez Legwan1989 Czw Sie 08, 2013 22:49, w całości zmieniany 1 raz
kurcze zima jest a mi fotele jak nie grzały tak nie grzeją sprawdzałem dziś napięcie na kostce pasażera i napięcie jest ok 13-14V nawet jak przycisk jest wyłączony to napięcie dalej jest czy to normalne? jest ktoś ogarnięty kto potrafiłby by mi naprawić te podgrzewane fotele?
Oryginalnie sa polaczone rownolegle dlatego jesli oderwie sie jeden kabelek caly fotel przestaje grzac bo nie ma obiegu.
Mozna przerobic na szeregowe ale obciazy to bardzej instalacje i napewno oryginalny bezpiecznik nie wytrzyma.
Za duza koska sa dwie male dwupinowe. Wystarczy odpiac ta pierwsza i zobaczyc miernikiem czy obwod jest zamkniety jesli nie to bankowo kabel zerwany i fotel nie bedzie grzal.
Coś nam tu ściemniasz ripek. Jedna grzałka ma 12 omów a w każdym fotelu są dwie. Przy równoległym połączeniu tych dwóch grzałek jak na schemacie oporność wypadkowa wyjdzie nam 6 omów, zatem prąd jaki przez nie popłynie to 2 A przy założeniu że napięcie zasilania jest równe 12 V. Jeżeli połączymy te grzałki szeregowo jak piszesz, to oporność wypadkowa jednego fotela będzie 24 omy, a prąd jaki przez te grzałki popłynie to 0,5 A. Akurat odwrotnie niż napisałeś!
A no fakt namieszalem czyli pomylilem szeregowe z rownoleglym.
Maty sa polaczone szeregowo czyli 1 kabel idzie na plecki , z pleckow laczy sie z dupka i z dupki wychodzi do kostki na 2 kabel.
Pod fotelem sa dwie malutkie kostki 2pinowe ktore robia to polaczenie.
A kabelki na nich sa wyjatkowo cieniutkie.
sprawdzałem napięcie na kostce pod siedzeniem i jest ok 14V jak włączę przycisk czyli prąd dochodzi najgorzej teraz dostać się do środka fotele jak się ma skórzaną tapicerkę...
Ja nie mam podgrzewanych foteli i nie wiem jak się tam dostać. Mogę Ci zaś doradzić od strony elektrycznej jak już się tam dostaniesz. Popatrz uważnie na załączony tu schemat elektryczny, prawy fotel to H103 a lewy to H104. Co zatem mamy w fotelu H103, od góry jest grzałka od oparcia zaś niżej jest grzałka od siedziska, obie grzałki są połączone równolegle, pod nimi na schemacie jest termik który znajduje się gdzieś pomiędzy oparciem a siedziskiem, powinna to być taka srebrna płytka. Grzałki ze sobą są połączone równolegle zaś termik z nimi szeregowo. Czyli dwie grzałki równolegle i w szereg z nimi termik. Najprawdopodobniej jest uszkodzony termik w jednym i drugim fotelu. Gdyby sprawny był termik to jest mało prawdopodobne aby uszkodziły się obie grzałki jednocześnie, przeważnie jedna, wtedy będzie grzało siedzisko lub oparcie, zależy która z nich by poszła. No chyba, że poszły obie, ale ja zaczął bym od termika. Zewrzyj go na krótko kabelkiem i zobacz czy jakiś element fotela grzeje, tam nie ma wielkiej filozofii, gorzej jest się tam dostać.
A no fakt namieszalem czyli pomylilem szeregowe z rownoleglym.
Maty sa polaczone szeregowo czyli 1 kabel idzie na plecki , z pleckow laczy sie z dupka i z dupki wychodzi do kostki na 2 kabel.
Pod fotelem sa dwie malutkie kostki 2pinowe ktore robia to polaczenie.
A kabelki na nich sa wyjatkowo cieniutkie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum