Wysłany: Czw Lis 28, 2013 19:08 [R200] problem z zegarem od temperatury
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam wszystkich.
Kupiłem Rovera 200 z silnikiem 2.0 SDI i mój problem polega na tym, że zegar na desce rozdzielczej cały czas pokazuje maksymalną wartość. Po odłączeniu czujnika temperatury opada na dół. Oporność czujnika temperatury się zmienia wraz z temperaturą auta. Zauważyłem również, że jeden z czujników w chłodnicy a dokładnie lewy (stojąc przodem do auta) ma brak wartości jakiejkolwiek,prawy po zwarciu przewodów załącza wentylator. czy może on być przyczyną?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 28, 2013 19:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja za to mam sytuację odwrotną. Nie działa mi wskaźnik temperatury [R200, 1.4, 16V, 1997]. Gdy dotykam pinem do masy leci na max (co jak rozumiem dowodzi, że nie ma awarii w elektryce). Sprawa by się sprowadziła do stwierdzenia, że to kwestia uszkodzonego czujnika, gdyby nie to... że właśnie ten czujnik wymieniłem... Na poprzednim było to samo i dlatego kupiłem nowy... Nie chce mi się wierzyć że oba są zepsute... Kupiłem taki czujnik: http://allegro.pl/czujnik...3674890185.html i jest napisane jak byk, że do 1.4, 16V, mój rocznik... Czy może być jakaś inna przyczyna nie działania wskazówki temp. jak usterka elektryczna i czujnik...?
Ale cena nawet nak na oryginał to lekko przesadzona. W lutym w sklepie zapłaciłem 20 pln. Zamów w sklepie motoryzacyjnym, tam mają katalogi i znajdą właściwy. I w razie czegoś to z podmianą nie ma problemu.
Nie wiem jak jest w L-ce ale ten czujnik to jest chyba do ECU. W każdym bądż razie takk jest w benzynie. Sprawdż ile masz pinów - 1 czy 2
Ze schematu wychodzi mi że powinien być 1-pinowy i najprawdopodobniej jest z krótkim przewodem (Haynes)
Zwracajcie uwagę na symbol czujnika a nie na to co pisze na aukcji, przeglądając kiedyś ogłoszenia zauważyłem ile błędów popełniają sprzedawcy w opisie a że zagłębiłem się wtedy w temat czujników ECU i na zegary w K-series wklejam tekst z mojego poprzedniego postu, może komuś się przyda.
Czujnik na komputer i wentylator (brązowy)
Czujnik temperatury płynu chłodzącego (ECT sensor) brązowy
dostarcza sygnał, który umożliwia określenie temperatury silnika, gdy czujnik ulegnie awarii podawane są wartości zastępcze z czujnika oleju silnikowego.
Nie jest to widoczne dla kierowcy ale zapisują się informacje o błędzie.
do numeru VIN 522572 MEK100060
od numeru VIN 522573 MEK100170
Numery OE
EPS: 1.830.248
FAE: 33595
JAGUAR: LHE 1600AA
KW: 530 248
LAND ROVER: MEK100060L
ROVER: GTR206
ROVER: MEK100060
SAGEM: 70415A
Gwint M12x1,5
Są identyczne między VVC i MPI
Moment dokręcenia czujnika 6 Nm.
Uszczelka MDY100080. lub zwykła,
miedziana lub aluminiowa o średnicy wew. 12 mm.
robsson78 czujnik na deskę ma jeden pin, i do L-ki jest chyba z krótkim przewodem. Gdzieś go ostatnio widziałem, poszukam i wieczorem napiszę.
Sprawdż w TOMATEAM.
Jest coś takiego w serwisie Land Rover Bielsko-Biała Jasienica
Co prawda tani nie jest, ale jest podany jego symbol. Zadzwoń, upewnij się że to ten sam i może znajdziesz coś po numerze
Ze schematu wychodzi mi że powinien być 1-pinowy i najprawdopodobniej jest z krótkim przewodem (Haynes)
zdzichu napisał/a:
robsson78 czujnik na deskę ma jeden pin, i do L-ki jest chyba z krótkim przewodem.
Nie wiem jak do L-ki ale do K-series jest dwupinowy miałem go w ręku kilka miesięcy temu.
Żeby nie było nieporozumień, sam czujnik ma dwa piny ale działa tylko jeden z tych pinów. Do wtyczki czujnika biegnie tylko jeden przewód i teoretycznie jeden pin by wystarczył lecz aby uniknąć błędnej identyfikacji czujników podkreślam że czujnik ma dwa piny. Numer czujnika to (czarny) YCB100370 lub nowy typ niebieski YCB100420. Zamienników brak.
Jeśli komuś to pomoże TEN sprzedawca ma w sprzedaży taki czujnik tylko trzeba do nich napisać.
Zdjęcie wklejone z Ebay, czarny jest identyczny.
m35sie2 napisał/a:
Masz racje... Mam jeden PIN... Kurczę - te czujniki mnie wykończą...
m35sie2 widziałeś czujnik i piny czy sugerujesz się dobiegającym jednym przewodem ?
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Dałem ciała, bo wyrzuciłem zepsuty czujnik wkręcając ten kupiony który okazał się do ECU... Wydaje mi się że był jednopinowy (czarny), ale głowy nie dam. Na pewno jednopinowa jest wtyczka z jednym przewodem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum