Tydzien temu naprawialem fotel kierowcy i na 100% jest to polaczenie szeregowe.
Z duzej kostki wychodza dwa kable i ida do malej kostki 2 pinowej.
Z malej kostki jeden kabel idzie do grzalki siedziska drugi kabel do kostki 2 pinowej oparcia.
Obieg sie zamyka kablem laczacym kostke oparcia z kostka siedziska.
Jest to typowo fabryczny obieg szeregowy i w tym wypadku nie wazne w ktorym miejscu jezeli zerwie sie jeden kabel caly fotel przestaje grzac.
W przypadku gdyby bylo polaczenie rownolegle z duzej kostki powinne wychodzic po dwa kable bezposrednio na siedzisko i oparcie i wtedy moglo by sie zdazyc ze przy zerwaniu jednego kabla grzala by tylko jedna mata.
Mam wersje po lifcie i u mnie na 100 % jest szeregowo.
Moze przed liftem bylo inaczej ale wystarczy sprawdzic , fotel na maxa w gore i znajdzecie dwie male kostki podobne do tej od poduszki tyle ze czarne.
Mata jest sama w sobie grzalka czyli siatka z drutu oporowego.
czyli siedzisko jedna mata (grzalka ) , oparcie druga mata.
Ripek, skoro to faktycznie sprawdziłeś i w realu tak jest, to po lifcie faktycznie magli to łączyć w szereg. Ja nie mam podgrzewanych foteli choć mam roverka też po lifcie więc odniosłem się tylko do zamieszczonego tu schematu, a tam wyraźnie grzałki są połączone równolegle. Myślę, że nie ma co dalej kruszyć kopii.
Ale jedno mnie dziwi w tym shemacie.
Jest wyraznie polaczenie rownolegle ale z tylko jednym termikiem a chyba wszyscy maja po dwa wylaczniki termiczne . Jeden w siedzisku dostepny od tylu fotela a drugi w oparciu na dole dostepny po odwinieciu tapicerki do przodu.
Moze piersze wypusty R75 byly wedlug tego shematu ale byly problemy z przegrzewaniem maty bez termika wiec przerobili na szeregowe z podwojnym termikiem.
A w Rave ktosik zapomnial to skorygowac.
witam! podlacze sie do rozmowy
u mnie fotele grzeja tez mi sie wydaje jak chca
czasem daja duzo ciepla a czasem jak by wcale nie grzaly nie zwracale uwagi na temperature otoczenia wiec teraz zobacze jak to jest.
a teraz inne pytanie... jak zdemontowac elektryczny fotle kierowcy? chce to zrobic poniewaz mam problem z prawa strona fotela kierowcy wydaje mi sie ze jest zlamane COS lub uszkodzone poniewaz gdy podniose fotel do gory to idzie rowno a jak na nim usiade to prawa strona sie zapada ma ktos jakies pomysly?
witam! podlacze sie do rozmowy
u mnie fotele grzeja tez mi sie wydaje jak chca
czasem daja duzo ciepla a czasem jak by wcale nie grzaly nie zwracale uwagi na temperature otoczenia wiec teraz zobacze jak to jest.
a teraz inne pytanie... jak zdemontowac elektryczny fotle kierowcy? chce to zrobic poniewaz mam problem z prawa strona fotela kierowcy wydaje mi sie ze jest zlamane COS lub uszkodzone poniewaz gdy podniose fotel do gory to idzie rowno a jak na nim usiade to prawa strona sie zapada ma ktos jakies pomysly?
...mocowany jest na cztery śruby troxy (musisz mieć porządny klucz bo mocno się trzymają śruby) plus poodpinać trzeba wtyczki od elektryki ale wszystko będzie widać jak na dłoni, pewnie siadł ci silnik albo jakaś zębatka skoro jedna strona się podnosi. Sam demontaż pójdzie szybko (sam wymieniałem pokrycie fotela i zajęło to godzinę razem z przekładką skóry z fotela na drugi) ale gorzej z lokalizacją samej usterki
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Biore sie rowniez za fotele.
Dobrze zrozumialem, ze fotel odkreca sie razem z szynami przykreconymi do podlogi, gdzie w kazdej szynie sa 2 sruby torx (jaki rozmiar?)
Na szynach jest fotel ktory jezdzi na czyms przykreconym na sruby nasadowe (jedna z przodu 2 z tylu) co one trzymaja?
Jak torxy ciezko siedza, nie da rady odkrecic fotela bez szyn?
I ja za 1.5 tygodnia biorę się za fotele bo już prawie wszystko mam może jakieś foteczki się ustuka pochwalę się jak nic nie popsuje po drodze. Zimno jest.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
[ Dodano: Sob Lut 01, 2014 22:25 ]
ok, wykręciłem fotele, trzymają się na 4 torxy rozmiar T50.
Pod fotelem pasazera jest jedna gruba czarna 8pinowa wtyczka. Wychodźcza z niej kolejno grube kable
rząd górny: żółty, biało-pomarańczowy, czarny, puste,
rząd dolny puste, puste, puste, pomarańczowo-żółty.
oraz 4 cienkie kabelki chałupniczo polutowane do foteli (mozliwe ze bylo tak w oryginale, czy ktoś coś majstrowa?).
Mam takie polaczenia tych kabelków
Spod fotela gruby żółty kabel. W środku ma bialo-czarny i bialofioletowy. Są one podłaczone do cienkich kabelków pomaranczowo-brązowy i brązowy, odpowiednio. od przy grubej wtyczce w podlodze. Jeśli dobrze sprawdzilem to para od napinacza pasów
Druga para pewnie jest od poduszki, dziwi mnie jednak że z podlogi wychodzą 2 niebieskie identyczne kable, kgtore są podpiete do pomaranczowo-czerwonego i fioletowo-czerwonego cienkiego pod fotelem. Tu pytanie, czy kolejność podpięcia tych kabli spod fotela w niebieskie z podlogi samochodu ma znaczenie, skoro 2 sa tego samego kolouru.
Czy moglby ktos prosze sprawdzic czy to w miare prawidlowo jest podpiete.
i dla potomnych chcialem zapytac jak zabrac sie za fotele, od czego powinienem zaczać.
Prośba o pomoc, dzieki, Tomek.
Ostatnio zmieniony przez geffi Pon Lut 03, 2014 10:36, w całości zmieniany 1 raz
wiem, ze po wyjeciu powinienem zaczac od zdjecia plastikowej oslony z tylu. ktore zatrzaski wypada najpierw odczepic, by jeszcze pozniej dzialaly prawidlowo
było na forum nawet MaReK pisał dość obszerną instrukcję przy wymianie poduszki u siebie. /szukaj
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jestem z wawy i chcialbym zrobic nawet jakas fotorelacje z fotela, na razie probuje odpiac plastik z tylu siedzenia i szukam jak odczepia sie zaczepy, niezla zabawa
ściągnij rave nowszy tam jest rysunek jak to jest zaczepione MaReK pisał że najlepiej dynamicznie nie za mocno szarpnąć lekko w dół łapiąc od dołu potem 6 klipsów bo dwa na boki i dwa u góry.
albo jak chcesz poczekaj ja za tydzień w poniedziałek będę działał
Tak też maty + instalację wszystko znajdziesz w linkach poniżej Mam nadzieję ogarnąć masę spraw w dwa dni. ale nie robimy offtopa ślij foto jak idzie mi będzie już łatwiej a POTOMNYM się przyda jak nic.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
gora poszla, teraz zdejmuje tapicerke z siedziska.
Jak zdejme, to moze troche pofotofrafuje
[ Dodano: Nie Lut 02, 2014 14:39 ]
Ok, wiec do zabawy potrzebny dluzszy, plaski srubokret.
wpierw fotka tylnego plastiku od wewnatrz - lokalizacja zatrzaskow:
[ Dodano: Nie Lut 02, 2014 20:15 ]
longer86 napisał/a:
w kostce pod fotelem powinno być napięcie pomiędzy kablem żółtym pin 1 i pomarańczowym z białym paskiem pin 2.
zaraz zaraz, to na te 2 kable idzie +. a gdzie jest masa?
Z mat grzewczych w sumie wychodzi 2 pinowy kabel, i czy w takim razie pin1-pin1, pin2-pin2 nie zrobi zwarcia? i przy okazji czy jest róznica jak podlacze odwrotnie, czyli pin1-pin2 i pin2-pin1.
Zdjęcie tapicerki z siedziska to nie rocket science. Odkręcamy 2 srubki (są na wysokości oparcia, jedna z dolu fotela, druga z góry), śrubkę w pokrętle regulacji i kluczem m6 śrubkę przy dźwigni regulacji lędźwiowej - widać ją doskonale od dołu fotela. Dalej znana zabawa z odpinaniem kółeczek, pranie i składanie w odwrotnej kolejności.
Powodzenia, T
Ostatnio zmieniony przez geffi Pon Lut 03, 2014 10:34, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum