Wysłany: Pon Gru 30, 2013 09:43 [R 620 SDI] Dokładny opis czynności przy zaślepianiu EGR
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Drodzy Forumowicze,
Szukałem, czytałem, ale nie znalazłem konkretnego schematu działania przy zaślepianiu EGR. Z której strony go zaślepić? Czy ten wężyk co wchodzi od góry w EGR odciąć i czymś zaślepić czy go wcale nie ruszać?
Trudno jest odkręcić EGR. Czy ktoś ma jakiś patent oprócz WD-40?
Z góry dziękuję
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 30, 2013 09:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 311 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Gru 30, 2013 12:11
Był temat na forum poruszany i to nie raz. Jak masz zdjętą osłonę silnika masz taką metalową rurkę od dekla zaworów do egr.Odkręcasz dwie śruby mocujące tą rurkę,wsadzasz tam blaszkę nawet z puszki po piwie skręcasz i gotowe. W wężyk możesz nawet zapałkę wsadzić.Ja mam u siebie EGR zaślepiony w ten sposób,wężyka nie zatykałem niczym jest normalnie założony i auto chodzi tak jak powinno.
_________________ Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 311 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Gru 30, 2013 17:40
Tzn kolego nie jest zamulony,pracuje równo cicho nie dymi nadmiernie.Jedynie co to się troszkę dłużej silnik grzeje ale to jest może subiektywne odczucie.
_________________ Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Czw Sty 02, 2014 10:02
po zaslepieniu jest odczuwalna lepsza praca do okolo 2000 obrotow - pozniej nie czulem zmian. tak jak wspomniano wyzej - wolniej sie nagrzewa. zaslepialem glownie z powodu syfu w kolektorze, ale syf jest nadal, wiec przy okazji wymiany termostatu odslepilem na zime
Dzięki za pomoc. Wszystkiego najlepszego w 2014 roku
[ Dodano: Czw Sty 02, 2014 12:15 ]
Po pracy postaram się zaślepić tego egr-a. Pojawiło mi się jeszcze jedno pytanie...mogę zaślepić go w miejscu między rurką a kolektorem dolotowym?
No teoretycznie się nie dzieje, ale trochę jakby słabszy jest na wolnych obrotach. Ostatnio jak czyściłem dolot to był tak zasyfiony jakby ktoś tam wiadro smoły wlał.
[ Dodano: Czw Sty 02, 2014 14:52 ]
Więc lepiej go nie ruszać na zimę?
Jak masz wyczyszczony dolot, to ja bym nie zaślepiał, przynajmniej na zimę ... zresztą, możesz zdjąć tylko wężyk sterujący EGRem i sam weżyk zatkać i zobaczysz, czy jest jakaś różnica w pracy silnika. Jeśli będziesz zadowolony, to wtedy pobaw się i zaślep EGR od strony kolektora ssącego, a jak zaślepienie nic nie da, to odetkasz weżyk, założysz spowrotem i będzie działać jak fabryka chciała.
tak ... jak go zdejmiesz, to zawór jest cały czas zamknięty i jeśli jest szczelny, to można to potraktować jako "zaślepienie" ... tylko weżyk trzeba czymś zatkać, żeby podciśnienie nie uciekało (to samo podciśnienie na wspomaganie hamulców działa )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum