Wysłany: Sob Sty 11, 2014 15:39 [R420] Napięcie na żarówkach
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam. Po świętach w końcu kupiłem sobie multimetr i zacząłem przeprowadzać badania. Przy włączonym silniku, przyłożyłem końcówki multimetra do kostki, która zasila żarówkę (obudowa kostki otwarta, łatwy dostęp do miedziaków). Napięcie 12,34V, odpiąłem kostkę i przyłożyłem końcówki do wnętrza kostki i pokazało 13 z czymś V (jak nie 14V). Jak widzę, gdy kostka jest podłączona do żarkówki, nie oddaje ona w 100% tego napięcia, a pamiętam, że ktoś tutaj polecał mi skonstruowanie przekaźnika, który zwiększy napięcie z 12V do 14V - 15V by światła w końcu świeciły jak trzeba.
Otóż, jeżeli moje przypuszczenia są prawdziwe, że taki przekaźnik nie zaszkodzi, a polepszy świecenie, może ktoś by reflektował skonstruowanie go dla mnie? Oczywiście zapłacę
na odległosć trochę cieżko, bo 90% rzeczy trzeba robić na samochodzie od razu, ale podejrzewam, że każdy normalny elektryk samochodowy dorobi taki układ bez problemu ... a jak masz choć odrobinę wiedzy elektrycznej oraz umiejętności manualnych, to i samemu dasz radę. Nic trudnego
no ja poza multimetrem nic nie mam w sumie, ale jeżeli wszystko da się kupić w sklepie z częściami elektrycznymi, ewentualnie polutować zusammen i podłączyć kabelki to może bym dał radę
Remigiusz, to spoko, myślałem, że to będzie trzeba drukować jakieś płytki, mikroprocesory i to programować czy coś
To ten schemat jest na forum, czy go brt dopiero ma wkleić?
olac sprawe.
ostatnio odpalalem w ciemnym zad....u, jak to czesto bywa troche krecilem wiec i napiecie od razu nie wskoczylo na 14. zaraz po odpaleniu zapalilem swiatla i jakos nie zauwazylem zeby sie drastycznie rozzazyly. jedynie po wycieraczkach widze roznice
Schemata mogę namalować, ale jutro ewentualnie ... a stary gdzieś pewnie sie wala w czeluściach forum. A czy da coś taka dokłądka to bardzo łatwo sprawdzić. Potrzeba ok. 1m przewodu 1-żyłowego - linka 2,5 - 4 mm2 w przekroju najlepiej i odizolowana z obu stron. MOże być też coś innego co macie pod ręką (drut, wielożyłówka jakaś skręcona do kupy itp.) Następnie:
zdejmujesz dekielek od lampy, odpalasz silnik, włączasz św. mijania, ww. przewód z jednej strony przykładasz do +aku a z drugiej do górnego poziomego styku w kostce żarówki H4. Zapewne będzie widać, ze żarówka wyraźniej bardziej biało będzie wtedy świeciła. Jeśli uzyskany efekt testu będzie wg. Waszej opinii zadowalający, to montujcie przekaźnik. Ja zamontowałem i sobie chwaliłem.
PS. Zachować BHP podczas tej pracy, i uważać na łapki i palce, bo dosć blisko jest do wirujących części silnika, a spotkanie z nimi conajmniej boli a i można później fakju małym palcem pokazywać Więc uważajcie
nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale dla pewności wykonałem przecudowny rysunek 3d, na którym widać podpiętą kostkę do żarówki i akumulator.
Czerwony kabel mam doprowadzić w to miejsce co zaznaczone na obrazku tak? Czyli w tę małą dziurkę na kostce, do której wtykałem miernik i przez którą widać miedziaki z kabla?
PS. Zachować BHP podczas tej pracy, i uważać na łapki i palce, bo dosć blisko jest do wirujących części silnika, a spotkanie z nimi conajmniej boli a i można później fakju małym palcem pokazywać Więc uważajcie
zawsze można testy przeprowadzać na lewej lampie
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
aaaa sorry mały error .. mianowicie cały czas myślami byłem przy R200 i w niej jest zarówka h4 ... u Ciebie H7 jest, wiec musisz sprawdzić miernikiem gdzie masz + na żarówce (góra lub dół to może być, tego nie wiem). Miernikiem mierzysz napiecie między masą (np. karoseria lub silnik lub - aku) i jednym ze styków żarówki i jak już zlokalizujesz + na żarówce, to do tego + podać dodatkowo + z akumulatora na krótko ... cała reszta wg rysunku się zgadza.
sTERYD nie wiem jak w R400, ale w R200 lewa lampa odpadała, bo musiałem wyjać aku z auta, żeby się do niej dostać
Jak masz przy włączonym silniku i światłami 12,34V na kostce to spadek napięcia jest dość spory. Ile ląduje tobie alternator 14,3V ? To masz spadek o 2V i to jest bardzo dużo
Naprawdę warto w takim przypadku zrobić te przekaźniki
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
noo spory spadek, dobra ja jednak nie będe ryzykował. Co bym miał powiedzieć elektrykowi żeby zrobił to jak trzeba? Ile takie coś może kosztować?
alternator ładuje 14,3 albo 14,8 nie pamiętam jak to było
No lepiej, żeby to było 14,3 ... 14,8 to już troche za dużo. A elektrykowi powiedz, że chcesz, żeby Ci dorobił przekaźnik na światła mijania ... powinien wiedzieć o co kaman. A jak chcesz schemat, to Ci namaluję.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum