Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Skrzynia PG1
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Wto Kwi 22, 2014 06:11
[R214] Skrzynia PG1
Autor Wiadomość
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 25, 2014 20:01   

tak są to francuskie skrzynie
części do skrzyni pasują od peugeota/citroena
na str. klubowej masz artykuł o naprawie skrzyni r65

[ Dodano: Pią Kwi 25, 2014 21:01 ]
https://www.roverki.eu/te...65-naprawa.html
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 25, 2014 20:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sob Kwi 26, 2014 21:41   

W PSA ta skrzynia nazywa się MA z cyferką, ale jak dobrze patrzyłrm to różnią się dzwonami (mocowaniem do silnika) no i co ci da wymiana na tak samo słabą skrzynię :)
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sob Kwi 26, 2014 21:57   

a PSA nie ma jakiejś skrzyni ze szperą ??

Np. kuzyn ma Xsare 2.0 VTS i ma kilka bardzo bardzo durnych i tandetnych rozwiązań ala sportowych i może mieli też jakieś modele skrzyń ze szperą :)

No bo na moją logike jeśli ori skrzynia jest bardziej spokrewniona z PSA niż z Roverem to szukałbym w skrzyniach PSA
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Kwi 27, 2014 09:41   

Panowie, nawiązując do tematu co z całym układem wybieraka?
Wybierak i cięgna będą pasować oryginalne pod R65 do PG1?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 27, 2014 12:34   

piotrekcrash napisał/a:
Panowie, nawiązując do tematu co z całym układem wybieraka?
Wybierak i cięgna będą pasować oryginalne pod R65 do PG1?

musisz dać całośc z PG1.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
m35sie2 




Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 54



Wysłany: Sob Maj 03, 2014 10:00   

Wiem, że na końcu jest uśmieszek, ale... co kolega 7Tomi miał na myśli?

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=29042&highlight=mini+torsen

"Skrzynia aby dała rade to najlepiej założyć z 114GTi - skrzynia jest mocniejsza od innych R65. A ostatnio nawet dowiedziałem się ciekawej rzeczy - mianowicie zaopatrzona jest w (jak to Mariusz418 ujął) "mini torsen". ;) "


A swoją drogą to faktycznie taka skrzynia jest mocniejsza niż standardowa R65. Jakie ma przełożenia?

P.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sob Maj 03, 2014 12:11   

To było w 2008 r :D nie pamiętam o co chodziło ale możesz zapytać Mariusza :D
Moim zdaniem jest mocniejsza. - Moje 1.8 hulało na R65 z GTi, Kamil z Wwa miał 1.8 VVC (160KM) które również miał na R65 z GTi.

Looknij tutaj - Nie pamietam ile to ma kucy ale ok 170 ztcp- metro na R65
http://www.metropower.org...sp?id=55&mnu=55

‘1996’ Rover 216 R65 code ‘U’ gearbox with 3.7 final drive, with modified Metro gear selector arm
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
m35sie2 




Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 54



Wysłany: Wto Lip 01, 2014 21:43   

A więc plan jest na teraz taki, żeby do R65 włożyć krótkie przełożenia z Puga (mam takie). Na ten moment projekt swapu na PG1 i szpera niestety idą do poczekalni.

Aby obecny plan wprowadzić w życie potrzebowałbym uszkodzonej skrzyni (potrzebna mi tylko obudowa) i jeżeli ktoś ma taką to chętnie bym przyjął za darmo (oczywiście zapłacę za wysyłkę), aby w imię nauki się z nią pobawić (i oczywiście poinformować na forum o rezultatach) :-)

Peter

[ Dodano: Wto Lip 01, 2014 22:43 ]
Melduję, że krótkie przełożenie z Peugota pasuje do R65 :-) . Mam teraz przełożenie główne 4,5 oraz krótszą trójkę (przełożony też wałek z Puga). Efekt wyraźnie odczuwalny - samochód lepiej się zbiera :-)

Jako inną ciekawostkę dodam, że wymieniłem również wtryskiwacze na te z silnika 1,8 i również odczułem poprawę.

Podsumowując - zamiast cudować z silnikiem uważam, że zrobienie krótkiego przełożenia da dużo lepszy efekt dla kierowców z rajdową żyłką.

Peter

P.S. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany taką skrzynią to mam we Wrocławiu fachowca który to składa wraz z montażem.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lip 02, 2014 13:20   

m35sie2 napisał/a:
Jako inną ciekawostkę dodam, że wymieniłem również wtryskiwacze na te z silnika 1,8

Wtryski w 1.4 16v, 1.6 i 1.8 była takie same. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sro Lip 02, 2014 14:29   

może miał czarno niebieskie zamienniki na ok 150cc ;]
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pią Lip 04, 2014 05:14   

Wszyscy skracają a ja wydłużam :-) . Heh diesel ma swoje prawa
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Lip 04, 2014 09:59   

tuners, a jak rozkład prędkości względem biegów u Ciebie się prezentuje?
m35sie2, sorry za offtop, ale żeby do końca nie był offtop to Powiem Tobie że widziałem jak po trawie latasz na YT :D mogłeś założyc temat w dziale sportowym może by coś ożył w końcu ten dział ;-)
 
 
 
m35sie2 




Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 54



Wysłany: Pią Lip 04, 2014 21:47   

bociannielot napisał/a:
tuners, a jak rozkład prędkości względem biegów u Ciebie się prezentuje?
m35sie2, sorry za offtop, ale żeby do końca nie był offtop to Powiem Tobie że widziałem jak po trawie latasz na YT :D mogłeś założyc temat w dziale sportowym może by coś ożył w końcu ten dział ;-)


Nie mierzyłem jeszcze rozkladu prędkości (patrze bardziej na obroty :-)) , ale spojrzę w weekend.
Z wtryskiwaczami to zaproponował mi i założył Pan Gawin we Wro i jak rozumiem to te ktore mam teraz dają wiecej paliwa (trzy otwory zamiast jednego). Ale moze sie nie znam :-)
Raz sie zdarzyło ze po trawie (ślisko bylo, a ja na slickach ;-)) . A wlasnie podczas tych zawodów udało mi sie wygrać klasę :-)
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Lip 05, 2014 08:44   

m35sie2 napisał/a:
A wlasnie podczas tych zawodów udało mi sie wygrać klasę
Agresywna jazda przyniosła rezultaty :-)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Lip 05, 2014 20:25   

dawajcie linki
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Nie Lip 06, 2014 11:01   

Kozik, z pół godziny tego szukałem ale masz :
http://www.youtube.com/watch?v=jSlZks6GSeE
http://www.youtube.com/watch?v=QuVwYpiaXJw
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Nie Lip 06, 2014 14:30   

bociannielot napisał/a:
tuners, a jak rozkład prędkości względem biegów u Ciebie się prezentuje?

wszystkie biegi +11% dłuższe np 5ka 2000 obr 100km/h
5 ka 3000obr 150km/h
vmax sprawdzę dopiero jak zrobię chłodzenie itd ale skrzynia powinna zamknąć w okolicy 250

na wtryskach z defendera dość dobrze biegi się sprawują znacznie lepiej niż fabryczne bo przedtem po prostu były za krótkie teraz już 2ka 3 ka można fajnie pociągnąć a nie tylko mieszając
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Nie Lip 06, 2014 17:32   

Tuners jesteś pewny że twój diesel będzie mial v max przy takich samych obrotach na 5 jak seria ? Wydaje mi się że jak mu dasz dłuższe biegi to będzie miał problem żeby się wkręcić :)
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Nie Lip 06, 2014 18:04   

Na wtryskach z defendera i suszarce z iveco to za krótka będzie jeszcze :-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
m35sie2 




Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 54



Wysłany: Pon Lip 07, 2014 00:06   

Sprawdziłem prędkości. Mam teraz przelozenie główne 4,5 (szukam jeszcze 13x64, ktore ma 4,9) i na 2 (7000 obrotów) 80km/h, na 3 120km/h i dla fanów autostrad na 5 przy 5000 obrotów 140 km/h.
Z linków to stare sa powyżej. Obecnie autko ma nowy design :-)
http://youtu.be/0CU2jpy-O_0

P.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów skrzynia biegow 214 si
Bert Tuning mechaniczny 6 Pią Sty 29, 2010 21:52
piter34
Brak nowych postów Problemy ze skrzynią biegów
hiszpan85 Tuning mechaniczny 2 Nie Maj 09, 2010 11:39
ceremony
Brak nowych postów Skrzynia od R 220 Ti do Hondy Accord L series
Pyros Tuning mechaniczny 1 Nie Cze 26, 2011 22:35
Remigiusz
Brak nowych postów Rover 200 r 98 z automatyczną skrzynią biegów
oizo64 Tuning mechaniczny 2 Wto Sty 15, 2008 13:51
piter34
Brak nowych postów [R75][ZT] diesel CDT/CDTi - skrzynia 6 biegów
longer86 Tuning mechaniczny 15 Nie Gru 23, 2018 14:21
Mistrz_Yoda



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink