Witam ponownie
mechanik rozebrał silnik i zauważył że 2 tuleje są lekko obluzowane i trochę zapadnięte, czy może mi ktoś odpisać czy to normalne i jeżeli nie to jaki jest mniej więcej koszt naprawy i czy to też może być przyczyną znikania płynu chłodniczego?
pozdrawiam
Podpiję temat i proszę o pilną odpowiedź - podpowiedź
Rover 45 stał u mechaniora z diagnozowaną uszczelką pod głowicą i chłodnicą do wymiany... okazało się, że głowica jest pęknięta i trzeba kupić nową. Jako, że nowa głowica to 1/4 wartości mojego samochodu, szukam używanej, jednakże jest niewielki wybór... stąd pytanie - czy głowica od innego rovera (i jakiego??) będzie pasowała do mojego R45 1.8 hb, 117 km??
Dzięki za pilną odpowiedź, bo przeszukuje forum, neta, szukam i muszę na gwałt dostać tą głowicę.
_________________ "Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć..."
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Pon Maj 12, 2014 18:09
Z każdego (1.4, 1.6, 1.8) oprócz VVC. Warunek to automatyczny napinacz. Wałki z 1.8 można wsadzić do głowicy z 1.4 i wyjdzie na to samo, a na pewno można kupić taniej.
Dobra dzięki, racja.
Teraz pytanie w tej samej serii - czy komplet uszczelek do tej głowicy jest na prawdę taki drogi? (ok. 400 złotych) czy są jakieś zamienniki? czy można kupić coś taniej? od innego rovera? Mam 1.8 16V 117 km hb.
dzięki za pilną odpowiedź
_________________ "Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć..."
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Pon Maj 19, 2014 13:35
Dobra uszczelka 100zł, śruby 150, uszczelniacze zaworowe 70, uszczelka pokrywy zaworów 50, uszczelniacze na wałki 50zł, uszczelki kolektorów kolejne 30-40zł. Załóż uszczelkę wzmocnioną starego typu : http://allegro.pl/uszczel...239425595.html. Jest o wiele pewniejsza niż zakładanie wielowarstwowej bez nowej magistrali olejowej.
A i przed montażem głowicy mechanik niech sprawdzi czy tuleje cylindrów się nie ruszają i czy nie opadły poniżej płaszczyzny bloku, bo jeśli tak to nie ma sensu składać.
Dobra, dzieki, juz wszystko zakupione, wyszlo ok. 350 zł.
Głowica 450
Jej regeneracja ok.400 zł (podobno)
Uszczelki 350 zł
plus chłodnica bo też poszła... 200 zł
nie życzę nikomu i powodzenia
_________________ "Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć..."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum