mam w domu sterownik od benzyny bodajże 2,5l i jest inny niż w diesel'u. Brakuje tej płytki wewnątrz. Zrobię zdjęcie i wrzucę dla podglądu
https://imageshack.com/i/p4eebeb2j
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 20, 2014 12:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No fakt inny;/ czyli tylko diesel mnie ratuje.. Albo 2.0 benzyna skoro 1.8 i 2.5 benzyny odpadają.
A nie da się nigdzie dokupić nowego? Albo nawet zamiennika? Nie produkują takich rzeczy.. przecieź to też jest część i też się psuje dziwna polityka na maxa z tymi modułami.
Dzięki może się dogadamy;] A tak z czystej ciekawości nie pasują żadne moduły sterowniki od innych marek samochodów?? I czy obudowy od benzyniaków i dieselków są takie same czy inne?
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Lip 23, 2014 13:27
Witam.
Mam pytanie do osób które wymieniamy silnik wentylatora na ten z Chryslera. Właśnie się za niego zbierałem, ale mam problem z tymi pseudo nitami. Jak je rozbić, czy ew. rozwiercic?
Ale którymi dokładnie nitami? Więcej szczegółów podaj.
A ja mm=am kolejne pytanko podłączyłem wiatrak zgodnie z instrukcjami poradnika Mariana K. wentylator załancza się ale mam NOWY PROBLEM na komputerze wyświetla mi temperature -30 stopni C i nie wiem dlaczego:/?
Zresetował się? Spalił się czujnik? Bezepiecznik jakiś? Czy dojdzie do siebie po dłuższej chwili?
A odłączałeś czujnik temperatury? Bo ja jak odłączyłem to tez mi tak pokazywano!- zresetowałem zegary i po chwili wróciło wszytko do normy! Chodz ci o nity które są w silniku wiatraka który kupiłeś - ja je rozwiercałem i lekko wyszły!
No odłanczałem, a dokładniej odpiąłem od obudowy kabli z kostki nie rozpinałem. Wyjąłem go tylko z mocowania przy rurkach od wspomagania żeby je opuścić.
A jak zresetowałeś zegary?
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Lip 23, 2014 21:47
O te na których jest zamontowany tj w obudowie Chryslera. Jutro będę wiercilem, zobaczę co i jak.
Reset liczniki chyba jest gdzieś w ustawieniach tej '' ukrytej'' diagnostyki z komputera pokładowego.
Chyba, że wystarczy wcisnąć reset i juz
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob Lip 26, 2014 21:49
Wymieniłem silnik na ten z chryslera. Dołożyłem rezystor taki jak jest polecany, po 30 km poszedł dymek z pod maski. Po demontażu dzisiaj, rezystor wtopił się w obudowę wentylatora i wygląda na to, że się spalił. Po podłączeniu wentylatora bez rezystora kręci z tym, że jest tylko jeden bieg. Gdzie może być przyczyna?
Ma ktoś może zdjęcie z tej puszki przy wentylatorze z 1.8?
Kabel do pierwszego biegu idzie bezpośrednio z kostki i jest brązowy, nie czerwony. Natomiast fioletowy idzie już prze tę puszkę z przekaźnikami.
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob Lip 26, 2014 23:29
Specjalnie zamontowałem do obudowy, żeby miał chłodzenie z wiatraka:)
I co jeszcze dziwne, czytałem że po odpaleniu, wentylator powinien się załączyć po ustawieniu klimy na LOW. U mnie nie ma znaczenia jaką temp. ustawię, jak tylko pstryknę panel od razu załącza wiatrak.
kalafior:
Ale widzę, że czerwony też masz bezpośrenio z kostki, czyli chyba 1 bieg jest ok.
Zdaje mi się, że ja mam 3 przekaźniki u siebie.
Fioletowy jest -??To dlatego się pewnie zjarał.A czarny? COś chyba w takim razie pomieszałem, podłączyłem wg tego obrazka, tylko zamiast szarego wpiąłem fioletowy:D
pierwszy bieg zaznaczylem na czerwono drugi bieg na czarno podlacz rezystor do tego 1 biegu zaznaczone na czerwono powinno byc dobrze teraz skrzynka i polaczenie z twojego rysunku jest z diesla
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Lip 27, 2014 20:52
Wiem, że jest z diesla, ale myślałem że nie ma to wielkiego znaczenia.
Nie do końca rozumiem jak to uczynić:) Silnik jest z Voyagera i ma tylko 2 kabelki więc siłą rzeczy mogę podpiąc tylko jeden, albo drugi kabel + oraz masę.
Ostatnio zmieniony przez wschodni Nie Lip 27, 2014 21:18, w całości zmieniany 1 raz
przewod brazowy plusowy na stale z silnikiem plusa wentylatora wychodzi z wtyczki przy nadkolu ,masa tutaj przewod czarny oznaczony na czerwono 1 bieg przez rezystor do przewodu masy wentylatora 2 bieg oznaczony na czarno przewod fioletowy wpinasz sie przed rezystorem do masy przewodu wentylatora
bedziesz mial dwa biegi wentylatora przewod plusowy masz staly sterowanie odbywa sie za pomoca masy
pozniej wrzuce schemacik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Lip 27, 2014 21:57
No właśnie, odbywa się przez masę. Wcześniej tego nie doczytałem dokładnie dlatego mi się ubzdurało, że fioletowy też jest + i przez zasilanie + steruje się biegami, a tu sprawa ma się odwrotnie. Czyli wg. schematu który ja wrzuciłem przewód czarny jest stałym 12v a tylko masa czyli na schemacie czerwony jest głównym podajnikiem i fioletowy drugim:)
Wszystko już kumam i przepraszam za banalne pytania, ale może komuś się to przyda:D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum